Octavia III huolto

Aloittaja nic, 03.05.14 - klo:12:35

« edellinen - seuraava »

Miktoy

Entä tilanne kuten 1.0 tsi koneen ja 2.0 tsi rs octavian osalta merkkiliikkeissä ei ole laittaa 508.00 0w-20 öljyä vaan laittavat joko mobil:in 5w-30 tai castrolin vastaavaa mitä muissakin merkeissä ja malleissa käytetään. Näitä muita öljyjä saa toki käyttää mutta tuo on suositelluinta ko. koneille.
Itse ostin 0W-20 öljyä jota olen käyttänyt ja aion käyttää jatkossakin. Jos ei merkkiliikkeillä tätä auton vaatimaa oikeaa öljyä ole, pitää omat öljyt siten viedä itse. Tämä tieto varmistettu Tampereen merkkikorjaamoista jotka ko merkkiä myyvät.
Ei siten tarvitse kovin erikoista autoa olla kun joutuu omat öljyt viemään, ihan perus kansanauto riittää.
Ajossa: Audi A4 avant B9 Quattro 2.0 TDI dsg.
Ajossa: Octavia III FL MY18 Combi Style 1.0 TSI man.
Ex: Superb III FL iV Combi -20 L&K 1.4 TSI phev dsg.
Ex:Audi A6 avant -98 2.4 V6 AGA aut.
Ex: Audi A6 avant -10 2.0 TDIe S-Line man.
Ex: VW Transport T5 -05 2.5TDI man.
Ex: Octavia RS combi -14 2.0 TDI man.
Ex: Superb combi -11 1.6 TDI Greenline man.

tsi1490

Lainaus käyttäjältä: Miktoy - 09.03.18 - klo:12:05
Entä tilanne kuten 1.0 tsi koneen ja 2.0 tsi rs octavian osalta merkkiliikkeissä ei ole laittaa 508.00 0w-20 öljyä vaan laittavat joko mobil:in 5w-30 tai castrolin vastaavaa mitä muissakin merkeissä ja malleissa käytetään. Näitä muita öljyjä saa toki käyttää mutta tuo on suositelluinta ko. koneille.
Itse ostin 0W-20 öljyä jota olen käyttänyt ja aion käyttää jatkossakin. Jos ei merkkiliikkeillä tätä auton vaatimaa oikeaa öljyä ole, pitää omat öljyt siten viedä itse. Tämä tieto varmistettu Tampereen merkkikorjaamoista jotka ko merkkiä myyvät.
Ei siten tarvitse kovin erikoista autoa olla kun joutuu omat öljyt viemään, ihan perus kansanauto riittää.

Juuri näin. En missään tapauksessa anna laittaa autoon öljyä, jota sinne ei ole tarkoitettu laitettavaksi.

Enhancer

Ymmärtäisin ajatuksen palvelukokonaisuudesta, jos huollon yhteydessä oikeasti tehtäisiin muutakin. 200-300â,¬ kustannus 10-15min työstä eli öljynvaihdosta ja suodattimesta ja huoltovälin nollaamisesta on yksinkertaisesti täysin kohtuuton. Vikakoodeja tai ohjainlaitteiden päivityksiä ei tuohon rahaan tarkasteta.

Puhumattakaan tosiaan näistä, että laitetaan pahimmillaan väärän viskositeetin öljyä koska voi laittaa. Sama koskee maakaasuautoa, joissain liikkeissä käytetään puolisynteettistä 5W-40 öljyä joka kuitenkin täyttää 502/505 minimikriteerin.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

MSAV

G-tec octavia tulossa kesän korvalla, miettinyt että öljyt vaihtaisin 15 välein itse sitten 30 välein marmorilla jotta muutkin asiat tulisi tehtyä. Ei merkkiliike korjaamoyrittäjä sanoi että takuu voimassa kunhan todisteet olemassa että hommat on tehty, voihan sen oman öljynvaihdon dokumentoida helposti nykyajan vehkeillä. Itsellä syynä ei ole säästö eikä epäluottamus huoltajaan (sitä on korkeintaan marmorin kaasuosaamiseen) vaan tarve pitää kulkine mahdollisimman paljon ajossa. Ei ole vara tuhlata vähiä vapaapäiviä huoltojen odotteluun. Näin samalla tietysti säästäisi jonkun satasen vuodessa, ajoa 70tkm+ vuodessa niin noita huoltopäiviä tulee.
Miten on käytännössä kohdeltu jos ja kun skodassa takuuasioita ja huollot tehty ajallaan mutta ei marmorilla? Takuuehdothan on kuten laki, kaikille sama... mahtaako olla?

Tähänasti ajettu ruotsalaisilla ja (takuu)murheet on ollu tuntematon käsite.

Enhancer

Gtecissä on 15tkm huoltoväli, eli ihan marmorilla ne huollot on tehtävä jos haluat takuun säilyttää. Tai periaatteessa jokin ropaamokin käy, mutta tappeluksi menee herkästi.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

Migo

Mistä tuo suositus 0w-20 öljyihin Räsässä?
Meinaan ku mulla se suositus on 504 00 5w-30 ja ei missään puhuttu tuosta toisesta öljytyypistä.

Siihen 245-malliin taitaa suositus kyllä olla 508 00 0w-20 öljyt.

No oli miten oli, niin tuskin ne sepät sinne moottoriin nyt mitään väärää sentään laittavat (toivottavasti😂).


Miktoy

Lainaus käyttäjältä: Migo - 09.03.18 - klo:20:33
Mistä tuo suositus 0w-20 öljyihin Räsässä?
Meinaan ku mulla se suositus on 504 00 5w-30 ja ei missään puhuttu tuosta toisesta öljytyypistä.

Siihen 245-malliin taitaa suositus kyllä olla 508 00 0w-20 öljyt.

No oli miten oli, niin tuskin ne sepät sinne moottoriin nyt mitään väärää sentään laittavat (toivottavasti😂).
Hyvä kun itse tarkensit mitä tarkoitin. Kuitenkin outoa se ettei merkkiliike kunnioita autonvalmistajan suosituksia mutta silti ovat veloittamassa mielettömiä summia huolloista. En myöskään ymmärrä sitä, että 300e huolto ei pidä sisällään moottorin ilmansuodattimen vaihtoa joka kerta, vain tarkistus. Eikö samalla työllä vaihda sen 10euron suodattimen jos viitsii kotelonkin avata? Itse ainakin vaadin vaihtoa tai vaihdan itse joka 30tkm välein.
Vehon tekemän huollon jälkeen kun eivät olleet edelliseen autoon suodatinta vaihtaneet niin tarkistin suodattimen kunnon itse. Oli siinä kunnossa, että olisi pitänyt videota ja kuvaa ottaa sekä käydä pamauttamassa se huoltomyyjän tiskille kun väitti, että sen kunto on tarkastettu. Jos tuon kuntoisen tarkastaa ni järjen luulisi sanovan ettei takaisin sitä enää laita. Onhan/olisihan se lisämyyntiäkin liikkeelle.
Ajossa: Audi A4 avant B9 Quattro 2.0 TDI dsg.
Ajossa: Octavia III FL MY18 Combi Style 1.0 TSI man.
Ex: Superb III FL iV Combi -20 L&K 1.4 TSI phev dsg.
Ex:Audi A6 avant -98 2.4 V6 AGA aut.
Ex: Audi A6 avant -10 2.0 TDIe S-Line man.
Ex: VW Transport T5 -05 2.5TDI man.
Ex: Octavia RS combi -14 2.0 TDI man.
Ex: Superb combi -11 1.6 TDI Greenline man.

cannon

Huolto on sikamaisen kallista... Huoltovälinäytön vaatima vuosihuolto 30 tkm tai 12 kk (mittarissa 42 tkm) sisältäen öljynvaihdon omilla öljyillä, sytytystulpat, raitisilmasuodatin ja tarkastus ( :o) yhteensä 300 â,¬ (jarruhuolto tehty vuosi sitten). Mutta elämä kai on.
Nykyinen Skoda Octavia Elegance 1.4 TSI Combi 2014
Edellinen  Skoda Octavia Elegance 1.4 TSI Combi 2009

Hidalgo

Lainaus käyttäjältä: cannon - 12.03.18 - klo:15:41
Huolto on sikamaisen kallista... Huoltovälinäytön vaatima vuosihuolto 30 tkm tai 12 kk (mittarissa 42 tkm) sisältäen öljynvaihdon omilla öljyillä, sytytystulpat, raitisilmasuodatin ja tarkastus ( :o) yhteensä 300 â,¬ (jarruhuolto tehty vuosi sitten). Mutta elämä kai on.
Eipä tuo mielestäni kalliilta kuulosta, mutta ehkä ilman omia öljyjä olisi työn hinta tai tuntimäärä ollut alhaisempi.

cannon

Lainaus käyttäjältä: Hidalgo - 12.03.18 - klo:18:12
Eipä tuo mielestäni kalliilta kuulosta, mutta ehkä ilman omia öljyjä olisi työn hinta tai tuntimäärä ollut alhaisempi.

Tarkoitatko, että korjaamo vetää herneen nenään omista öljyistä ja laskuttaa siksi enemmän työstä? Aika erikoista toimintaa olisi tuo.
Nykyinen Skoda Octavia Elegance 1.4 TSI Combi 2014
Edellinen  Skoda Octavia Elegance 1.4 TSI Combi 2009

Hidalgo

Lainaus käyttäjältä: cannon - 12.03.18 - klo:18:27
Tarkoitatko, että korjaamo vetää herneen nenään omista öljyistä ja laskuttaa siksi enemmän työstä? Aika erikoista toimintaa olisi tuo.
Jollain tapaa se kate otetaan, jotta toiminta olisi kannattavaa. Varsinkaan pienemmissä puljuissa en moista toimintaa ihmettelisi.
On se myös aika erikoista toimintaa viedä palveluntarjoajalle omat tuotteet, joita pyytää sitten palveluntarjoajaa käyttämään heidän omissa palveluissaan.

Elukka-

Lainaus käyttäjältä: Hidalgo - 12.03.18 - klo:18:33
Jollain tapaa se kate otetaan, jotta toiminta olisi kannattavaa. Varsinkaan pienemmissä puljuissa en moista toimintaa ihmettelisi.
On se myös aika erikoista toimintaa viedä palveluntarjoajalle omat tuotteet, joita pyytää sitten palveluntarjoajaa käyttämään heidän omissa palveluissaan.

Ihan höpöhöpöä tuo. Pitäisikö esim. moottoripyörän renkaista maksaa tuplahinta liikkeessä sen takia, että palveluntarjoajan tuotevalikoimaan kuuluu renkaiden asennus? Ei ole yhtään erikoista viedä omat donitsit vaihdettaviksi.

Ei ainakaan itselläni hinta ole muuttunut, on sitten ollut omat huoltotarvikkeet mukana tai ei. Jos epäilyttää, kannattaa kysyä etukäteen huoltotarjous ja pudottaa sitten siitä ne ylihintaiset tarvikkeet pois. Eihän se ole asiakkaan vika, jos palveluntarjoaja hinnoittelee itsensä pois kilpailusta. Se sama boschin tms. tulppa maksaa melkein missä tahansa 15â,¬/ kappale vähemmän.

Olen kiitollinen Hidalgolle ja muille kaltaisilleen, jotka käyttävät palveluntarjoajan tarjoamia tuotteita ja ostokäyttäytymisellään pitävät kivijalkaliikkeitä pystyssä. Toki pysyisivät varmasti muutenkin.

MY18 Combi 1.8tsi L&K

Hidalgo

Lainaus käyttäjältä: Elukka- - 13.03.18 - klo:06:30
Ihan höpöhöpöä tuo. Pitäisikö esim. moottoripyörän renkaista maksaa tuplahinta liikkeessä sen takia, että palveluntarjoajan tuotevalikoimaan kuuluu renkaiden asennus? Ei ole yhtään erikoista viedä omat donitsit vaihdettaviksi.

Ei ainakaan itselläni hinta ole muuttunut, on sitten ollut omat huoltotarvikkeet mukana tai ei. Jos epäilyttää, kannattaa kysyä etukäteen huoltotarjous ja pudottaa sitten siitä ne ylihintaiset tarvikkeet pois. Eihän se ole asiakkaan vika, jos palveluntarjoaja hinnoittelee itsensä pois kilpailusta. Se sama boschin tms. tulppa maksaa melkein missä tahansa 15â,¬/ kappale vähemmän.

Olen kiitollinen Hidalgolle ja muille kaltaisilleen, jotka käyttävät palveluntarjoajan tarjoamia tuotteita ja ostokäyttäytymisellään pitävät kivijalkaliikkeitä pystyssä. Toki pysyisivät varmasti muutenkin.
Jokainen tyylillään. Jos viet tavarat omasta takaa, niin siitä vaan. Mutta työn hinnasta et varmastikaan enää voi silloin tinkiä.
Tämä on juurikin yksi syy miksi kivijalkaliikkeitä on nykyään niin vähän.


Enhancer

Lainaus käyttäjältä: Hidalgo - 12.03.18 - klo:18:12
Eipä tuo mielestäni kalliilta kuulosta, mutta ehkä ilman omia öljyjä olisi työn hinta tai tuntimäärä ollut alhaisempi.
Oikeasti, kantasi on jo tullut selväksi. Maksat mitä pyydetään, ei siinä mitään. Mitään järkeä siinä ei ole, mutta toki sinulla on oikeus niin toimia. Se ei tee toisten tavasta toimia yhtään sen huonompaa.

Öljyproppu, öljynsuodatin, tulpat ja raitisilmasuodatin maksavat noin 100â,¬, ja noiden vaihtoon tarkastuksineen menee 15 minuuttia ihan maksimissaan.

800â,¬ muodostuu tuntihinnaksi, ja jaksat täällä länkyttää jos joku haluaa tuosta ottaa edes pienen siivun pois?

Liikkeet itse mahdollistavat tuon käytännön käyttää omia öljyjä, niin ei kai siinä silloin pitäisi olla mitään ongelmaa?
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

Hidalgo

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 13.03.18 - klo:17:49
Oikeasti, kantasi on jo tullut selväksi. Maksat mitä pyydetään, ei siinä mitään. Mitään järkeä siinä ei ole, mutta toki sinulla on oikeus niin toimia. Se ei tee toisten tavasta toimia yhtään sen huonompaa.

Öljyproppu, öljynsuodatin, tulpat ja raitisilmasuodatin maksavat noin 100â,¬, ja noiden vaihtoon tarkastuksineen menee 15 minuuttia ihan maksimissaan.

800â,¬ muodostuu tuntihinnaksi, ja jaksat täällä länkyttää jos joku haluaa tuosta ottaa edes pienen siivun pois?

Liikkeet itse mahdollistavat tuon käytännön käyttää omia öljyjä, niin ei kai siinä silloin pitäisi olla mitään ongelmaa?
Mistä moinen purkaus? En ole kertaakaan sanonut, että tapanne olisi huonompi. Koko ajan olen sanonut, että kukin tyylillään.

Yrityksen pyörittäminen kuitenkin vaatii Suomessa sen, ettei kukaan tee tulosta parinkympin tuntihinnalla, ja 15minuutin minimilaskutus ajaisi minkä tahansa yrityksen konkurssiin.

Itse harvoin maksan mistään hintaa jota pyydetään, vaan neuvottelen itselleni hinnan jonka olen valmis maksamaan. Mutten kuitenkaan koskaan niin, että tuhlaisin omaa aikaani keräämässä tarvikkeita eri liikkeistä.


cannon

Lainaus käyttäjältä: Hidalgo - 13.03.18 - klo:19:48
...
Yrityksen pyörittäminen kuitenkin vaatii Suomessa sen, ettei kukaan tee tulosta parinkympin tuntihinnalla, ja 15minuutin minimilaskutus ajaisi minkä tahansa yrityksen konkurssiin.
...

Tuo mainitsemani huollon hinta 300 â,¬ koostui erittelyn mukaan noin puoliksi työstä ja puoliksi osista (sytytystulpat, raitisilmasuodatin, öljynsuodatin, öljypropun tiiviste ja mystiset oheistarvikkeet). Se kuinka kauan työhön meni, ei ole tiedossa, mutta ei varmasti yli tuntia, joten tuntihinta on vähintään 150 â,¬. Se pitääkö tuota sopu- vai ryöstöhintana voi kukin pohtia tykönään. Mielestäni kate työn osalta on melko hyvä ja osien osalta vielä parempi. Ja eihän se ole tyhmä, joka pyytää vaan se, joka maksaa.
Nykyinen Skoda Octavia Elegance 1.4 TSI Combi 2014
Edellinen  Skoda Octavia Elegance 1.4 TSI Combi 2009

golffisti IV

Auton huollot olen teettänyt merkkiliikkeessä (Nissan Skoda) liike. On tuttu korjaamopäällikkö hinnat sovitaan etukäteen. Tulppien kohdalla kysyin VO-myyjältä paljonko heillä maksaa, räpläs konettaan ja sanoi saat halvemmalla kun tilaat itse. :D esim. Öljyvaihto omilla tarvikkeilla 20â,¬ . oven lukkolaitteen vaihtotyö 50â,¬ ei hyödytä ite vaihdella noilla hinnoilla. Palvelu on hyvä, tarvittaessa saa sijaisauton veloituksetta.
VW Golf 1.6 16v BCB -03

a4b8

Lainaus käyttäjältä: cannon - 14.03.18 - klo:07:59
Tuo mainitsemani huollon hinta 300 â,¬ koostui erittelyn mukaan noin puoliksi työstä ja puoliksi osista (sytytystulpat, raitisilmasuodatin, öljynsuodatin, öljypropun tiiviste ja mystiset oheistarvikkeet). Se kuinka kauan työhön meni, ei ole tiedossa, mutta ei varmasti yli tuntia, joten tuntihinta on vähintään 150 â,¬. Se pitääkö tuota sopu- vai ryöstöhintana voi kukin pohtia tykönään. Mielestäni kate työn osalta on melko hyvä ja osien osalta vielä parempi. Ja eihän se ole tyhmä, joka pyytää vaan se, joka maksaa.
Jos alle tunnin niin huippusuoritus. Meikäläisen käyttämällä marmorilla tuntihinta juuri noussut, muistaakseni 100 â,¬, (akkulaturin asennus)
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: a4b8 - 14.03.18 - klo:11:53
Jos alle tunnin niin huippusuoritus. Meikäläisen käyttämällä marmorilla tuntihinta juuri noussut, muistaakseni 100 â,¬, (akkulaturin asennus)
Oletko minkä verran tehnyt autohommia? Jos tuohon työsuoritteeseen kuluisi yli 45 minuuttia aikaa viimeisen päälle työkaluilla, ko. asentaja saisi kenkää.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

JS-Tuning

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 13.03.18 - klo:17:49

Öljyproppu, öljynsuodatin, tulpat ja raitisilmasuodatin maksavat noin 100â,¬, ja noiden vaihtoon tarkastuksineen menee 15 minuuttia ihan maksimissaan.


Nopealiikkeinen kaveri pitää olla joka tuohon aikaan nuo tekee.

Petunet

Niinpä.
Jos aika alkaa auton noudosta pihalta ja se ajetaan halliin nosturille niin vaikka sen laskisi saman tien alas, ajaisi takaisin ulos ja palauttaa avaimet asiakkaalle niin taitaa tuo 15min mennä jo siihen.

Noihin vanhoihin VAGineisiin kun itse teen huollot niin tarkistuksineen öljyn ja suodattimien vaihto on juurikin tunnin luokkaa.

Tesla Model 3 Performance
Volkswagen e-up!
Ford Fiesta 1.0

a4b8

Pitää tarvikkeiden olla valmiina auton vieressä samoin työkalut! Jo pohjan suojamuovin irrotus (n 10 ruuvia) kestää oman aikansa samoin öljyn liruttaminen mahdollisimman tarkasti pois jne. En ole tehnyt remonttia, joskus vain seurannut ammattilaisen työskentelyä sivusta.
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

FoamCleaner

Omat öljyt, suodattimet, rait.suodin, pyyh.sulat + tulpat ja Forte tankkiin oli n.400e skoda liikkeessä.
Ym.muut tarkistukset mitä kuuluukaan.

Petunet

Monenko kilometrin huolto?
Tesla Model 3 Performance
Volkswagen e-up!
Ford Fiesta 1.0

Ouzi

Kyselin omaani 90 tkm huollon hintaa niin autokeskus 150 â,¬ omilla öljyillä ja metroauto 100â,¬ melko kohtuullista. Eli moottoriöljyt ja ilmansuodatin vaihto. Ns. Oikeat työt ja liuta niitä tarkastuksia.

FoamCleaner

Lainaus käyttäjältä: Petunet - 15.03.18 - klo:21:48
Monenko kilometrin huolto?
40tkm, huoltoväli on ollut 10tkm uudesta asti.

s-mod

Lainaus käyttäjältä: Miktoy - 09.03.18 - klo:12:05
Entä tilanne kuten 1.0 tsi koneen ja 2.0 tsi rs octavian osalta merkkiliikkeissä ei ole laittaa 508.00 0w-20 öljyä vaan laittavat joko mobil:in 5w-30 tai castrolin vastaavaa mitä muissakin merkeissä ja malleissa käytetään. Näitä muita öljyjä saa toki käyttää mutta tuo on suositelluinta ko. koneille.
Itse ostin 0W-20 öljyä jota olen käyttänyt ja aion käyttää jatkossakin. Jos ei merkkiliikkeillä tätä auton vaatimaa oikeaa öljyä ole, pitää omat öljyt siten viedä itse. Tämä tieto varmistettu Tampereen merkkikorjaamoista jotka ko merkkiä myyvät.
Ei siten tarvitse kovin erikoista autoa olla kun joutuu omat öljyt viemään, ihan perus kansanauto riittää.
Minkäs merkkistä 0w-20 öljyjä on tarjolla?
Kun Polo Gti:ssä myös kyseinen litku, minkä huoltoneuvoja kaivoi tiedoista. Dighuoltokirja. Mut kun vw purkeissa ei merkkiä ole, tosin hyllyssä ei yksittäistavaraakaan ole. No toivottavasti ei tarvi lisätä koskaan.
LIIKENTEESSÃ,,: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010

Jareqq

Lainaus käyttäjältä: s-mod - 16.03.18 - klo:11:17
Minkäs merkkistä 0w-20 öljyjä on tarjolla?
Kun Polo Gti:ssä myös kyseinen litku, minkä huoltoneuvoja kaivoi tiedoista. Dighuoltokirja. Mut kun vw purkeissa ei merkkiä ole, tosin hyllyssä ei yksittäistavaraakaan ole. No toivottavasti ei tarvi lisätä koskaan.

http://www.motonet.fi/fi/tuote/595075/Mobil-1-ESP-x2-0W-20-VW-5080050900-5-L

Petunet

Lainaus käyttäjältä: FoamCleaner - 16.03.18 - klo:07:55
40tkm, huoltoväli on ollut 10tkm uudesta asti.

Melko kallis oli huolto...
Tesla Model 3 Performance
Volkswagen e-up!
Ford Fiesta 1.0

FoamCleaner

Lainaus käyttäjältä: Petunet - 16.03.18 - klo:19:27
Melko kallis oli huolto...
2vko päästä olevaan "päivityshuoltoon" voi summan kertoa vielä 10.  ::)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy