Audi A6 2011

Aloittaja Flat, 02.02.10 - klo:14:33

« edellinen - seuraava »

Kvee

Taitaa olla melko subjektiivinen juttu tuo rengasmelukin...kun samoilla renkailla jonkun mielestä ropisee, ja toisen mielestä ei paljon huomaa. Täytyy siis odottaa omaa (kriittisen korvan) testiä!

jusape

Misukka lienee näistä top-5-nastarenkaista niitä hiljaisimpia, mutta niissä onkin ominaisuudet jo heikommat.

Itse olen uutta A6:ta ajanut Nokian R-kitkoilla ja huomasin, että ajettavuus ei ollut hyvä eli auto seilasi urissa aikalailla ja ohjaus oli liian pehmeän tuntoinen sekä muljuili. Verrokkina oli heti perään ajettuna Bemarin 5-sarjan touring Hakka 7-renkailla, meluahan oli paljon enemmän mutta meni jotenkin paremmin urissa (vaikka Bemari olikin!). Lisäksi noilla kitkoilla karkean melu tunki sisään kovana jyrinänä vaikka muuten olivatkin hiljaiset.

Entinen Contin nastarengas Conti WinterViking oli aivan huippu mukavuudeltaan, moni satunnainen kyytiläinen ihmetteli A4 B8 Avanttini matalaa melutasoa, se olikin Audiksi hiljaista kyytiä. Mutta vanhetessaan rupesivat nekin ääntämään ja nastathan niissä ei pysynyt.

Markku J

Minulla on Misukan kitkat alla ja aika mukavasti menee. Toki notkeamman rakenteen havaitsee, mutta melutaso on alhainen ja suuntavakavuus vain hiukan heikompi kuin kesärenkailla - tuskin havaittava ero. Talvirenkaani ovat 245 leveät, kun taas kesärenkaat ovat 255, joten tuo yksi sentti voi tuoda tasoitusta talvirenkaille suuntavakavuudessa. Edelleenkään auto ei vetele urissa, mitä ihmettelen A4 -kokemusteni jälkeen. Ja se on hienoa !

SKU

Mulla on Contin kitkat tuossa vakiokoossa 225/55R17 ja samaa sanoisin kuin Markku. Hiljaiset on, notkeuden tuntee, mutta se ei häiritse. Suuntavakaus on ok.
A6 Avant 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
Ex: A6 Avant 2.0 TFSI 125kW multitronic Business -07, A4 Avant 2.0 -03, A3 1.8T -99

heppuhei

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 26.11.11 - klo:19:10
Mikähän tornihuhu se tuokin mersuissa vain yksi avain on ja mistä kuultu. Kyllähän jokaisen automerkin autot toimitetaan suomessa kaksin avaimin. Halvimmissa automerkeissä tosin on vieläkin sitä, että toinen avain voi olla vain mekaanin eli on ilman kaukosäätöä. Anteeksi offari!
Kyllä C-faceliftiin tuli kaksi identtistä avainta.Kaksi tyylikästä avaimenperää (Johtotähti)tuli jo noin kk etukäteen postissa.

MaI

Lainaus käyttäjältä: heppuhei - 27.11.11 - klo:21:47
Kyllä C-faceliftiin tuli kaksi identtistä avainta.Kaksi tyylikästä avaimenperää (Johtotähti)tuli jo noin kk etukäteen postissa.

Onpa erikoista. Tiedustelin avainasiasta tuttavalta - oli C-sarjalaiseen 2008-2009 vaihteessa tosiaan myyty toinen kaukosäädinavain erillishintaan. Pakettikin avaimesta vielä tallessa. Oudolta tuo kyllä kuulostaa kieltämättä, mutta kai sitä uskoo jos myyjä niin väittää.

nemos

Lainaus käyttäjältä: nemos - 26.09.11 - klo:19:00
Ensi viikolle olisi varattuna Defan letkulämmittimen asennus, nyt olivat saaneet muutama viikko sitten tilatut osat liikkeeseen. Selkeästi kalliimpi kuin Calixin säteilylämmitin, mutta täytyy uskoa, että on parempi.

Nollakelin perusteella tuntuu siltä, että kannatti maksaa kiertovesipumpullisesta letkulämmittimestä. Tuntuu tehokkaammalta kuin mikään aikaisempi moottorinlämmitin, joka minulla on ollut. Heti lähdön jälkeen tulee kuumaa ilmaa. Moottorin lämpömittari näyttää vajaan tunnin lämmityksellä 60 astetta ja 3 km ajon jälkeen 80 astetta. Tiedä sitten tuon todenperäisyydestä.
Volvo XC60 T8 Inscription

SKU

Tänään katsoin tuota omaa Webastolla 30min paahdettun auton lämpiämistä (aamulla -2), noin 3-4km aamuruuhkassa Tuusulantiellä/Kehä I:llä ja 90 astetta.

Tänään DPF kärysi just kun pysähdyin ottamaan pojan kyytiin. On kyllä aika kumimainen bouquet, hetken jo mietin että hirttääkö jarrut kiinni :P Haju on kyllä todella karsea.
A6 Avant 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
Ex: A6 Avant 2.0 TFSI 125kW multitronic Business -07, A4 Avant 2.0 -03, A3 1.8T -99

Markku J

DPF:n käryyn olen minäkin 2 kertaa havahtunut autosta ulos astuessani. Kumma homma, että ajossa en ole huomannut mitään eroa, kun DPF:n poltto kytkeytyy päälle, vaikka viisaammat sanovat, että polton kytkeytymisen huomaa ajossa, kun seos muuttuu rikkaammaksi tms. nostaakseen pakokaasun lämpöjä.

eGetin

DPF:n polton huomaa ainakin hieman korkeammasta tyhjäkäynnistä ja siitä että Start&Stop ei kytkeydy luonnollisestikaan päälle :) Tämä siis 2.0TDIe:stä tehtyä havaintoa, 1.6TDI Golfissa en edes huomannut moista toimintaa ennen kuin astuin kuskin ovesta pihalle ja ihmettelin pahaa hajua.

Kvee

Lainaus käyttäjältä: SKU - 29.11.11 - klo:21:11
Tänään katsoin tuota omaa Webastolla 30min paahdettun auton lämpiämistä (aamulla -2), noin 3-4km aamuruuhkassa Tuusulantiellä/Kehä I:llä ja 90 astetta.

Tänään DPF kärysi just kun pysähdyin ottamaan pojan kyytiin. On kyllä aika kumimainen bouquet, hetken jo mietin että hirttääkö jarrut kiinni :P Haju on kyllä todella karsea.

Miten lämmitin pelitti ja vaikutti lämpeämiseen? Menee ehkä liian scifiksi, mutta näkeekö jostain valikosta akun varausta...voisi olla hyödyllinen tieto, jos tulee paljon pätkäajoa ja käyttää Webastoa/Eberiä.

fleetwood

A4 B8:iin tuon akun varausnäytön sai koodattua VCDS:llä, miten lie tuohon?
Passat GTE Variant

Titta Jokisen tukka

Lainaus käyttäjältä: fleetwood - 30.11.11 - klo:09:08
A4 B8:iin tuon akun varausnäytön sai koodattua VCDS:llä, miten lie tuohon?

Myyjäni mukaan (varmisti vielä maahantuonnilta) tuon em. ominaisuuden koodaaminen ei enää onnistu uuteen A6:een. Sama koskee myös muiden piilotettujen ominaisuuksien esiinkodaamista. Propagandaa tai ei. Kuka tietää.

Kvee

Lainaus käyttäjältä: Titta Jokisen tukka - 30.11.11 - klo:09:55
Myyjäni mukaan (varmisti vielä maahantuonnilta) tuon em. ominaisuuden koodaaminen ei enää onnistu uuteen A6:een. Sama koskee myös muiden piilotettujen ominaisuuksien esiinkodaamista. Propagandaa tai ei. Kuka tietää.

Aha...no se siitä ominaisuudesta sitten! Eipä nykyisestäkään saanut enää koodattua sitä turvavyön pimputusta pois.

Avant

Mahtaako uusi A6 tulla kumimatoilla vaiko niillä perinteisillä kangasmatoilla? Edellinen A4 tuli molemmilla. Laitoin kankaat kesäksi ja talveksi kumiset.
A6 sedan 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
A1 sportback 1,4 s-tronic -12

Ktk

Molemmat matot tulee.

SKU

#706
Lainaus käyttäjältä: Kvee - 30.11.11 - klo:08:31
Miten lämmitin pelitti ja vaikutti lämpeämiseen? Menee ehkä liian scifiksi, mutta näkeekö jostain valikosta akun varausta...voisi olla hyödyllinen tieto, jos tulee paljon pätkäajoa ja käyttää Webastoa/Eberiä.

Tulipas kirjoitettua sekavasti...syytetään tablettia  ;)

Eli hyvin tuo kutoskone lämpiää noin yleensäkin ja varsinkin Webastolla lisättynä. Täydet lämmöt oli siis n. 3-5 km jälkeen, kun Webastolla oli paahdettu 30 min. Tosin tänään en lämmittänyt ja sitten noin +7:ssä täyteen lämpöön menee se noin 10 km, ehkä tulisi nopeemminkin jos pääsisi ajamaan kunnolla. Tänään meni minusta harvinaisen kauan.  

Edit...pikku typo.
A6 Avant 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
Ex: A6 Avant 2.0 TFSI 125kW multitronic Business -07, A4 Avant 2.0 -03, A3 1.8T -99

Kvee

Lainaus käyttäjältä: SKU - 30.11.11 - klo:14:05
Tulipas kirjoitettua sekavasti...syytetään tablettia  ;)

Eli hyvin tuo kutoskone lämpiää noin yleensäkin ja varsinkin Webastolla lisättynä. Täydet lämmöt oli siis n. 3-5 km jälkeen, kun Webastolla oli paahdettu 30 min. Tosin tänään on lämmittänyt ja sitten noin +7:ssä täyteen lämpöön menee se noin 10 km, ehkä tulisi nopeemminkin jos pääsisi ajamaan kunnolla. Tänään meni minusta harvinaisen kauan. 

Kyllä siitä aiemmasta viestistäsi olisi paremmalla luetun ymmärtämisellä pitänyt pointti munkin ymmärtää, kun sen nyt uudemman kerran luin  :). Melko kauan sitten pidät lämmitintä päällä vaikka ei vielä pakkastakaan.

SKU


Ei kyllä tule vielä yli +5 keleillä vielä lämmitettyä, mutta silti - ilman lämmitystä tänä aamuna +7 ja just och just ehtii työmatkalla (reilut 10km) lämmitä 90 asteeseen (tänään oli reilummin ruuhkaa). Ja alkuviikosta -2,5 pakkasaamuna kesti sen 3-5km ruuhkassa päästä 90 asteeseen, kun Webasto oli esilämmittänyt. Eli olisiko tuosta sitten hyötyä vai ei näinkin lämpimällä... mene ja tiedä sanoisi Kyllösen Matti.

Tuosta ajasta en osaa oikeesti ihan tarkalleen sanoa (eli voi olla että puhuin paskaa), kun olen laittanut HTM:llä lähtöajan ja se käynnistyy kun käynnistyy. En tiedä kuinka fiksu/tyhmä tuo Webaston HTM on, mutta manuaalin mukaan se säätää tuon lämmitysajan sisälämpötilan mukaan. Halutun sisälämpötilan "mukavuuden" voi sitten määritellä eri mukavuusasennossa asteikolla 1-5. Oletin, että se on max 30 min, jos asetettu, mutta eipä tuosta manuaalista paljon koostu päteekö tuo max. aika HTM:ään vai ei. Joku rele tms. tästä asennuksesta vielä puuttuu, ja huomenna menen asennuttamaan sen.
A6 Avant 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
Ex: A6 Avant 2.0 TFSI 125kW multitronic Business -07, A4 Avant 2.0 -03, A3 1.8T -99

SKU

Lainaus käyttäjältä: SKU - 26.11.11 - klo:18:51
Minun suuntaan kuuluvuus on aina erinomainen, joka nimenomaan viestisi siitä että kyse on mikrofonien herkkyydestä tai peräti viasta.

Päivitystä tähän BT kuuluvuusongelmaan. En ilmeisesti ole ainoa, jota tämä on vaivannut.

Tuossa valopanelissa on nyt kaksi mikkiä, joita MMI kuulemma käyttää mm. taustamelun vaimentamiseen BT:n mikkejä käytettäessä. Saksan insinööreillä ei ole ilmeisesti mennyt design ihan putkeen. Eli tuosta panelista/mikeistä on olemassa "versio 2" varustettuna kolmella mikillä ja minulle vaihdetaan tämä uusi konstruktio parin viikon päästä. Palataan tuloksiin, kun saadaan vermeet vaihdettua.
A6 Avant 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
Ex: A6 Avant 2.0 TFSI 125kW multitronic Business -07, A4 Avant 2.0 -03, A3 1.8T -99

Ktk

A6 Sedan Business 3,0 V6 TDI Biturbo 230 kW quattro tiptronic, ennakkohinta 75 933,48.
A6 Avant Business 3,0 V6 TDI Biturbo 230 kW quattro tiptronic, ennakkohinta 78 567,32 

Varustelu sama kuin muut quattro Businekset + 18" vanne.

A7 Sportback Business 3,0 V6 Biturbo 230 kW quattro tiptronic, ennakkohinta 91 920,97 

Varustelu sama kuin Business + 19" vanne.

Vahvistunee viikon parin sisällä.

Markku J

Ei ihan mahdoton hinta. Tulikohan noihin sporttidiffi vakioksi ? Jos tuo olisi ollut tarjolla alkuvuonna, niin saattaisi ajossani olla A6 Avant tuolla tehokoneella. Hinta hiukan alle minun "perusseiskan".

Ktk

Ei tuu sportsdiffi vakiona.

Kvee

Lainaus käyttäjältä: SKU - 01.12.11 - klo:15:28
Päivitystä tähän BT kuuluvuusongelmaan. En ilmeisesti ole ainoa, jota tämä on vaivannut.

Tuossa valopanelissa on nyt kaksi mikkiä, joita MMI kuulemma käyttää mm. taustamelun vaimentamiseen BT:n mikkejä käytettäessä. Saksan insinööreillä ei ole ilmeisesti mennyt design ihan putkeen. Eli tuosta panelista/mikeistä on olemassa "versio 2" varustettuna kolmella mikillä ja minulle vaihdetaan tämä uusi konstruktio parin viikon päästä. Palataan tuloksiin, kun saadaan vermeet vaihdettua.

Mielenkiinnolla odotan lopputulemaa, onpahan sitten tietoa mikä auttaa jos samanlaista ongelmaa ilmenee.

Titta Jokisen tukka

Lainaus käyttäjältä: Kvee - 02.12.11 - klo:08:56
Mielenkiinnolla odotan lopputulemaa, onpahan sitten tietoa mikä auttaa jos samanlaista ongelmaa ilmenee.

Tämä on tosiaan ilmeisen yleinen ongelma. Muutamassa koeajamassani kuutosessa on ollut samaa ongelmaa. Reiluinta lienee maahantuojan taholta vaihtaa defaulttina ja oma-aloitteisesti toimivat mikit kaikkiin kuutosiin. (Lienee toiveajattelua)

Kvee

Lainaus käyttäjältä: Titta Jokisen tukka - 02.12.11 - klo:11:34
Tämä on tosiaan ilmeisen yleinen ongelma. Muutamassa koeajamassani kuutosessa on ollut samaa ongelmaa. Reiluinta lienee maahantuojan taholta vaihtaa defaulttina ja oma-aloitteisesti toimivat mikit kaikkiin kuutosiin. (Lienee toiveajattelua)

Juu en usko että vaihtavat ilman asiakkaan rutinaa, joten viisainta kai copy-pastata nyt jo täältä infoa, jonka voi sitten viestiin liittää.

Markku J

Minä olen viime päivinä kysellyt monelta puhelun toisessa päässä olleelta kuuluvuudesta, ja ovat poikkeuksetta kehuneet äänen selkeyttä. Minun seiskassa kuitenkin lienee myös tuo vanha systeemi, kun 2011 mallin auto on.

SKU


Minullakaan ei ole ongelmaa kun ajetaan kaupunkinopeuksia, päin vastoin - silloin homma toimii kuten se junan vessa aikoinaan. Mutta auta armias kun mennään esim. moottori- tai kehätielle, ihan toivotonta. Tästä oireesta VV-auton kaveri sanoi että selvä homma, vaihdetaan. Testasi muuten paikallaan ja toimi hyvin, kuten oletettua. Jos oikein ymmärsin, niin hihnalta tulisi jo kolmella mikillä varustettuja. Saapa nähdä, miten on.

Ja kun toinen en kuule minua, menee minullakin hermot... systeemiin, tänään viimeksi. BT HF:n pudottaminen lennosta vaatii joko microphone-off asetuksen kytkemistä vasemmalla kädellä, tai puhelu poikki. Huutaa en jaksa. Ja tuon HF:n kanssa turaaminen ajaessa on melkein vaarallisempaa kuin puhelimeen puhuminen...ennen kuin kaiken osaa silmät kiinni. Joka tapauksessa, systeemi on perustoiminnoiltaan hyvä, mutta pikkuisen tulee sellainen olo että testataan ja viimeistellään homma asiakkaalla  :-\
A6 Avant 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
Ex: A6 Avant 2.0 TFSI 125kW multitronic Business -07, A4 Avant 2.0 -03, A3 1.8T -99

wtf

Nooh ei liene epäselvää että uudessa automallissa on aina jotain jota parannellaan tuotantoon pääsyn jälkeen. Tuskin tuo BT ongelma jää ainoaksi.
Audi A6 Avant 3.0 Tdi Quattro tiptronic

Markku J

Onpa kumma ilmiö tuo nopeuden vaikutus (taustamelu ?). Minulla ei ole senkään suhteen ollut mitään ongelmaa 100 kmh saakka. Sen kovemmissa vauhdeissa en ole testannut. Ja alla äänekkäät Bridgestonet 255 /40-19.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy