Turbon vaihto -> puuttuva öljyjohtimen "kaksoisnippa" Turbon yläpuolelta

Aloittaja Kruiik, 10.10.23 - klo:12:54

« edellinen - seuraava »

Kruiik

Turbo ja öljyjohtimen välistä puuttuis kaksoisnippa.
VAG/Skoda/VW ei tunne osaa kun kuulema kuuluu aina turboon, eikä useampikaan liike tiedä millä kierteellä tuo osa esiintyy.
Tietääkö täällä kukaan? Kuva liitteenä paikasta mihin nippa tulee.

Uhrina Skoda Yeti 2.0 TDI 81kw (CFHF, EA189)






seppotaas

#1
Nuo on yleensä ihan standardi putkikamaan, hydrauliikka-osia myyvistä liikkeistä löytynee sopivia turbo malliksi mukaan niin liitin löytyy banjopultti+banjoliinin yhdistelmä tarpeen mukaan tai teetät öljyletkun yhtenä kappaleena teräspunosletkusta https://www.hydrauliikkakauppa.fi/tuotteet/hydrauliikkaliittimet/putkiliittimet/banjopultit/
----------------------------------------------------------
Mese C250 -12
Fabia -09 1.6i 16V
Volle V40 -18
Ford Anglia 1.0 -65
-----------------------
EX: Audi A2 1.4 -00, VW 1302 -71, Golf GTI 16V -88, Golf Variant TDI -11, VW Golf 1.6 TDI 4motion -11, Golf TDI 1.6 BM -14, Transporter 5.1 TDI -11, Seat Cordoba 1.9 TDI -99, Skoda Octavia 1.9 TDI -06, Skoda Octavia 1.6 TDI -11, Octavia Kombi 2.0 TDI 4x4 -11

a_jaba

Jos on yhtään mitään mitä voi ottaa malliksi mukaan niin veikkaan että Salhydrosta löytyy tarvittava osa. Eli malli mukaan ja liikkeeseen ovesta sisään niin saa varmasti palvelua.

https://www.salhydro.fi/fi/yhteystiedot-1
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

Kruiik

Ongelmana vaan että:
1) Turbo laitettu jo autoon paikalleen ennen kuin huomattiin osan puute
2) wanha turbo, jossa osa oli, lähti vaihtoon joten ei ole esimerkkimallia.

Todennäköisesti 3/8" 20TPI kierre turbon päässä, yläpuolesta ei hajua.
Eikai tässä auta kun lähteä kyselemään tiskiltä

jolla

Onkohan tuo sitten jotenkin muuttunut kun omaan 1.9TDI tuo löytyi ihan varaosakuvastakin erikseen (threaded union with seal). Reikäruuvi nimellä netin varaosaliikkeissä.

Kruiik

Eipä näytä tuolla moottorikoodilla (CFHF, EA189) löytyvän mistään reikäruuvillakaan mitään, vaikka osa itsessään kyllä näyttää ihan samalle.
pitänee käydä hakemassa sovitukseen yksi.

o.b.

EA288 moottorissa vastaava osa (kierreoutki) on 059145911A ja kierteet M14x1,5/M10x1. Osa löytyy myös EA188 (PD) moottoreista. EA189 (CR) osaa ei enää varaosana näytä olevan. Epäilisin kuitenkin, että sama osa käy.

Autotallista löytyy EA189 turbo, voin vilkaista huomenna. EA188 turbo taisi jo mennä metallikierrätykseen.

Kruiik

Kiitos! kierteet täsmäävät ja malli täsmää, laitoin suoraan tilaukseen.

Pidinkin hyvin outona että CR / CFHF koneen varaosista tuntuisi puuttuvan iso määrä muutaman vuoden ajalta, mutta käy järkeen jos olisivat 1:1 EA188:n kanssa.


Kruiik

Yes!

059145911A oli oikea pultti myös CFHF -koneelle. Kiitokset avusta.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy