TSI ongelmat ?

Aloittaja Dieselgolf, 27.11.18 - klo:09:57

« edellinen - seuraava »

Dieselgolf

Morjensta,

Saattapi olla edessä puolisolle pienemmän ajokin hankinta edessä työpaikan vaihdon ja lisääntyneen työmatka-ajon takia.
Julkinen liikenne testattu, meniniin paljon aikaa että tästä ei enää kannata tässä yhteydessä enempää puhua....
Mutta ei uutta, siihen ei kukkaro taivu millään. Noin 10k-15k max on aikomus sijoittaa, jos tähän päädymme.

Tiedän että VW Polo osuu kyllä maaliin, sen ulkonäöstä vaimo tykkää, ehkä myös Skodan Fabiakin.
Automaatti on pakko olla.
Suurin osa suht järkihintaisia mitä olen vilkullut, on noita TSI koneisia.
Mikä malli, tai mitkä vuosimallit, on ne mihin ei kannata kajota ?
Tarkoitan siis lukemiani TSI ongelmia. Joko ne jossain vuosimallissa on kaikki taakse jäänyttä elämää?

Ei dieselikään ole pois suljettu vaihtoehto. Tuntuu vaan että nyky dieselin hinnoilla emme ikinä saa minkäänlaista säästöä aikaiseksi,varsinkaan kun nyky bensakärryt kulkee niin pihisti nekin.

Daatta

Aiheeseen voisi tutustua omatoimisesti tämänkin foorumin TSI-ketjuja selaamalla. Mutta onhan noissa ollut ongelmia: 1.4 TSI kaikki ketjukoneiset, 1.8/2.0 T(F)SI pääosin 2008-2011 mäntäongelmia (syö öljyä). Pikkukoneisista hihnaversiot ovat (lähes) ongelmattomia, isommista ketjukoneisista viimeisin sukupolvi eli Gen 3. Tarkat vuosimallirajat saat itse googletella. Autowiki on hyvä lähtökohta.

Mihin tahansa päätyykin on syytä varmistaa että huollot on tehty tehtaan ohjeistuksen mukaan, mieluiten merkkihuollossa. Näin mahdollisissa ongelmatapauksissa vastaantulot ovat mahdollisia, vielä takuuajan jälkeenkin. Takuuajasta puheenollen, Seatilla on viiden vuoden takuu lähes kaikissa 2015 ja sitä uudemmissa malleissa.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Dieselgolf

#2
No nyt on isompi tähtikeula realisoitu, ja Rvalle pitäisi Polo saada.
Muita vaihtoehtoja katseltuaan (katseltuamme) ymmärrän kyllä tavallaan miksi.
Aika viehättävän näköinenhän tuo on.
Automaatti on pakko olla, ei osaa eikä halua manuaalilla ajella.
Kun katselen myytäviä kiesejä, tuolla uudella korimallilla ja automaatilla tulee eri myllyjä vastaan eli näitä 1.2 ja 1.4 ja taikasana TSI.... joita pelkään niiden aikaisien TSI myllyjen julkisuudessakin vatvottujen ongelmien takia. Tässä saatan siis nyt olla hiukan väärässä, oletan että tuoreemmissa VW on ongelmia jo ratkonut.
Mutta mutta, en sulkisi nyt pois dieseliäkään, puoliso kun tarvitsee tuon auton juurikin työmatkoihin, ja kilsoja tulee kyllä jonkin verran. Vaikka ne paljon harvemmassa onkin.
Onko jollain rehellisiä käyttäkokemuksia tuosta/noista dieseleistä ? Eritoten siitä 1.6 myllyisestä. Tuo uudempi 1.4 kolmipyttyisenä (näin ymmärsin) ja uutena tapauksena hiukan arveluttaa. Ja on sen verran uusiakin nuo 1.4:set että voipi karata budjettimme ulkopuolelle.
Aiempi ajokkimme kun oli turboahdettu dieseli automaatilla, opimme arvostamaan moottorin vaivattomuutta ja vääntöä normikäytössä. Ei puoliso tartte mitään kierroksilla ajettavaa GTItä tms vaan ajoneuvon joka helposti, eleettömästi ja luotettavasti kuljettaa hänet aamuisin töihin ja iltaisin kotiin.
Samoin kiehtoisi hiukan jos joku omistaja avautuisi eri varustetasojen tärkeimmistä eroista, Comfortline v Highline. Onko Highlinessa jotain tosi tärkeää jonka takia sitä kannattaa jahdata ?

jt

Onhan nuo bensaturbot myös kohtuu vaivattomia menijöitä kun on sitä alavääntöäkin. Pienessä korissa diesel vs bensa moottorin melussa ja tärinässä voi olla jo jonkin verran eroa bensan eduksi.
VW Touran Ecofuel 1.4TSI DSG -11

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy