Audi A6 2011

Aloittaja Flat, 02.02.10 - klo:14:33

« edellinen - seuraava »

Pekka T

Lainaus käyttäjältä: Parabol - 02.09.11 - klo:08:39
^^ typo, tarkoitin tietty S6...
S7 karkaa varmaan >100k luokkaan

Kunhan nyt vitsailin, ajatus A5/S5 Avantista tuntuu vain niin kammoksuttavalta.  :)

Taitaa S6:n tuleva hinta olla 110-120 t, luokkaa, ja S7:n tietysti tätä vielä enemmän, arvaan että 125-130 t,.
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

JOHANNES

Onko joku parannellut MMS Plus Audiota ?  Omassa tuntuu basso toisto aika olemattomalta, takaikkunalla melko heppoinen subbari. Kyselin paikalliselta asiantuntijalta, oli sitä mieltä että ainoastaan subbarin voi vaihtaa ja laittaa siihen linjaan tulevan vahvistimen. DSP:n takia muiden kaiuttimen vaihtaminen on työlästä, koska ovat viritetty vahvistimeen kaiuttimien omalla taajuudella.

Kommentteja jos joku tietää. ???
Ex A4 B7Avant 1,8T multi 2006, A4 B8 2,0TDI multi 2008, Nykyiset A6 C7 sedan 2,0TDI multi 2011, A1 SB 1,2 TFSI

Flat

Näin tänään ensi kerran uuden avantin liikenteessa. Ilmestys oli hieno, parempi kuin sedan.
Jos vaikka sellainen seuraavaksi.....

Pekka T


^ Takapenkkiläisille enemmän tilaa...
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Tikka

Minun täytyy myöntää, että nykyisin autoissa on kaikki niin hienoa, etten esimerkiksi tiedä mistä A6:ssa vaihdetaan radiokanavaa keskikonsolista tai kojelaudalta. Vai voiko sitä vaihtaa vain ratista? ,,änenvoimakkuuden sentään osasin säätää keskikonsolista. :)
Sitten toinen ihmetys on se, että mistä vaihteiston saa S-asennolle, sitäkään en osannut...
Sitten nämä avaimettomat käynnistykset ovat minusta aika turhia, onhan se juu hienoa mutta turhaa. Avaimellekin pitää oikein miettiä paikka mihin sen laittaisi, hmm laittaisiko johonkin säilytystilaan, vai kenties taskuun. Yhtä hyvin voisi vaan laittaa sinne mihin normaalistikin. No, toki tämä avaimen sijoittaminen tulee omistusaseella tutuksi ja sen laittaa automaattisesti vaikka taskuun.

Lainaus käyttäjältä: Flat - 08.09.11 - klo:19:42
Näin tänään ensi kerran uuden avantin liikenteessa. Ilmestys oli hieno, parempi kuin sedan.
Jos vaikka sellainen seuraavaksi.....
Ai niitä jo on liikenteessäkin. Ensiesittely on lokakuussa.


Flat

LainaaAi niitä jo on liikenteessäkin. Ensiesittely on lokakuussa.

Tänään oli yksi hopeanvärinen yksilö liikkeellä kehä I:llä. 100 % varmuudella. Joku esittelyauto siis....

Flat

Lainaa^ Takapenkkiläisille enemmän tilaa...

Ei se varman niin leveä ole että autuus siitä tulisi. Mikähän lienee ero neloseen sisätilojen leveydessä?


nemos

Lainaus käyttäjältä: Tikka - 08.09.11 - klo:19:58
Minun täytyy myöntää, että nykyisin autoissa on kaikki niin hienoa, etten esimerkiksi tiedä mistä A6:ssa vaihdetaan radiokanavaa keskikonsolista tai kojelaudalta. Vai voiko sitä vaihtaa vain ratista? ,,änenvoimakkuuden sentään osasin säätää keskikonsolista. :)
Sitten toinen ihmetys on se, että mistä vaihteiston saa S-asennolle, sitäkään en osannut...
Sitten nämä avaimettomat käynnistykset ovat minusta aika turhia, onhan se juu hienoa mutta turhaa. Avaimellekin pitää oikein miettiä paikka mihin sen laittaisi, hmm laittaisiko johonkin säilytystilaan, vai kenties taskuun. Yhtä hyvin voisi vaan laittaa sinne mihin normaalistikin. No, toki tämä avaimen sijoittaminen tulee omistusaseella tutuksi ja sen laittaa automaattisesti vaikka taskuun.

Käyttöliittymissä mennään tosiaan eri autoissa osaksi pelkän kikkailun takia eri suuntiin. Radiokanavan pikavalinnat (6 nappia vaihdekepin vieressä) ovat A6:ssa paljon käytännöllisemmät kuin Audin aikaisemmin käyttämä rulla ohjauspyörässä. Vaihteiston S-asento löytyy kai monesta muustakin autosta siirtämällä vaihdekeppiä sivusuunnassa. Vaihteenvalitsin kaikkiaan on oudolle selkeämpi kuin BMW:ssä, mutta samalla vanhanaikaisemman näköinen. Avaimettomassa käynnistyksessä on ideaa, kun avaimen voi pitää taskussa. Sen sijaan en löydä mitään järkeä monien autojen ratkaisuista, joissa avain/kortti/tms. pitää ensin laittaa paikoilleen johonkin ja sitten painaa käynnistysnappia jostakin muusta paikasta.
Volvo XC60 T8 Inscription

Ktk

Maahantuojalla on jo ensimmäisiä Avanteja kilvissä. Jälleenmyyjien demot ovat vielä tulematta.

Tikka

Lainaus käyttäjältä: nemos - 08.09.11 - klo:21:36
Vaihteiston S-asento löytyy kai monesta muustakin autosta siirtämällä vaihdekeppiä sivusuunnassa.
Itse olen tottunut siihen, että S-asento löytyy, kun kepin vetää vielä pykälän D:n jälkeen. Eli: P
                R
                N
                D
                S

Sitä yritin myös A6:ssa mutta eihän sitä siellä ollut. Vaihdekaaviossa (vai miksi sitä kutsutaan) on laitettu D/S, mutta kun laittaa kepin sivusuunnassa (oikealle), niin siellä on se manuaaliasento. Vai vasemmalleko se keppi muka siirretään?

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: Tikka - 09.09.11 - klo:08:59
Itse olen tottunut siihen, että S-asento löytyy, kun kepin vetää vielä pykälän D:n jälkeen. Eli: P
                R
                N
                D
                S

Sitä yritin myös A6:ssa mutta eihän sitä siellä ollut. Vaihdekaaviossa (vai miksi sitä kutsutaan) on laitettu D/S, mutta kun laittaa kepin sivusuunnassa (oikealle), niin siellä on se manuaaliasento. Vai vasemmalleko se keppi muka siirretään?

Eikös se S ole päällä silloin kun se kepukka on siellä oikealla. Sit jos kosket siihen eestaas niin silloin se on ns. käsikäytöllä.

Ktk

S-asento tulee kepukkaa taakse päin tökkäämällä ihan niin kuin ennenkin. S:lle vaan ei ole enää omaa "pykälää", keppi pysyy samassa kohdassa kuin D:llä. D / S muutoksen näkee mittaristosta.

Tikka

Lainaus käyttäjältä: Mrk - 09.09.11 - klo:09:20
S-asento tulee kepukkaa taakse päin tökkäämällä ihan niin kuin ennenkin. S:lle vaan ei ole enää omaa "pykälää", keppi pysyy samassa kohdassa kuin D:llä. D / S muutoksen näkee mittaristosta.
Okei, no tämä selventää asiaa. En tosin ymmärrä miksi tuokin on pitänyt noin tehdä, mutta enpä ymmärrä monta muutakaan asiaa.

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: nemos - 08.09.11 - klo:21:36
Käyttöliittymissä mennään tosiaan eri autoissa osaksi pelkän kikkailun takia eri suuntiin. Radiokanavan pikavalinnat (6 nappia vaihdekepin vieressä) ovat A6:ssa paljon käytännöllisemmät kuin Audin aikaisemmin käyttämä rulla ohjauspyörässä. Vaihteiston S-asento löytyy kai monesta muustakin autosta siirtämällä vaihdekeppiä sivusuunnassa. Vaihteenvalitsin kaikkiaan on oudolle selkeämpi kuin BMW:ssä, mutta samalla vanhanaikaisemman näköinen. Avaimettomassa käynnistyksessä on ideaa, kun avaimen voi pitää taskussa. Sen sijaan en löydä mitään järkeä monien autojen ratkaisuista, joissa avain/kortti/tms. pitää ensin laittaa paikoilleen johonkin ja sitten painaa käynnistysnappia jostakin muusta paikasta.

BMW:ssä radiokanavien pikavalinnat löytyy I-driven kautta selaten tai vaihtoehtoisesti radion nuolinäppämillä selaten tai sitten painamalla nroita jotka on cd-pesän alla. Eli aikalailla sama logiikka kuin Audissa. Vaihtoehtoisia tapoja on vaan peräti kolme. Siis samassa autossa. BMW:ssä ainakin lisävarusteista avaimetonta käynnistystä haukutaan monesti todella hitaaksi. Tavallinen virtalukko olis kuulemma parempi. Käynnistymisen odottaminen tai siis itse käynnistyminen kestää testien mukaan aika kauan.

Perusversioissa on sitten se avain työnnetään koloon ja painetaan startia systeemi. BMW:n uusien mallien vaihdekeppi vaatii totuttelua. On vähän liian ufo vaikkapa X1 ja E90/E91/E92/E93 mallien automaattien vaihdevalitsimien rinnalla.

autofanaatikko

#434
Lainaus käyttäjältä: Tikka - 09.09.11 - klo:09:27
Okei, no tämä selventää asiaa. En tosin ymmärrä miksi tuokin on pitänyt noin tehdä, mutta enpä ymmärrä monta muutakaan asiaa.

Ihmetyksen aiheita riittää näissä nykymaailman autoissa itse kullakin.

Neppis

Etupyöränkoteloiden äänieristysprojekti tuli valmiiksi. Aikaa hommaan meni kaikkinensa noin 9 tuntia, eli pitkän työpäivän verran. Homma ei ollut niinkään ”teknisesti vaativa”, mutta aika kovaa puuhaa tuo pyöränkoteloissa kökkiminen oli. Niinkuin nemos jo totesi, niin sisälokasuojan kiinnikkeitä on paljon ja montaa eri tyyppiä. Pienimuotoinen masennus iski, kun sain ekan sisälokarin pois ja näin rakenteet ensimmäisen kerran " eristämiskelpoinen alue on kuitenkin suhteellisen pieni, mutta vastaavasti pirun monimuotoinen ja rikkonainen.

Materiaaleina käytin
- butyylilevyä (Silent Coat  375mm x 265mm x 2mm)
- 8mm mattoa (Silent Coat Noise Isolator 8 )
- 4mm mattoa (STP SPL 04)
Materiaalien valinta perustui lähinnä kohtuulliseen hintaan ja nopeaan saatavuuteen. Menekkiä en tarkemmin seurannut, mutta butyylilevyjä taisi mennä 10 kpl, eli noin 1m2.

Kaikissa em. materiaaleissa on repäistävällä kalvolla suojattu liimapinta, joten asennus on siinä mielessä helppoa. Leikaaminen hoitui mattoveitsellä. Auton eristettävät pinnat putsasin (jollain) liuotinpesuaineella. Butyylilevyä liimasin esimmäiseen kerrokseen ja sen päälle noita 4mm ja 8mm mattoja ”niin paljon kuin mahtui”.

Ennen kuva
http://imageshack.us/photo/my-images/855/dscf2824k.jpg/
Jälkeen kuva
http://imageshack.us/photo/my-images/98/dscf2826f.jpg/

Sisälokarin ja runkopellin väli on paikoitellen aika pieni ja 2mm butyylilevy + 4mm matto:kin ovat jo melkein liikaa. Sain kuitenkin sisälokarit pienellä suostuttelulla paikoilleen. Se tässä on huono puoli, että nyt noilla tiukoilla alueilla ei ole enää kunnon tuuletusrakoa ja huopaisen sisälokarin ja itse välitilan kuivuminen voi olla heikompaa. Nuo äänieristysmateriaalit ovat kuitenkin vettä imemättömiä, joten eiköhän tuo ole kuitenkin ok.

Mulla ei ollut dB-mittaria käytössä, joten vaikutusten arviointi jäi pelästään korvien varaan. Sanoisin, että äänieristys auttoi vähän / jonkin verran, mutta mitenkään dramaattinen vaikutus ei mielestäni ollut. Kun alla on alkuperäiset Pirellin 225/55-17 renkaat, niin autoa voisi luonnehtia, että rengasmelun osalta se on (em. äänieristyksillä) sileällä asfaltilla hyvinkin hiljainen, normaalilla / suht hyväkuntoisella asfaltilla kohtuu hiljainen / siedettävä, mutta karkealla asfaltilla sitten jo turhan meluisa.
A6 Sedan 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic -12
Ex: A6 Sedan 2.0 TFSI 125kW multitronic -07

SKU

A6 Avant 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
Ex: A6 Avant 2.0 TFSI 125kW multitronic Business -07, A4 Avant 2.0 -03, A3 1.8T -99

Flat

miksi noissa kuvissa etuvalot on tuolloainen "irto led" viritys / joulukuusi, oikeastihan se on sellainen valojuova



SKU

#438
Olisko nuo ne täysin LED-tekniikalla tehdyt valot?



Ja tässä tuo perus xenon:

A6 Avant 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
Ex: A6 Avant 2.0 TFSI 125kW multitronic Business -07, A4 Avant 2.0 -03, A3 1.8T -99

Markku J

Tuo perusvalon yhtenäinen valonauha on tyylikäs. Liikenteessä siihen kiinnittää positiivista huomiota. Selvästi seuraava askel ylöspäin joulukuusiledeistä. Minusta A5:n joulukuusivalot ovat aika onnistuneet, mutta muut Audit alkavat näyttää melko vanhanaikaisilta näiden A6:n valojuovien jälkeen. Viitosessa kun ei ole mitään turhia mutkia ledirivissä, toisin kuin on A4:ssä ja A7:ssa.

Flat

LainaaViitosessa kun ei ole mitään turhia mutkia ledirivissä, toisin kuin on A4:ssä ja A7:ssa.

ja sitten kun tulee vastaan volkkaria ja kiaaa yms jossa joulukuusivalot ovat aivan mutkalla.

clima

Lainaus käyttäjältä: SKU - 14.09.11 - klo:20:20
Hyvä kuvakokoelma Fourtitudella:

http://www.fourtitude.com/gallery/gallery2.php?mode=album&album=/Audi/A6-S6-RS6%20%28C4,%20C5,%20C6%29/A6%20Avant%20%28C7%29/EU&start=0

On se komea valkoisena.

Kyllähän tuollaisella kelpaa ajella  ;)

Tuossa valkoisessa on varmaan 19" rengastus, tuon tuo ulkonäön puolesta vaatiikin. 20":kaan ei varmasti näyttäisi tuollaisessa isossa autossa liioitetulta.
Näihin hienoihin kuviin verrattuna todellisuus on taas tarua ihmeellisempää kun näitä A6:a rupeaa tulemaan liisareina vakiovanteilla.

SKU

Flat, näin se varmaan menee renkaiden kanssa. Itse tilasin auton noilla 17" vakiovanteilla, joilla se varmaan näyttää hieman...hmm. kolholta. Menee nyt suoraan talvigummien kanssa. Vanteita saa kuitenkin kaupasta ja pähkäilen just kesärenkaiden koon kanssa. Tuo 19" näyttää hyvältä, mutta täytyy ottaa tuo mukavuusaspekti mukaan. Siihen on kuitenkin vielä aikaa, onneksi  :D

Tuota omaa värinvalintaani olen tässä googlaillut. Harvassa on A6 Havanna Black kuvat... Yhden kuvan löysin jossa tuota sävyä pääsee vahän katsomaan, tosin ei ole A6:sta, mutta sillä nyt ei tässä ole merkitystä.



Tosin paha on tuostakaan varmuudella sanoa. Toiveet on tuohon suuntaan.
A6 Avant 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
Ex: A6 Avant 2.0 TFSI 125kW multitronic Business -07, A4 Avant 2.0 -03, A3 1.8T -99

MaI

Tervehdys foorumiin,

Piti aivan rekisteröityä, kun tuntuu täällä olevan parasta tietoa uudesta kuutosesta. Tilauksessa A6 3.0TDI 150kw Quattro S-tronic sedanina, saapunee vasta joulun alla.

Sama tilanne renkaiden kanssa kuin kirjoitit. 17" vanne on tuossa pyöräkoossa melkoinen traktorin rengas, eli menee talvikumeille. 18" 245/45R18 olisi hyvä kompromissi mukavuuden ja ulkonäön suhteen. Nykyautossa itsellä hieman yleisempi 225/45R17. Jos puhtaasti profiiliin/kumin määrään katsotaan, niin vastaava lienee A6:en pyöräkoossa 255/40R19. Varmasti sekin olisi siedettävä ajettava, mutta hieman hirvittää se, ettei tuon kokoluokan kumeja ole enää suunniteltu mukavuus edellä. Kompromissina luulen päätyväni 18" settiin. Onhan tässä tosiaan vielä aikaa muuttaa mieltään :).

Valitsemasi Havanna Blackin näin Audi-liikkeen pihassa, olivat kai luovuttamassa asiakkaalle tjsp.  Pilvisellä varmastikin melko puhdas musta, mutta paisteella tuossa värissä oli hieman lämmintä sävyä - olisiko ollut kuparin rusehtavaa. Oikein hyvältähän tuo näytti. Värien arpominen nettikuvien perusteella on hankalaa. Antaa googlen kuvahakukin kuitenkin paremman referenssin kuin audin omien sivujen surkeat (piirretyt) värimallit.


Lainaus käyttäjältä: SKU - 14.09.11 - klo:21:02
Flat, näin se varmaan menee renkaiden kanssa. Itse tilasin auton noilla 17" vakiovanteilla, joilla se varmaan näyttää hieman...hmm. kolholta. Menee nyt suoraan talvigummien kanssa. Vanteita saa kuitenkin kaupasta ja pähkäilen just kesärenkaiden koon kanssa. Tuo 19" näyttää hyvältä, mutta täytyy ottaa tuo mukavuusaspekti mukaan. Siihen on kuitenkin vielä aikaa, onneksi  :D

Tuota omaa värinvalintaani olen tässä googlaillut. Harvassa on A6 Havanna Black kuvat... Yhden kuvan löysin jossa tuota sävyä pääsee vahän katsomaan, tosin ei ole A6:sta, mutta sillä nyt ei tässä ole merkitystä.

Tosin paha on tuostakaan varmuudella sanoa. Toiveet on tuohon suuntaan.

Neppis

Lainaus käyttäjältä: MaI - 16.09.11 - klo:15:46
Sama tilanne renkaiden kanssa kuin kirjoitit. 17" vanne on tuossa pyöräkoossa melkoinen traktorin rengas, eli menee talvikumeille. 18" 245/45R18 olisi hyvä kompromissi mukavuuden ja ulkonäön suhteen. Nykyautossa itsellä hieman yleisempi 225/45R17. Jos puhtaasti profiiliin/kumin määrään katsotaan, niin vastaava lienee A6:en pyöräkoossa 255/40R19. Varmasti sekin olisi siedettävä ajettava, mutta hieman hirvittää se, ettei tuon kokoluokan kumeja ole enää suunniteltu mukavuus edellä. Kompromissina luulen päätyväni 18" settiin. Onhan tässä tosiaan vielä aikaa muuttaa mieltään :).

Koossa 235/50R18 tuntuu myös löytyvän kesärengastarjontaa valmistajilta. Onhan tuossa kehäpituus vähän suurempi kuin valmistajan suosittelemissa koissa, mutta ero on aika pieni. Harmi, ettei koossa 225/50R18 löydy laadukasta tarjontaa, pääasiassa vain jotain halpismerkkejä.
A6 Sedan 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic -12
Ex: A6 Sedan 2.0 TFSI 125kW multitronic -07

Flat

LainaaHarmi, ettei koossa 225/50R18 löydy laadukasta tarjontaa, pääasiassa vain jotain halpismerkkejä.

siis kesärengastako etsit ?

rikkestone, kelpaako, eikös se ole ihan laatumerkki?

http://www.reifenversand.com/wbc.php?sid=7484017e923&tpl=pdetail.html&pid=27020&rid=1&recno=1

MaI

Lainaus käyttäjältä: Neppis - 16.09.11 - klo:17:11
Koossa 235/50R18 tuntuu myös löytyvän kesärengastarjontaa valmistajilta. Onhan tuossa kehäpituus vähän suurempi kuin valmistajan suosittelemissa koissa, mutta ero on aika pieni. Harmi, ettei koossa 225/50R18 löydy laadukasta tarjontaa, pääasiassa vain jotain halpismerkkejä.

Menee varmasti vielä toleransseihin tuokin koko. Kumikorkeus on hieman 245/45R18 suurempi, mutta tuskinpa se ulkonäköön pahasti vaikuttaa. Itse käyttelen tätä vanhaa laskuria: http://www.miata.net/garage/tirecalc.html

Kaikki em koot varmastikin menevät samoille 18" vanteille, eli onhan tuota vara vaihtaa parin vuoden välein riippuen kilometreistä.

Oletteko päässeet vertailemaan esiasennus Pirellien jälkeen vastaavaa autoa hieman hiljaisemmilla kumeilla kuten Continentalilla ja Michelinillä? Pirelliä ei mielestäni tulisi laittaa esittelyautoon huomioiden Suomen teiden kunto, ainakin jos maine pitää paikkansa.

Flat

tämä laskuri omasta mielestä hieman havainnollisempi ja antaa enemmän tietoa

http://www.rimsntires.com/specs.jsp

MaI

Lainaus käyttäjältä: Flat - 16.09.11 - klo:17:41
tämä laskuri omasta mielestä hieman havainnollisempi ja antaa enemmän tietoa

http://www.rimsntires.com/specs.jsp

Ok, kiitokset. Hyvä laskuri. Tuosta näkikin näppärästi, että kumin "sidewall" on 225/45R17 ja A6:n 255/40R19 koossa sama. Näinollen ymmärtäisin, että molemmat ovat mukavuustasoltaan samaa luokkaa ellei huomioi 255 kumien suurempaa ajomelua ja uraherkkyyttä. Esim. mukulakivetyksellä noiden välillä ei pitäisi laskurin perusteella mukavuudessa eroa olla?

Neppis

Lainaus käyttäjältä: Flat - 16.09.11 - klo:17:30
siis kesärengastako etsit ?

rikkestone, kelpaako, eikös se ole ihan laatumerkki?

http://www.reifenversand.com/wbc.php?sid=7484017e923&tpl=pdetail.html&pid=27020&rid=1&recno=1

Joo, tiemmä laatumerkki, siksi mulla oli toi "pääasiassa". Eikös tuo kyseinen kumi ole jo aika vanhaa mallia, eikä enää ihan ajan tasalla ominaisuuksiensa puolesta? Mulla on yksi ensimmäisistä valintariteereistä, että rengas on ajossa hiljainen.
A6 Sedan 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic -12
Ex: A6 Sedan 2.0 TFSI 125kW multitronic -07

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy