Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - webziz

#1
Tere,

täysin mystinen ongelma joka sai minut pihalla lasten kanssa leikkiessä vainoharhaisuuden partaalle.

Octavia vilkauttaa vilkkuja (kerran), kutakuinkin samalla tavalla kuin auton lukittaessa sattumanvaraisen minuuttimäärän välein (10 min tms.)

Onko kellään ollut vastaavaa ja mistä tämä voisi olla indikaatio?

Tsekkasin auton sisään ja ovet eivät näyttäisi olevan auki tai sellaista.


Kiitokset etukäteen
#2
On säädetty, toiveena tietysti että soittoäänenä olisi ollut hiljaisuus, mutta ei. Yllättävän kova ääni on tuo pieninkin
#3
Terve,

vaimo avautuu toistuvasti muuten hyvän auton epämääräisestä ominaisuudesta eli etututkan piipityksestä. Vaikka auto olisi parkissa ja pakki päällä, kunhan etäisyyttä on edessä liian vähän esimerkiksi parkkihallin seinään huutaa auto etututkan vuoksi.

Onko jotain mekanismia etututkien huudon poistoon (esim kun pakki on silmässä) tai kokonaan?

Kiitän etukäteen itseni ja parisuhteeni puolesta
#4
Tähän huomiona että tuohon m5seen ei ole tarjolla Matchin Utomallikohtaisia filuja
#5
Lainaus käyttäjältä: Hese57 - 22.07.19 - klo:21:10
Olen huomannut, kun volumea kääntää isommalle soitin alkaa särkeä ääntä. Alkaa ääni tuntua epämiellyttävältä. Jospa kun tuollaisen laitteen asentaa niin ei soittimen volumea tarvii vääntää niin isolle. Kerrotko miten laite vaikutti musiikkiin paraniko ääni selvästi. Oliko hintansa arvoinen laite.

Kyllä tuolle vahvarille on annettu lähes messiaallista arvoa täällä, mutta itse ehkä vähän ylihypetettyä? Yksi asia on laittaa laite paikalleen, mutta sitten käytännössä pitäisi olla vielä mikkiä ja tietotaitoa sen säätämiseksi niin että auto oikeasti alkaa soimaan hyvin.
#6
Vastaan itse itselleni: boksi mahtuu kivasti mutta johdot oikein ei. Ei hienoin asennukseni mutta eipähän tarvinnu laittaa penkin alle
#7
Lainaus käyttäjältä: webziz - 21.07.19 - klo:14:22
Ostin second-handina (foorumilaiselta) m5dsp:n. Olisko jollain Ocuun DSP:tä asentaneelta antaa verbaalipuolen opastusta siitä miten tuo kannattaa laittaa paikalleen? Ilm. pitäisi mennä heittämällä audiolaitteiden piuhojen väliin, mutta mitä kautta niihin pääsee parhaiten käsiksi ja mitä pitää purkaa?

Tämä olikin yllättävän helppo ja audiosysteemiin pääsi käsiksi hanskalokeron kautta. Törmäsin kuitenkin ongelmaan, johon tunti ei riittänyt selvittelyyn: miten ihmeessä tuon DSP:n saa mahtumaan tuon audioyksikön kanssa tuonne hanskalokeron päälle? Onko kellään jotain refukuvaa jakaa omasta onnistumisestaan koska itseltäni tuosta hommasta ei tullut kyllä yh-tään mitään (jätin keskeneräiseksi ja lähdin saunaan).


Miten ihmeessä tämä tänne mahtuu? https://ibb.co/M7pzB1h
#8
Ostin second-handina (foorumilaiselta) m5dsp:n. Olisko jollain Ocuun DSP:tä asentaneelta antaa verbaalipuolen opastusta siitä miten tuo kannattaa laittaa paikalleen? Ilm. pitäisi mennä heittämällä audiolaitteiden piuhojen väliin, mutta mitä kautta niihin pääsee parhaiten käsiksi ja mitä pitää purkaa?
#9
Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 17.07.19 - klo:18:34
Match prossuksi ja mikä tahansa suuren valmistajan erillissarja (GZ, Rainbow, Focal tai Gladen).
https://www.powerset.fi/match_pp_62dsp tai https://www.powerset.fi/match_m_5dsp? Onko näissä jotain merkittävää eroa, vai onko jälkimmäinen ainoa jonka saa kivasti piiloon muuallekin kun vänskärin penkin alle?

https://www.hifitalo.fi/focal-plugplay-65-erillissarja-vw-seat-audi-skoda tuo väittää olevansa ainakin suoraan Skodaan menevä, olisko ok?

budjetti kyllä vähän paukkuu, mutta elämä tuppaa olemaan vähän tälläistä joskus.
#10
Lainaus käyttäjältä: torput - 17.07.19 - klo:17:24
Omien kokemusten perusteella tolla budjetilla laittaisin DSP päätteen ja vaihtaisin erillissarjan eteen.

Oliko hyvää ehdotusta DSP:stä (plug and play, please) sekä Ocuun soveltuvasta erillissarjasta? Ajattelin nuo etuovet vuorata eniveis, niin kaippa siinä pistäisi uudet elementitkin paikalleen samoilla vauhdeilla.
#11
Nostetaanpa vanhaa aihetta.

Octavia '17 Farkku. Ã,,änieristelyhommat alkavat kohtapuoliin (perärontista aloittaen ja siiryen todennäköisesti vielä etuoviin), joten onko olemassa sellaista hopealuotia jolla noin 500e budjetilla saisi Boleroista selkeästi parempaa ääntä ulos? DSP? Paremmat kajarit? Subbari? Mitä?
#12
Tere,

Shoppasin itselleni odbelevenin, sain BT-connectionin futaamaan, dongle päivitti itsensä ja pääsin lataamaan appiksia käyttöön.

Ongelma vaan että ne appikset ei toimi, vaikka väittävät että olisivat halutussa tilassa. Yritettyjä:
- Meter sweep
- lock beep

Kummankaan asennus ei aiheuttanut minkäänlaista toiminnallisuuden muutosta. Ajoneuvona pre-facelift octavia  mk3 combi
#13
Kertokaa nyt mulle mitä hyvää tuossa on pl. se että tuossa on teknologiakimalletta

Kokeilin tuota android-autoa yhden reissun ajan ja huomioita
- Android auto ei oo softana erityisen miellyttävä, vaan se sotkee perustoiminnallisuutta
- Jostain syystä GPS huusi toimimattomuuttaan koko android auto -experiencen ajan
- vaatii kännykän letkussa (usb) koko käytön ajan
- skodan "puhetoiminnallisuudet"-nappi ei ole android auto integroituva

Käytännössä homma rokkasi paljon paremmin kännykkä tuuletusaukkotelineessä, vaikka teknokraattiminäni olisi asian toisin halunnut olevankin
#14
Harmi vaan että on ihan ruokottoman huono välpe. Bluetooth + kännykkä on far superior ratkaisu noin niinko käytettävyysperspektiivistä.
#15
Lainaus käyttäjältä: Daatta - 28.06.19 - klo:13:12
^Ihan oikeilla linjoilla, muutamia ehdotuksia:

Pintojen puhdistukseen rasvanpoistoaine automaalikaupasta tms. tai Motonetin rasvanpoistaja:
https://www.motonet.fi/fi/tuote/607071/AT-Sitrus-Active-Rasvanpoistaja-500-ml

Parempi työkalusarja on tämä:
https://www.motonet.fi/fi/tuote/765134/MTX-Automotive-Verhoilun-ja-listakiinnikkeiden-irrotustyokalusarja-5-osaa
Ehkä noille taltoillekin löytyy käyttöä...

Materiaalit on varmaan ok, mutta pehmytmatto pitäisi asentaa saumattomasti jotta siitä saadaan paras hyöty -> materiaalia menee ihan pirusti. Käytännössä olen laittanut pehmytmattoa ainoastaa ovipaneelien sisäpuolelle. Itse olen ostanut tarvikkeet erikoisliikkeestä (Hifitalo), sieltä saa neuvot kaupan päälle. Roller on hyvä olla.

Itsellä takaluukun vaimennus ei ole aiheuttanut ongelmia. Tosin samalla olen poistanut takalasin pyyhkimen ja sen mekanismin -> luukku ainoastaan kevenee.

Konepellin äänieristysmatto on ohut huopa, mutta kaipa se on tyhjää parempi. Edellisen Cupran konepellin eristin Silent Coatilla, tuloksena oli lähinnä pirun painava pelti. Nykyistä en meinannut eristää, tehtaan äänieriste saa riittää.

Erwinistä (tai ehkä netistäkin) saa ladattua Skodan työohjeet mm. sisustan purkuun. Kokemattomalle on helpompi, kun tietää missä klipsut ovat ja missä järjestyksessä muovit lähtevät irti. Skoda Erwin.

Kiitti huomioista, päivitän kauppalistaani asianmukaisesti. Oon vähän kahen kintailla tuon takaluukun ja varmaan lähden liikkeelle tuosta muun takaboksin eristämisestä ja katson sitten riittääkö mielenkiinto jatkaa siitä syvemmälle.

Lähtökohtaisesti olen ajatellut että lätkisin tuota vaahtomuovia vaan takaboksin lokasuojien päälle tässä vaiheessa ja siihen oletin että viitisen arkkia riittäisi niin ettei tarvitsisi välissä ajaa motonettiin.

Lainaus käyttäjältä: Nickname - 28.06.19 - klo:13:51
Löytyy motonetistä eristykseen tela ja mitä itse voin yhden auton perusteella sanoa niin kannattaa ostaa.
https://m.motonet.fi/fi/tuote/606026/Aanieristemattotela

Voi veljet, kauppalistalle siis!
#16
Nostetaanpa vanhaa ja hyvää ketjua, jonka olen kahlannut kutakuinkin kaikkien muidenkin foorumin Skoda -äänieristyskeskustelujen pohjalta.

Eksyin ostamaan skodasarjani jatkoksi '17 1L TSI Combi (Style). Aikaisemmin alla oli '13 Superb Combi ja tätä ennen '11 Octavia Combi, putki on siis päällä ja luopumiselle ei näy syitä.

'11 Octaviassa melutaso oli melkoinen ja siirryttäessä Superbiin oli tuntuma hyvin erilainen. Superbista uudempaan Octaviaan siirtymä taas ei tuntunut juuri miltään, ollaan kutakuinkin samalla tasolla.

Itseäni kiehtoo kuitenkin ajatus että kohtalaisen pienellä vaivalla ja investoinnilla voisi mahdollisesi Octavian äänimaisemaa vielä parantaa. Itse en ole suoranainen hifikorva, mutta arvostaisin jos auton taustamelu vaimenisi, jolloin poppeja ei tarvitse soittaa niin lujaa ja autossa pystyy keskustelemaan paremmin.

Olen keskusteluista ymmärtänyt (korjatkaa jos olen väärässä) että ns. low hanging fruitsit äänieristyksen suhteen löytyvät nimenomaan Ocun takaa, takaboksista sekä takaistuinten alta.

Referenssitoteutuksia:
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=17915.0 <-lienee hyvä esimerkki siitä miltä boksin pitäisi näyttää "Jälkeen" kuvissa
https://cjnet.info/gd/octaviamk3-towbar/ <- opaste MK3 takapään verhoilujen purkamiseen

Ostoslista:
https://www.motonet.fi/fi/tuote/605880/Sinol-polttoneste-1l <- puhdistukseen
https://www.motonet.fi/fi/tuote/765137/MTX-Automotive-talttasarja-lasikuitu-4-osaa <- uskon että kohtalaisen tarpeellinen
https://www.motonet.fi/fi/tuote/472805/STP-Black-Gold-Bulksolution-vaimennusmatto-45m <- päävaimennusmateriaali. Yksi paketti riittänee?
https://www.motonet.fi/fi/tuote/472835/STP-Splen-04-aanieristematto-019m2-4x375x500mm <- pehmytvaimennusmateriaali, sinne minne mahtuu. Riittäisikö viisi arkkia tätä?
https://autonvaimennus.fi/vaimennusaineet/tyokalut-ja-tarvikkeet/ <- täällä vannottiin rollerin nimeen,  mutta ainakaan motonetistä en moista löytänyt. Onko tarpeellinen, vinkkejä mistä kannattaa hommata?

Ollaanko suunnitelmalla oikeilla raiteilla ja pääseekö esitellyillä matskuilla alkuun?

Takaluukun vaimennus kiinnostaa myös, mutta onko riski että edellämainittuja materiaaleja käyttäen luukusta tulee liian painava, jolloin avausmekanismi ei toimi enää ok?

Sivuhuomiona: kys. mallissa konepellin sisäpuolen äänieristysmatto oli jo valmiiksi asennettuna (hurraa)
#17
Nostetaanpa vanhahkoa aihetta (mutta kun aiheena niin sopiva).

Vaihdoin Sködää vähän isompaan ja autossa on pieni maalivaurio takaluukun sivussa. Tilanne on ilm. ollut aika sama viimeiset pari-kolme vuotta huoltokirjan mukaan, mutta semmoinen fiilis että tuolle kyllä joskus pitäisi tehdä jotain.



image upload

Minkämoiseen puljuun tuota pitäisi käydä näyttämässä, jotta saavuttaisi työlle hyvän hinta/laatusuhteen? Marmoritiskille vai jollekin kolarikorjaamolle? Sijaitsen autoni kanssa Tampereella, eli jos paikallistietoutta löytyy niin isot peukut.
#18
Lainaus käyttäjältä: firstvw - 20.09.16 - klo:10:28
Passatti on tehnyt kahdesti 5v aikana niin että pyyhkijät kieltäytyvät liikkumasta. Virrat pois ja muutaman minuutin kuluttua ovat toimineet. Syytä en ole keksinyt.

Katosiko muita laitteita? Jos sulakkeet ovat ehjiä niin rele voi olla rikki
Mitään muita laitteita ei ole kadonnut. Pelkästään nämä pyyhkijät. Itsekin releen kannalle olen kallistunut, mutta ajattelin iltapäivän puuhteina kurkata vielä kutakuinkin kaikki sulakkeet läpi että joku perin mystinen Muu Sulake olisi vaikuttanut tähän tapaukseen (tämänkaltaisia tarinoita löysin googlella).
#19
Lainaus käyttäjältä: tarzi - 19.09.16 - klo:21:48
Viallinen sadetutka lamauttaa pyyhkijät. Piuha irti kokeeksi..

Karvalakkeisassa Greenlinessäni ei tuota anturia taida olla. Tämänhän käsittääkseni pitäisi sijaita peilin pohjassa, ja siellä ei mitään hienoelektronista ole.

Pyyhkijät eivät myöskään mene huoltoasentoon, joka käsittääkseni jossain määrin poissulkisi tätä.
#20
Lainaus käyttäjältä: M.R - 19.09.16 - klo:20:27
Ehkä tyhmä kysymys mutta onhan konepelti kiinni ja sen katkaisija toimintakunnossa? Jos konepelti on auki ei pyyhkijät toimi.
Katkaisijan toimintakunnosta en osaa sanoa. Ainakaan mitään indikointia tästä ei skodan näytöllä ole (sehän näyttää mikäli etupelti on auki, ja  näyttää oikein kun luukkua availin). En varmaksi osaa sanoa, mutta kuvittelisin myös että pissapojat eivät toimisi konepellin aukiollessa.

Tesmailin myös vähäksi aikaa ottaa akun kenkää irti, mikäli jokin väylä olisi sattumalta tukossa. Tällä ei ollut mitään vaikutusta.
#21
Terve,

otsakkeen mukaisesti männäviikolla eräänä päivänä tuulilasinpyyhkijät (edessä) eivät vain oikeasti toimineet. Mitään edeltävää epätoiminnallisuutta ei ollut, yhdellä hetkellä tuulilasinpyyhkijän käyttö ei vaan tuottanut minkäänlaista tulosta. Ei nytkähtelyä, ääntä tai mitään.

Konehuoneen sulaketaulusta kokeilin vaihtaa erästä 30A (wot?) sulaketta, joka oli merkitty tuulilasille, ilman tulosta. Myös ratin vierusrasiassa oli jokin tuulilasinpyyhkijän sulake, mutta tällä ei ollut vaikutusta.

Muita huomioita
- Pissapojat kyllä toimivat
- Takatuulilasinpyyhin toimii brilliantisti

Onko kekään törmännyt vastaavaan?
#22
Lainaus käyttäjältä: Skoda8 - 16.04.14 - klo:21:07
Taitaa olla ihan tyyppivika. Minulla on ainakin tuo lampun pohjuke (vai mikä se nimi oli?) vaihdettu huollossa, kun valittelin vastaavasta ongelmasta. Olikohan juurikin oikealle puolelle. Oirehti samoin, eli välillä valitti, että ei toimi ja sitten taas toisella käynnistyksellä ongelma olikin poistunut. Eli vika ei ole siinä lampussa vaan siinä mihin lamppu asennetaan.
Hmm. Tämähän on tavallaan ihan hyvää tietoa. Auto kun ei pihassa ole vielä toista kuukautta ollut, ja liikkeestä käytettynä ostettu. Toisesta viikosta oirehtinut ja alussa vaan luonnollisesti en osannut yhdistää ognelmaan.

Taidan siis huomenna soitella autoliikkeeseen, notta mitäs kun tämmönen.
#23
Käytetyn -12 Octavian verrattaen äsken ostaneena olen kummallisen ongelman edessä.

Kuten otsakkeesta saattavat nokkelimmat arvata, ongelma on päiväajovaloissa. Parin viikon kohdalla skodan itsediagnostiikka kertoi, että nyt on oikea päiväajovalo mennyt särki. Onni tietysti oli suuri, kun kerta auto tälläisestä ihmeestä minulle kertoo (vanhan nissanin entisenä omistajana tämä oli ihan skoolaamisen arvoinen suoritus). Hain biltemasta jonkin aikaa oikeaa valoa ja vaihdoin sen paikalleen. Valo toimi. Hurraa.

Viikon päästä sama valo hälytti. Ajattelin että biltema myy shaissea ja vaihdoin uuden. Taas alkoi toimimaan. Tässä kuitenkin jo mielenkiintoni heräsi. Kaivoin hansikaslokerosta alkuperäisen skodan lampun (joka ensin hälytti) ja laitoin paikalleen. Toimi. Tämän jälkeen kerran myöhemmin oikea etuvalo vilkutti ja nyt ongelmanselvittelymoodissa nyppäsin lampun ulos ja uudella käynnistyskerralla mitään hälytyksiä ei tullut ja lamppu toimi. Pyörittelin johtoa ja liitintä ja mikään johto ei ainakaan tuntunut oirehtivan.

Pari viikkoa kului ja tänään oireili vasen päivänajovalo.Tällä kertaa pistin merkille, että lampun sisälle oli selkeästi kertynyt kondensaatiovettä. Valon sisäpuolella selkeästi lasipinnassa valui vesipisaroita.

Onko joku törmännyt vastaavanlaiseen ja kuulostaako ihan normaalilta?
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy