BXE 1.9TDI, voihan kiertokanki...

Aloittaja DarkDante, 04.05.15 - klo:12:31

« edellinen - seuraava »

DarkDante

Moi!

Toteutui sitten melkein pahin skenaario, eli motarilla 120 lasissa, ja kone sylkäisee kiertokangen pihalle... Eipä siinä mitään kukaan ei loukkaantunut, jos ei joku öljyjärveen liukastunut myöhemmin. Ajoturvalla saatiin ihmiset ja tavarat pois tien päältä. Sittemmin kun aloin käyttää taas nettiä kuin lääkärikirjaa, niin löytyihän noita juttuja tuollaisista tapahtumista, ilmeisesti kondenssivesi välijäähdyttimen kautta tuon aiheuttaa, ja VAG on asian joskus tainnut myöntääkin, muttei ole mitään korjausta tehnyt asiaan, koska 'tilanne on niin harvinainen'. Onhan tuo jo tietysti aika vanha kone, mutta onko joku samaan törmännyt saanut maahantuojaa tulemaan vastaan korjauksissa, omasta pussista tuo kyllä taitaa jäädä tekemättä, on sen verran tyyristä, että auton arvo ajatellen ei maksa ikinä itseään takaisin?

los los

ei loukkaantunut, jos ei joku öljyjärveen liukastunut myöhemmin .Motoristi korkeintaan

teholopa

Osanottoni

Omasta BXE:stä tuli kanki ulos 23.3.2014, auto oli 10/2008 ja rullattu 138tkm. Ketään tahoa ei kiinnostanut asia pätkääkään. En tosin asiasta viitsinyt edes alkaa tapella, koska auto oli ostettu yksityiseltä 3 vuotta aikaisemmin ja huollot eivät olleet merkkiliikkeen huoltoja.

Moottorin vaihto oli noin 3kâ,¬ nyrkkipajassa ebayn ja motonetin osilla.

lemmentalja

#3
Lainaus käyttäjältä: DarkDante - 04.05.15 - klo:12:31
Moi!

Toteutui sitten melkein pahin skenaario, eli motarilla 120 lasissa, ja kone sylkäisee kiertokangen pihalle... Eipä siinä mitään kukaan ei loukkaantunut, jos ei joku öljyjärveen liukastunut myöhemmin. Ajoturvalla saatiin ihmiset ja tavarat pois tien päältä. Sittemmin kun aloin käyttää taas nettiä kuin lääkärikirjaa, niin löytyihän noita juttuja tuollaisista tapahtumista, ilmeisesti kondenssivesi välijäähdyttimen kautta tuon aiheuttaa, ja VAG on asian joskus tainnut myöntääkin, muttei ole mitään korjausta tehnyt asiaan, koska 'tilanne on niin harvinainen'. Onhan tuo jo tietysti aika vanha kone, mutta onko joku samaan törmännyt saanut maahantuojaa tulemaan vastaan korjauksissa, omasta pussista tuo kyllä taitaa jäädä tekemättä, on sen verran tyyristä, että auton arvo ajatellen ei maksa ikinä itseään takaisin?


Ei auta pahaan oloon, eikä lopputulokseen...mutta näin "kesäaikaan" tuota kondenssivettä ei ahtoputkiin pääse kertymään. Ongelma johtuu siitä, että pakkasella ajoviiman ansiosta pääsee ahtoputki "läpi" jäätymään ja tämä huurre sulaessaan kertyy putkessa olevaan mutkaan, josta käynnistyksen yhteydessä holahtaa kerta paukkuna palotilaan. Koska vesi ei puristu kasaan, niin tämä tuhoaa kiertokangen. Voisiko sinun tuhosi johtua jostain muusta kenties...joku missä voisi vedota odotettuun kestoikään ja tätä kautta saada muitakin maksumieheksi?
VAG: Passat 3B, Passat 3Bg 1.8T, Golf IV, Jetta V Fsi, Octavia II Mpi, Octavia II Fsi, Octavia II Rs Tfsi, Ibiza St Tsi, Fabia II Combi Rs, A3 8P, Leon Fr Tfsi, Leon Tsi, Leon Tsi, Leon Fr Tdi CR, Golf VI Tsi, Golf VI TSI

teholopa


https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10203605192830952&set=a.10202299368666164.1073741827.1249754979&type=3&theater

En tiedä toimiiko linkki, mutta tuolta näytti oma kone kun se purettiin. Nuo puuttuvat osat löytyivät öljypohjasta ja ainoa mikä näytti hakkaamattomalta oli tuo kiertokangen pultin pää. Muu oli aikalailla muusia

Ite pähkäilin, että olisko se pultti pettänyt, sitten kiertokangen kiinnitys akselista aukee ja antaa periksi, lämää koneeseen, niin osat ei oo enää paikoillaan ja tulee ulos sieltä missä on vähiten peltiä....

DarkDante

Jaahas, kiitos osanotoista! ;) Helkama-Auto pesee kätensä asiasta, ja tuolla auton iällä kyllä osittain ymmärränkin, vaikka merkkihuollon täysi huotokirja löytyykin. Vaihtomoottorista tuli pari tarjousta, saa nähdä mitä tehdään, tällä hetkellähän kun Metroauton pihalla on kaksi tonnia romurautaa. Taisi olla 2,5kâ,¬ halvin kone, mitä tarjosivat.  >:(

Mitäs teholopan motin ruuminavauksesta selvisi, paljonko muuta oli koneesta posahtanut tuon kangen ja reiän lisäksi?

Pitäisiköhän kaikkien vastaavaa kokeneiden perustaa vertaistukiryhmä?! ;) Ja hyvää kevättä kaikille!

teholopa

Lainaus käyttäjältä: DarkDante - 05.05.15 - klo:09:37
Jaahas, kiitos osanotoista! ;) Helkama-Auto pesee kätensä asiasta, ja tuolla auton iällä kyllä osittain ymmärränkin, vaikka merkkihuollon täysi huotokirja löytyykin. Vaihtomoottorista tuli pari tarjousta, saa nähdä mitä tehdään, tällä hetkellähän kun Metroauton pihalla on kaksi tonnia romurautaa. Taisi olla 2,5kâ,¬ halvin kone, mitä tarjosivat.  >:(

Mitäs teholopan motin ruuminavauksesta selvisi, paljonko muuta oli koneesta posahtanut tuon kangen ja reiän lisäksi?

Pitäisiköhän kaikkien vastaavaa kokeneiden perustaa vertaistukiryhmä?! ;) Ja hyvää kevättä kaikille!

En muista tehtiinkö me sen tarkempaa ruumiinavausta. Tyhjennettiin öljypohja osista ja niitä tutkittiin. Muistaakseni se remppamies sano, että venttiilit on ottanu hittiä. En oo kyllä ihan varma. Turbo oli ehjä.

Ebaysta noita koneita näyttää saavan tonnin molemmin puolin. Ite kun en ymmärrä autojen tekniikasta tuon taivaallista, niin ostin vaihtomoottorin liikkeestä (www.varaosia.com), niin sain takuun ja varmasti sellaisen koneen mikä sopii autoon. Voin suositella, toimi hyvin. Motonetista sitten hommasin jakopään osat sun muut. Vanhasta koneesta otettiin pumppusuuttimet ja oheislaitteet. Pelkkä peruskone tuli siis mulle. Tarjottujen koneiden hintahaarukka alkoi muistaakseni jostain 1600eurosta, uusiakin olis ollu tarjolla, mutta hinta oli liki 5tonnia. BXE koneetkaan eivät näytä olevan samanlaisia, aina löytyy joku liitin mikä on erilainen eri vuosimallin autossa.... Jotain special-liittimiä joutui hakemaan marmorilta.

Sitten vaan joku remppapaja joka tuon sulle vaihtaa, se onkin ehkä se suurin haaste mikäli jonkinlaisen järkevän hinnan yrittää saada projektille. Mä en edes hinauttanu tuota autoo merkkiliikkeeseen, tiesin heti ettei hanuri sitä kestäis.

En ajanu autolla kuin muutaman sata kilsaa moottorin vaihdon jälkeen kunnes bilikka vaihtoi omistajaa.


lemmentalja

Jos satut olemaan pk-seudulta, tai miksi ei kauempaakin, niin kannatta kysäistä tarjous täältä. Ovat ainakin ennen tehneet oppilastyönä hyvään hintaan isompia remppoja!

www.sovinto.fi/tilaustyot

Ajoneuvoasennukset:
mm. auton huollot, katsastuskorjaukset, alusta- ja jarrutyöt.
Kysy tarjousta: Seppo Repo 044 709 7702
seppo.repo(at)sovinto.fi
VAG: Passat 3B, Passat 3Bg 1.8T, Golf IV, Jetta V Fsi, Octavia II Mpi, Octavia II Fsi, Octavia II Rs Tfsi, Ibiza St Tsi, Fabia II Combi Rs, A3 8P, Leon Fr Tfsi, Leon Tsi, Leon Tsi, Leon Fr Tdi CR, Golf VI Tsi, Golf VI TSI

DarkDante

Piiitkän tauon jälkeen päivitystä, nyt Ocu taas käy ja kukkuu, uusi kone tuli ja ilman kiireitä asennettu alle, kaikki pelittää taas, ekalla kerralla pajalta lähtiessä meni kyllä kuin täi tervassa ja heitti nilkuttamaan, mutta olivat unohtaneet ahtoputken irti... ;) Yksi outo juttu tuossa tuli, eli öljytikku on nyt tuolla koristeläpän alla, ilmeisesti joku eri BXE-variantti kyseessä. Toki tuo näyttää niin pöljältä, että ajattelin etsiä onko olemassa erilaisia BXE:hen meneviä öljytikun putkia, jos sillä saisi tuon lärpän reiän öljytikulla täytettyä, sikäli kun ei tule myytyä sitä ensin. Kalliiksihan tuo remppa tuli, kun meni samalla kytkin uusiksi, kun tuplamassa oli ihan kuollut, avatessa huomasivat, niin reilu 500 tuli lisähintaa hommalle.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy