Passat GTE 2016 digimittaristo pimeänä

Aloittaja secretjuuso, 07.10.23 - klo:12:44

« edellinen - seuraava »

secretjuuso

Eli vuosimallin 2016 Passat Variant GTE:n digimittaristo pimeni muutama viikko sitten. Sen jälkeen välähti kerran pariksi sekunniksi, mutta muuten täysin pimeänä. Käynyt ihmeteltävänä parissakin eri liikkeessä, mutta täyttä selvyyttä ongelmasta ei ole. Uusi mittaristo maksaisi yli 2000â,¬ ja siitäkään ei ole täyttä varmuutta että korjaisiko asiaa.

Mittariston takana numero 3G0.920.794. Lisäksi vaihdettu 12V akku ja myös pidetty akkua irti n. 30min, ei vaikutusta. Sulakkeet myös ok.

Onko ajatuksia mitä voisi yrittää ennen kalliin uuden mittariston tilaamista? Tai vaihtoehtoisia hankintakanavia mittarille?





Autotus

600e pintaan näyttäisivät olevan ebayssa Euroopasta. Luotettavuudesta en tiedä, mutta näyttäisi olevan paljon positiivista palautetta saaneita myyjiä.

o.b.

Mulla on yksi joutilaana. Vaihdoin siihen kuoret kolaroidusta autosta, joten  sellaisenaan sitä ei autoon kannata laittaa.

Mittaristo kuitenkin on hengissä, joten sillä voi kokeilla tarvittaessa. Kokeilua varten se joutaa postimaksun hinnalla, tai voit noutaa Kauniaisista.

Mittariston vaihto vaatii on-line yhteyden tehtaalle ja ODIS-tietokoneen. Merkkiliike ei suostu vaihtamaan käytettyä mittaristoa, kysytty on.

secretjuuso

Lainaus käyttäjältä: o.b. - 07.10.23 - klo:13:58
Mulla on yksi joutilaana. Vaihdoin siihen kuoret kolaroidusta autosta, joten  sellaisenaan sitä ei autoon kannata laittaa.

Mittaristo kuitenkin on hengissä, joten sillä voi kokeilla tarvittaessa. Kokeilua varten se joutaa postimaksun hinnalla, tai voit noutaa Kauniaisista.

Mittariston vaihto vaatii on-line yhteyden tehtaalle ja ODIS-tietokoneen. Merkkiliike ei suostu vaihtamaan käytettyä mittaristoa, kysytty on.
Onko tietoa, että kuinka tuollainen käytetty näyttö käyttäytyy ennen kuin sitä on virallisesti "koodattu" ajoneuvoon? Eli pitäisikö siihen kuitenkin tulla jotain näkyviin? Haen siis sitä että onko siitä toisella näytöllä testailusta mitään varsinaista hyötyä...

Ja onko se sinun näyttö tuolla juuri samalla tuotekoodilla 3G0.920.794?

Itse huomasin että ajoneuvo ei suostu käynnistymään ollenkaan mikäli mittariston sähköinen liitin on irti. Mutta sillä valokuitu-/MOST-liittimellä ei ole tässä tapauksessa mitään väliä, eli ajoneuvo käynnistyy vaikka se on irti, ja näyttö pysyy pimeänä olipa se kytkettynä tai ei.

Mutta kiitos ehdottomasti tarjouksesta, laitan mahdollisesta postituksesta erikseen YV:tä.

dwntime

Lainaus käyttäjältä: o.b. - 07.10.23 - klo:13:58

Mittariston vaihto vaatii on-line yhteyden tehtaalle ja ODIS-tietokoneen. Merkkiliike ei suostu vaihtamaan käytettyä mittaristoa, kysytty on.

Harmillinen juttu sillä merkkiliike on nykyisin ainoa joka voi käytetyn mittariston vaihtaa. VW on tiukentanut käytettyjen IMMO komponenttien sopeutusta toiseen autoon.

Oliko alkuperäisen kirjoittajan autossa kessy vai perinteinen avain? Onko mittaristok sulake SC17 tsekattu että se on ehjä? Se sisätilan sulakerasia.

secretjuuso

Lainaus käyttäjältä: dwntime - 07.10.23 - klo:15:23
Oliko alkuperäisen kirjoittajan autossa kessy vai perinteinen avain? Onko mittaristok sulake SC17 tsekattu että se on ehjä? Se sisätilan sulakerasia.
Avain on semmoinen "taskussa pidettävä", eli start-nappulalla käynnistyy. Sulake 17 (kuten kaikki muutkin) on tsekattu ja ok.

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: dwntime - 07.10.23 - klo:15:23
Oliko alkuperäisen kirjoittajan autossa kessy vai perinteinen avain?

Eikös Passat B8 ole aina avaimettomalla käynnistyksellä? Keyless Entry (tai mikä nyt olikaan nimeltään) taitaa olla lisävaruste joskin aika yleinen..
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: secretjuuso - 07.10.23 - klo:14:54
Itse huomasin että ajoneuvo ei suostu käynnistymään ollenkaan mikäli mittariston sähköinen liitin on irti. Mutta sillä valokuitu-/MOST-liittimellä ei ole tässä tapauksessa mitään väliä, eli ajoneuvo käynnistyy vaikka se on irti, ja näyttö pysyy pimeänä olipa se kytkettynä tai ei.

Ajonestolaite on siellä mittaristossa eli jos otat mittariston irti tai vaihdat toisen ilman koodaamiseta niin auto ei suostu käynnistymään.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

o.b.

Lainaus käyttäjältä: secretjuuso - 07.10.23 - klo:14:54
Onko tietoa, että kuinka tuollainen käytetty näyttö käyttäytyy ennen kuin sitä on virallisesti "koodattu" ajoneuvoon? Eli pitäisikö siihen kuitenkin tulla jotain näkyviin? Haen siis sitä että onko siitä toisella näytöllä testailusta mitään varsinaista hyötyä...

Ja onko se sinun näyttö tuolla juuri samalla tuotekoodilla 3G0.920.794?

Itse huomasin että ajoneuvo ei suostu käynnistymään ollenkaan mikäli mittariston sähköinen liitin on irti. Mutta sillä valokuitu-/MOST-liittimellä ei ole tässä tapauksessa mitään väliä, eli ajoneuvo käynnistyy vaikka se on irti, ja näyttö pysyy pimeänä olipa se kytkettynä tai ei.

Mutta kiitos ehdottomasti tarjouksesta, laitan mahdollisesta postituksesta erikseen YV:tä.
Mittaristo herää henkiin kunhan siihen kytkee sähköt. Sinun mittaristoon täytyy melkeinpä ne sähköt tulla kun varoitusvalot toimii ja auton saa käyntiin. Osanumero on ihan sama 3G0920794. Kun mittariston kytkee vieraaseen autoon, saa ison kasan vikailmoituksia.

MOST-valokaapelin välityksellä siirtyy karttanäkymä infotainmentin keskusyksiköltä, muuhun sitä ei tietääkseni käytetä mittaristossa. Audiojärjestelmä käyttää samaa väylää.

Jultsu

Lainaus käyttäjältä: secretjuuso - 07.10.23 - klo:14:54
Itse huomasin että ajoneuvo ei suostu käynnistymään ollenkaan mikäli mittariston sähköinen liitin on irti.
Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 07.10.23 - klo:17:38
Ajonestolaite on siellä mittaristossa eli jos otat mittariston irti tai vaihdat toisen ilman koodaamiseta niin auto ei suostu käynnistymään.

Niin siis, startti jauhaa mutta moottori ei käynnisty? Vai edes starttikaan ei ala pyörittämään?
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

secretjuuso

Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 08.10.23 - klo:13:19
Niin siis, startti jauhaa mutta moottori ei käynnisty? Vai edes starttikaan ei ala pyörittämään?
Ei anna laittaa edes vaihdevipua pois P-asennosta. GTE:ssähän ei varsinaista starttimoottoria taida ollakaan kun liikkeellelähtö tapahtuu yleensä pelkällä sähköllä.

Janecky

Käytetyn mittariston vaihto onnistui eli vaihdatin analogisen -> diginäyttöön.
Vaatii Odiksella luvan tehtaalta jotta vanhan saa asentaa ja lupa tuli.
Myös ulkomaan foorumilla on kommentteja että tehdas antaa luvan vanhan asennukselle.
Ensimmäisessä merkkihuollossa toki sanottiin ettei ole yhteensopiva kun tiedot kulkee CAN väylän sijaan valokuidulla digimittarissa. Seuraavassa paikassa oli sitten jo väylätekniikka hallussa ja uskalsi auton viedä.

Vähän jännitti kun nämä luin että menikö Ebay ostos koristeeksi.
Vanhan mittarin lukemaa ei voi suoraan muuttaa, mutta siihen voi ajaa väylästä
lisää kilometreja, kunhan ostaa vähemmän ajetun.

Lainaus käyttäjältä: o.b. - 07.10.23 - klo:13:58Mittariston vaihto vaatii on-line yhteyden tehtaalle ja ODIS-tietokoneen. Merkkiliike ei suostu vaihtamaan käytettyä mittaristoa, kysytty on.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy