Audi A6 2011

Aloittaja Flat, 02.02.10 - klo:14:33

« edellinen - seuraava »

Ranssi

Lainaahmmm... ehkä ei nyt sentään. Mekaanisesti ahdettu bensakuutonen on kuitenkin aika pätevä kone, kiertää ja kulkee, korkealta ja kovaa. Mikä seikka tukisi tupruttajaa ? ieltämätä alkavat olemaan "päällekkäiset" koneet.

Polttoainetalous voisi olla yksi syy, ja onhan pääkilpailija BMW:ltälin tulossa dieselkäyttöisiä M-malleja. Ainakin itse ottaisin tuon S4:n enemmin dieselinä kuin bensana.

jusape

Olen yrittänyt tuossa tuumailla josko kuitenkin tuosta A6 Avantista olisi työautoksi. Mutta nyt kun näitä Avantteja näkee perusvarusteltuna, niin kyllä se on aika kauhean näköistä. Hieno auto pilataan visuaalisesti kottikärrynpuörillä:

http://www.nettiauto.com/audi/a6/4340821

Sporttialusta ja vaikkapa 19" pyörät, niin avot. Mutta se mukavuus...

jpvain

Talvella varsinkin inhottava ajaa isoilla vanteilla ja matalaprofiilirenkailla kun lumivalleista löytyykin kanttikivi johon sitten raapii kalliin vanteen piloille... eikö tuossa kuvan autossakin ole talvirenkaat alla vai näenkö väärin?
A6 Avant C7 3.0TDI S-line vm. -12

Neppis

Lainaus käyttäjältä: jusape - 15.10.11 - klo:12:35
Sporttialusta ja vaikkapa 19" pyörät, niin avot. Mutta se mukavuus...

Entä ilmajousitus + 19" renkaat? Ilmajousitus kait laskee koria alaspäin sport-asetuksella ja mukavuuskin varmaan pysyy riittävän hyvänä.
A6 Sedan 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic -12
Ex: A6 Sedan 2.0 TFSI 125kW multitronic -07

SKU

Kävin perjantaina Audi Centerissä nopeasti vilkaisemassa uusia Avanteja. Onneksi oli muutama kappale hieman eri rengassetupilla, itse asiassa taisi löytyä koko paletti 17"-18"-19"-20". Ja minusta tuo 18" on ulkonäöllisesti ihan minimi tuohon autoon. Tuolla oli yksi 19" renkailla sporttialustalla ja se oli aika passeli. Joka tapauksessa omani tulee noilla 17" kiekoilla ja ne menee kyllä talvivanteiksi samantien. Keväällä harkitaan kesärenkaita sitten 18" ja 19" välillä. Minulle tulee sporttialusta, ja saa nyt sitten nähdä millainen rengassetup tuohon sitten laitetaan kesäksi, jotta mukavuus säilyy. Talvi mennään nyt joka tapauksessa noilla kottikärrynpyörillä. 
A6 Avant 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
Ex: A6 Avant 2.0 TFSI 125kW multitronic Business -07, A4 Avant 2.0 -03, A3 1.8T -99

tn62634

Mikä rengaskoko on, jos vanne on 20"?

Pekka T

Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

tn62634


jusape

Joo, Markku J muiden muassa tuota ilmajousitusta kehunut seiskassa, laskeskelinkin tuossa hieman A6 pakettia jo jos sen ruksisi mukaan. Mutta saakos auton tarvittaessa yhtä alas kuin sporttialustalla?

Itselläni näiden nykyautojen alustan ominaisuudet tulee ilmi talvella varsinkin pohjoisessa, kun tulee kuitenkin joku 4 viikkoa talvesta Kittilässä vietettyä. Audit on aina olleet tosi kovia "paakkuteillä", mutta eipä se ruoho ole vihreämpää muillakaan, kun viime talvena uusi BMW 520 dA testauksessa siinä kolisi iskarit rumasti. Mesen vanhempi E-class menee kyllä ihan ok. Audeista A4 B8 normialustalla meni jo jotenkin, mutta esim. A6 C6 normialustalla oli järkyttävän kova ajella. Eli sporttialustoista on siellä ajaessa turha haaveilla.

tn62634

Lainaus käyttäjältä: jusape - 15.10.11 - klo:21:07
Mesen vanhempi E-class menee kyllä ihan ok.

Niin menee.

Markku J

A7 menee ilmajousituksella Dynamic -asennossa varmaan yhtä alas, kuin sporttialusta on. Sitä voi kuulemma VAG -Comilla säätää haluamakseen, kertovat viisaammat. Eroa Comfortiin on A7:ssa sormenleveys - sama nyrkkisääntö toimii ainakin A4 B8:ssa. Vakioon mahtuu 2 sormea renkaan ja lokasuojan väliin ja sporttialustalla 1 sormi. Sama ero on karkeasti ilmajousituksen Comfort / Dynamic -asetuksilla.

Muuten suosittelen ilmajousitusta kaikille A6 & 7 -tilaajille ehdottomasti. Se ei ole niin pahan hintainen, etteikö sitä kannattaisi ruksata. Menee mukavammin vaikeissa kaupunkiajon kuopissa. Matka-ajossa ero on varmaankin pienempi. Ja tosiaan, sen kanssa saa bonuksena sporttisen ja mukavan alustan, joiden välillä voi vaihdella fiiliksen mukaan.

pokkus

#551
Taitaa täällä olla tuo uusi A6 karsitumpi malli kun ilmajousitusta ei ole tarjolla :( Tai sitten sitä ei ole vaan valittavissa konfiguraattoreissa, mutta voisi löytyä kun myyjiltä enemmän kyselee.
Tuo uusi A6 on kyllä tällä hetkellä aika kärkipäässä, jos autoa joutuu seuraavaksi alkaa vaihtamaan. Siinä on melkein kaikki mitä autolta itse voisin toivoa. Ainoa puute täällä Jenkeissä on myös sporttipenkkejä ei saa mistään ruksittua.

Edit: ja melkein pakosti olisi sitten valittava 3.0T malli, koska 2.0T on aina etuveto ja vain 6-vaihteinen automaatti. V6-mallissa kun vaihteisto on lisäksi uusi 8-pykäläinen ja aina nelivetoinen.

tn62634

Lainaus käyttäjältä: pokkus - 15.10.11 - klo:21:30
Tuo uusi A6 on kyllä tällä hetkellä aika kärkipäässä, jos autoa joutuu seuraavaksi alkaa vaihtamaan. Siinä on melkein kaikki mitä autolta itse voisin toivoa. Ainoa puute täällä Jenkeissä on myös sporttipenkkejä ei saa mistään ruksittua.

Miksi sitä autoa pitäisi vaihtaa? Puuttuu takaveto, veekasi yms.

pokkus

Lainaus käyttäjältä: tn62634 - 15.10.11 - klo:21:33
Miksi sitä autoa pitäisi vaihtaa? Puuttuu takaveto, veekasi yms.

Ok, korjataan. Vaihtaa = hankkia toinen auto talouteen :) Tilanpuute saattaa tulla eteen nykyisen pelin kanssa...

Toisaalta ei se vaihtaminenkaan ole ihan poissuljettu vaihtoehto, jos katse kääntyy jossain vaiheessa noihin uusiin ZL1 tai GT500 malleihin...

tn62634

Lainaus käyttäjältä: pokkus - 15.10.11 - klo:21:41
Ok, korjataan. Vaihtaa = hankkia toinen auto talouteen :) Tilanpuute saattaa tulla eteen nykyisen pelin kanssa...

Toisaalta ei se vaihtaminenkaan ole ihan poissuljettu vaihtoehto, jos katse kääntyy jossain vaiheessa noihin uusiin ZL1 tai GT500 malleihin...

Kun siellä asut, nauti niistä kuutiotuumista, erillisrungoista, takavedoista ja valurautakaseista. Säästä esim. rahaa ja osta Mercury Marauder. ;)

jusape

Alkaa tosissaan kuitenkin kiinnostaa itseäni tämä A6 Avant ilmajousituksella, kun tuolta autonvaihtopohdiskelu-threadista selkisi jo, että tutkapaketti on vakiona business -mallissa, se olikin aivan liian raskaasti hinnoiteltu.

Tuosta 2.0TDI multi-vajakista selviäisi ihan kohtuuhinnalla. Perhana kun nuo quattrot menee överikalliiksi minun käyttötarkoitukseen, riittäisi hyvin kaksilitrainenkin quattro-automaatti, kuten Q5 oli.

Mutta vajakki on aina vajakki..

ja edit: minkäläisia alennusprosentteja on nyt kutosesta saatu, onko edes 6% lähellä?

Ktk

jos ilmajousitus kiinnostaa niin kannattaa odotella viikko pari...
::)


jusape

Mrk, ei tuollaista saa kirjoitella jos et kerro asiaa loppuun asti... vaikka yv:llä.. :)

nemos

Lainaus käyttäjältä: jusape - 16.10.11 - klo:11:50
ja edit: minkäläisia alennusprosentteja on nyt kutosesta saatu, onko edes 6% lähellä?

3,0-litraisessa pääsi keväällä ylikin tuosta, mutta Business-mallissa tuskin pääsee lähellekään.
Volvo XC60 T8 Inscription

Titta Jokisen tukka

Lainaus käyttäjältä: jusape - 16.10.11 - klo:14:28
Mrk, ei tuollaista saa kirjoitella jos et kerro asiaa loppuun asti... vaikka yv:llä.. :)

Mrk tarkoittanee, että ilmajousitus tulee osaksi Business -pakettia 3.0TDI quattro -malleissa. Hinta muistaakseni pompsahti hieman, mutta ei merkittävästi.

SKU

Lainaus käyttäjältä: Titta Jokisen tukka - 16.10.11 - klo:16:46
Mrk tarkoittanee, että ilmajousitus tulee osaksi Business -pakettia 3.0TDI quattro -malleissa. Hinta muistaakseni pompsahti hieman, mutta ei merkittävästi.

Heh...no nyt ei tiedä itkeäkö vai nauraa :-\ Tuota ilmajousitusta kuolasin kovasti, mutta ei enää hallituksen kanssa sovittu budjetti antanu myöden... ja nyt sitten jopa nuo parkkitutkat kuuluu... No tämmöstä tämä aina on, kun uutta mallia tilailee. Hienoa että tuo Business paketti laajenee kuitenkin. Sanoisinko silti, että hieman harmittaa. 

Muuten kun ruksit tuon tehdaswebaston, niin kai tiesit ettei se lämmitä moottoria? Ja maahantuojan mukaan tuota ei voi muuttaa (joka ei nyt välttämättä pidä paikkaansa ainakaan vanhempien mallien kanssa). Ja tuo on minusta täysin idioottimainen design tuolle vermeelle. Itse jätin sen siksi tilaamatta ja nyt laitetaan sitten Webasto jossain kunhan auto saapuu.

 
A6 Avant 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
Ex: A6 Avant 2.0 TFSI 125kW multitronic Business -07, A4 Avant 2.0 -03, A3 1.8T -99

Titta Jokisen tukka

^No enpä kyllä tiennyt. Mikäli tämä pitää paikkansa, niin huomenna puhelua myyjätaholle.
Mitä järkeä tuolla kyseisellä värkillä sitten edes ylipäätään on, jos se ei lämmitä lohkoa?
Orastava vitutus nostaa päätään.

SKU

Liekö sillä on suunniteltu lämmitettävän Güntherien takapuolta kylmillä keleillä. Pääasia että autossa sisällä on lämmintä jottei sukukalleudet palellu pikkukalsareissa.  8)

Ja näin on kai ollu aikasemmissakin Audin tehdaswebastoissa. Ne on saanut muokattua jollain pienellä fyysisellä modauksella / koodauksella tms. Uskoisin että tässäkin näin on, mutta kuka tietää miten se menee tässä uudessa? Ja yksi on varma, takuu rauennee tuolla modauksella tuon komponentin osalta. Joten halvemmaksi vaihtoehdoksi tulee kokonaisuudessaan ostaa Webasto/Eber täältä ja asennuttaa se jälkiasennuksena.
A6 Avant 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
Ex: A6 Avant 2.0 TFSI 125kW multitronic Business -07, A4 Avant 2.0 -03, A3 1.8T -99

jusape

Pitäisi itse kyllä päästä testaamaan sporttialustainen auto vs. ilmajousitettu comfort -asetuksella.
Tästä siis Markku J:lle kysymys, millainen on A7 mukavuusasennossa esimerkiksi mukulakivillä versus sporttisin asento? Entäs tien poikkisaumat,  katukynnykset jne. Tämä antaisi ehkä osviittaa talviröpelöihin.

Markku J

Eihän tuo ilmajousituskaan ole terävissä epätasaisuuksissa paljoa normaalia jousitusta kummempi, kun hiljaa kaupunkiliikenteessä ajetaan. Mukulakivillä samaten taitaa kumista liki tavallisen jousituksen tapaan. Ero tulee hiukan isommissa heitoissa ja montuissa enemmän esille. Yleisvaikutelma ajosta on kuitenkin tavallista jousitusta mukavampi. Minun autoa saa kyllä koeajaa, jos joku pääkaupunkiseudulla sellaista miettii. Viestiä vaan privalla.

nemos

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 16.10.11 - klo:21:10
Ero tulee hiukan isommissa heitoissa ja montuissa enemmän esille.

Minusta A6 on vakioalustalla erittäin mukava isommissa töyssyissä. Enemmänkin parannettavaa olisi pienissä, terävissä epätasaisuuksissa.
Volvo XC60 T8 Inscription

Markku J

Nämä alustat pitäisi päästä vertailemaan rinnakkain joskus. Muuten on aika paha sanoa mitään. Olisko vertailu joskus paikallaan, nemos, jos olet pääkaupunkiseudulla ?

jusape

Omaan makuuni ulkonäkösyistä ehdottomasti sporttialusta, mutta mukavuussyistä vakioalusta.
Jos ilmajousituksen comfort-asetus vastaa mukavuudessa kutakuinkin vakioalustaa, se on ihan ok minulle.
Jos dynamic-asento laskee auton yhtä alas kuin sportti, se taas on ulkonäöllisesti ok minulle.

Ilmeisesti Audin ilmajousitus on tosiaan kilpailijoita jämäkämpi, kun noita testejä katsellut. Bemarin 5-sarjan vastaavanlaista kehuttu BMW-forumilla, lisäksi ei maksa läheskään yhtä paljon kuin Audilla.

nemos

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 16.10.11 - klo:21:17
Olisko vertailu joskus paikallaan, nemos, jos olet pääkaupunkiseudulla ?

Harvoin tulee käytyä pk-seudulla niin, että olisi ylimääräistä aikaa...
Volvo XC60 T8 Inscription

Markku J

Jos olen oikein ymmärtänyt, niin Bemussa on vain säätyvät iskarit - ei varsinaista ilmajousitusta. Voin olla väärässäkin.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy