Superb iV (PHEV)

Aloittaja livejungle, 11.10.19 - klo:23:46

« edellinen - seuraava »

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: Mr.Moon - 17.09.20 - klo:19:03
Olen myös webastoa yrittänyt laittaa päälle ajaessa jotta auto ei lämmittäisi sähköllä mutta valo palaa hetken, jonka jälkeen sammuu.

Eli näissä on edelleen sama kuin pre-fl Passat GTE:ssä (ja sukulaisissa) eli webasto on rajattu käytettäväksi vain auto sammuksissa. Täällä joku kivenkovaan väitti kuukausi-pari sitten että kyllä toimii ajaessa...
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

Miktoy

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 17.09.20 - klo:20:41
Eli näissä on edelleen sama kuin pre-fl Passat GTE:ssä (ja sukulaisissa) eli webasto on rajattu käytettäväksi vain auto sammuksissa. Täällä joku kivenkovaan väitti kuukausi-pari sitten että kyllä toimii ajaessa...

Kaivapa sellainen väite?
Aiemminkin täällä ollaan puhuttu, että ei toimi ajaessa.
Ajossa: Audi A4 avant B9 Quattro 2.0 TDI dsg.
Ajossa: Octavia III FL MY18 Combi Style 1.0 TSI man.
Ex: Superb III FL iV Combi -20 L&K 1.4 TSI phev dsg.
Ex:Audi A6 avant -98 2.4 V6 AGA aut.
Ex: Audi A6 avant -10 2.0 TDIe S-Line man.
Ex: VW Transport T5 -05 2.5TDI man.
Ex: Octavia RS combi -14 2.0 TDI man.
Ex: Superb combi -11 1.6 TDI Greenline man.

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: Miktoy - 17.09.20 - klo:20:50
Kaivapa sellainen väite?
Aiemminkin täällä ollaan puhuttu, että ei toimi ajaessa.

No joo itse en sitä väitettä missään vaiheessa uskonut ja tiedän että tämä on jokseinkin yleisessä tiedossa. Voin yrittää kaivaa väitteen jostain kun tietokoneen ääreessä olen seuraavan kerran, täällä on niin mahtava haku toiminto niin helpolle löytämiselle en anna takuuta.  :D
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

Miktoy

Eipä se väite silti tilannetta miksikään muuta, ettei lämmitä ajossa.
Tuohonkin olisi kiva tietää se oikea syy miksi näin on.
Jokin suunnittelija toteuttanut homman siten, ettei voi ajossa käyttää. Hänen esimiehensä sitten ei ole osannut kyseenalaistaa tämän tekemistä mitenkään ja sysättiin flobbi markkinoille.
Polttoainekäyttöisiä lisälämmittimiä ollut kymmeniä vuosia jotka toimineet ajossa. Esim transporter T5 malli ilman kelloa toimi automaattisesti VAIN ajossa. Toiset osasi tämänkin sitten pilata.
Onneksi en ostanut Style varustelutasolla koska siihen olisin ostanut lisälämmittimen, lasikaton ja nahkapenkit. Näiden hinta nousi samaan kuin L&K josta syystä siihen päädyin. Jos tuon olisin erikseen lisävarusteeksi rastinut, niin olisin palauttanut samantien ja vaatinut rahoja takaisin. Nyt vähän vaikeampi vaatia kun tuli varustepaketin mukana vaikka upgrade ostopäätökseen vaikuttikin merkittävästi.
Itsellä käy usein ja etenkin viime talvena kun connectin kautta webasto ei toiminut. Siten, että kun saavun autolle niin sain vasta kaukosäätimestä lämmityksen päälle, pakkasin auton yms johon ei kauaa aikaa mene ja lähden ajoon niin tuo sammuu parin minuutin päällä olon jälkeen. Vaikka kävisi auto sähköllä tai bensalla. Aivan turha laite hybridissä näin ollen.
Ajossa: Audi A4 avant B9 Quattro 2.0 TDI dsg.
Ajossa: Octavia III FL MY18 Combi Style 1.0 TSI man.
Ex: Superb III FL iV Combi -20 L&K 1.4 TSI phev dsg.
Ex:Audi A6 avant -98 2.4 V6 AGA aut.
Ex: Audi A6 avant -10 2.0 TDIe S-Line man.
Ex: VW Transport T5 -05 2.5TDI man.
Ex: Octavia RS combi -14 2.0 TDI man.
Ex: Superb combi -11 1.6 TDI Greenline man.

Rakkaudestalajiin

Lainaus käyttäjältä: Miktoy - 17.09.20 - klo:22:30
Eipä se väite silti tilannetta miksikään muuta, ettei lämmitä ajossa.
Tuohonkin olisi kiva tietää se oikea syy miksi näin on.
Jokin suunnittelija toteuttanut homman siten, ettei voi ajossa käyttää. Hänen esimiehensä sitten ei ole osannut kyseenalaistaa tämän tekemistä mitenkään ja sysättiin flobbi markkinoille.
Polttoainekäyttöisiä lisälämmittimiä ollut kymmeniä vuosia jotka toimineet ajossa. Esim transporter T5 malli ilman kelloa toimi automaattisesti VAIN ajossa. Toiset osasi tämänkin sitten pilata.
Onneksi en ostanut Style varustelutasolla koska siihen olisin ostanut lisälämmittimen, lasikaton ja nahkapenkit. Näiden hinta nousi samaan kuin L&K josta syystä siihen päädyin. Jos tuon olisin erikseen lisävarusteeksi rastinut, niin olisin palauttanut samantien ja vaatinut rahoja takaisin. Nyt vähän vaikeampi vaatia kun tuli varustepaketin mukana vaikka upgrade ostopäätökseen vaikuttikin merkittävästi.
Itsellä käy usein ja etenkin viime talvena kun connectin kautta webasto ei toiminut. Siten, että kun saavun autolle niin sain vasta kaukosäätimestä lämmityksen päälle, pakkasin auton yms johon ei kauaa aikaa mene ja lähden ajoon niin tuo sammuu parin minuutin päällä olon jälkeen. Vaikka kävisi auto sähköllä tai bensalla. Aivan turha laite hybridissä näin ollen.
Kyseessähän on vain lisälämmitin ja jos oot käyttöohjekirjaa lukenut niin siellä puhutaan seisontalämmityksestä. Ja tuol skodan sivuilla puhutaan "Tehokas, kauko-ohjattava lisälämmitin lämmittää sisätilat ja moottorin, poistaen samalla huurretta ja jäätä auton päältä ennen lähtöä. Tämä on erityisen miellyttävä ja käytännöllinen varuste talviolosuhteissa, kun taas kuumana kesäpäivänä voit aktivoida sisätilan tuuletuksen autosi viilentämiseksi." et ei kukaan oo luvannu että se pelaa sen jälkeen kun auton käynnistää. Ja varmaan on taas joku päästöhuijaus että webasto ei voi käydä auton kanssa saman aikaisesti, koska se pitäisi muuten lisätä auton kokonais päästöihin ja siitä pitäisi maksaa lisää veroa kun päästöt nousee.

Erkka

#1265
Lainaus käyttäjältä: Mr.Moon - 17.09.20 - klo:19:03

Olen myös webastoa yrittänyt laittaa päälle ajaessa jotta auto ei lämmittäisi sähköllä mutta valo palaa hetken, jonka jälkeen sammuu.

Olipa sekava vuodatus

Onko Webaston käyttö ajaessa vain sähköautoilla ajavien ongelma? Kävin hetki sitten testaamassa vm. 2020 T-Roc 1.5 TSI tehdasasennettua Webastoa ajon aikana (Webasto käyntiin 10 min. ennen ajoon lähtöä). Hyvin toimi koko matkan. Ajoin takaisin katokseen muutaman kilometrin ajelun jälkeen, sammutin moottorin, jonka jälkeen Webasto edelleen kävi. Varmistin vielä ulkona, että Webasto käy (kojetaulun merkkivalo oli päällä). Sammutin Webaston auton ulkopuolella kaukokäyttöpainikkeesta. Hyvin skulaa!

Lämpötila ulkona +3 astetta.

Erkka
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 18.09.20 - klo:07:47
Onko Webaston käyttö ajaessa vain sähköautoilla ajavien ongelma? Kävin hetki sitten testaamassa vm. 2020 T-Roc 1.5 TSI tehdasasennettua Webastoa ajon aikana (Webasto käyntiin 10 min. ennen ajoon lähtöä). Hyvin toimi koko matkan. Ajoin takaisin katokseen muutaman kilometrin ajelun jälkeen, sammutin moottorin, jonka jälkeen Webasto edelleen kävi. Varmistin vielä ulkona, että Webasto käy (kojetaulun merkkivalo oli päällä). Sammutin Webaston auton ulkopuolella kaukokäyttöpainikkeesta. Hyvin skulaa!

Lämpötila ulkona +3 astetta.

Erkka

Joo on nimenomaan VAG plugareiden ominaisuus, bensa ja diesel malleissa pystyy käyttämään myös ajaessa.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

passo_s

#1267
Webastoon ja plugariin liittyy Passat GTEssä ominaisuuksia joista aiheutuu mielipahaa, se että se webasto sammuu heti kun lähtee ajamaan sen kanssa olen oppinut elämään. Eniten risoo , ja käpy pysyy jäässä, kun autoa ei saa lataukseen ja webaston sitten koitti weconnect puhelinkäynnistää niin ehtona on ajoakuston toimintasäde >13 km. Tätä weconnect ei mitenkään ilmaise. Olin autolla huollossa merkkiliikkeessä jossa kaksi päivää tutkittiin webastoa, ei jumankekka merkkiliike tiennyt webaston käynnistysehtoja. Sain lopulta maahantuojalta selvityksen. Tämä Webastoon liittyvä weconnect käynnistysehto on ihan hanurista. Webasto lähtee omasta kaukosäätimestään ilman ajoakustoon liittyviä ehtoja, mutta asiakkaan neukkarista ei kantama riitä tai hotellihuoneesta ei webaston kaukosäätimen kantama riitä ulkoparkkiin. Tosin Korona hoiti nämä ongelmat, asiakkaan neukkari vaihtui teamsiksi ja hotelliin ei tartte työmatkan takia ajella :) Mielenkiinnolla odotan ekoja pakkasia kun pihassa on suberb plugareita. Volvossa puhelinkäynnistys webastolle toimii ilman ajoakuston toimintasäde ehtoa. Meillä töissä Volvoja on vaihtunut Superbeihin.

jiihoo74

Lainaus käyttäjältä: malaakso - 17.09.20 - klo:15:40
Sain oman iV:ni perjantaina. Siinä tuli mukana uudemman mallinen sirompi schukolaturi, joka myyjän mukaan korjaa latausongelmat. Siltä myös näyttää, sillä joka kerta on ladannut täydellä teholla, myös lähes tyhjästä. Myös ratti on vaihtunut uuteen kaksipuolaiseen sitten talven koeajon.

Mikäs varustelutaso sinulle tuli? Onko edelleen Skoda Soundsystem vai muuttuiko vieläkään Cantoniksi? Jotain puhetta oli ulkomaan foorumeilla, että nyt tähän MY21 malliin olisi myös subbarillinen Canton -laitteisto saatavilla.
Skoda Superb IV Style MY21

malaakso

Lainaus käyttäjältä: jiihoo74 - 18.09.20 - klo:17:30
Mikäs varustelutaso sinulle tuli? Onko edelleen Skoda Soundsystem vai muuttuiko vieläkään Cantoniksi? Jotain puhetta oli ulkomaan foorumeilla, että nyt tähän MY21 malliin olisi myös subbarillinen Canton -laitteisto saatavilla.
L&K. Asetuksista löytyy erikseen subbarisäätö ja joka paikassa lukee Canton. Vaikka väänsin subbarin täysille, en kyennyt sen sijaintia oikein paikallistamaan. Tavaratilasta löytyy 12 voltin akku ja toiselta puolelta lokero tavaransidontaverkoille ym.

Ajelin taas navigointi päällä hybrid auto tilassa 56 km matkan josta moottoritietä n. 30 km. Perillä akkua 65 % ja keskikulutus 4,5 l/100 km. Ei tunnu toimivan kovin fiksusti, kun yksinkertaisella "sähköllä niin pitkälle kuin pääsee ja loput bensalla"-algoritmilla saa keskikulutuksen 3,5 litraan.

passo_s

Lainaus käyttäjältä: malaakso - 18.09.20 - klo:18:49
L&K. Asetuksista löytyy erikseen subbarisäätö ja joka paikassa lukee Canton. Vaikka väänsin subbarin täysille, en kyennyt sen sijaintia oikein paikallistamaan. Tavaratilasta löytyy 12 voltin akku ja toiselta puolelta lokero tavaransidontaverkoille ym.

Ajelin taas navigointi päällä hybrid auto tilassa 56 km matkan josta moottoritietä n. 30 km. Perillä akkua 65 % ja keskikulutus 4,5 l/100 km. Ei tunnu toimivan kovin fiksusti, kun yksinkertaisella "sähköllä niin pitkälle kuin pääsee ja loput bensalla"-algoritmilla saa keskikulutuksen 3,5 litraan.
Laitoitko naviin osoitteen ? Väittäisin että jos lataan akun täyteen, annan naviin osoitteen niin Passat GTE ajaa akun tyhjäksi hybrid tilassa kertomallasi 56 km matkalla.

Snpp

Lainaus käyttäjältä: evilk - 16.09.20 - klo:19:39
Minulla on nyt viikon päivän toiminut 8A schuko-lataus Skodan piuhalla ilman ongelmia. Kop kop :D

Sama juttu... Tosin kaksi kertaa on Connectista löytynyt ilmoitus, että lataus on keskeytynyt. Mutta akku kuitenkin sitten aamulla ollut 100%. Mielessä käy, että onko mahdollinen softapäivitys ollut sellainen, että ei poista itse vikaa, mutta käynnistää kuitenkin latauksen uudelleen vikatilanteen jälkeeen, kun ennen jäi "tilttiin". No, täysin puhdasta arvailua eikä välttämättä mitään tekemistä todellisuuden kanssa.

slarpa

Lainaus käyttäjältä: malaakso - 18.09.20 - klo:18:49

Ajelin taas navigointi päällä hybrid auto tilassa 56 km matkan josta moottoritietä n. 30 km. Perillä akkua 65 % ja keskikulutus 4,5 l/100 km. Ei tunnu toimivan kovin fiksusti, kun yksinkertaisella "sähköllä niin pitkälle kuin pääsee ja loput bensalla"-algoritmilla saa keskikulutuksen 3,5 litraan.

Mulla oli alkuun vastaava ongelma, hybriditilassa "auto" ei käyttänyt akkua täysin hyväksi. Aloin manuaalisesti asettamaan akun varaustason minimiin ja hetken kuluttua alkoi tuo "auto" moodi toimimaan oikein.
Skoda Superb iV Style -20

ex - Kia Optima 1.7CRDi Business Premium DCT A/T -16
exex - VW Passat sedan 1.6TDi bmt -12
exexex - VW Jetta 1.9TDi -08
exexexex - VW Golf 1.6 -98

Timppe

Lainaus käyttäjältä: Mr.Moon - 17.09.20 - klo:19:03
Nyt kun ulkolämpötila on ollut 10 asteen paikkeila niin range on tippunut mielettömät 15km, 55->30km. Miten käy pakkasilla? Olen tosiaan apilla pyytänyt että auto on lähtövalmis kun lähden mutta ei se kyllä lämmin ole kun ei käytä webastoa. Miten tuon saa lämmittämään pelkkää sähköä käyttäen. Oletan että tuo range tippuu siksi noin paljon kun täysin kylmiltään lähdetään liikkeelle.
Jos sulla on Android-äppi, niin siinä on alustusbugi, jonka johdosta sähkölämmitystä ei saa päälle. Sen saa IOS-äpillä "kiihotettua" päälle, jonka jälkeen toimii myös Androidilla. Tässä ketjussa siitä aiemmin. Helkaman helppi voi auttaa, jos ei ole Applen kännykkää käytössä. Webasto lämmittää sisätilan ja moottorin. Kun lähdetään liikkeelle, se menee järjestelmäteknisistä syistä pois. Kuitenkin jos lähdetään kovilla pakkasilla liikkeelle, jolloin sähköajo ei startissa ehkä onnistu, on moottori jo lämmin ja bensakoneessa ei Webaston tarvitse olla päällä ajossa, koska hukkalämpöä kyllä riittää.

,,pissä voi laittaa Webaston ("On-line lämmitys") myös päälle sähkön lisäksi, jolloin systeemi lämmittää ulkolämpötilasta riippuen joko Webastolla tai tolppasähköllä. Akkua ei kannata sallia, jos ei ole tolpassa kiinni.

Ei nyt ainakaan IPadista lähetetty.

Superb iV Combi L&K 2020 kaikilla varusteilla

XD

Lainaus käyttäjältä: Jamppe - 13.09.20 - klo:10:25
Oletteko vetäneet Superb iV:llä venetraileria, asuntovaunua tai kuomukärryä, jossa raskas kuorma. Mihin kulutuslukema on tällöin noussut, jos matka on pidempi kuin akun riittävyys.
Miten veneen nosto veneenlaskuluiskalta on onnistunut. Oletteko käyttäneet sport modea tällöin, polttomoottori+sähkö, vai miten tilanteessa pitäisi toimia.

Vaunua (n.1400kg ajopaino) vetäessä todellinen kulutus kaiken kaikkiaan kesältä (2600km) ~10,8l + 1,6kWh /100km eli käytännössä pelkällä polttomoottorilla mennyt hieman yli 11l/100km, muutaman kerran pääsi täydellä akulla liikenteeseen ja 20-30km pääsi sähköllä vaunun kans. Sen verran itse huomasin, että Sport mode nostaa kulutusta ainakin mittarin mukaan todella reilusti, itse olen ajellut pääasiassa omilla asetuksilla, eli Sport-alusta, mutta muuten normaali/eco -säädöt.

BertilDator

Tuli taas autoon päivitys, samat jutut listattuna kun aiemmin. Nyt tosin tuon asentamisen jälkeen kun auton käynnistää, lataa jotain pari minuuttia ja lopulta valittaa taustapalveluiden latautumisesta. Pääsee kyllä menulla pois ja päällisin puolin näyttäisi Infotainment toimivan.


658136

Joko on ensimmäiset käyneet 15 tkm huollossa?

Miktoy

Lainaus käyttäjältä: 658136 - 23.09.20 - klo:04:10
Joko on ensimmäiset käyneet 15 tkm huollossa?
Ja 30tkm myös, kohta saa varailla 45tkm huollolle aikaa.
Ajossa: Audi A4 avant B9 Quattro 2.0 TDI dsg.
Ajossa: Octavia III FL MY18 Combi Style 1.0 TSI man.
Ex: Superb III FL iV Combi -20 L&K 1.4 TSI phev dsg.
Ex:Audi A6 avant -98 2.4 V6 AGA aut.
Ex: Audi A6 avant -10 2.0 TDIe S-Line man.
Ex: VW Transport T5 -05 2.5TDI man.
Ex: Octavia RS combi -14 2.0 TDI man.
Ex: Superb combi -11 1.6 TDI Greenline man.

658136

Lainaus käyttäjältä: Miktoy - 23.09.20 - klo:04:19
Ja 30tkm myös, kohta saa varailla 45tkm huollolle aikaa.

Millaista hintalappusta on huolloilla ollut?

Miktoy

Lainaus käyttäjältä: 658136 - 23.09.20 - klo:09:04
Millaista hintalappusta on huolloilla ollut?
En osaa sanoa mutta ei tuo 15tkm huolto voi kovin kallis olla koska sisälsi vain öljynvaihdon, ei tarkastuksia.
30tkm huolto oli perustarkastushuolto mitä bensaversioissakin tehdään ja sekin vastaavan hintainen kuin bensoilla.
45tkm taas on öljynvaihtohuolto joten sekin edullinen tulee olemaan.
60tkm tulee sitten olemaan kalliimpi huolto koska sisältää myös dsg.n huollon sekä enemmän suodattimien vaihtoja / tulppien vaihdon.
Ajossa: Audi A4 avant B9 Quattro 2.0 TDI dsg.
Ajossa: Octavia III FL MY18 Combi Style 1.0 TSI man.
Ex: Superb III FL iV Combi -20 L&K 1.4 TSI phev dsg.
Ex:Audi A6 avant -98 2.4 V6 AGA aut.
Ex: Audi A6 avant -10 2.0 TDIe S-Line man.
Ex: VW Transport T5 -05 2.5TDI man.
Ex: Octavia RS combi -14 2.0 TDI man.
Ex: Superb combi -11 1.6 TDI Greenline man.

Miihkali79

Miten muilla näiden suhteen?
Minulla ei soittimen valikossa oleva kauppa aukea ollenkaan, eikä datapaketit sivu lataudu.
Ennen viime päivitystä datapaketit sivu antoi sekavan virheen, mutta nyt se vain ei toimi ja näyttää tekstin ”aktivointi käynnissä”






Tilausjonossa tulossa: Skoda Enyaq IV 80 Sportline, Magic Black
Skoda Superb IV Sportline 2020, winterp, 360cam, koukku, MoonWhite,jne.
Ex :Skoda Octavia 2018 RS230 Challenge DSG, Canton, winterp, Candywhite, jne.

slarpa

Näyttää olevan yhteys palvelimeen katki koska maapallo on harmaana kellon vasemmalla puolella . Itsellä sama ongelma ollut myös viikon verran.
Skoda Superb iV Style -20

ex - Kia Optima 1.7CRDi Business Premium DCT A/T -16
exex - VW Passat sedan 1.6TDi bmt -12
exexex - VW Jetta 1.9TDi -08
exexexex - VW Golf 1.6 -98

658136

Lainaus käyttäjältä: slarpa - 24.09.20 - klo:10:06
Näyttää olevan yhteys palvelimeen katki koska maapallo on harmaana kellon vasemmalla puolella . Itsellä sama ongelma ollut myös viikon verran.

8 vrk ollut nyt yhteys poikki auton ja palvelimen väliltä. Josko tulevan yönä tulisi jälleen se resetti.

TLA8

Lainaus käyttäjältä: Miihkali79 - 23.09.20 - klo:22:29
Miten muilla näiden suhteen?
Minulla ei soittimen valikossa oleva kauppa aukea ollenkaan, eikä datapaketit sivu lataudu.
Ennen viime päivitystä datapaketit sivu antoi sekavan virheen, mutta nyt se vain ei toimi ja näyttää tekstin ”aktivointi käynnissä”

Minulla tuo Integroitu datayhteys (eSIM) on nyt jostain syystä ollut viime aikoina vakiona pois päältä autoa käynnistäessä, maapallo on kyllä valkoisena ja Connectikin toimii sillointällöin. Datapaketit valinta ei tee yhtään mitään, ei siis avaa mitään uutta näkymää, eikä virhettä. Huomasin myös, että kauppaa ei löydy ollenkaan (missäs sen piti olla?) ja yksityisyysasetuksiakaan (esim. sijannin jako) en enää löytänyt valikkojen tai käyttäjien valinnoista (ainoat näkyvät asetukset ovat käyttäjien poisto/pääkäyttäjän valinta...) ne joilla yksityisyysasetukset vielä löytyy kerrotteko mistä? :)

en8545

Täällä myös samat ongelmat kuin edellisissä viesteissä mainittu.

Hieman ihmetyttää Helkama auton vastaukset kun raportoi näistä erinäköisistä ongelmista (lataus, valikot, skoda connect yms).
Lähes poikkeuksetta vastaus on tyyllin "emme ole kuulleetkaan tämmöisistä ongelmista...". Ainakin tämän foorumin keskustelun perusteella ei pitäisi todellakaan tulla yllätyksinä nämä ongelmat maahantuojalle.

Onko jollain muuten ollut mahdollisuutta kokeilla toimiiko lataus täydellä virralla uudella (valkoisella) suko-johdolla 2020 mallivuoden autoissa vai vain uusissa 2021 mallivuoden?
Skoda Superb Combi iV L&K

Miihkali79

Lainaus käyttäjältä: passo_s - 18.09.20 - klo:20:59
Laitoitko naviin osoitteen ? Väittäisin että jos lataan akun täyteen, annan naviin osoitteen niin Passat GTE ajaa akun tyhjäksi hybrid tilassa kertomallasi 56 km matkalla.


Minulla ei ainakaan aja hybrid modessa akkua tyhjäksi, vaikka navissa määränpää ja asetuksissa oikeat täpät päällä.
Joudun itse laittamaan loppumatkasta pakkosähkön. Jos haluan akun ajaa tyhjäksi.

Lisäksi tuossa aiemmin oli puhetta maapallosta, se on ollut viimeiset 6kk tuossa tilassa.
Tilausjonossa tulossa: Skoda Enyaq IV 80 Sportline, Magic Black
Skoda Superb IV Sportline 2020, winterp, 360cam, koukku, MoonWhite,jne.
Ex :Skoda Octavia 2018 RS230 Challenge DSG, Canton, winterp, Candywhite, jne.

Miktoy

Lainaus käyttäjältä: en8545 - 24.09.20 - klo:16:47
Täällä myös samat ongelmat kuin edellisissä viesteissä mainittu.

Hieman ihmetyttää Helkama auton vastaukset kun raportoi näistä erinäköisistä ongelmista (lataus, valikot, skoda connect yms).
Lähes poikkeuksetta vastaus on tyyllin "emme ole kuulleetkaan tämmöisistä ongelmista...". Ainakin tämän foorumin keskustelun perusteella ei pitäisi todellakaan tulla yllätyksinä nämä ongelmat maahantuojalle.

Onko jollain muuten ollut mahdollisuutta kokeilla toimiiko lataus täydellä virralla uudella (valkoisella) suko-johdolla 2020 mallivuoden autoissa vai vain uusissa 2021 mallivuoden?

Ketä sieltä maahantuojalta vastailee näin? Ainakin Rockbeach tietää harvinaisen hyvin nämä ongelmat.
Ajossa: Audi A4 avant B9 Quattro 2.0 TDI dsg.
Ajossa: Octavia III FL MY18 Combi Style 1.0 TSI man.
Ex: Superb III FL iV Combi -20 L&K 1.4 TSI phev dsg.
Ex:Audi A6 avant -98 2.4 V6 AGA aut.
Ex: Audi A6 avant -10 2.0 TDIe S-Line man.
Ex: VW Transport T5 -05 2.5TDI man.
Ex: Octavia RS combi -14 2.0 TDI man.
Ex: Superb combi -11 1.6 TDI Greenline man.

Miktoy

Lainaus käyttäjältä: Miihkali79 - 24.09.20 - klo:16:57

Minulla ei ainakaan aja hybrid modessa akkua tyhjäksi, vaikka navissa määränpää ja asetuksissa oikeat täpät päällä.
Joudun itse laittamaan loppumatkasta pakkosähkön. Jos haluan akun ajaa tyhjäksi.

Lisäksi tuossa aiemmin oli puhetta maapallosta, se on ollut viimeiset 6kk tuossa tilassa.
Käytätkö sport modea vai mitä? Sportilla tekee varaustilan nostoa ja alkaa lataamaan akkua.

Jos maapallo on harmaana, kannattaa käyttää sulake numero 17 irti ja kytkeä takaisin. Itselläni oli viikon mykkänä kunnes meni hermot ja nollasin tuota kautta. Alkoi heti toimia sen jälkeen.
Ajossa: Audi A4 avant B9 Quattro 2.0 TDI dsg.
Ajossa: Octavia III FL MY18 Combi Style 1.0 TSI man.
Ex: Superb III FL iV Combi -20 L&K 1.4 TSI phev dsg.
Ex:Audi A6 avant -98 2.4 V6 AGA aut.
Ex: Audi A6 avant -10 2.0 TDIe S-Line man.
Ex: VW Transport T5 -05 2.5TDI man.
Ex: Octavia RS combi -14 2.0 TDI man.
Ex: Superb combi -11 1.6 TDI Greenline man.

en8545

Lainaus käyttäjältä: Miktoy - 24.09.20 - klo:17:22
Ketä sieltä maahantuojalta vastailee näin? Ainakin Rockbeach tietää harvinaisen hyvin nämä ongelmat.

Sähköposteissa allekirjoituksena aina vain "Helkama-Auto Oy / Skoda-tuotetekniikka" ja perässä numerosarja, joka ilmeisesti kertoo henkilön.
Kilpailu- ja kuluttajavirastollekin vastaus oli tullut anonyymisti allekirjoituksella "Technical Manager".

Asiakkaana arvostaisi kyllä, että vastaukset tulevat reilusti jonkun nimissä eikä anonyymisti.
Skoda Superb Combi iV L&K

teraja

Lainaus käyttäjältä: en8545 - 24.09.20 - klo:17:50
Sähköposteissa allekirjoituksena aina vain "Helkama-Auto Oy / Skoda-tuotetekniikka" ja perässä numerosarja, joka ilmeisesti kertoo henkilön.
Kilpailu- ja kuluttajavirastollekin vastaus oli tullut anonyymisti allekirjoituksella "Technical Manager".

Asiakkaana arvostaisi kyllä, että vastaukset tulevat reilusti jonkun nimissä eikä anonyymisti.
Tervetuloa Skodan omistajaksi 🤣 Itse lähdin kelkasta tuon vastuunpakoilun ja heikon laadun vuoksi. Itsellä oli sama tyyppivika viidettä kertaa edellisessä ajokissa ja samaa vikaa näkyi erittäin paljon muillakin - kuitenkin vielä neljännellä saman vian korjauskerralla sanoivat, että ei ole ollenkaan tuttu vika.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy