Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Aiheet - osviitan

#1
Morjensta!

Olen täällä Vagarenalla ollut jo vuosia jäsenenä, kun näitä VAG- vermeitä ollut monenlaisia ja montaa merkkiä. Nyt ei ole perheessä kuin emännällä Seat Ibiza, mutta veikkaan että seuraava pirssini on taas tätä konsernia... :)
Joo, eli kysymykseeni.
Vaimon siskolla on 2011 vuosimallin Ocu, 1.8TSI 160hp, DSG (siis se vahvempi, 7-vaihteinen mukamas). Ja viimeiseen sanaan liittyy tämä ongelmani, eli DSG porsi juuri ennen 200tkm...  :(
Nyt uusi aski on pois vaihtoehdoista ja muutenkin tähän autoon ei laiteta käytettyäkään laatikkoa enää kiinni. Mutta mitä tehdä tälle "raadolle", muuten hyvässä kunnossa oleva peli, mutta vaihteistoa vailla??? Romarilta saisi varmaan muutaman satasen, mutta näkisin että ruosteeton kori, toimiva kone ja muutenkin kaikki kilkkeet toimii, että ei ehkä romuttamokamaa vielä? Ostaisiko joku DIY- kaveri tällaisen, tai olisiko joitain muita mestoja mihin voisi tarjota ja saada edes hiukan järjellisemmin käsirahaa seuraavaan pirssiin.
Auttakaa miestä mäessä, mulla ei ole moista ongelmaa koskaan ollut, niin en tiedä mitä tehdä tuolle autolle ilman vaihteistoa... ;)
 
#2
Moro!
Vm. 2013 Ocu kyseessä, mittarissa 180tkm ja kesällä huomasin oudon vian ilmastoinnissa. Eli ilmastointi toimii automaattiasennossa vallan hyvin, kylmää tulee ja puhallus on voimakasta. Mutta, kun ajelee vaikka 30-40km, niin pikkuhiljaa järjestelmä alkaa sulkea ilmanohjausläppiä niin, että ensin kuskilta hiipuu ilmantulo, sitten siitä siirtyy oikealle päin, lopulta vain apukuskin suuttimesta tulee ilmaa.
Asia korjautuu, kun laittaa A/C: n pois päältä noin 30 sekunniksi, niin taas puhaltaa normisti A/C päälläkin sen n.40km ja tilanne uusiutuu. Puhallin puhaltaa kyllä kovaa ja ilma on kylmää apukuskille, mutta läpät menee vaan kiinni vasemmalta ja keskeltä.
Ei Webastoa, normaali automaatti- ilmastointi vain.
Mikähän voisi olla kyseessä? Joku anturi?

#3
Okei, eli mulla on tosiaan Ocu 3: sen hifistys alkanut ja hommasin asiaa helpottamaan Audisonin Prima- sarjan AP8.9bit ja AP1D, mukana tuli vielä tuo MOST- väylään tarkoitettu mulikka, bit DMI.
Ajattelin, että itselle ei olisi tarvetta tuolle MOST- väylävehkeelle, mutta kun otin soittimen hansikaslokerosta irti, yllätyin että siellä soittimen perässä olikin MOST, kuiduille paikat! Eli oletan että noita voisi nyt sitten käyttää hyväksi??
Pientä probleemaa aiheuttaa, että siellä on urosliitin molemmissa päissä tarpeen, niin bit DMI: ssä kuin soittimessa ja Audisonin pakkauksessa tuli uros-naaras liitinpari.
Onko kukaan tuota MOST- väylää käyttänyt audion liikuttamiseen, nythän tuossa ei Ocussa ollut mitään kiinni edes?
Ja onko kellään tietoa, että mistä voisi saada, ebayn ohella, tuon MOST- kuidun male-male- liitännöillä?
Ja viimeisenä, onhan tuo MOST käytössä tuossa soittimessa?? Mallihan on 5E0 035 840A

#4
Octavia III (13-19) / Pyöränlaakeriko?
05.06.18 - klo:09:30
Jees, eli alkoi tuossa taannoin helteiden kanssa samaan aikaan takapyörästä kuulumaan sellaista kahnaavaa ääntä, ihan kuin olisi jarrulevy kierona ja se kahnaisi kiinni, mikä ei toki pidä paikkaansa. Toistui vain hetken ajon jälkeen iltapäivisin, kun oli kuuma keli.
Nyt se on vaan lisääntynyt ja pientä jurnutustakin silloin tällöin, ei mitään suoraa huutoa kuitenkaan, eli oletan sen olevan pyöränlaakeri.
Tänä aamuna oli viileää, enkä saanut ääntä esille lainkaan, vahvistaa vain mun olettamustani.

En ole kuitenkaan koskaan vaihtanut tuollaista koko napaa/laakeria, minkähänlainen operaatio se on? Onko kellään mitään yleismaallista ohjeistusta eri vaiheista, ei käsittääkseni ole mikään hirmuinen urakka?

#5
Mooro!

Eli palattu VAGineroihin takaisin, 1,5 vuoden tauon jälkeen, ei sitten ollut Volvo minun auto... :)

Eli Ocu 3 nyt alla, eilen hain ja  vm.2013 91tkm mittarissa, 2.0Tdi 150hv ja 4x4... Tai niin mä luulin... :( Tänään pääsin lumella/liukkaalla vasta kokeilemaan sitä ja eihän tuo perä vedä yhtään!? Pelkkä etuveto siis tällä hetkellä! Haldex- pumppu tai sen johtosarja, siihenkö rajoittuu vikamahdollisuudet? Takuuseen toki, mutta ostin tuoreemman auton juuri sen takia, että pajalla ei tarvitse vierailla, KELE! Aika simppeliä toi Haldex taitaa olla, ei montaa vikamahdollisuutta kuitenkaan?

Toinen juttu, millähän konstilla saisi koko varustelistan tuosta autosta selville? VIN- koodilla, jollain lukijalla?
Myyntitiedoissa kun luki myyjän kirjoittama rotla, mutta nyt vähän ihmetyttää tuo auto, en löydä kahta ominaisuutta siitä lainkaan.
Eli Webasto tuossa sanottiin olevan, mutta ainakaan niitä manuaalisen päällelaiton nappuloita ei keskikonsolissa ole, eikä Bolerossa sitä ajastintoimintoa? Eli onko se sitten vain sellainen lisälämmitin, joka kytkeytyy päälle ajossa, eli ei säädettävissä/kytkettävissä itse?

Toinen outous oli tuo adaptiivinen vakkari. Eli keulassa on tutka kyllä, mutta ei ainakaan himmannut nopeutta liikenteen mukaan kun kokeilin ja kun olin tosi lähellä edellä ajavaa, niin herjasi ruudussa että "ota etäisyyttä". Siinäkö se "adaptiivisuus" oli?? Myyjältä kysyin, että mistä sen saa päälle ja hän kertoi että viiksessä on joku + ja -, joilla tuota etäisyyttä säädetään, mutta en mä sellaisia löytänyt etsimälläkään. Eli what??

Apuja kiitos, jos jaksoitte lukea loppuun, kiitos hienosta ryhmästä edelleen!

Over and out!
#6
Moro!

Kuten otsikko kertoo, vaihdoin akun tuohon ruhonkuljettimeen ja näiden normivalojen (airbag + luistonesto) sammuttua jäi kuitenkin palamaan moottorinvaroitusvalo ja hehkun valo vilkkui. Tämän lisäksi vielä heitti herjaa MFD: en, että "engine fault, workshop".
No just, auto oli kunnossa ennen akunvaihtoa ja olen minä nyt ennenkin siitä ottanut akunnavat irti, eikä moisia ole ennen tullut.
Tiedän että joissain autoissa on näitä akkuja "sopeutettava" sinne, kun Ah- määrät ovat muuttuneet, mutta en kyllä uskonut että tuollaisessa pakettiauton rohjossa sellaista järjestelmää olisi. Audi ja BMW on autoihinsa tuollaiset kyllä ympänneet... Kysykää jos jotain epäselvää selostuksessani.

Apuja, anyone?
#7
Morjensta vaan!

Olenkin kirjoitellut ja päivitellyt oman kulkineeni tapahtumia ja kokemuksia tuonne Caddyn "Maxi kokemuksia" threadiin ja ajattelin nyt tehdä oman projektiosion tälle kulkineelle.
Eli otsikko kertoo olennaiset tiedot autosta, Saksanmaalta tuollainen kulkeutui mulle rohkeat pari kk sitten ja auton hipistely on alkanut.
Tässä olennaisimmat päivitykset tuolta toisesta ketjusta:
3M: n hiilikuituteippi alkoi saamaan uutta osoitetta, etusäleikkö sai ensimmäisenä "kasteen" ja tulos oli mielestäni erittäin makea...
https://onedrive.live.com/redir?resid=6DE2E510A8E29C86!30270&authkey=!APZXp_Dn8Z82v8U&v=3&ithint=photo%2cjpg

Myös etuovien pystypilarit saivat päällensä samaa kamaa. Sisätilojen listat päällystin myös tällä teipillä, mutta niistä ei valitettavasti ole kuvaa tarjolla, ainakaan vielä. Tässä kuitenkin etuovista...
https://onedrive.live.com/redir?resid=6DE2E510A8E29C86!30269&authkey=!AMtwSUquRCRNWbc&v=3&ithint=photo%2cjpg

Vanteet ostin kaverilta, jolla sattumoisin oli aika houkutteleva malli tarjolla. Ohessa kuva, mielestäni erittäin "napsakat" vanteet tuohon kärryyn. Tai ainakin voittaa pölykapselit... :)
https://onedrive.live.com/redir?resid=6DE2E510A8E29C86!33485&authkey=!AFHdrNMSGEsaUD8&v=3&ithint=photo%2cjpg

Myös äänieristystä olen nyt saanut laitettua kattoon, tässä kuva vaimennetusta katosta
https://onedrive.live.com/redir?resid=6DE2E510A8E29C86!31560&authkey=!AP3KQnZBsHqZCDg&v=3&ithint=photo%2cjpg

Kattopaneeli sai myös 5mm foamikerroksen, näitä on käytetty laajalti autohifipiireissä ovipaneelien räminänvaimennukseen, tuossakin kohteessa toimi loistavasti.
https://onedrive.live.com/redir?resid=6DE2E510A8E29C86!31558&authkey=!ABAjlCWl8JvBha0&v=3&ithint=photo%2cjpg

Samalla kun kattopaneeli oli irti, niin laitoin valaistuksen uusiksi, ledinauha mallia "taksi" tuonne kattoon, nyt näkee pimeällä komiasti! ;)
https://onedrive.live.com/redir?resid=6DE2E510A8E29C86!32135&authkey=!AP6LQIJKxXdGjcY&v=3&ithint=photo%2cjpg
#8
Terve vaan!

Eli toisessa threadissa jo kertonutkin, että tulossa on vm.2011 Caddy Maxi Life. konsernissa on kivasti osattu tuo osien yhteensopivuus eri autojen välillä, onkohan tässäkin nyt sellainen mahdollista? Keulahan on kovasti Golfin näköinen ja katkaisijat sisällä, ym on aika pitkälti samaa kamaa. Onko tuohon keulaan esimerkiksi mahdollista laittaa Golfin etusäleikköä, tms? Sumareihin noita päiväajovaloja, jne?
#9
No niin, herätetäänpä keskustelua tästäkin, palstalla kun on aika paljon asiantuntevia jannuja:
http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/dieselautot+kallistuvat+kohta+reippaasti/201401607179?ref=

Eli dieseleitä aletaan ruoskia oikein olan takaa ja suosia bensiinipirssejä, mikähän tässä on takana, että "ei koske bensiinikäyttöisiä autoja"???
Saadaan ihmiset taas isompiruokaisiin autoihin, päästöt myös nousevat, bensiininkulutus nousee ja dieselin laskee-> eli voidaan nostaa bensan hintaa!?!
Saattaapa tuoreet ja vähän vanhemmatkin dieselipirssit nostaa hintojaan, jos uusien hinnat nousevat rajusti...
#10
Elektroniikka / Kaasupoljinko temppuilee?
11.06.12 - klo:07:36
Moro!

Eli tuli tuossa viikonloppuna suoritettua lopultakin "kevätvahaus" 3C Passattiini ja kylläpä tuli kiiltävä! ;)
Sisätilat kävin myös läpikotaisin asianmukaisilla aineksilla...
Mutta sitten siihen kysymykseen, eli aamulla kun lähdin liikenteeseen, auto kävi kummallisesti hieman pätkien ja matkalla duuniin auto jätti hieman kierroksia päälle (kierrokset seilasivat). Voisiko tämä johtua, kun suihkaisin hieman muovikäsittelyainetta polkimiin myös, kun olivat aika harmaat? Eli onko mahdollista, että sohaisin sillä aineella jotenkin johonkin kaasupolkimen asentotunnistimeen, tms? Ennen tätä aamua ei moista käytöstä ole ollut ja aika selkeesti tämän puleerauksen jälkeen ilmaantui tämä vika.
Ja jos tuo suihkimisen on mahdollista ollut sekoittaa tuon polkimen, onko hyvää irroitusohjetta jollakin?
Kiitokset jo etukäteen!
#11
Jees, eli auto on Passat 3C vm.2007 ja koneena 2.0TFSI.
Airbagin vikavalo alkoi palaa ruudussa, kun laitoin pirssin käyntiin ilman että soitin oli kiinni CAN- väylässä ja jotain sellaista nyt oli odotettavissakin.
Noh, eipä hätää, omistan Elmscanin ja läppärillä on Scantool, sillähän homma hoituu...
Mutta kun eipäs hoitunutkaan!?!? Saan kyllä komiasti yhteyden autoon, kaikki anturitiedot rullaa hienosti ruudulla, mutta eipä vaan löydä lainkaan vikakoodeja?? Wtf? Siellähän tuollainen vika mollottaa ruudulla, voiko sellainen airbag- valo muka palaa siellä, vaikka ei olisikaan vikakoodia rekistereissä? Mielestäni ei...

Ja jos jollakin on Salo/Turku- sektorilla parempia vermeitä tämän koodin poistoon, nostakoon kätensä.

Onko tuollainen VCDS "varma nakki" näissä koodijutuissa, en ole aina ihan varma, että saanko kaikkiin autoihin tuon Elmscanin kanssa kontaktia, ainakaan täyttä kontaktia? Jos sellaisen laittaisi jossakin vaiheessa...
#12
No niin, apuja kaivattaisiin otsikon tapauksesta.
Eli laite on Passat 2007 2.0TFSI ja ostin tuon Saksan tuontiautona syksyllä (kilometrejä about 90tkm).
Ostotarkastusta tehdessäni huomasin kyllä öljykorkissa aivan pienen häivähdyksen sellaista rusehtavaa viirua, mutta se nyt tuntui normaalilta määrältä kosteutta, joka oli kerääntynyt siihen korkin alapintaan. Ajellut nyt tuolla autolla about 10tkm ja tarkkaillut tasaisesti öljynkulutuksen ohessa, että lisääntyykö se töhnä siellä, mutta eipä ole paljoa sinne sitä siunaantunut. Öljytkin vaihdoin 5tkm sitten ja silloin sitä ei ollut lainkaan. Mutta juuri äsken kun tein taas öljyntason tsekkauksen, niin sitä tahnaa oli siellä aivan hitosti!!!
Eli sitä oli sellainen 4-5 sentin kerros siinä korkissa!?!? Tämä oli kerääntynyt joulukuun lopusta tähän päivään mennessä olevalla ajanjaksolla...
Onko siellä nyt sitten kansipahvi paskana, vai missä mennään? Jäähdytysnestettä ei ole hävinnyt mihinkään, pätkääkään ei ole pinta tippunut näillä kilometreillä. Voiko se olla jotain muuta? Ei kai näin paljoa voi kondensoituakaan, vaikka lämpimässä tallissa autoa pidänkin ja lämpötilan vaihtelut siis aika kovia näillä 20+ pakkasilla??? (+10-(-25) astetta siis)
Ja jos kansipahvin vaihto olisi edessä, niin onko mitään käryä hintapolitiikasta, eli mitä maksaa sellaisen vaihto? Itsellä kun ei ole tietotaitoa siihen ryhtyä...
Apuja ja vastauksia kiitos ja jos on samanlaisia tapauksia muillakin, niin heittäkääpä juttua!
#13
Jees, eli kaverin Tigu paiskaa vikakoodia tasaiseen tahtiin. Poistin sen muutaman kerran ja aina palaa 5 sekunnissa takaisin.
Vikakoodi on "P2103: Throttle actuator control motor circuit high". Mitähän tämä mahtaa selkokielellä tarkoittaa?
Joku kaasupolkimen ja itse kaasuläpän välissä oleva mutikka/moottori?

Ja autohan on vm.2008 ja kone 2.0Tdi CR- koneella.

Apuja, kitoos...  ???
#14
Joo, eli Passatti on tulossa itelle Saksanmaalta ja kuviakin sain muutaman.
Pystyykö joku kertomaan tämän kuvani perusteella, että mikä soitinmalli tuossa ko. autossa on?
Olisi sitten helpompi jo näin etukäteen hommata siihen lisäroinaa ja suunnitella eteenpäin hifijärjestelmän kanssa.

Tänk juu jo etukäteen!
#15
Moro!

Tulossa Saksasta tuollainen Pasuuna ja siinä varustelistassa luki seuraavanlainen paketti:
"Winter package"
Mitähän tuo sisältää, Googlella en saanut tietoa, eikä täältä palstaltakaan osunut hakuun mitään informatiivista?
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy