Öljyn kulutus

Aloittaja Wilburi, 16.12.09 - klo:22:43

« edellinen - seuraava »

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: 0251 - 01.01.11 - klo:15:37
Onneksi on retrotikku koneessa. vaikka ei öljyä kulutakkaan,mutta eikö ole hankalaa lisäyksessä öljyn määrää tarkastella. Kun joutuu hytissä hyppäämään tsekaamaamassa joko öljyä on riittävästi ?
Kun konepellin avaa niin öljyn määrää ei sen jälkeen näe päivään tai pariin (käytännössä taitaa riippua ajetuista kilometreistä?) konepellin avaamisen jälkeen, eli ihan arpapelillä se lisäys menee. Mutta jos hälytys on tullut niin kyllä sinne litran voi kaataa ainakin B8 2.0TFSI:ssä. Jos varman päälle haluaa niin sitten vähän sen alle ettei mene liikaa. Litran lisäyksellä itselläni ainakin näyttää yleensä täyttä, joskus jotain 7/8 täydestä, vähän vaihtelee.
B8:ssa tosiaan noin että konepellin avaaminen aiheuttaa sen, että kojetaulun näyttö ei näytä öljyn määrää vähään aikaan, tulee vaan herja jotain "currently not available" tms. Sama tietenkin aina kun lisäät vaikka lasinpesunestettä, B8 olettaa aina että kun avaat konepellin niin silloin lisäät öljyä ja kai sillä sitten menee jonkin aikaa että se tekee jonkun "proseduurin" ja tsekkaukset että pystyy näyttämään öljyn määrän siinä näytössä.

Newman

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 02.01.11 - klo:11:28
B8:ssa tosiaan noin että konepellin avaaminen aiheuttaa sen, että kojetaulun näyttö ei näytä öljyn määrää vähään aikaan, tulee vaan herja jotain "currently not available" tms. Sama tietenkin aina kun lisäät vaikka lasinpesunestettä, B8 olettaa aina että kun avaat konepellin niin silloin lisäät öljyä ja kai sillä sitten menee jonkin aikaa että se tekee jonkun "proseduurin" ja tsekkaukset että pystyy näyttämään öljyn määrän siinä näytössä.

Todella noloa ja kelvotonta suunnittelua, mielestäni. Ikään kuin koko homma olisi suunniteltu ja mietitty mahdollisimman vikaherkäksi.

Rauska

Lainaus käyttäjältä: Newman - 02.01.11 - klo:11:35
Todella noloa ja kelvotonta suunnittelua, mielestäni. Ikään kuin koko homma olisi suunniteltu ja mietitty mahdollisimman vikaherkäksi.
Tota noin, A5:ssä se menee näin:
Saat oikean ilmaisun öljyn määrästä kun
- kone on normaalilämmin
- virta päällä
- avaat konepellin
- odotat sen 2 minuuttia
- pikkunäytössä ja MMI:ssä näkyy öljyn määrä.

Muulloin se saattaa näyttää hieman väärin, ja jos sitä lasinpesua on lisätty ja ehdot ei täyty, niin on mentävä proseduurin mukaan :)

NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

Newman

Lainaus käyttäjältä: Rauska - 08.01.11 - klo:19:55
Tota noin, A5:ssä se menee näin:
Saat oikean ilmaisun öljyn määrästä kun
- kone on normaalilämmin
- virta päällä
- avaat konepellin
- odotat sen 2 minuuttia
- pikkunäytössä ja MMI:ssä näkyy öljyn määrä.

Muulloin se saattaa näyttää hieman väärin, ja jos sitä lasinpesua on lisätty ja ehdot ei täyty, niin on mentävä proseduurin mukaan :)

Ja sama suomeksi: huonoa suunnittelua. Muutenkin tuo öljynkulutus kieltämättä vähän ihmetyttää.

Rauska

Lainaus käyttäjältä: Newman - 08.01.11 - klo:19:59
Ja sama suomeksi: huonoa suunnittelua. Muutenkin tuo öljynkulutus kieltämättä vähän ihmetyttää.
Helppo korjaus:
Kytketään se konepellin anturi auki asentoon, niin on aina näytöllä tieto  ;D
No joo, vanha tikku oli _varma_
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

Newman

Lainaus käyttäjältä: Rauska - 08.01.11 - klo:20:12
Helppo korjaus:
Kytketään se konepellin anturi auki asentoon, niin on aina näytöllä tieto  ;D
No joo, vanha tikku oli _varma_

Tätä juuri tarkoitin. Miksi piti korvata vanha ja toimiva menetelmä, todennäköisesti vielä kalliimmalla uudella härpättimellä? Tai no, vastauksen tiedän kyllä.

Flat

Öljynkulutuksesta viis, mutta millaista öljynvaihtoväliä autonne näyttävät. Mulla tuntuu siltä että vaihtoväli on 17tkm. Millään ei pääse siihen 30tkm väliin jotta menisi synkronissa huollon kanssa.

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: Flat - 14.01.11 - klo:19:50
Öljynkulutuksesta viis, mutta millaista öljynvaihtoväliä autonne näyttävät. Mulla tuntuu siltä että vaihtoväli on 17tkm. Millään ei pääse siihen 30tkm väliin jotta menisi synkronissa huollon kanssa.
Joo ei sen synkronissa huollon kanssa mene. Olen tehnyt molemmat kaksi huoltoa niin että sekä huolto että öljynvaihto samaan aikaan, eli silloin kun auto on halunnut öljynvaihdon niin olen teettänyt huollon samalla vaikka siihen olis ollu matkaa vielä n. 3-4tkm. Kun huoltovälinäytötö nollataan niin vähän aikaa ne on synkronissa ja jonkin ajan kuluttua alkaa tulla taas eroa. Mutta kyllä mulla öbaut 25tkm:iin menee öljynvaihtoväli.

Wilburi

Lainaus käyttäjältä: Flat - 14.01.11 - klo:19:50
Öljynkulutuksesta viis, mutta millaista öljynvaihtoväliä autonne näyttävät. Mulla tuntuu siltä että vaihtoväli on 17tkm. Millään ei pääse siihen 30tkm väliin jotta menisi synkronissa huollon kanssa.

Mittarissa nyt noin 20500 km ja öljynvaihto pitäisi suorittaa 2000-3000 km kuluttua ja varsinaiseen huoltoon on matkaa vielä 10 000 km eli ei mene ihan linjassa?
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2015), VW Golf GTE (2016). ex: VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

ile

Vajaa viikko sitten vilkaisin huoltovälin infoa. Mittarissa vajaa 17000km, öljyn vaihdoksi ilmoitti 13300km ja huolloksi 13700 tjsp.

0,5l öljyn lisäyksestä nyt alle 2000km ja 1/3 jäljellä. Mutu vain vahvistuu, että öljynkulutus olisi kiihtynyt 10000km jälkeen.

Wekotin

Lainaus käyttäjältä: Newman - 09.01.11 - klo:14:00
Tätä juuri tarkoitin. Miksi piti korvata vanha ja toimiva menetelmä, todennäköisesti vielä kalliimmalla uudella härpättimellä? Tai no, vastauksen tiedän kyllä.

Eikös tämä ole sitä 'teknistä etumatkaa'  ;D

Newman

Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 15.01.11 - klo:00:22
Eikös tämä ole sitä 'teknistä etumatkaa'  ;D

Kuten myös yletön öljynkulutus...  :D Väliäkö hällä.

EDIT: noin 30 000:ssä pitäisi mennä huoltoon. Tosin "longlife"-öljyt on vaihdettu ennen sitä pariin otteeseen. No, saahan siinä samalla suodattimen sitten. Jep jep.

Pertsa

Heh, hiukan offotopiccina vielä, tuosta huoltovälinäytöstä.
Eilen tsekkasin huoltovälinäytön. Edellisestä huollosta n. 5tkm/4kk.
Seuraavaa öljynvaihtoa se ehdotteli 18000km/451pv päähän, eli menee aikalailla samaan haarukkaan edellisten öljynvaihtojen kanssa.
Mutta seuraavaan huoltoon olis tuon mukaan asiaa vasta 29200km/615pv päästä. Eipä ole aikaisemmin ollut noissa ennusteissa noin suurta eroa, yleensä joku 3-4tkm nuo on eronneet toisistaan. Nuohan molemmat siis nollattiin silloin edellisessä huollossa.

Wilburi

Tähän öljyn ja bensan suureen kulutukseen löytyy muuten hyvä lääke...nimittäin esimerkiksi MTM:n softa. Ehkä kulutuslukemat eivät pienene, mutta ainakin kulutus suhteessa tehoon paranee merkittävästi ja suuremman tehon omaavissa autoissahan aina suurempi kulutuskin on helpommin hyväksyttävissä.  Ja öljyjäkin suositellaan vaihdettavaksi suhteellisen usein. Ei muta kun LMS:ään. ;D
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2015), VW Golf GTE (2016). ex: VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

Newman

Itselläni mitattu öljynkulutus on ollut luokkaa 1 dl tai alle per / 1000 km viimeisen parin tuhannen kilometrin aikana. Eli alkuviikkojen hurja tahti on vähän rauhoittunut (ajettu nyt 7 tkm). Meneehän sitä, muttei mielestäni mitenkään älyttömästi enää. Kulutus ei tosin ole pienentynyt...  ???  ;D

skriko

7500 ajettu. En ole katsonut öljyjä, keväällä sitten.

Pekka T

Lainaus käyttäjältä: skriko - 31.01.11 - klo:19:01
7500 ajettu. En ole katsonut öljyjä, keväällä sitten.

Tuota, eikös sinulla ollut Scirocco?
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

skriko

Lainaus käyttäjältä: Pekka T - 31.01.11 - klo:19:17
Tuota, eikös sinulla ollut Scirocco?
Scirocco. Onko nää vieneet öljyä?

pomo

Mutta tuohon öljynkulutukseen on olemassa lääke, vaihda tavalliset öljyt! Ainakin minulla ja muutamalla kaverilla on öljynkulutus tippunut runsaasti kun on vaihtanut "tavalliset" öljyt!

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: pomo - 01.02.11 - klo:07:36
Mutta tuohon öljynkulutukseen on olemassa lääke, vaihda tavalliset öljyt! Ainakin minulla ja muutamalla kaverilla on öljynkulutus tippunut runsaasti kun on vaihtanut "tavalliset" öljyt!
Mun kaverillani taas tuolla ei ollut mitään vaikutusta (kyseessä A4 B7)

pomo

Mun Tsi:ssä ja kaverin 2.0Tdi ventossa toimi kans!

Pertsa

^Eikai Ventoissa koskaan edes ollut longlifesysteemiä eli eikös niissä käytetty aina "tavallisia" öljyjä.

pomo

Eikäkö Jetta, menee jo sekaisin nuo konttiperät kun ite ei semmoisia käytä...

-Velmu-

Tuli käytännössä testattua et pyytääkö dsl malli öljyä lisää. Eilen sitten ajonaikana pompsahti keltainen öljykannunkuva näyttöön ja tuumasi et lisää öljyä max1l. Litra on nyt sitten menny lisäys öljyä 27tkm matkalla, ettei kovin perso näköjään dsl versio öljylle.

fourvalve

Huollon jälkeen ajettu n.20tkm, näytön mukaan vähän yli puolenvälin öljyn taso joten tuskin tarvii lisätä.
Kone 1.8 tfsi.
BMW z4 3.0i roadster

LS

Lainaus käyttäjältä: -Velmu- - 06.03.11 - klo:10:18
Tuli käytännössä testattua et pyytääkö dsl malli öljyä lisää. Eilen sitten ajonaikana pompsahti keltainen öljykannunkuva näyttöön ja tuumasi et lisää öljyä max1l. Litra on nyt sitten menny lisäys öljyä 27tkm matkalla, ettei kovin perso näköjään dsl versio öljylle.

Tuohan on ihan kohtuullinen kulutus. Jonkun verran öljyä tietysti pitää mennäkin, sylinterien hoonauksiin jää aina öljykalvo, joka suojaa moottoria (ja josta hienoista öljyn kulutusta muodostuu terveessä moottorissa).

Hevosmies

Hehe...taas syöpölle öljyä yksi litra. Huollon yhteydessä 15 tkm sitten viimeksi...
Audi A4 Avant 2.0 TFSI quattro man. 2009 //ex-vag: Skoda Octavia RS HB 2.0 TFSI 2006

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: Hevosmies - 02.04.11 - klo:12:16
Hehe...taas syöpölle öljyä yksi litra. Huollon yhteydessä 15 tkm sitten viimeksi...
no eihän tuo pahakaan syöppö ole.

Hevosmies

Joo, eihän se ole, mutta kuitenkin 46 tkm aikana yksi huoltovaihto ja kolme lisäystä. "Mix mun VAG kuluttaa ton verran öjyä, kun ton Benari menee nollalla lisäyksellä samassa ajassa?"
Audi A4 Avant 2.0 TFSI quattro man. 2009 //ex-vag: Skoda Octavia RS HB 2.0 TFSI 2006

Skula

Kulutuksesta vielä tiedä mutta ilmeisesti kovasti elää tämän B8:n 'öljyhuoltoilmoitusvaatimus' km määrä.. Nyt se näyttää 12500tkm kohdalle..  :o
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy