Audi A6 2011

Aloittaja Flat, 02.02.10 - klo:14:33

« edellinen - seuraava »

Wilburi

Kait tuo ajotietokoneen mukaan tuollaisella lukemalla voi hyvinkin mennä? Todellisuus on varmasti jotain muuta. Olenhan mimäkin päässyt ajotietokoneen mukaan 200 km:n kulutuksella 5,3 l ja kyseessähän oli 2.0 TFSI. Tuossa dieselissä on paljon enemmän vääntöä, joten menee rauhallisesti ajaen melkein tyhjä käynnillä. Todellisuudessa on varmasti kulunut jotain 5,0 l:n luokkaa?
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2015), VW Golf GTE (2016). ex: VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

Kvee

Edellisessä A4B8:ssa säädätin ajotietokoneen näyttämiä kulutuslukemia ylöspäin. Kyllähän se siitä vähän "oikeni" kun alussa oli heittoa puolisen litraa tankkaamalla mitatusta.

Neppis

Tuo 4,6 l/100km on kyllä todella pieni lukema, jos vain tosiaankin pitää paikkansa. Kotimatkalla ajoin melkein saman rupeaman myös toiseen suuntaan, mutta siinä oli mukana myös vähän kaupunkiajoa ja keskinopeus oli korkeampi 89 km/h (poliisit jo nukkumassa  8) ) ja tieturi näytti keskikulutukseksi jotain 5,4 l/100km. Useampia "silmänräpäyksiä" kului myös ohitustilanteissa. Lähdin menomatkalle kutakuinkin täydellä tankilla, joten saan tarkistettua yhdistetyn lukeman tänään mittarilla, kun täytyy lirutella vielähalpaa dieseliä piripintaan. Mun mielestä tuon Audin ajotieturin keskikulutuslukemat vaihtelevat muutamia desejä, vaikka mielestäni ajaisin eri reissuilla suunnilleen samalla tavalla.

DS-asetuksena mulla on individual, jossa laatikko on automaatilla ja ohjaus comfortilla.
A6 Sedan 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic -12
Ex: A6 Sedan 2.0 TFSI 125kW multitronic -07

mho0

Onko kukaan seurannut, paljonko kulutus laskee ensimmäisten kilometrien jälkeen.
Ensimmäisen tankkauksen jälkeen A6 Avant 180kw 7.5 l/100km suhteellisen rauhallisella ajolla.
Luvattuun kuuteen litraa ei liene uudella autolla ole mahdollista päästä.
Mutta eikös tuo kulutus laske ainakin vähän, kun kilometrejä tulee lisää.

5 litraa tai alle keskikulutuksena on kyllä tosi vähän...

Lainaus käyttäjältä: Neppis - 31.12.11 - klo:10:39
Tuo 4,6 l/100km on kyllä todella pieni lukema, jos vain tosiaankin pitää paikkansa. Kotimatkalla ajoin melkein saman rupeaman myös toiseen suuntaan, mutta siinä oli mukana myös vähän kaupunkiajoa ja keskinopeus oli korkeampi 89 km/h (poliisit jo nukkumassa  8) ) ja tieturi näytti keskikulutukseksi jotain 5,4 l/100km. Useampia "silmänräpäyksiä" kului myös ohitustilanteissa. Lähdin menomatkalle kutakuinkin täydellä tankilla, joten saan tarkistettua yhdistetyn lukeman tänään mittarilla, kun täytyy lirutella vielähalpaa dieseliä piripintaan. Mun mielestä tuon Audin ajotieturin keskikulutuslukemat vaihtelevat muutamia desejä, vaikka mielestäni ajaisin eri reissuilla suunnilleen samalla tavalla.

DS-asetuksena mulla on individual, jossa laatikko on automaatilla ja ohjaus comfortilla.
Audi A4 3.0 TDI Avant 160 KW Quattro -17
Volvo V60 Polestar Engineered -20
Seat Lean 2.0 TDI 4Drive -18
Fiat Bravo 1.4 TJet -08
Fiat Bravo 1.4 Tjet -10
Ex: Alfa 159 TBi TI -11
Ex: A6 3,0 V6 TDI Avant 180 kW quattro -12
EX: Passat 3.2 Variant -06
Ex: Golf 1.6 Variant -02
...

nemos

Lainaus käyttäjältä: mho0 - 01.01.12 - klo:20:47
Onko kukaan seurannut, paljonko kulutus laskee ensimmäisten kilometrien jälkeen.
Ensimmäisen tankkauksen jälkeen A6 Avant 180kw 7.5 l/100km suhteellisen rauhallisella ajolla.
Luvattuun kuuteen litraa ei liene uudella autolla ole mahdollista päästä.
Mutta eikös tuo kulutus laske ainakin vähän, kun kilometrejä tulee lisää.

5 litraa tai alle keskikulutuksena on kyllä tosi vähän...

Minä en ainakaan pääse 10 000 km ajettuna (nastarenkailla) alemmaksi kuin uutena kesällä. Tasaista todellista 80:aa pääsee ajotietokoneen mukaan 4,5 litran kulutuksella lämpimällä moottorilla. Minulla ajotietokone näyttää keskimäärin 0,1 litraa vähemmän kuin tankkauksista laskettu keskiarvo.
Volvo XC60 T8 Inscription

Markku J

Minulla jäi ajotieturin näyttö 7,2 litran lukemaan, kun auton luovutin. Siinä oli ne ensimmäiset 5 tkm. Kaupunkiajoksi kirjattavaa varmaan 30%.

nemos

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 01.01.12 - klo:21:10
Minulla jäi ajotieturin näyttö 7,2 litran lukemaan, kun auton luovutin. Siinä oli ne ensimmäiset 5 tkm. Kaupunkiajoksi kirjattavaa varmaan 30%.

Minulla keskiarvo on tähän mennessä 6,5 litraa. Viimeinen 30 litran veronkorotustankkaus 8,8 l sadalla, tässä 350 kilometrissä 2 kpl 25 kilometrin matkoja, loppu kokonaisuudessaan alle 4 km matkoja. Tätä pätkäajoa on tähän mennessä ajetusta matkasta yhteensä kolmannes, loppu maantieajoa ruuhkattomissa olosuhteissa.
Volvo XC60 T8 Inscription

Neppis

Lainaus käyttäjältä: Neppis - 31.12.11 - klo:10:39
Tuo 4,6 l/100km on kyllä todella pieni lukema, jos vain tosiaankin pitää paikkansa. Kotimatkalla ajoin melkein saman rupeaman myös toiseen suuntaan, mutta siinä oli mukana myös vähän kaupunkiajoa ja keskinopeus oli korkeampi 89 km/h (poliisit jo nukkumassa  8) ) ja tieturi näytti keskikulutukseksi jotain 5,4 l/100km. Useampia "silmänräpäyksiä" kului myös ohitustilanteissa. Lähdin menomatkalle kutakuinkin täydellä tankilla, joten saan tarkistettua yhdistetyn lukeman tänään mittarilla, kun täytyy lirutella vielähalpaa dieseliä piripintaan. Mun mielestä tuon Audin ajotieturin keskikulutuslukemat vaihtelevat muutamia desejä, vaikka mielestäni ajaisin eri reissuilla suunnilleen samalla tavalla.

Ei tuo 4,6 l/100km voi pitää paikkansa, ajotieturi on sekoillut jotenkin tuolla pätkällä. Tarkistin todellisen kulutuksen huoltiksella ja vielä jaoin koko ajorupeaman excelissä pienempiin pätkiin & keskikulutuksiin ja kyllä todellinen keskikulutus on ollut huomattavasti korkeampi. Täytynee ruveta seuraamaan kulutusta tankkaus & ajettumatka periaatteella.
A6 Sedan 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic -12
Ex: A6 Sedan 2.0 TFSI 125kW multitronic -07

Andy1975

Vähän hölmö kysymys ehkäpä mutta dieselhän tunnetusti lämpenee (siis moottori) hitaammin kuin bensakone. Onko kellään tietoa kuluttaako diesel kylmänä suhteellisesti enemmän kuin bensakone (A6 2.0 tdi vs 2.0 TFSI)? Esimerkiksi ensimmäiset 5km kylmällä koneella. Vai onko asia jopa toisin päin, että diesel kuluttaa suhteessa vähemmän kylmällä moottorilla kuin bensakone?

Hölmöltä kuulostava kysymys liittyy siihen, että pähkäilen vielä josko vaihtaisin A6 tilauksen sittenkin bensaversioksi, ja minulla tulee tosi paljon lyhyttä ajoa (esim työmatka vain 5km suuntaansa). Hankintakustannusten (leasing auto siis) osalta bensan ja dieselin välillä ei ole mitään eroa ja diesel veronkin maksaisi työnantaja joten silläkään ei väliä.

Ja ennenkuin joku ehdottaa, että pyöräile töihin, niin lyhyestä matkasta huolimatta aamu / ilta-ajoihin liittyy lasten hoitoon viemistä / sieltä hakemista...  :)


Zoob

Itse päädyin dieseliin osin sillä perusteella että tulee suhteessa runsaasti taajama-ajoa jossa dieselin kulutus nousee suhteessa vähemmän bensaan nähden. Esim nykyinen Passat variant 2,0 tfsi:llä syö lähemmäs 10l 98 bensaa taajamapyörityksessä ja golf 1,8 tsi:kin 8 litran luokkaa. Jos ajatellaan sisätilojen lämpiämistä niin kunnon talvipakkasilla ei 5km matkalla lämpiä diesel eikä bensa-auto ilman lisävirityksiä. Itsellä lämmin talli joten ainakin töihin päin pääsee lämpimällä autolla. Kieltämättä dieselin hinnannousun myötä tuli itselläkin mieleen olisiko pitänyt tilata bensakone, mutta oma mielikuva on se että A6 avantin tyyliseen lullaan sopii paremmin vääntävä diesel kuin 4-bensakone(joka sekin toki vääntää hyvin) Olettaen siis että pitää valita näistä "pikkulohkoista". 3,0 tdi biturbohan itse asiassa melko maltillisesti hinnoiteltu tehoresursseihin nähden, ehkä sitten joskus...
VW Golf 1,8TSI Highline -09
Audi A6 Avant 2,0TDI Multitronic business-12

Andy1975

Lainaus käyttäjältä: Zoob - 03.01.12 - klo:15:41
Itse päädyin dieseliin osin sillä perusteella että tulee suhteessa runsaasti taajama-ajoa jossa dieselin kulutus nousee suhteessa vähemmän bensaan nähden. Esim nykyinen Passat variant 2,0 tfsi:llä syö lähemmäs 10l 98 bensaa taajamapyörityksessä ja golf 1,8 tsi:kin 8 litran luokkaa. Jos ajatellaan sisätilojen lämpiämistä niin kunnon talvipakkasilla ei 5km matkalla lämpiä diesel eikä bensa-auto ilman lisävirityksiä. Itsellä lämmin talli joten ainakin töihin päin pääsee lämpimällä autolla. Kieltämättä dieselin hinnannousun myötä tuli itselläkin mieleen olisiko pitänyt tilata bensakone, mutta oma mielikuva on se että A6 avantin tyyliseen lullaan sopii paremmin vääntävä diesel kuin 4-bensakone(joka sekin toki vääntää hyvin) Olettaen siis että pitää valita näistä "pikkulohkoista". 3,0 tdi biturbohan itse asiassa melko maltillisesti hinnoiteltu tehoresursseihin nähden, ehkä sitten joskus...

Joo, näinhän se taitaa olla, että valitsen sitten bensan tai dieselin niin minun työmatkallani ei kabiini juuri lämpene (eikä lämpene juurikaan nykyisellä A4 2.0 tfsi:lläkään, edes näillä nollakeleillä). Tai itse asiassa A6:ssa taitaa olla joku ylimääräinen sähkövastus sisätilojen lämmittämiseen?

Kaipa se kannattaa sitten tuossa dieselissä pysyä ja yrittää käyttää lohkolämmitintä...

-Antti

mho0

En osaa näistä ihan uusista bensakoneista sanoa, mutta mun 2006 mallinen V6 passat kyllä kulutti etenkin kylmänä aika hurjasi. Pakkasella ensimmäisen 2 kilsan jälkeen keskikulutus oli varmaan jossain 20 litran paremmalla puolella.

Lämmetessä tasaisesti ajaen sitten kulutus laski ihan kohtuulliseksi. Mutta kylmä ja kaupunkiajo oli pahasta.

Nyt alla pari viikkoa vanha A6 V6 TDI ja näillä "pakkasilla" kulutus kylmänä jo 300m jälkeen about 10 ja kaupunkiajossakin alle 8.

Eli veikkaisin dieselin olevan pienempikulutuksinen kylmänä...

Ja matka-ajossa ero noiden koneiden välillä oli sitten paljon pienempi.

Niin ja minusta ainakin kabiini lämpeää nopeammin TDI Audissa. Moottorikin ehkä hieman, sikäli kun niistä ledeistä jotain tolkkua ottaa.

Lainaus käyttäjältä: Andy1975 - 03.01.12 - klo:15:27
Vähän hölmö kysymys ehkäpä mutta dieselhän tunnetusti lämpenee (siis moottori) hitaammin kuin bensakone. Onko kellään tietoa kuluttaako diesel kylmänä suhteellisesti enemmän kuin bensakone (A6 2.0 tdi vs 2.0 TFSI)? Esimerkiksi ensimmäiset 5km kylmällä koneella. Vai onko asia jopa toisin päin, että diesel kuluttaa suhteessa vähemmän kylmällä moottorilla kuin bensakone?

Hölmöltä kuulostava kysymys liittyy siihen, että pähkäilen vielä josko vaihtaisin A6 tilauksen sittenkin bensaversioksi, ja minulla tulee tosi paljon lyhyttä ajoa (esim työmatka vain 5km suuntaansa). Hankintakustannusten (leasing auto siis) osalta bensan ja dieselin välillä ei ole mitään eroa ja diesel veronkin maksaisi työnantaja joten silläkään ei väliä.

Ja ennenkuin joku ehdottaa, että pyöräile töihin, niin lyhyestä matkasta huolimatta aamu / ilta-ajoihin liittyy lasten hoitoon viemistä / sieltä hakemista...  :)


Audi A4 3.0 TDI Avant 160 KW Quattro -17
Volvo V60 Polestar Engineered -20
Seat Lean 2.0 TDI 4Drive -18
Fiat Bravo 1.4 TJet -08
Fiat Bravo 1.4 Tjet -10
Ex: Alfa 159 TBi TI -11
Ex: A6 3,0 V6 TDI Avant 180 kW quattro -12
EX: Passat 3.2 Variant -06
Ex: Golf 1.6 Variant -02
...

jusape

Vakuutuskeskustelu on erikseen, mutta pitää todeta, että onpas muuten kovat vakuutusmaksut A6:ssa, varsinkin tuo kasko. TM:n vertailustakinhan sen saattoi todeta. Pitänee oikeasti kyllä nyt kilpailuttaa hinnat.

Pohjantähti:

Superkasko 70% bonus ja 150e omavastuulla = 681e/vuosi.
Vertailuksi Audi Q5 oli 391e/vuosi.

Mitä muilla?

Kvee

Lainaus käyttäjältä: jusape - 05.01.12 - klo:13:27
Vakuutuskeskustelu on erikseen, mutta pitää todeta, että onpas muuten kovat vakuutusmaksut A6:ssa, varsinkin tuo kasko. TM:n vertailustakinhan sen saattoi todeta. Pitänee oikeasti kyllä nyt kilpailuttaa hinnat.

Pohjantähti:

Superkasko 70% bonus ja 150e omavastuulla = 681e/vuosi.
Vertailuksi Audi Q5 oli 391e/vuosi.

Mitä muilla?

Turvassa on vakuutukset olleet ja pyysin sieltä tarjouksen jossa tuli Kaskolle hintaa 70% bonuksilla 629â,¬ (omavastuu 160â,¬ + lasivakuutus + sijaisautovakuutus). Hiukan oli ehdot/sanamuodot kolmen vuoden takaisesta muuttuneet. Ainakin IFistä aion vielä kysyä, kun siellä on pysäköintivakuutus mitä Turvasta ei saa.

jusape

Ok, eli aika samassa linjassa eli kalliin puoleinen on A6:n kasko.
Trygillä näyttäisi olevan edullinen, pyysin sieltä laskurin jälkeen yhteydenottoa.

Neppis

Pohjolassa keskittämisalennuksilla ja 70% bonuksilla 150kW:n TDI Sedanin kasko kustansi 651,14 sisältäen kolari-, hirvi-, palo-, varkaus-, ilkivalta-, autopalvelu-, oikeus-, keskeytys- ja lasiturvat, sekä superlunastuksen. Omavastuut pääosin 150â,¬. Toi paketti tuli autoliikkeen järrjestelemänä (upgreidaamana) kun annoin luvan siirtää vakuutuksen vanhasta uuteen.

Edit: ja OP:n bonuksia voi käyttää verovapaasti Pohjolan vakuutuksien maksuun, samaa konsernia kun ovat.
A6 Sedan 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic -12
Ex: A6 Sedan 2.0 TFSI 125kW multitronic -07

nemos

Lainaus käyttäjältä: Neppis - 05.01.12 - klo:20:33
Pohjolassa keskittämisalennuksilla ja 70% bonuksilla 150kW:n TDI Sedanin kasko kustansi 651,14 sisältäen kolari-, hirvi-, palo-, varkaus-, ilkivalta-, autopalvelu-, oikeus-, keskeytys- ja lasiturvat, sekä superlunastuksen. Omavastuut pääosin 150â,¬. Toi paketti tuli autoliikkeen järrjestelemänä (upgreidaamana) kun annoin luvan siirtää vakuutuksen vanhasta uuteen.

Tapiolassa vastaavista lähtökohdista 711,57 euroa. Autoliikkeen tekemään vakuutukseen tuli mukaan pyytämättä (turha?) kuluturva, jonka osuudeksi on eritelty 50,27. Pitää jossakin vaiheessa kilpailuttaa, se on yleensä tuonut säästöä enkä Tapiolasta löydä mitään hyvää sanottavaa. Jatkuvaa sählinkiä ainakin laskutuksen osalta.
Volvo XC60 T8 Inscription

jusape

Sen verran vielä vakuutuksista, että Tryg pommittaa kyllä todella edullisin hinnoin. Kaskolle jäi hintaa 351e/vuosi (maksu 1.erässä, omavastuu 170e). Liikennekin on todella paljon edullisempi kuin muualla...

Kvee

Lainaus käyttäjältä: jusape - 09.01.12 - klo:13:43
Sen verran vielä vakuutuksista, että Tryg pommittaa kyllä todella edullisin hinnoin. Kaskolle jäi hintaa 351e/vuosi (maksu 1.erässä, omavastuu 170e). Liikennekin on todella paljon edullisempi kuin muualla...

Olin luulossa, ettei pakollisen liikennevakuutuksen hinnassa eroja hirveästi olisi? Alkaahan tuo kokonaispaketti aika edullinen olemaan.

Ktk

quattro-kuu alkaa 12.1.2012!

A6 Sedan / Avant Business quattro malleihin Alpine Pro-paketti: Urheiluistuimet, sähköisesti sisäänpäin taittuvat ulkopeilit, Audi Pre Sense Plus järjestelmä eteen ja taakse, Audi Adaptive Cruise Control, Audi Side Assist-kaistanvaihtoapu, Audi Lane Assist-kaistallapysymisvahti ja Alumiinivanteet 17" 10-puolainen design. (BiTurbo TDI 18" vakiona) Autoveroton hinta 1430e eli verollisena vajaa kaksi tonnia.

Neppis

Lainaus käyttäjältä: Mrk - 10.01.12 - klo:14:19
quattro-kuu alkaa 12.1.2012!

A6 Sedan / Avant Business quattro malleihin Alpine Pro-paketti: Urheiluistuimet, sähköisesti sisäänpäin taittuvat ulkopeilit, Audi Pre Sense Plus järjestelmä eteen ja taakse, Audi Adaptive Cruise Control, Audi Side Assist-kaistanvaihtoapu, Audi Lane Assist-kaistallapysymisvahti ja Alumiinivanteet 17" 10-puolainen design. (BiTurbo TDI 18" vakiona) Autoveroton hinta 1430e eli verollisena vajaa kaksi tonnia.

No jopas alkaa varustetta löytymään kuutoseen kohtuuhinnalla. Tässä paketissa varsinkin urheiluistuimet, adaptiivinen vakkari ja ehkä vanteetkin ovat oikeasti hyödyllisiä / kiinostavia, eivätkä nuo muutkaan haitaksi olisi.
A6 Sedan 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic -12
Ex: A6 Sedan 2.0 TFSI 125kW multitronic -07

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Neppis - 10.01.12 - klo:18:17
No jopas alkaa varustetta löytymään kuutoseen kohtuuhinnalla.

Menee varmaan aika paljon mielipiteet ristiin tämän paketin kohdalla. Itse en laske mitään lisäarvoa näille:

LainaaAudi Pre Sense Plus järjestelmä eteen ja taakse, Audi Adaptive Cruise Control, Audi Side Assist-kaistanvaihtoapu, Audi Lane Assist-kaistallapysymisvahti

Mielipide saattaisi toki muuttua, jos tottuisi näitä käyttämään.

MaI

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 10.01.12 - klo:18:21
Menee varmaan aika paljon mielipiteet ristiin tämän paketin kohdalla. Itse en laske mitään lisäarvoa näille:

Mielipide saattaisi toki muuttua, jos tottuisi näitä käyttämään.


Onpas tosiaan varusteita siihen nähden, että business (1000â,¬) ja alpine pro (2000â,¬) tuovan varmastikin listahinnoin laskettuna jopa yli 10000â,¬ varusteet. Mutta tuo on tietystikin täysin väärä laskutapa - tosiaan vain se ratkaisee, miten kyseiset varusteet itse arvottaa. Harvapa noita kaikkia alkup. hinnoilla olisi ostanut, vaikkei budjetti rajoittaisikaan. Alpine Pro hinnoilla taas todella hankala tarjous ohittaa.

Kampanjasta (vaikka lähes jokavuotinen onkin) tulee väkisin mieleen, että tällä pyritään pitämään edes jonkinlaista myyntiä yllä nyt, kun autovero tammikuussa tilattaviin autoihin tulee mitä todennäköisimmin olemaan korkeampi. Nykyverotuksen mukaiseen hinnoitteluun verrattuna alpine pro paketilla varustetulle autolle voi tulla hintaa korotuksen jäljiltä lähes yhtä paljon kuin mitä kyseiset varusteet olisivat erillään maksaneet aikaisemmassa vaiheessa. Tai noin ainakin niissä tehokkaammissa ja lähtöhinnaltaan kalliimmissa kutosmalleissa, joita verokorotus pahiten puraisee.


Markku J

Aika upeat varusteet. Hienon kaupan tulevat tekemään ne viisaat, jotka tilaaavat A6 3.0 TDI:n tällä viikolla hyödyntäen hintatakuun ja nuo varustetarjoukset. Tulee verossa > 4 tonnia säästöä, ja varusteet päälle. Nyt porukat kaupoille !

MaI

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 10.01.12 - klo:19:06
Aika upeat varusteet. Hienon kaupan tulevat tekemään ne viisaat, jotka tilaaavat A6 3.0 TDI:n tällä viikolla hyödyntäen hintatakuun ja nuo varustetarjoukset. Tulee verossa > 4 tonnia säästöä, ja varusteet päälle. Nyt porukat kaupoille !

Ahaa, saako noille kampanjan aikaisille tilauksille oikein hintatakuun vielä koskien veromuutosta? Sitten alkaa olla kyllä rahalle vastinetta pakettien muodossa.

Markku J

Mrk kirjoitti A4 chatissa, että hintatakuu on kampanjatuotteille voimassa tämän viikon ajan. Vanhalla verolla auto, ja upeat varusteet halvalla - mikäs sen parempaa !

mho0

Menee tosiaan ristiin.

Adaptiivinen vakkari on ihan pakollinen varuste (jonka ainoastaan Audin hinnoittelu voisi laittaa vain harkittavien listalle...)
Kun siihen tottuu, tuntuu tavallinen vakkari oikeastaan ihan turhalta.
Eihän siinä ikinä ole sopiva nopeus säädettynä ja aina joku hidastelee edessä ja joutuu alkaa säätämään.

On myös hyvä turvavaruste, kun "tutka" antaa ensivaroituksen  (= ottaa vähän kaasua pois) heti, jos edelläolevat alkavat hidastamaan.

:-)

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 10.01.12 - klo:18:21
Menee varmaan aika paljon mielipiteet ristiin tämän paketin kohdalla. Itse en laske mitään lisäarvoa näille:

Mielipide saattaisi toki muuttua, jos tottuisi näitä käyttämään.

Audi A4 3.0 TDI Avant 160 KW Quattro -17
Volvo V60 Polestar Engineered -20
Seat Lean 2.0 TDI 4Drive -18
Fiat Bravo 1.4 TJet -08
Fiat Bravo 1.4 Tjet -10
Ex: Alfa 159 TBi TI -11
Ex: A6 3,0 V6 TDI Avant 180 kW quattro -12
EX: Passat 3.2 Variant -06
Ex: Golf 1.6 Variant -02
...

MaI

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 10.01.12 - klo:19:59
Mrk kirjoitti A4 chatissa, että hintatakuu on kampanjatuotteille voimassa tämän viikon ajan. Vanhalla verolla auto, ja upeat varusteet halvalla - mikäs sen parempaa !

Jos joku yksittäinen viikko tänä vuonna on optimihetki ostaa audi, niin se tuntuu olevan nyt. Ainoa kysymys liittyy siihen, kuinka tuollaiset kampanjat vaikuttavat entisen auton hyvityshintaan. Toisesta premium merkin myymälästä aikaisemmin vaihtotarjousta pyytäessäni sain kampanjan alettua 2000â,¬ huonomman hyvityksen entisestä autosta kuin ennen kampanjaa.

Tuosta huolimatta halvalla menee iso läjä uutta tekniikka, jos näkee ne tarpeellisiksi. Itse olisin utelias testaamaan kaistanvaihtoavustinta, mikäli se todella toimii (varoittaa ajoissa) keskustan ruuhkaliikenteessä.

Ktk

A6:n kohdalla ei hintatakuu pääty vielä tämän viikon jälkeen vaan muistaakseni vasta 21.1.2012.

Periaatteessa tuon Alpine Pron ei pitäisi vaikutta vaihtoauton hyvityshintaan (tai uuden auton alennus %) koska se on lisävaruste, ei auton lähtöhintaan leivottu paketti/erillinen kampanjahinnasto.

MaI

Lainaus käyttäjältä: Mrk - 10.01.12 - klo:20:17
A6:n kohdalla ei hintatakuu pääty vielä tämän viikon jälkeen vaan muistaakseni vasta 21.1.2012.

Periaatteessa tuon Alpine Pron ei pitäisi vaikutta vaihtoauton hyvityshintaan (tai uuden auton alennus %) koska se on lisävaruste, ei auton lähtöhintaan leivottu paketti/erillinen kampanjahinnasto.

Ei varmastikaan pitäisi niin, mutta niin tuntui tuossa toisessa tapauksessa tekevän. En tiedä kuinka on Audin kohdalla.

  Tekisipä mieli tiedustella Audi-liikkeeltä, mihin he perustivat lokakuussa minulle antamansa tiedon, jonka mukaan marraskuun alussa tilatut autot eivät enää ehdi perille ennen 1.4. veromuutosta...

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy