BKD VIKAA jossain; Turbo, N75, MAP vai DSG?

Aloittaja carbon, 09.04.18 - klo:14:48

« edellinen - seuraava »

carbon

BKD:n Turbo vaihtui tuoreempaan (käytettyyn) ja toimii nyt alakerroksilla paremmin kuin vanha, mutta joku mättää, kun yliahtaa pitkässä kiihdytyksessä.
Epäilen alipainesolenoidipakettia, joka virrat sammuttaessa pitää hassun ammuu-äänen. VNT ei tod. näk. toimi kunnolla sen N75 takia. (Tosin voisi olla myös viallinen ahtopaineanturi, joka väittää paineen olevan liikaa, vaikkei ole?)
Voiko tuo solenoidipaketti aiheuttaa ikävän kiihdytyskäytöksen eli kaasu melkein pohjaan painaessa on pieni viive, jonka jälkeen veto tulee päälle jotenkin rykäisemällä? Voiko vikaa olla myös DSG:ssä silleen, että viive johtuukin vaihtamisviiveestä, eikä turbon ohjauksesta? Moottorinohjaushan ei voi antaa täyttä tehoa ennenkuin vaihde on silmässä. Miten erottaa turboviiveen ja vaihteistoviiveen? Mistä tietää, voiko DSG:tä vielä säätää vai pitääkö jo levypaketteja vaihtaa?
Näkeekö DSG:n kuntoa jollain VAGCOM:lla tai Rosstechilla?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy