Golf VII viat, häiriöt ja niiden korjaus

Aloittaja digiGolf, 06.12.12 - klo:10:06

« edellinen - seuraava »

-TS-

Lainaus käyttäjältä: mikama83 - 04.06.18 - klo:08:17
:o Pitääpä tarkistaa myös nuo alareunat. Eilen tuli ajettua hiukan kovempaa yhteen hidastetöyssyyn ja jostain etupäästä kuului ihan järkyttävä narahdus  ???

Etuakseliston puslat narisee. Tehtaalta on korjausohje (litiumrasvaa niveliin + pusliin), ja jos ei sillä tokene niin puslat vaihtoon (oma auto just operaatiossa) Kuulosteleppa hitaasti ajellessa, kuuluuko narskahtelua kun ajelet töyssyjen yli.
VW ID.3 Max '20
Ex; Volvo S90 T8 Twin Engine '18
ex; VW Golf GTE '18
ex; Skoda Octavia Combi 1.4 TSI DSG '15

mikama83

Soitin juuri huoltoneuvojalle Jyväskylän liikkeeseen. Sanoi ettei ole puslista mitään tiedotetta. Vetarin suojakumista on että jos on väärässä asennossa niin voi pitää äänen. Ja kukaan ei ole valittanut narinasta..eipä tietenkään niin  ::)

vmp

Lainaus käyttäjältä: arsik - 03.06.18 - klo:16:12
Minulla vastaava ääni on kuulunut uudesta asti ajottain apukuskin puolelta.(penkki?)
Ei häiritse/en ole ilmoittanut huollolle.

Joku on pölhölässä löytänyt resonoivan liittimen GTI:n jakkaran alta:

https://www.youtube.com/watch?v=pv91vziEFoY

Minun yksilössäni tuossa on säilytyslokerot edessä? Hrmh...
2022 Golf R

FU2


Vähän OT, mutta mukava huomata, että jotkut muutkin on "rohjenneet" valita kurkuman keltaisen värin autoonsa  ;D

Itse asiassa eli maalipinnan vaurioissa heti uudessa autossa ei taas ole mitään mukavaa  >:(
Ajossa: BMW 230eM MY2/23 
Edellinen: VW Golf Highline 1.5 TSI 96 kW DSG MY5/18 
- Seat Leon FR 2.0 TDI  MY5/13 
- Skoda Octavia Style 5D TDi 184 4x4 MY9/15
- Audi A3 1.6 TDi DSG Business MY4/11
- Skoda Octavia Elegance 5D 1.9 TDi MY7/05

-TS-

Lainaus käyttäjältä: mikama83 - 04.06.18 - klo:12:30
Soitin juuri huoltoneuvojalle Jyväskylän liikkeeseen. Sanoi ettei ole puslista mitään tiedotetta. Vetarin suojakumista on että jos on väärässä asennossa niin voi pitää äänen. Ja kukaan ei ole valittanut narinasta..eipä tietenkään niin  ::)

Hahah, näin ne hommat etenee eri liikkeissä. Olen siis itse käyttänyt autoa Espoon VV-autossa ja siellä olivat heti jyvällä kun sanoin että alustasta kuuluu narinaa niin että hirvittää.
Etuakseliston puslat/helat rasvaukseen ja natinan pitäisi loppua. No ei loppunut. Eilen vaihdettiin eteen puslat, ja tänä aamuna ajoin firman parkkihalliin... "nati nati narin narin.."  >:(

VW ID.3 Max '20
Ex; Volvo S90 T8 Twin Engine '18
ex; VW Golf GTE '18
ex; Skoda Octavia Combi 1.4 TSI DSG '15

mikama83

Alkaa olemaan kohta huolestuttavaa tämä laatu. Edellinen Golffi joka mulla on ollu oli 4koppainen gti ja siinä ei ollu mitään ongelmia vaikka oli jo melkein 300tkm mittarissa ::)

Järjestän nyt niin että lähden itse mukaan kun mekaanikko käy tuolla sitten koeajolla. Muuten ei pian tapahdu yhtään mitään..

Vwhannes

Käytin Golfin (1,6 TDI -15) pikapesussa ja sen jälkeen alkoi etututka huutaa enkä saa millään hiljaiseksi. Ilmeisesti anturi otti lukua suikusta/harjasta. Onko jollain ollut sama ongelma ja miten hoitui pois päiväjärjestyksestä.

Vwhannes

Motonetin Motomaatti pukkasi Golfin 1.6 TDI:lle seuraavat vikakoodit:
Järjestelmä: Moottori, CRBC MT/AT TDI-CR
P023B00 Ahtopaineen jäähdyttimen jäähdytysnesteen pumppu, oikosulku miinukseen
P008700 Polttoaineenpaine, liian matala
P16BF00 Lisälämmittimen pumppu, oikosulku miinukseen
Mitähän mahtavat tarkoittaa - auto pelittää moitteetta.

Laars

Oliko pysyviä koodeja vai ei? Jos kuittaa koodit, niin tulevatko takaisin?
Siellä voi  olla muistissa kaikenlaista, mitä on hetkellisesti saattanut olla voimassa.

Vwhannes

No amatööri kun olen niin pyysin vain tulostamaan vikakoodit. Oletin, että koska auto on huollettu säännöllisesti niin joka huollon jälkeen vikakoodit olisi "putsattu", mutta huomaan, että esim. kaukosäätimen alentuneen jännitteen ja palaneen valon koodit olivat edelleen tallessa, vaikka viat korjattu edellisissä huolloissa.

Laars

Sinne ne jäävät tosiaan muistiin, en usko, että huollossa putsaavat tai edes lukevat elleivät vikaa etsi. Jos kaikki toimii, niin tuskin on syytä huoleen.

hanneliina

Tulisko täältä nopeemmin vastauksia kun tuolta R ketjusta. Elikkä siis autoon tuli tällainen vikakoodi. 2015 vuoden R golf kyseessä. Mihin viittaisi? Tulee satunnaisesti, ei joka käynnistyksellä mutta kuitenkin päivittäin.


No more VAGs...
🇩🇪 Ex MK7 Golf R
🇩🇪 Ex MK6 Golf R

Laars

Olit ilmeisesti kikkaillut koodauksien kanssa, että olet saanut start&stopin pois päältä?
Säädetty ulkolämpötila-arvoa tms, virallisestihan sitä ei saa koodattua pois.

Siihen tuo varmaankin liittyy.

OctyRO

Uusissa ei taida lämpötiloja saada muutettua.  Eli ss koodataan pois minimi jännitettä nostamalla. Ja tällöin se ilmoittaa "power consumption too high". Eli kysyjällä muuta vikaa. Ellei sitten ole vaan koodaukset päin vittua

JJambs

Minulla myös start-stop disabloitu tuolla samaisella jännitekikkailulla (nostettu alkuperäisestä 7.6 -> 12.1, tms) ja herja on juurikin tuo 'energiantarve on liian suuri'. Auto tosin Octavia, mutta tuskin on eroa tuon toiminnallisuuden suhteen.
Ajossa:
Seat Leon ST 1.5 TGI Style Business Class 2019

Entiset:
BMW 530e Charged Edition M Sport 2019
Skoda Octavia Combi 2.0 TSI RS DSG 2018
Seat Leon 1.0 TSI Style 2017
Volvo S60 2.4 170hv Momentum, 2006
Seat Leon 1.4 TSI 140 Style 2014
Volvo S60 2.5T Kinetic 2005
Mazda 6 HB, 2.0i 2006
VW Golf IV 1.6 2003

hanneliina

Joo SS juurikin tuolla jännitekikkailulla koodattu pois. Liittyyköhän nyt kuitenkin sit siihen.
No more VAGs...
🇩🇪 Ex MK7 Golf R
🇩🇪 Ex MK6 Golf R

OctyRO

Mitä nyt google haulla katsoo nii  ei ole sitä johtuva vika.

hanneliina

Lainaus käyttäjältä: OctyRO - 07.06.18 - klo:23:48
Mitä nyt google haulla katsoo nii  ei ole sitä johtuva vika.

Mä löysin googlettelulla englannikskin tosi vähän tietoa... varmaan väärät hakusanat. Ei oo nyt oikeen vieläkään selvinny mikä homma. VW:lläkään ei tiedetty, kun kaverilta kysyin kuka on siellä töissä.
No more VAGs...
🇩🇪 Ex MK7 Golf R
🇩🇪 Ex MK6 Golf R

Daatta

Kannattaisiko palautta S/S koodaus oletusarvoonsa ja katsoa poistuuko vika? Mukavampi ainakin mennä merkkiliikkeestä kyselemään goodwilliä, kun järjestelmä toimii tehdasasetusten mukaisesti. Itse en ole koodausta tehnyt, vaan pistän järjestelmän napista pois.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

tapanixxx


hanneliina

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 11.06.18 - klo:13:12
Kannattaisiko palautta S/S koodaus oletusarvoonsa ja katsoa poistuuko vika? Mukavampi ainakin mennä merkkiliikkeestä kyselemään goodwilliä, kun järjestelmä toimii tehdasasetusten mukaisesti. Itse en ole koodausta tehnyt, vaan pistän järjestelmän napista pois.

Oon niin laiska ja huonomuistinen, etten koskaan muista painaa sitä A off nappia. Muistan sen sitten, kun ekan kerran sammuu. Täytyy kokeilla, jos tuo alkaa ilmestymään useammin.
No more VAGs...
🇩🇪 Ex MK7 Golf R
🇩🇪 Ex MK6 Golf R

icemii

Kannattaisiko kokeilla jotain muuta arvoa, esim. 10.5 jos sillä se poistuisi ja eikä silti vielä auto aina sammuisi.

Pupa

#1042
Ketju alkaa olla jo niin pitkä, etten millään kykene selaamaan koko ketjua läpi, joten jos joku ystävällinen osoittais oikeaan viestiin tai antaisi vastauksen :)

Golf 7 vm. -13 oikean takaoven tiivisteistä tms. valuu sateella kumimatolle alle desin verran vettä. Onko muilla Golfin omistajilla ollut samaa?

Kysäisin tätä huollon yhteydessä ja sain vastauksena, että näissä malleissa on ollut joku tiivistefeelu kaiutinkoteloinnissa josta vesi pääsee läpi sisätiloihin. Pahimmassa tapauksessa kuulemma jouduttu uusimaan koko lattian pintakarvotus, jos vesi on päässyt niiden alle muhimaan. Mitähän tommonen lysti on maksanut jos joku teistä arenalaisista on semmosen huollon kautta teettänyt?

EDIT: Ã,,h, umpisokeahan tässä tuntuu olevan :D Tossahan se oli muutaman ketjun alempana: http://www.vagarena.fi/index.php?topic=36195.0
ex: Passat Variant Highline 2.0 TDI Biturbo 176 kW (240 hv) 4MOTION DSG -15
ex: Golf VII Highline 1.4 TSI ACT DSG -13
ex: Polo Highline 1.2 TSI DSG -11

-TS-

Ei varsinaisesti vika tai häiriö, mutta onkos muiden golfien maalipinnat kovin herkkiä?
Minulla on reilu 11tkm ajettu auto, ja konepellin etureuna on kuin haulikolla olisi ammuttu, ihan täynnä reikiä joista pohjamaali paistaa. Enkä ole sitä sorttia joka roikkuu kokoajan toisten puskurissa vaan ajelen ihan hyvän välimatkan päässä aina. Puskuri ei näytä ollenkaan samalta, pelkästään konepelti.
Tänä aamuna taas mietin ajellessani että joko vien konepellin maalautettavaksi uudelleen ja sanon että lakkakerroksia olisi syytä olla sen verran monta ettei heti tule reikää kun vähän kivi kopsahtaa. Autossa on muka maalipinnan suojapinnoitekin (Silver One) mutta eipä sekään hyövää mitään.
VW ID.3 Max '20
Ex; Volvo S90 T8 Twin Engine '18
ex; VW Golf GTE '18
ex; Skoda Octavia Combi 1.4 TSI DSG '15

mikama83

Itse en ole huomannut kuin yhden kiveniskun joka rikkonu maalipinnan (19tkm ajettu). Tasan viikon päästä tuo ovien maalaus ja dsg-laatikon tutkinta  ::)

Laars

Lainaus käyttäjältä: -TS- - 21.06.18 - klo:07:44
Ei varsinaisesti vika tai häiriö, mutta onkos muiden golfien maalipinnat kovin herkkiä?
Minulla on reilu 11tkm ajettu auto, ja konepellin etureuna on kuin haulikolla olisi ammuttu, ihan täynnä reikiä joista pohjamaali paistaa. Enkä ole sitä sorttia joka roikkuu kokoajan toisten puskurissa vaan ajelen ihan hyvän välimatkan päässä aina. Puskuri ei näytä ollenkaan samalta, pelkästään konepelti.
Tänä aamuna taas mietin ajellessani että joko vien konepellin maalautettavaksi uudelleen ja sanon että lakkakerroksia olisi syytä olla sen verran monta ettei heti tule reikää kun vähän kivi kopsahtaa. Autossa on muka maalipinnan suojapinnoitekin (Silver One) mutta eipä sekään hyövää mitään.

Käytä liikkeessä, niin mittaavat maalinpaksuuden ja toteavat onko linjassa vai ei.
Golfissa minulla on vasta 3500km joten kiveniskuja ei juurikaan ole. Jokunen vuosi sitten käytin Octaviaa tiskillä, kun keula oli todella karun näköinen jo jossain 5tkm hujakoilla. Normaali pinta kuulemma oli.

Pinnoitteet eivät suojaa kiveniskuilta lainkaan. Jos suojaa haluaa, niin kannattaa käydä asennuttamassa kiveniskuteippiä keulaan.

Wosu

2015 Golf VII:ssa maalipinta virheetön edelleen. Työmatka päivittäin väliä Kerava - Helsinki moottoritietä pitkin. Nyt mittarissa 52tkm. Kun oikein tiirailee niin löytyy yksi kiveniskemä konepellistä.

Pupa

Kyllä omassa 108tkm ajetussa vm. -13 Golfissa alkaa olemaan konepelti karussa kunnossa ja tuulilasi on aivan täynnä pientä iskua, joka näkyy todella häiritsevästi suorassa auringonpaisteessa. Suurinosa ajoa Helsingin keskustassa sekä Tuusulanväylällä Kehä III sisäpuolella.
ex: Passat Variant Highline 2.0 TDI Biturbo 176 kW (240 hv) 4MOTION DSG -15
ex: Golf VII Highline 1.4 TSI ACT DSG -13
ex: Polo Highline 1.2 TSI DSG -11

mikama83

Noniin oman auton etuovet on nyt laitettu kuntoon. Koeajo tehty kun kylmänä tuo 3.vaihde täristää..ei liity laatikkoon vaan kyseessä moottorin softavika tai ominaisuus. Kyselyä siitä pistetty eteenpäin kun mitään päivityksiä ei ole vielä tuohon litraiseen koneeseen. Etupäästä ei nyt kuulunu mitään, mutta jos kuuluu narinaa ni syyllinen löytyy iskareiden yläpäästä. Siitä oli kuviakin mutta en osaa nyt tarkemmin selittää  ::)

-TS-

Hahaa, nyt on narinaton Golf. Vikana ei ollutkaan alusta, puslat, iskareiden yläpäät vaan - ajovalojen automaattisen korkeussäädön säätötankojen pallonivelet (tai jotain sellaista, en saanut vikaselostetta itselleni).
Olihan melkoinen säätö taas, mutta onpas mukava ajaa kun auto ei kuulosta enää hetekalta.
VW ID.3 Max '20
Ex; Volvo S90 T8 Twin Engine '18
ex; VW Golf GTE '18
ex; Skoda Octavia Combi 1.4 TSI DSG '15

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy