Kiertokanki tuli "ulos"

Aloittaja soikaha, 02.11.14 - klo:11:43

« edellinen - seuraava »

soikaha

Elikkäs joo tuli kiertokanki ulos väärästä paikasta ja matkan teko loppu siihen :'(  Edellisinä talvina/syksyinä on keula pahvitettu mutta tänä syksynä se jäikin tekemättä ja heti kävi näin,olen kuullut että saattas olla tyypivika tässä mallissa vai onko  ::) auto on passat -08 1,9 tdi bxe moottori  :o

vwp

Näin kirjoitti joku tuolla viimasuojaketjussa:
"Kyllä suurin tarve taitaa olla juuri siinä 1,9tdissä, itsellä omakohtaisia kokemuksia. 4-sylinterin kiertokanki mutkalle välijäähdyttimessä olleen kondenssiveden päästyä männän päälle. Mukavuuttaa tuo antaa toki muihinkin, mutta tässä ko.mallissa varsinkin alempaa suojaa kannattaa melkein pitää juhannukseen asti  :P"
Passat B7 Variant 2.0 TDI R-Line

Juonio

Näin kirjoittelin juu.

Tuolloin kyselin maahantuojan osallistumista talkoisiin, lupasivat maksa osat mutta työ tehtävä vv-autossa, en itse lähtenyt silloin tuohon kelkkaan kun oli mahdollisuus tehdä se homma itse, mutta kannattaa kysellä, tietävät varsin hyvin tämän tyyppivian.

soikaha

ihme juttu että tästä ei oo tiedotettu kunnolla maahantuojan toimesta tai no rahan menoahan se niille tietäs mutta kuitenki,pitääpä olla itelläki maahantuojaan yhteydessä että miten toimitaan,mies osaa kyllä ite korjailla/vaihtaa koneen tai osia mitä nyt tarviiki että jos meillekki tuota vw huoltoa ehottelevat voi jäähä menemättä tai jos maksavat kaikki niin totta kait sitte samahan se on siellä korjauttaa :)

soikaha

Nyt on kone otettu pois ja eipä siinä muuta vikaa näy ku kakkosen kiertokanki löysänny irti molemmista päistä,kiertokangen pultit poikki,voisko se vesi aiheuttaa tuommoista? Kuviaki on mutta voiko niitä miten tänne laittaa?

teholopa

Lainaus käyttäjältä: soikaha - 02.11.14 - klo:11:43
Elikkäs joo tuli kiertokanki ulos väärästä paikasta ja matkan teko loppu siihen :'(  Edellisinä talvina/syksyinä on keula pahvitettu mutta tänä syksynä se jäikin tekemättä ja heti kävi näin,olen kuullut että saattas olla tyypivika tässä mallissa vai onko  ::) auto on passat -08 1,9 tdi bxe moottori  :o

Oma golf -08 1.9tdi bxe kiertokanki olisko ollu juuri toisen sylinterin tuli keväällä moikkaamaan ulkoilmaa kesken moottoritieajon pyörittyään siellä 138tkm.

Kertalaakista motti tietenkin vainaa. Kiertokangen pultit oli poikki. Laita googleen hakusanat conrod bxe niin saat iltalukemista 😬

Raha tykkää kun sitä käytetään, volkkarilla ajaminen on kuin tekisi viissatasista kaarnalaivoja...

soikaha

 ;D tuo oli eri murteella tuo teksti ei ymmärrä ei,siis tuo conrod bxe

M@s@

Kyllähän se niin on että tuo bxe kone on kaikkein arin tuolle jäätymisvauriolle. Eli ei muuta kun keulamaskit umpeen kaikki ketkä moisilla ajelee!
A4 Allroad & T-Roc 4motion

soikaha

niin täytyy tehdä ja nyt mietityttää että laittaako uus kone ja pitää auton itellä niin kauan ku se pelaa vai laittaako kuntoon ja myy heti pois  :-\

teholopa

Lainaus käyttäjältä: soikaha - 16.11.14 - klo:20:31
niin täytyy tehdä ja nyt mietityttää että laittaako uus kone ja pitää auton itellä niin kauan ku se pelaa vai laittaako kuntoon ja myy heti pois  :-\

Omassani en käyttänyt koskaan viimasuojaa (3 talvea se mulla tais auto olla). Eli tuo viimasuojateoria vois sen perusteella pitääkin paikkansa. UK foorumeilla näyttää löytyvän kohtalotovereita.

Omaani tuli saksasta käytetty motti ja bilikka parsittiin kasaan. Auto hajos skodaliikkeen kohdalle, jotta siitä oli lyhyt matka marssia hakemaan uusi ocu ja sanoo myyjälle, että vaihdossa tulee toi mikä savuaa tuolla motarin pientareella ☺️

soikaha

onko kellään varmaa tietoa käykö esim.lohko bls koneesta meidän bxe ym

Ropotti

Mulla kans bxe koneesta kanki kartanolle ja kiinnostaisi tietää voinko laittaa bls konetta tilalle?
Tietäiskö joku?

jam75

Lainaus käyttäjältä: Ropotti - 26.01.15 - klo:17:50
Mulla kans bxe koneesta kanki kartanolle ja kiinnostaisi tietää voinko laittaa bls konetta tilalle?
Tietäiskö joku?

bxe koneen moottorinumero ja sen mukaan pistät hakua esmes tuonne bildelsbaseniin. Tuolta tuli mulle passattiin octavian 86tkm ajettu moottori. Luultavasti samaa tyyppivikaa omassakin koneessa? Kolkotus oli alussa pientä, kaksoismassaan viittaavaa ja nyt viime talvena kolkotus lisääntyi vain. Jakohihnahuoltoon ja samalla kytkinhuolto, jotta se massapyöräkolina loppuu. Mitä sitä vit... Moottorista se suurin kolina kuului edelleen.

https://www.bildelsbasen.se/se-sv/OEM/03G100098HX/ tuossa on esimerkkinä se bls-moottorin koodi hakuna.

Moottori odottaa oman mielenkiinnon vuoksi tuossa pihalla, aukasen ja katson mitä on syöny :) Epäilen tuota samaa tyyppivikaa vaikka lohkon kyljessä ei vielä reikää kerenny tulla.

jam75

Lainaus käyttäjältä: jam75 - 16.07.15 - klo:01:08
bxe koneen moottorinumero ja sen mukaan pistät hakua esmes tuonne bildelsbaseniin. Tuolta tuli mulle passattiin octavian 86tkm ajettu moottori. Luultavasti samaa tyyppivikaa omassakin koneessa? Kolkotus oli alussa pientä, kaksoismassaan viittaavaa ja nyt viime talvena kolkotus lisääntyi vain. Jakohihnahuoltoon ja samalla kytkinhuolto, jotta se massapyöräkolina loppuu. Mitä sitä vit... Moottorista se suurin kolina kuului edelleen.

https://www.bildelsbasen.se/se-sv/OEM/03G100098HX/ tuossa on esimerkkinä se bls-moottorin koodi hakuna.

Moottori odottaa oman mielenkiinnon vuoksi tuossa pihalla, aukasen ja katson mitä on syöny :) Epäilen tuota samaa tyyppivikaa vaikka lohkon kyljessä ei vielä reikää kerenny tulla.

Niin joo, silmät sikkuralla yöllä ollu...tässähän kysyttiinki muun moottorityypin laittamisesta tilalle :)

Ropotti

Okei, nyt voin vastata itse itselleni eli BXE: n tilalle sopii heittämällä ainakin BKC. Kaikki liittimetkin täysin samanlaisia. Vuosimallissa oli eroa yksi vuosi.

viimeinen vag

Liityn tähän "kiertokanki tuli ulos" joukkoon. Passat 1.9 TDI, vm 2008, 200000 km.

Mikä onkaan VAG:n vastuu näissä kondenssivesiongelmissa? Ei mikään!
Olen saanut saman vastauksen VV-Autogroupin asiakaspalvelupäälliköltä ja jälleenmyyjän huoltopäälliköltä ja automyynnin päälliköltä: Ei minkäänlaista vastaantuloa korjauskustannuksiin.

Ã,,LKÃ,,Ã,, HYVÃ,,T IHMISET USKOKO SIIHEN, ETTÃ,, VAG VASTUUNKANTOLUPAUKSENSA PITÃ,,Ã,, TÃ,,SSÃ,,KÃ,,Ã,,N ASIASSA!

Yritän olla tästä lähtien häiritsemättä vag:n jälleenmyyjiä.
Viimeistä vag:tä viedään.

Tuska

Se on kyllä omakohtasesti sekä foorumeita lukiessa huomattu että vw (jälleenmyyjät) yrittää olla ottamatta vastuuta niin vähän kuin mahdollista, jos sitäkään.
Opel Insignia Sports Tourer Innovation 1,6 -19

ex-vaggineet
Passat Variant Comfortline 1.4 TSI DSG -15
Golf Variant Comfortline 1.6 TDI -11
Passat Variant Comfortline 1.9 TDI -06
Passat Variant Trendline 2.0 -03
Golf Variant Comfortline 1.6 -00

Tuska

Kuten aikasemmin sanoin et aika selkeissäkii tapauksissa vw myyjä kyllä kiemurtelee vastuustaan. Ainakin omasta mielestä turbon pitäis kestää yli 100tkm  :o
http://www.iltalehti.fi/autot/2015112020700088_au.shtml
Opel Insignia Sports Tourer Innovation 1,6 -19

ex-vaggineet
Passat Variant Comfortline 1.4 TSI DSG -15
Golf Variant Comfortline 1.6 TDI -11
Passat Variant Comfortline 1.9 TDI -06
Passat Variant Trendline 2.0 -03
Golf Variant Comfortline 1.6 -00

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy