Octavia III huolto

Aloittaja nic, 03.05.14 - klo:12:35

« edellinen - seuraava »

Ambientti

En ymmärrä myöskään sitä ajattelumallia, että jos on varaa ostaa tavara X, on myös varaa kustannukseen Y. Ihan kuin käytettävissä oleva varallisuus kasvaisi tavaroita ostamalla. Ei se niin taida mennä.

a4b8

Lainaus käyttäjältä: Setavarjoo - 30.10.18 - klo:22:31
laitappas mikä olis sopiva hinta. 200e omilla öljyillä ja kallis  ;D  voi jessus teitä luumusukkia, ehkä se pera taas tekee siellä hevostallin perällä kympillä ja laittaa paskasen sormenjäljen leimaksi ruutuvihkoon. samalla voi heittää hyvästit kaikille vastaantuloille jne.  jossei ne kiinnosta ni tekee sitte itte jos osaa ja laittaa vaikka muumitarran "leimaksi"

Näin on. Öljyt, nesteet ja varaosat saa kuulemma huomattavasti halvemmalla Kiinasta kuin Saksasta. Ja sitten merkkihuoltoon. Ja ravintolaan omat eväät tai raaka-aineet, parturiin omat shampoot jne. Jos marmorin öljyillä "menettää" n 35 euroa hieman yli vuoden aikana, niin voihan seuraavan vuoden aikana keräillä katujen ja teiden varsilta tyhjiä pulloja tuon summan edestä niin ei tule kenellekään paha mieli tuhlauksesta. Jääpähän raha Suomeen ja tukee työllisyyttä kaiken pahan ohella?
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

BMF

#782
En ymmärrä miten halvalla näitä huoltoja pitää saada... Minulle on aivan päivänselvä asia että 30tkm huolto on n.300â,¬ ja 60tkm huolto on n.600â,¬ (koska DSG öljyt) ja aivan sama onko se 200- 400 ja 500-700. Autoa ostaessakin myyjät osaavat sanoa nuo tulevien huoltojen hinnat. Pääasia on että auto tulee huollettua ilman mitään turhia kikkailuja...esim mennä verkkokauppaan tilaamaan SAKSASTA öljyjä ja katsomaan lippulappusista että varmasti on oikeaa litkua ja luottaa että saan ajoissa "kotiovelle" että kerkiää viedä varattuna huoltopäivänä auton liikkeeseen.

Se että mitä se huolto sitten sisältää on toinen asia. TM lehdessähän oli joskus juttua jossa testattiin auton huoltoa eri liikkeissä ja tiedostettiin että autossa oli 10  selvää korjattavaa vikaa. Paras huoltofirma löysi muistaakseni 8/10 viasta ja surkein 2/10.

Eli tehdäänkö siellä vain nuo suodattimien ja öljyjen vaihdot vai "kuunnellaanko" sitä autoa ihan oikeasti on vähän päivästä, liikkeestä ja huoltajasta kiinni. Toki omistajakin voi vähän helpata huoltoon mennessä jos aistii autossaan jotain vikaa.

Ainakin oma juuri tehty 30tkm merkkihuolto valmistui niin yliluonnollisen nopeasti että ei varmasti mitään kunnollista tarkastusta tehty. Huolto maksoi vähän rapiat 300â,¬.

Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

Enhancer

Kukin voi nämä asiat tehdä kuten parhaaksi näkee. Perseestä on tuo että oman näkökulmansa pönkittämiseksi kokee jotenkin tarpeelliseksi haukkua toisen tapaa tehdä sama asia.

Minulta ei ole mitenkään pois se, että joku maksaa sen mitä pyydetään. Minä en maksa.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

M_M

Lainaus käyttäjältä: BMF - 31.10.18 - klo:12:21
esim mennä verkkokauppaan tilaamaan SAKSASTA öljyjä ja katsomaan lippulappusista että varmasti on oikeaa litkua ja luottaa että saan ajoissa "kotiovelle" että kerkiää viedä varattuna huoltopäivänä auton liikkeeseen.

Niinpä, jos sen kokee kovasti vaikeaksi niin sitähän ei onneksi ole mikään pakko tehdä.  :)

Itse säästin edellisessä huollossa noin 200â,¬ tilaamalla osat itse, minusta se oli hyvä summa rahaa noin 15 minuutin vaivannäöstä, mutta ymmärrän kyllä että jos tuohon tilaamiseen menee vaikka tunteja aikaa että sen saa onnistumaan, niin eihän siinä enää yhtä hyvälle tuntipalkalle pääse.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

BMF

Lainaus käyttäjältä: M_M - 31.10.18 - klo:12:25
Niinpä, jos sen kokee kovasti vaikeaksi niin sitähän ei onneksi ole mikään pakko tehdä.  :)

Itse säästin edellisessä huollossa noin 200â,¬ tilaamalla osat itse, minusta se oli hyvä summa rahaa noin 15 minuutin vaivannäöstä, mutta ymmärrän kyllä että jos tuohon tilaamiseen menee vaikka tunteja aikaa että sen saa onnistumaan, niin eihän siinä enää yhtä hyvälle tuntipalkalle pääse.

Aikaa on vaikka muille jakaa muttei kiinnostusta...niin ja lisäksi kun rahaakin on niin paljo että varpaita kirvelee.

Itse yleensä huollatan vain auton en vaihtele osia määräaikaishuollossa (takuu hoitaa tämän vielä vuoden ajan jos tarvetta tulee).
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

M_M

Lainaus käyttäjältä: BMF - 31.10.18 - klo:12:30
Aikaa on vaikka muille jakaa muttei kiinnostusta...niin ja lisäksi kun rahaakin on niin paljo että varpaita kirvelee.

Itse yleensä huollan vain auton en vaihtele osia huollossa (takuu hoitaa tämän vielä vuoden ajan jos tarvetta tulee).

Kun rahaa on niin silloinhan on aivan sama mitä mikään maksaa, mulla ei valitettavasti ole niin joudun kikkailemaan.  :(

Itse lasken osiksi myös suodattimet ja tulpat, jotka ainakin minun autoihini joudutaan huollossa vaihtamaan...
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

BMF

Lainaus käyttäjältä: M_M - 31.10.18 - klo:12:31
Kun rahaa on niin silloinhan on aivan sama mitä mikään maksaa, mulla ei valitettavasti ole niin joudun kikkailemaan.  :(

Itse lasken osiksi myös suodattimet ja tulpat, jotka ainakin minun autoihini joudutaan huollossa vaihtamaan...

Eli siis saanko 300â,¬ ma-huollon tehtyä 100â,¬ hintaan tilaamalla öljyt, tulpat ja suodattimet?  ;D
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: BMF - 31.10.18 - klo:12:33
Eli siis saanko 300â,¬ ma-huollon tehtyä 100â,¬ hintaan? Kerropas miten tämä onnistuu?
95â,¬ tarjous on 30tkm huollosta Tamperelaisen merkkiliikkeen tekemänä sähköpostissa. Sisältää kaiken muun paitsi öljyt, ne ostan itse Saksasta 6â,¬/l kotiin toimitettuna (Shell 0W-30 AV-L). Lisäsyy tähän omien öljyjen toimittamiseen on se, että haluan käyttää 0W-viskositeetin öljyä omissa autoissani Suomen olosuhteissa. Vain Veho käyttää merkkiliikkeistä tätä samaa öljyä.

125â,¬ toteutuu tässä tapauksessa itselläni öljynvaihtohuollon hinnaksi.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

BMF

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 31.10.18 - klo:12:37
95â,¬ tarjous on 30tkm huollosta Tamperelaisen merkkiliikkeen tekemänä sähköpostissa. Sisältää kaiken muun paitsi öljyt, ne ostan itse Saksasta 6â,¬/l kotiin toimitettuna (Shell 0W-30 AV-L). Lisäsyy tähän omien öljyjen toimittamiseen on se, että haluan käyttää 0W-viskositeetin öljyä omissa autoissani Suomen olosuhteissa. Vain Veho käyttää merkkiliikkeistä tätä samaa öljyä.

125â,¬ toteutuu tässä tapauksessa itselläni öljynvaihtohuollon hinnaksi.

Tässähän tämä Tamperelainen merkkiliike tekee selvästi poikkeuksellisen halvalla huollon. Eikö tämmöisistä firmoista kannata juuri palstalla ilmoittaa jos tiedostaa eikä pihistellä tietoa? Varmaan monelle Tamperelaiselle ihan hyvä tieto.
Paljon olisi kyseisen liikkeen huoltohinta mikäli ei vie omia öljyjä? Tuskin 300â,¬ kumminkaan..  :o
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

M_M

Lainaus käyttäjältä: BMF - 31.10.18 - klo:12:33
Eli siis saanko 300â,¬ ma-huollon tehtyä 100â,¬ hintaan tilaamalla öljyt, tulpat ja suodattimet?  ;D

Et, enkä ole missään noin väittänytkään. Kerroin omasta kokemuksestani, jossa 1050â,¬ hintainen huolto tuli maksamaan 850â,¬ omat osat viemällä.

Esitätkö tyhmää, oletko tyhmä, vai yritätkö vaan haastaa riitaa?  ::)
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

BMF

#791
Lainaus käyttäjältä: M_M - 31.10.18 - klo:13:01
Et, enkä ole missään noin väittänytkään. Kerroin omasta kokemuksestani, jossa 1050â,¬ hintainen huolto tuli maksamaan 850â,¬ omat osat viemällä.

Esitätkö tyhmää, oletko tyhmä, vai yritätkö vaan haastaa riitaa?  ::)

Tuo 1050â,¬ alkup hinta on ihan hyvä ilmoittaa kun puhutaan 200â,¬ säästöistä. Varsinkin silloin kun toinen kaveri kyselee onko 200â,¬ huolto liian kallis.

Ei tarkoitus mieltä keneltäkään pahoittaa. Lähinnä vaan ihmettelen että pakasta vedetylle autolle pitää saada ilmainen huolto että on riittävän halpaa...

Tilaan minäkin esim renkaat netistä.  Helppoa ja tulee kotiovelle ja säästin satasia.
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

Setavarjoo

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 31.10.18 - klo:11:43
En ymmärrä tätä hyökkäämistä täällä. Saatteko mielestänne jotain lisäarvoa kantamalla lisää rahaa merkkiliikkeen tiskille?

Merkkihuoltoon voi toimittaa omat öljyt ja muualta halvemmalla ostetut alkuperäiset varaosat. Tehty huolto on tällöin 100% sama, kuin merkkihuollon myymillä osilla ja öljyillä mutta maksaa itselle vähemmän.

Uusi auto se on itselläkin pihassa, mutta syön tuolla rahalla mieluummin rouvan kanssa ravintolassa sisäfilettä ja käytän 5min aikaa öljyjen ja osien tilaamiseen Saksasta kotiovelle.

Mietippä vaikka niin että sulla on esim. sähköfirma, ihmiset tilaa vaan vaan jonkun kytkennän koska itte on puolasta tilattu tarvikkeet ja laiteltu itte paikalleen. Esimerkiksi tonnikeikka katteineen ohi suun, kytkentä satasen ja siitäkin itketään että mikä vittu siinä voi maksaa laittaa vaa vähä paikalleen että kakskymppiä olis sopiva hinta tunnin puolentoista hommasta.
Pyöriikö mikään lafka tollasella ja voi pitää kilpailukykyistä hintaa tai saatikaan alentaa mitään ?

Lopputuloksena jos joku tuntuu köyhästä kalliilta ni sit on ilman tai tekee itse koska juurikin tälläinen saa suomen paskamaassa hinnat tappiin koska mikään ei pyöri ilman tulosta

-karppa-

Itseasiassa merkkarit tekee tuloksensa nimenomaan noilla rahakkailla perushuolloilla ja ottavat takkiinsa esimerkiksi takuuhuolloissa.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

-zippe-

#794
No onpas täällä nyt saatu mielipahaa taas aikaiseksi kun vain kysyin mielipidettä huollon hinnasta, ja heti joku vetää herneen nenään. Useita uudehkoja autoja omistaneena tiedän, että kyllä se huolto aina maksaa 200-500e välillä on pyörinyt autossa kuin autossa, jonka olen merkkihuollossa käyttänyt. Kuitenkaan oma autoni ei ole mikään pakasta vedetty uusi auto enään vaan vuosimallia 2013. Ja osalle näköjään sama maksaako samanlaisesta palvelusta 100e sinne sun tänne kun rahaa tuntuu olevan. Ja luumusukkana nyt vastaan omaan kysymykseeni niiinkuin täällä haukuttiin ja jotta palataan asiaan eli huollon hintaan:

Skoda merkkihuollosta kysyin hintoja 90tkm huoltoon: liuta taskulamppu hoitoja ja sitten ne oikeat työt: öljyn vaihto + suodatin, ilmansuodatin, raitisilmasuodatin ja jarrunesteen vaihto. Nelipyörä 264e ja Länsiauto 320e ja omilla öljyillä molemmat hinnat.
Yli 50e hintaeroa kuitenkin näidenkin kahden paikan välillä.
Skoda Octavia Combi 1.5TSI Style -18, Nissan Almera GTi 2.0 -98
ex. Skoda Octavia 1.4 TSI Elegance -13, ex. Mazda 6 2.2 MP (GH) -11, ex. Mazda 3 Elegance 1.6 -08, ex. Nissan Almera Tekna 1.8 -04, ex. Nissan Almera GTi 2.0 -99

ExOctavisti

Kysymys palstan guruille vaihteistoöljyn vaihdosta.
Eli Autona Octavia III 1,6tdi 77kW/105hv Combi 5-v manuaali vm. 2014.
Merkkihuollon mukaan autoni vaihteistoöljy olisi osanumeroltaan VW G 052527A2.

Käykö autooni Febi Bilsteinin vaihteistoöljy 21829 75W GL4.
Febin hyvien nettisivujen mukaan ko. öljy vastaa ko. luokitusta.. mutta mutta. Kaikki netin varaosakonfiguraattorit väittävät että ko. öljy ei sovellu autooni?? Yhteensopivista autoista löytyy kyllä esim. VW Golf vastaavalla CLHA moottorilla mutta ei Skoda ko. moottorilla (isommat 2,0tdi myllyt kyllä mainittu).

Eli mitä öljyä hankkisitte ja uskaltaisitteko käyttää ko. Febiä mikä siis kelpaa VW Golfiin samalla koneella ja vaihteistolla mutta ei nettikonfiguraattorien mukaan siis Skeidaan??

Ja miksi kysyn? Marmori huutelee 150â,¬:a vaihteistoöljyn vaihdosta..

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: ExOctavisti - 03.11.18 - klo:09:48
Ja miksi kysyn? Marmori huutelee 150â,¬:a vaihteistoöljyn vaihdosta..

Öljypiste teki vaihteistoöljynvaihdon tuossa vähän aikaa sitten kamppanjana Castrolin öljyillä:
"manuaalivaihteiston öljynvaihdon eli 65â,¬"

Oli noin 15-20 minuutin homma.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

SaJu

Octavia 1.6TDI MY16 haluaa öljynvaihtoon 2 päivän tai 1900km:n päästä. On long life öljyt, ja edellinen öljynvaihto oli 1v7kk ja 22 tkm sitten. Viimeaikaisella ajotahdilla 1900km ajoon menisi melkein kolme kuukautta. Onko muilla vastaavaa kokemusta, että päivät loppuvat paljon ennen kilometrejä vaikka kahden vuoden maksimiaikaan on vielä pitkä aika. Muistelen, että aikaisemmilla öljynvaihtoväleillä aika ja kilometrit juoksivat käsikädessä, eli ikään kuin päivät olisi vain arvioitu jäljellä olevien kilometrien ja ajotahdin perusteella.

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: SaJu - 13.11.18 - klo:21:12
Octavia 1.6TDI MY16 haluaa öljynvaihtoon 2 päivän tai 1900km:n päästä. On long life öljyt, ja edellinen öljynvaihto oli 1v7kk ja 22 tkm sitten. Viimeaikaisella ajotahdilla 1900km ajoon menisi melkein kolme kuukautta. Onko muilla vastaavaa kokemusta, että päivät loppuvat paljon ennen kilometrejä vaikka kahden vuoden maksimiaikaan on vielä pitkä aika. Muistelen, että aikaisemmilla öljynvaihtoväleillä aika ja kilometrit juoksivat käsikädessä, eli ikään kuin päivät olisi vain arvioitu jäljellä olevien kilometrien ja ajotahdin perusteella.
Aikarajaa ei ole nollattu viimeksi huollossa oikein, mutta eiköhän tuo nyt ole jo ihan hyvä kohta vaihtaa ne öljyt.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

SkodaPirre

Karmeita nuo huoltovälit jos menee että 2v tai 30tkm kumpi ekana täyteen. Itselle on tsiippaan koodattu jostain syystä 1v/30tkm eli kerran vuodessa huolto.

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: SkodaPirre - 16.11.18 - klo:16:36
Karmeita nuo huoltovälit jos menee että 2v tai 30tkm kumpi ekana täyteen. Itselle on tsiippaan koodattu jostain syystä 1v/30tkm eli kerran vuodessa huolto.
Ensimmäinen huolto on 2v/30tkm, siitä eteenpäin väli on 1v/30tkm.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 16.11.18 - klo:17:33
Ensimmäinen huolto on 2v/30tkm, siitä eteenpäin väli on 1v/30tkm.

Oliskohan?
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Hevonlörö

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 16.11.18 - klo:18:02
Oliskohan?

Varmaan tarkoitettu että maksimissaan tuo yksi vuosi tai kolkyt donaa.

Ambientti

No jos niitä silmämääräisiä tarkastushuoltoja ei lasketa, niin oma kiesi on halunnut uudet öljyt seuraavasti. Ostettu uutena 05/2015, ensimmäisen kerran halusi uudet öljyt 02/2017, nyt näyttää laskurin mukaan että seuraava öljynvaihto on 01-02/2019. Eli aika lailla kaksi vuotta edelleen, vähän vajaa koska tulee niin paljon pätkäajoa. Jos olisi oma eikä liisari, niin öljyt vaihtuisi kerran vuodessa vaikka kuinka vähän tulisi ajoa.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Ambientti - 16.11.18 - klo:22:47
No jos niitä silmämääräisiä tarkastushuoltoja ei lasketa, niin oma kiesi on halunnut uudet öljyt seuraavasti. Ostettu uutena 05/2015, ensimmäisen kerran halusi uudet öljyt 02/2017, nyt näyttää laskurin mukaan että seuraava öljynvaihto on 01-02/2019. Eli aika lailla kaksi vuotta edelleen, vähän vajaa koska tulee niin paljon pätkäajoa. Jos olisi oma eikä liisari, niin öljyt vaihtuisi kerran vuodessa vaikka kuinka vähän tulisi ajoa.

Kaksi vuotta/30tkm tai jos huoltoilmaisin ilmoittaa aikaisemmin.

Toki itse huoltaisin auton vuoden välein ja öljyt 10-15tkm välein.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Petunet

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 17.11.18 - klo:07:56
Toki itse huoltaisin auton vuoden välein ja öljyt 10-15tkm välein.

Näin teen minäkin.
Tesla Model 3 Performance
Volkswagen e-up!
Ford Fiesta 1.0

Hidalgo

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 17.11.18 - klo:07:56
Toki itse huoltaisin auton vuoden välein ja öljyt 10-15tkm välein.
Miksi huollattaa autoa useammin kuin valmistaja pyytää? Siksi että pidätte autoa sen verran pitkään, että oletatte huoltamisen näkyvän vuosien päästä, vai miksi? Ei ylimääräiset huollot kuitenkaan halvaksi tee auton pitämistä.

Itselläni on liisariskoda ja vaikka huollot ovat itselleni ilmaisia, niin ei silti ole tullut mieleenikään viedä sitä useammin kuin huolto-ohjelman mukaisesti huoltoon.

Popo

Lainaus käyttäjältä: Hidalgo - 17.11.18 - klo:16:07
Miksi huollattaa autoa useammin kuin valmistaja pyytää? Siksi että pidätte autoa sen verran pitkään, että oletatte huoltamisen näkyvän vuosien päästä, vai miksi? Ei ylimääräiset huollot kuitenkaan halvaksi tee auton pitämistä.

Itselläni on liisariskoda ja vaikka huollot ovat itselleni ilmaisia, niin ei silti ole tullut mieleenikään viedä sitä useammin kuin huolto-ohjelman mukaisesti huoltoon.

Paljon ajavien liisari-kuskien kautta välittyy vääristynyt kuva siitä, mitä "valmistaja pyytää". Kyllä auto katkoajossa pyytää huoltoa  useammin kuin 2v/30tkm. Kuitenkaan auton vieminen vaikkapa 4 kuukautta "liian aikaisin" huoltoon, ei tee autoilun kokonaiskustannuksiin suurta lisäystä. Ja kun pitää samaa omalla rahalla ostettua autoa ajallisesti pitkään, se toden totta vaikuttaa siihen, miten huollan sitä itseäni varten. Myös lisätöitä teettäen.

Ovatko liisariin esim. ylimääräiset öljynvaihdot ilmaisia, ei kai? Toki moni ei kallista aikaansa niihin edes tuhlaisi, koska ei pakko.Enkä minäkään sijoita rahojani "säännöllisti" huollettuun vanhaan liisariautoon ed mainituista syistä...
Skoda Octavia Elegance TSI 1.2 vm. 2012/MY13

Petunet

Lainaus käyttäjältä: Hidalgo - 17.11.18 - klo:16:07
Siksi että pidätte autoa sen verran pitkään, että oletatte huoltamisen näkyvän vuosien päästä, vai miksi?

Jep. Edellinen konsernituote on jo 18 vuotta vanha ja edelleen asiallisessa kunnossa.
Tuskin olisi jos olisi huolettomammin huoltanut.

Katsotaan sitten 16 vuoden ja 600 000km jälkeen miten Common rail + DSG 4x4 -yhdistelmä on kestänyt.
Tesla Model 3 Performance
Volkswagen e-up!
Ford Fiesta 1.0

Hidalgo

Lainaus käyttäjältä: Popo - 17.11.18 - klo:17:31
Paljon ajavien liisari-kuskien kautta välittyy vääristynyt kuva siitä, mitä "valmistaja pyytää". Kyllä auto katkoajossa pyytää huoltoa  useammin kuin 2v/30tkm. Kuitenkaan auton vieminen vaikkapa 4 kuukautta "liian aikaisin" huoltoon, ei tee autoilun kokonaiskustannuksiin suurta lisäystä. Ja kun pitää samaa omalla rahalla ostettua autoa ajallisesti pitkään, se toden totta vaikuttaa siihen, miten huollan sitä itseäni varten. Myös lisätöitä teettäen.

Ovatko liisariin esim. ylimääräiset öljynvaihdot ilmaisia, ei kai? Toki moni ei kallista aikaansa niihin edes tuhlaisi, koska ei pakko.Enkä minäkään sijoita rahojani "säännöllisti" huollettuun vanhaan liisariautoon ed mainituista syistä...
Tarkoitin tässä toki useammin kuin auto pyytää/on tarve.
Niin, miksi sinä viet autosi useammin huoltoon kuin on tarve, mitä siitä hyödyt?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy