Audi A6 2011

Aloittaja Flat, 02.02.10 - klo:14:33

« edellinen - seuraava »

JoJio

Kyseessä olikin näytön tarkkuudessa markun mielipide. Ottaen huomion että markku on astetta vaativampi kuin perus tavis autoilia. Ymmärrän kyllä sen näkökannan, miksi tyytyä vähempää kuin parhaaseen. Mutta kuinka moni "tavis" huomaa eroa noissa, ilman tarkempaa tutkimusta.  ::)

Titta Jokisen tukka

Lainaus käyttäjältä: JoJio - 28.12.11 - klo:23:33
Ymmärrän kyllä sen näkökannan, miksi tyytyä vähempää kuin parhaaseen.

OT: Jos oikeasti parasta haetaan, on valinta silloin joku täysin muu merkki, kuin nämä persaukisten "premiumit" Siinä kyydissä loppuu audilta mallinumerot kesken.

Markku J

#782
Tuo näyttö on lähes koko ajan esillä ja "silmissä". Siinä sen surkea resoluutio syöpyy verkkokalvoille. Syynä kai se, että perheen toisessa autossa (BMW F10) on tuo perusnäyttökin resoluutioltaan korkealuokkainen, ja ero on kuin kuvaputkitelkkarin ja HD -taulun välillä. Sama laatuero tulee esille Audin oman mittariston keskinäytön ja tuon erillisnäytön välillä.


A7 (vakio ilman navia):


BMW F10 (vakio ilman navia):


BMW F30 (vakio ilman navia)

mho0

No kyllähän tuo BMW:n näyttö on tosiaan selvästi paremmalla resolla, kuten myös Navi Audin.
Meillä kun toinen auto on vanha Golf ilman mitään näyttöjä, niin mun silmään Audin näyttö on edelleen ihan hyvä  ;D.

Mutta jos olisin A6:n "tuotepäällikkö", niin harkitsisin kyllä resoluution nostoa...

Audi A4 3.0 TDI Avant 160 KW Quattro -17
Volvo V60 Polestar Engineered -20
Seat Lean 2.0 TDI 4Drive -18
Fiat Bravo 1.4 TJet -08
Fiat Bravo 1.4 Tjet -10
Ex: Alfa 159 TBi TI -11
Ex: A6 3,0 V6 TDI Avant 180 kW quattro -12
EX: Passat 3.2 Variant -06
Ex: Golf 1.6 Variant -02
...

Quality

Arvaan, että resoluutio-ongelmat rassaavat sattuessaan jatkuvasti silmiin. Omassa A4 B7ssa on tuota BMW:n näyttöä vastaava resoluutio erikseen hankitussa pienessä ajotietokoneen värinäytössä. Siitä mennään roimasti alaspäin, kun uusi Volvo tulee muutaman viikon päästä pihaan. Tuo Markun ylemmän kuvan näyttö on siihen verrattuna loistava  ::).

Jokainen auto on kokonaisuus. Yhdessä on yksi hyvä ominaisuus, toisessa toinen. Kokonaisuus ratkaisee.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

iluvilu


Audin suunnittelussa varmaankin lähdetty siitä että esim tähän resoluutio-asiaan intohimoisemmin suhtautuvat valitsevat ja maksavat MMI-high/Navi option kuten hifistit B&O:n jne.. Auton varustelu suomi-hinnastolla vaan ohjaa pidättyvyyteen ja niinpä toivoisi optioihin jonkinlaisia väliversioita tyyliin BOSE < hifi XXX < B&O, miten olisi resoluutiopaketti nuolinavilla kohtuuhintaan?
Tosin miellä pojan mielestä tuo keskinäyttö oli A6:sen vaikuttavin ominaisuus.. :-*
Audi A6 Avant TDI 150 kW quattro S-tronic business

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 29.12.11 - klo:07:41
Syynä kai se, että perheen toisessa autossa (BMW F10) on tuo perusnäyttökin resoluutioltaan korkealuokkainen, ja ero on kuin kuvaputkitelkkarin ja HD -taulun välillä.

Tämä se todellinen syy luultavasti on. Jos jatkuvasti katselisi vain Audin perusresoa, niin siihen varmaant tottuisi. Sinä "jouduit" vain niin ikävään tilanteeseen, että näit päivittäin myös jotain muutakin ;)

Pakko silti on nykypäivänä ihmetellä Audin linjaa tässä asiassa, kun parempi reso tuollaiseen näyttöön ei montaa euroa olisi tuotantokustannuksia lisännyt.

Skula

Koeajo koitettu varata tälle 2.0TDI:lle..

Paljonkohan kalliimmaksi todellisuudessa tuo 132kW bensaturbo tulee jollain 30-40tkm vuosiajoilla? Vain herra tietää, ja aika näyttää kun autoja alkaa rantautua...

Minulle ei olisi epäselvää kumman ottaisin.

Nyt kiinnostaa kyllä tuo tehokkaamman TDI revision kulku tässä A6:ssa.. Kun sitä kovasti on kehuttu.. Manuaalina tuo vanha 170hv pumppari heitteli kevyttä A3:sta aika kiivaasti, kun taas Passatissa tuo tehomäärä ei vakuuttanut..
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Kvee

Lainaus käyttäjältä: skula - 29.12.11 - klo:14:55
Koeajo koitettu varata tälle 2.0TDI:lle..
Varo vaan...se on menoa sen jälkeen  ;)

Andy1975

Lainaus käyttäjältä: skula - 29.12.11 - klo:14:55
Koeajo koitettu varata tälle 2.0TDI:lle..

Paljonkohan kalliimmaksi todellisuudessa tuo 132kW bensaturbo tulee jollain 30-40tkm vuosiajoilla? Vain herra tietää, ja aika näyttää kun autoja alkaa rantautua...


Aika pieneltä tuntuu ainakin paperilla kulutusero tuon 132kw bensan ja 130kw dieselin välillä. Itse asiassa itsekin aloin miettiä josko vaihtaisi tilauksen vielä tuohon bensakoneeseen. Minulla ajoa tulee vain 10 - 15tkm vuodessa joten kulutuksen suhteen lienee melko sama kumman moottorin ottaa. Toisaalta bensa on kalliimpaa kuin diesel, ainakin vielä.

Oikeastaan ainoa syy miksi tuo dieseli kannattaisi minun ottaa, on aiemminkin mainitsemani co2 päästöarvot, jotka ovat dieselissä pienemmät.

Erikoista muuten, että A6 Avant 2.0 TFSI 132kw:n co2 arvot ovat paljon pienemmät kuin nykyisen A4 Avantin samalla koneella (siis minun vanhan A4:n; nykyisessä A4:ssä varmaan pienemmät co2 arvot).

-Antti

Andy1975

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 29.12.11 - klo:14:42
Tämä se todellinen syy luultavasti on. Jos jatkuvasti katselisi vain Audin perusresoa, niin siihen varmaant tottuisi. Sinä "jouduit" vain niin ikävään tilanteeseen, että näit päivittäin myös jotain muutakin ;)

Pakko silti on nykypäivänä ihmetellä Audin linjaa tässä asiassa, kun parempi reso tuollaiseen näyttöön ei montaa euroa olisi tuotantokustannuksia lisännyt.


Tämä oli muuten asia johon itsekin kiinnitin huomiota A6:n koeajon jälkeen. Olin hetkeä aiemmin koeajanut F10 BMW:tä ja sen jälkeen Audin näyttö näytti jotenkin vanhanaikaiselta. Ei olisi tosiaan montaa euroa maksanut parempi näyttö. Tosin meilläkin 4-vuotiaan pojan mielestä tuo esiin liukuva näyttö oli kaikkein hienoin juttu koko autossa...

-Antti

Skula

Lainaus käyttäjältä: Andy1975 - 29.12.11 - klo:19:41
Aika pieneltä tuntuu ainakin paperilla kulutusero tuon 132kw bensan ja 130kw dieselin välillä. Itse asiassa itsekin aloin miettiä josko vaihtaisi tilauksen vielä tuohon bensakoneeseen. Minulla ajoa tulee vain 10 - 15tkm vuodessa joten kulutuksen suhteen lienee melko sama kumman moottorin ottaa. Toisaalta bensa on kalliimpaa kuin diesel, ainakin vielä.

Oikeastaan ainoa syy miksi tuo dieseli kannattaisi minun ottaa, on aiemminkin mainitsemani co2 päästöarvot, jotka ovat dieselissä pienemmät.


En usko että edes 35tkm/vuosittainen ajorumba dieselillä tulis niiiiiiiiiiiin paljon halvemmaksi että viitsisin sellaista ottaa.. Kun omasta pussista menee auto ja sen kulut, niin haluan nauttia niistä siihen laitetuista lanteista.. Saan muutenkin vähän näppyjä dieselistä  :)

(Ja niin kuin aina - )Enkä mä nyt ole mitään ostamassa, olen vain laajentamassa tajuntaani, ja tietoisuuttani A6:sta.. Sillä onhan se yksi vaihtoehto tulevaisuudessa..
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Kvee

Lainaus käyttäjältä: skula - 29.12.11 - klo:19:51
(Ja niin kuin aina - )Enkä mä nyt ole mitään ostamassa, olen vain laajentamassa tajuntaani, ja tietoisuuttani A6:sta.. Sillä onhan se yksi vaihtoehto tulevaisuudessa..

Nii-in...minäkin olin lähestulkoon allekirjoittamassa Q3 tilauspapereita, mutta kysyin josko saisi ihan yleissivistyksen kannalta käydä testaamassa A6:tosen. Bensaa ei silloin ollut saatavilla, mutta sen olisin kyllä myöhemmin saanut vaihdettua. Omilla ajoilla (vajaa 30 tkm/v) lopputulema on eurojen puolesta plus-miinus-nolla kun ottaa huomioon bensakoneen edullisemman hinnan. Ehdottomasti pitäisi päästä testaamaan miltä se käytännössä tuntuu...ainakin diesel oli erinomaisen sopiva ainakin minun ajotyyliini.

Mitä tulee A6:sen näytön parjattuun resoluutioon, niin jos se on yhtä huono kuin A4B8:ssa niin ei pitäisi tulla vieroitusoireita  ;).

Markku J

Se resoluutio on huonompi kuin B8:ssa. Tai ainakin näyttää siltä, kun on hiukan isompi ruutu. Ei tuo nyt elämää suurempi ongelma ole, mutta harmillinen yksityiskohta. Jos lisähintaan olisi saanut laadukkaamman ilman navia, niin olisin oitis ostanut.

Kvee

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 29.12.11 - klo:21:02
Se resoluutio on huonompi kuin B8:ssa. Tai ainakin näyttää siltä, kun on hiukan isompi ruutu. Ei tuo nyt elämää suurempi ongelma ole, mutta harmillinen yksityiskohta. Jos lisähintaan olisi saanut laadukkaamman ilman navia, niin olisin oitis ostanut.

Jaa vielä epätarkempi  ::)...no olisihan siitä muutaman satasen voinut maksaa. Mutta onneksi sen saa piiloon, jos oikein alkaa hermopainetta kasaamaan. Vaan enpä usko että itse siihen sen enempää tulen huomiota kiinnittämään.

Markku J

Ei toki tuo ole iso asia. Eikä omistajatasolla nouse enää esille kuin ehkä kommenttina, että voisi olla parempikin. Hieno auto on A6, niin tuo pikkujuttu hukkuu kokonaisuuteen. Kunhan nyt tuosta meteliä pidin, kun totesin näytön olevan hiukan antiikkinen. Ei se hienoa autoa pahenna.

lortti

Olen samaa mieltä Markun kanssa että nyt on Audilla säästetty vähän väärässä paikassa. Auton laatuvaikutelma on muuten todella korkea, matalaresonäyttö ei siihen istu oikein mitenkään. Koeajamissani 1 Bemussa ja S60 Vollessakin oli paljon tarkempi näyttö. Harmillinen yksityiskohta.

Vähän samanlainen WTF fiilis tulee kun selailee ebay.de:stä vaikkapa B8 S4:sia joissa on se punainen ajotietokone. Yäk.

Kvee

Lainaus käyttäjältä: lortti - 29.12.11 - klo:23:28
Vähän samanlainen WTF fiilis tulee kun selailee ebay.de:stä vaikkapa B8 S4:sia joissa on se punainen ajotietokone. Yäk.

Tosiaan Yök...tuo olisi kyllä ostoa voimakkaasti rajoittava tekijä ainakin itselle!

Skula

Koeajo suoritettu. Ymmärsin että jollain "työntekijän/pomon"  ??? autolla, mittarissa oli vain 100km? (aivan sama)

Ei mitään syväluotaavaa kerottavaa, nimiä ei tarvitse paperiin laittaa. Syy siihen varmasti se että olen jotenkin etääntynyt näistä isommista autoista.

Sisustasta ja ulkonäöstä ei paljon sanottavaa.. Autohan on todella hieno, kaikin puolin todella hieno, paljon enemmän tässä on sitä paljon puhuttua preemiumia, kuin esim A4:ssa, joka tämän jälkeen tuntui(istahdin liikkeessä muistin virkistämiseksi) vähän aneemiselta, vanhanaikaiselta ja kokolta, toki sporttisemmalta ja kompaktimmalta myös, mutta silti, kyllä A4 tuntuu enemmän A3:lta kuin A6:lta kabiininsa, laatunsa ja ajotunnelmansa puolesta..

Varusteisiin en kiinnittänyt juuri mitään huomiota,(oli ainakin sähköikkunat ;) ) myyjän välinpitämättömyys takasi myös sen että en koeajon jälkeen kysellyt mitään autoon liittyvää.. Keskityin vain ajamiseen, ja havainnointiin auton toiminnassa eri tilanteissa...

Multitronic on (kuten olen aina hehkuttanut) ihana vaihteisto, mukavin mitä tiedän, ei välttämättä paras tai sporttisin, mutta ehdottomasti sopii tämän auton luonteeseen, isoon ja edustavaan autoon.. Rakkauteni tätä vaihteistoa kohtaan voimistui entisestän.. Harmi että tämä vaihteisto ei varmaan tule ihan heti minulle ostettavaksi, kun fiksaationi audi=quattro/neliveto ei tahdo hellittää, edes multin vuoksi... Edelliset multi kokemukset ovat 2.7V6 TDI A5 Coupesta ja  A4 2.0TDI yhteyksistä, eikä oikein pahaa sanottavaa tule mieleen... vieläkään..

Moottorista en sano kuin sen että nyt pitäisi päästä laajentamaan tajuntaa sillä 132kW bensakoneella, ja kokea sen toiminta.. Sillä minusta tämä 130kW TDI tuntui hivenen laiskalta... Jotenkin tuli sellainen tunne ettei se oikein ole se kone joka tähän kuuluisi.. Mutta tiedä häntä, mielipideasioitahan nämä ovat kaikki.. Arvokas lipuminen (jota tällä A6:lla uskon haettavan) käy kyllä tälläkin moottorilla, mutta silti, jokin siitä tuntui puuttuvan...

Hiljainen tämä auto kyllä on, nastarenkaat oli alla.. Todella hiljainen auto on kyseessä, sitä voisi hehkuttaa kyllä enemmänkin, mutta jotenkin koeajon latisti osittain se ison auton fiilis jota mä en nyt ole hakemassa..

Sanoisin että toistaiseksi ensteks hienoin "kokonaisuus" jota olen pitkään aikaan ajanut.. Ei upein, ei nopein, mutta mukavin - definitely!

Ja sanottakoon että kun istui omaan passattiin takaisin, niin kyllähän tämä passatti on aivan perseestä, meteliä, kolkkoa kabiinia, heikohkoja penkkejä, nitinöitä, pienen moottorin aiheuttamaa huutamista ja dsg:n kulmikkuutta lukuunottamatta hieno peli  ;D Peli joka saattaa osoittautua uskomattoman pitkäaikaiseksi autoksi, vaikka puhtaaksi "välivaiheautoksi" se tuli signeerattuakin  ;)

Onnea A6:n hankkiville/hankkineille,
todella hieno auto, isolla aalla,
kyllä kelpaa suunnata kaikille teille,
ei rallatella vois kalustolla mukavammalla,
auto maukas lyhyille ja pitkille pätkille,
taittaa matkaa yksin tai perheellä rakkaalla..

PS:Tämä olikin oikeastaan aivan turha koeajo kun en ole ostamassa tämmöistä, ja kommenttini/tekstini voi ingoorata totaalisesti, mutta pakkohan se oli käydä kokeilemassa, ja ajatelmansa lauseiksi purkaa..  :P
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Avant

Oliko se niin, että tuon paljon parjatun esiinliukuvan näytön saa ajon aikana myös piiloon, jos ei halua sitä katsella?
A6 sedan 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
A1 sportback 1,4 s-tronic -12

Ktk

Joo. Radio yms jää päälle ja niitä voi tuolloin käyttää monitoimiruorin/ajotietokoneen kautta.

Tikka

Lainaus käyttäjältä: skula - 30.12.11 - klo:12:55
Sillä minusta tämä 130kW TDI tuntui hivenen laiskalta... Jotenkin tuli sellainen tunne ettei se oikein ole se kone joka tähän kuuluisi.. Mutta tiedä häntä, mielipideasioitahan nämä ovat kaikki..
Se tunne johtuu siitä vaihteistosta. Kyllähän tuo moottori paperilla vaikuttaa ihan hyvältä ja varmasti riittävältä, mutta multitronic saa sen tuntumaan niin huomaamattomalta.

Kvee

Nyt kun on tuon Skulan raportin lukenut, niin tarvitseekohan sitä ollenkaan enää käydä ostamassa sitä Tekniikan maailmaa missä A6 mukana vertailussa  ;D

Skula

Lainaus käyttäjältä: Tikka - 30.12.11 - klo:14:24Se tunne johtuu siitä vaihteistosta. Kyllähän tuo moottori paperilla vaikuttaa ihan hyvältä ja varmasti riittävältä, mutta multitronic saa sen tuntumaan niin huomaamattomalta.

Ei se multin aiheuttama harha ollut.. Sen verran persdynokin osaa kertoa.. Ja kyllähän se moottori tuohon autoon riittää, sitä on turha kiistää..

Riittäähän passattiin tämä 1.4TSI myös..
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Markku J

Varmasti on riittävä teho. Itsekin pidin vanhan Bemumme 163 hv dieseliä nipin napin riittävänä. Mutta kyllä sen kanssa kaasupoljin oli ihan lattiassa jos toisten jaloista piti pois päästä. Tehon ollessa "riittävä" se ei silti tarkoita, että moottori olisi nautinnollinen.

Skula

Lainaus käyttäjältä: Kvee - 30.12.11 - klo:16:26
Nyt kun on tuon Skulan raportin lukenut, niin tarvitseekohan sitä ollenkaan enää käydä ostamassa sitä Tekniikan maailmaa missä A6 mukana vertailussa  ;D

Raportti oli melko jonninjoutava.. Tosi hieno auto.. Mutta ei just mun makuun ole, tällä hetkellä ainakaan..
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Kvee

Lainaus käyttäjältä: skula - 30.12.11 - klo:19:59
Raportti oli melko jonninjoutava.. Tosi hieno auto.. Mutta ei just mun makuun ole, tällä hetkellä ainakaan..

Don't worry...autoja tulee ja menee. Kaikelle on aikansa, mukaan luettuna ne fiilistä herättävät kulkineet. Raportti on silloin täyttänyt tehtävänsä, jos joku lukijakunnasta sen mielenkiinnolla lukee.

Neppis

Skulan koeajaman yksilön mittarissa oli kait vasta 100km (?), joten ehkä se siitä vielä notkistaa kulkuaan. Itse olen oikein tyytyväinen 150kW:n kulkuun ja kulutukseen. Ohitukset maantienopeuksissakin sujuvat "silmänräpäyksessä" ja toisaalta kulutus on melko maltillinen. Tuli ajettua 250km:n pääosin maantielenkki keskinopeudella 84km/h ja ajotieturi väitti keskikulutukseksi 4,6 - ei paha.
A6 Sedan 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic -12
Ex: A6 Sedan 2.0 TFSI 125kW multitronic -07

iluvilu

#808
Lainaus käyttäjältä: Neppis - 31.12.11 - klo:01:48
Tuli ajettua 250km:n pääosin maantielenkki keskinopeudella 84km/h ja ajotieturi väitti keskikulutukseksi 4,6 - ei paha.

Oliko tuon maantielenkin aikana drive select missä asennossa? Testailin pari tuhatta ajettua bemarin f11 525 vastaavan maantielenkin hyvin rauhallista ja ennakoivaa ajoa, 120 motaria jonkin verran + pieni kaupunkipyöritys ja ajotietokone esitti 83 km/h keskikulutus 5,8 l/100 km. Uskon että pihistämällä ei juuri alle 5,5 menisi - onko mahdollista että tuo Audin ajotieturi vetää kotiinpäin reilummin?  :-\
edit: oli muuten Xdrive 525 kyseessä
Audi A6 Avant TDI 150 kW quattro S-tronic business

jusape

Tuo 4,6l kyllä vaikuttaa epätodelliselta. Voi olla niin silti, että s tronic on reilusti multitronicia taloudellisempi. Multi kun väännättää konetta koko ajan. Siispä tuo 3.0 voi jopa alittaa 2.0 dieselin luvut. Eilen omani vei kaupunki+maantiepätkällä 150km 5,9.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy