Passat B8 2014

Aloittaja Puli, 15.04.13 - klo:19:41

« edellinen - seuraava »

japa

Jos osa auton äänieristystä on jätetty renkaiden varaan, niin jossain on tultu takapakkia ja roimasti.
Octavia 1,5 dsg style 2019
octavia 1,4 style 2016
Octavia rs 2,0 tsi 2015
Octavia 1,4 elegance 2013

panu

Olihan se uusi Passat hieno, mutta minkäänlaista kuumetta ei nostanut. Varsinkin kun nykyistä autoani vastaava maksaisi vähintään 50 t, ja automaatti tulisi pakkosyöttönä. A4 quattron saisi kaikilla välttämättömillä varusteilla halvemmalla.

Kiinnittikö kukaan muu huomiota siihen, että auton tyyppinä loisti edelleen vanha tuttu 3C  :o vaikka hinnaston myyntikoodien perusteella olisi olettanut sen olevan 3G? En ruvennut jokaista sisällä ollutta yksilöä syynäämään, mutta ainakin Airportin Highline Variantista se pisti silmään. Tieto löytyy sekä kuskinpuoleisen B-pilarin juuressa olevasta tyyppikilpi-tarrasta että VIN-koodista.


Exät: Typ 19 EZ, Typ 89q "KV", B5 ADP, B5 AEB tip, 3C CAXA, 3C BMP 4M

Arcca

Lainaus käyttäjältä: panu - 01.12.14 - klo:01:43

Kiinnittikö kukaan muu huomiota siihen, että auton tyyppinä loisti edelleen vanha tuttu 3C  :o

Eikös tämä liity johonkin EUn uuteen säädökseen jota autonvalmistajat pitävät täysin typeränä, ja kikkailevat nyt mallikoodeilla näyttäen että tämä on vanha malli, vanhat säädökset. Olisiko ollut uuteen ilmastoinnin aineeseen liittyvä tjsp. Joku viisaampi saa kertoa lisää tai ampua tämän alas.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

MMV

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 01.12.14 - klo:20:03
Eikös tämä liity johonkin EUn uuteen säädökseen jota autonvalmistajat pitävät täysin typeränä, ja kikkailevat nyt mallikoodeilla näyttäen että tämä on vanha malli, vanhat säädökset. Olisiko ollut uuteen ilmastoinnin aineeseen liittyvä tjsp. Joku viisaampi saa kertoa lisää tai ampua tämän alas.

Käsityksen mukaan "faceliftiä" ei tarvitse tyyppihyväksyttää.

vwmies

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 01.12.14 - klo:20:03
Eikös tämä liity johonkin EUn uuteen säädökseen jota autonvalmistajat pitävät täysin typeränä, ja kikkailevat nyt mallikoodeilla näyttäen että tämä on vanha malli, vanhat säädökset. Olisiko ollut uuteen ilmastoinnin aineeseen liittyvä tjsp. Joku viisaampi saa kertoa lisää tai ampua tämän alas.

Kuitenkin hinnastossa (lasisilmien avulla) 3G...... ja aivan eri modulaarinen MQB alusta, kuten Golf VII ja muutkin sisarmallit.....  :o
Ensi kerralla kun käyn priva koeajolla, otan luupin mukaan....  ???
Yritetään pärjätä.

Jonny

Tuli itsekin käytyä eilen katsomassa uutta Pasuunaa. Eipä tuo nyt ainakaan suht karvalakkina vakuuttanut yhtään. Liikkeessä perusmallit esillä. Kouvolan länsiautossa siis. Sinne se on aina mukavaa mennä, kun ei edes ovella tervehditä :) Palvelussa kehittämisen varaa ja paljon. Mutta asiaan. Autohan näyttää ihan ok:lta, vaikka kulimalli näyttikin siltä, että ikää pitää mittarissa olla 60+ sen ostamiseen. Tietysti luonne muuttuu paljon valitsemalla lisävarustelistalta herkkua esim. digitaalinen mittaristo, travel pro paketti, led paketti yms.

Mikä korisarja? on noissa esittely kuvissa? Sitä ei löydy vielä lisävarustelistalta?
Audi A6 2.0 TFSI Multitronic Sedan Business S/S MY14

Mr Vice

Lainaus käyttäjältä: panu - 01.12.14 - klo:01:43

Kiinnittikö kukaan muu huomiota siihen, että auton tyyppinä loisti edelleen vanha tuttu 3C  :o vaikka hinnaston myyntikoodien perusteella olisi olettanut sen olevan 3G?

Kyllä siellä arvokilvessä ovenpielessä on TYP 3C edelleen. Kuten on edellismallinkin ovenpielessä sama tieto. Syytä en tiedä tuohon miksi edelleen on noin. Olisi voinut kuvitella tehtaan muuttavan tässä vaiheessa tyyppinumeron kun on kuitenkin oikeasti uusi malli kyseessä. Edellinen oli lähinnä facelift alkuperäiseen 3C:hen nähden.

Mutta yleisestihän jo puhutaan B8 mallista tämän uuden kyseessä ollen ja edeltäjä B7 (ja sen edeltäjä siis 3C). Mutta liekö tuolla paljon merkitystä mitä siellä kyltissä seisoo?
”Nopeudesta ei ole hyötyä, jos suunta on väärä”

duke7

Lainaus käyttäjältä: Mr Vice - 02.12.14 - klo:12:37
Edellinen oli lähinnä facelift alkuperäiseen 3C:hen nähden.

Mutta yleisestihän jo puhutaan B8 mallista tämän uuden kyseessä ollen ja edeltäjä B7 (ja sen edeltäjä siis 3C). Mutta liekö tuolla paljon merkitystä mitä siellä kyltissä seisoo?
B7 tosiaan oli/on facelift vaikka sitä myytiinkin uutena mallina. 3C on tyyppimerkintä ja B7 on sukupolvi. Vastaavasti ensimmäisen 3C:n sukupolvi oli B6 ja esim. jenkeissä puhuvat siitä B6-mallina eikä 3C:nä kuten täällä. Joskus olen nähnyt merkintöjä 3C (B6) ja 3C (B7) käytettävän.

Aika outoa kikkailua noilla merkinnöillä tämän uuden Passatin kanssa. Tyyppimerkinnät ovat siis ilmeisesti valmistajan vapaasti päätettävissä joten tällainen on mahdollista.

Mr Vice

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 02.12.14 - klo:13:29
B7 tosiaan oli/on facelift vaikka sitä myytiinkin uutena mallina. 3C on tyyppimerkintä ja B7 on sukupolvi. Vastaavasti ensimmäisen 3C:n sukupolvi oli B6 ja esim. jenkeissä puhuvat siitä B6-mallina eikä 3C:nä kuten täällä. Joskus olen nähnyt merkintöjä 3C (B6) ja 3C (B7) käytettävän.

Ahaa, tuohan selventää asiaa, kiitos infosta! Mitähän ne 3C (B6) mallia edeltävät Passatit olivat tyypeiltään/sukupolviltaan?
”Nopeudesta ei ole hyötyä, jos suunta on väärä”

VW_Johan


duke7

^tuossahan ne sukupolvet.  Ja jotta ei olisi liian selvää niin 1996-2005 Passatit olivat 3B (B5) ja 3BG (B5.5).  Eli tuossa tyyppimerkintäkin vaihtui faceliftissä. Menee jo pahasti OT mutta joskus mietin, olisiko se johtunut faceliftissä alustaan tehdyistä muutoksista. Joku tukivarsi muuttui silloin.

Mr Vice

Lainaus käyttäjältä: VW_Johan - 02.12.14 - klo:13:59
B5.5, B5, B4, B3, B2 & B1.
http://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Passat

Mielenkiintoista. Wikistä löytyi nuo tyypitkin:

* Typ 32 = B1, tuotannossa 1973 - 1981
* Typ 32B = B2, tuotannossa 1981 - 1988
* Typ 35i = B3 ja B4, tuotannossa 1988 - 1996
* Typ 3B/3BG = B5 ja B5,5, tuotannossa 1996 - 2005
* Typ 3C = B6 ja B7, tuotannossa 2005 - 2014

Ja tämä uusin siis edelleen Typ 3C = B8, tuotannossa 2014 -
”Nopeudesta ei ole hyötyä, jos suunta on väärä”

kai75

Tuorein Taloustaito -lehti  (11/14) oli koeajellut uuden Passatin (Sardiniassa) ja kehuja tuli oikealta ja vasemmalta, mutta Biturbon DSG:tä moitittiin "hitaasti toimivaksi" aina aika-ajoin. Samaa hitautta oli kuulemma ollut havaittavissa Suberbin 4-vetoversioiden DSG:ssä...

Sen mitä itse olen (joutunut) dsg:llä ajanut ja jos Biturbo on niitä hitaampi niin melko hidasta toiminta kyllä on  :-\

Onko kukaan palstalaisista päässyt vielä koeajamaan Biturboa, onko Suomessa vielä edes näyttelyversiota?
Exät: Audi A6 3.0TDI Avant Quattro tiptronic -05, Volvo V70 D5 Aut -02, Volvo V70 TDI Aut -97

MMV

Lainaus käyttäjältä: kai75 - 04.12.14 - klo:14:31
Onko kukaan palstalaisista päässyt vielä koeajamaan Biturboa, onko Suomessa vielä edes näyttelyversiota?

Todennäköisesti vain Suomen maahantuojan edustajat ja suuriempin VW-liikkeiden päälliköt. Minulle on todennäköisesti tulossa Suomen ensimmäisiä Biturboja, joten tammikuussa tilanne mm. DSG:n nopeuden suhteen selviää.

vwmies

Lainaus käyttäjältä: Mr Vice - 02.12.14 - klo:16:15
Mielenkiintoista. Wikistä löytyi nuo tyypitkin:

* Typ 32 = B1, tuotannossa 1973 - 1981
* Typ 32B = B2, tuotannossa 1981 - 1988
* Typ 35i = B3 ja B4, tuotannossa 1988 - 1996
* Typ 3B/3BG = B5 ja B5,5, tuotannossa 1996 - 2005
* Typ 3C = B6 ja B7, tuotannossa 2005 - 2014

Ja tämä uusin siis edelleen Typ 3C = B8, tuotannossa 2014 -

Hieman erikoista  :o, sillä tässä on aivan uusi modulaarinen MQB alustakin, ja sen päällä uusi korikin.....   :o  B6 ja B7 logiikan ymmärtää vielä.  ???
Yritetään pärjätä.

Riisseli

Lainaus käyttäjältä: MMV - 04.12.14 - klo:14:46
Todennäköisesti vain Suomen maahantuojan edustajat ja suuriempin VW-liikkeiden päälliköt. Minulle on todennäköisesti tulossa Suomen ensimmäisiä Biturboja, joten tammikuussa tilanne mm. DSG:n nopeuden suhteen selviää.

Eilen sain Turun VW autossa mahdollisuuden käydä koettamassa tätä Biturboa. Eipä mieleen jäänyt, että tuo DSG olisi ollut jotenkin poikkeuksellisen hidas.
Pikemminkin osasi hyödyntää koneen vääntöä ja ei joka paikassa tökännyt heti pienempää pykälää sisään. Muuten mahtava peli. Tuollainen sen auton pitäisi olla.

Ennemminkin jäi mieleen 150hv version tökkivä toiminta DSG:n ja kaasupolkimen osalta. Tuntui ettei auto halunnut millään lähteä liikenteeseen ja sitten kun varvasta tarjoili
vähän enemmän konehuoneen suuntaan vaihtoi DSG pienemmällä.
Ex. Volkswagen Passat 3C Variant 1.9 TDI Luxline -07
Ex. Audi A4 "Le Mans" Avant 2.0TDi Multitronic -10
VW Passat 2.0 TDI B7 Variant DSG -14

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy