Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - dwntime

#2011
Octavia III (13-19) / Vs: Octavia III RS
12.01.14 - klo:14:59
Samaa minäkin kauhistelin. Räsän hintalappu halutuilla varusteilla minun tapauksessani karvan yli 39t â,¬. Volvo V60 on välttämättömillä varusteilla 46t â,¬ ja tuossa ei ollut vielä edes mukautuvaa vakkaria.

Minä kävin syksyllä koeajamassa molempia sekä tsi+dsg että tdi+dsg yhdistelmää. Toki tsi:ssä voimantuotto oli todella tasaista mutta ei tdi:kään näppylöitä aiheuttanut. Jälkimmäinen kuitenkin omalla kohdalla ainoa vaihtoehto koska menee paremmin yrityksemme päästöpolitiikkaan.
Autosta pidin kyllä aivan valtavasti. Parannusta varsinkin verrattuna tuohon joskus omistamaani vm2005 Ocuun.
Hyvä vakiovarustelu ja halvahkot lisävarusteet vain plussaa. Ja äänieristys on kyllä parantunut ihan valtavasti. En huomannut äänessä isoa eroa verrattuna vaikkapa tuohon Volvoon.

Itse asiassa ainoa asia mikä tuossa räsässä tosiaan arveluttaa on nuo penkit. Meillä on lasten ahkerassa katselussa nuo nextbasen näytöt jotka on kiinnitetty noilla niskatukiraudoilla. Niitä ei räsän penkkeihin saa kiinni ja en tiedä saakohan noilla mukana tulleilla strap-on:illakaan niitä näyttöjä kiinni.
Noh, tuo lienee pienin ongelma.
#2012
Octavia III (13-19) / Vs: Octavia III RS
12.01.14 - klo:13:45
No niin. Pitipä sitten rekisteröityä foorumille pitkän ajan jälkeen taas. Ja nyt puhtaasti RS Ocun takia :)

Mitenkäs Te joilla auto jo on alla, olette autoistanne vielä tykänneet? Ainakin lukemani perusteella pelkkää hehkutusta mitä nyt Makkiksen ACC:t sekoilee välillä :)

Kovasti on alkanut itseäni tämä automalli myös kiinnostamaan ja onkin tällä hetkellä seuraavassa autonvaihdossa ykkössijalla.

Tällä hetkellä minulla on vielä toistaiseksi alla tuo pari vuotta sitten saamani Nissan Qashqai+2 2.0dCi 4WD Tekna. Koskaan ei enää meille tule Nissania tämän auton perusteella.
Varsinkin viimeinen vuosi on ollut yhtä helvettiä auton vikojen kanssa ja tästä syystä asia on nyt vireillä ALD:n kanssa että miten sopimuksen loppuajan käy. Joka tapauksessa autosta pääsen eroon ensi vuoden maaliskuussa mutta voi olla että aiemminkin.

Niin sitten mitäkö Nisukka on parissa vuodessa pistänyt vastaan.
Noh, autosta on vaihdettu mm.
- Ajovaloumpiot kun olivat eka kesän jälkeen säröillä. Ulkoista jälkeä ei ollut joten kyseessä oli joko materiaalivika tai asennusvirhe tehtaalla.
- Airbag järjestelmän päämoduuli meni vaihtoon. Alkoi vilkuttamaan turvatyynyjärjestelmän merkkivaloa. Kuittaamalla sai joksikin aikaa hiljaiseksi kunnes taas valo palasi. Turvatyynyjärjestelmähän ei luonnollisesti toiminut ollenkaan kun valo vilkutti. Auto oli tämän takia yli viikon pajalla.
- Auto heittäytyi parin eka kuukauden jälkeen tehottoman tuntuiseksi ja huollossa syyksi tähän löysivät vikakoodien perusteella viallisen jarruvalokytkimen. No osittain korjaantui muttei kokonaan. Kunnes nyt loppuviikosta motarilla pamahti moottorinohjauksen merkkivalo palamaan ja auto meni safe moodiin. Viaksi ilmeni viallinen ahtopaineanturi. Nyt tuntuu tehotkin palanneen kun se vaihdettiin. Tämä anturi on nähtävästi ollut viallinen jo aivan alusta asti mutta meni pikkuhiljaa siihen tilaan että moottorinohjaus tulkitsi anturin antamat tiedot vääriksi.
- Autosta vaihdettiin takapyörän laakeri 27tkm ajettuna. Ujelsi aivan järjettömän kovaa ja varsinkin 100km/h vauhdissa meinasi veret tulla korvista.
- Perjantaina sain auton huollosta takaisin ja kotiin päästyäni ei kuljettajan ovi enää mennyt kaukosäätimestä eikä ovessa olevasta napista lukkoon. Muut ovet kyllä. Autossa siis avaimeton käyttö.
- Vänkärin ikkunaa ei meinaa moottori jaksaa nostaa alimmasta asennosta enää ylös vaan pitää vaivalloisen kuulloista ääntä ja hinkkaa ikkunan ylös pikkuhiljaa :)
- Mittaristossa jotain irti kun helisee.
- Vilkku vilkuttelee oikealle käännyttäessä aina välillä vähän lisää. Tekee ylimääräisen kaistanvaihtovilkutuksen kun vilkku palaa keskiasentoon.
- Cruise on tiltannut muutaman kerran pidemmällä matkalla. Cruisen merkkivalo jää vilkkumaan ja asetetussa nopeudesssa näkyy vain kolme viivaa. Virta resetti auttaa kyllä tähän.
- Takaikkunan pyyhkimen varsi katkesi viime talven kovilla pakkasilla.
- Auto ei lämpene kovilla pakkasilla oikein ollenkaan vaikka autossa on 5.2kW Webasto.
- Niin ja alkuperäinen akku vaihdettiin vajaan vuoden ikäisenä. Ei ottanut enää varausta vastaan kovin hyvin ja pienikin webaston käyttö esilämmityksessä tyhjensi akun. Jätti pari kertaa auton siihen tilaan ettei inahtanutkaan startatessa. Onneksi otin autoon Defan tuon järeämmän akkulaturin joten sillä sai tekohengitystä ja auton liikkeelle. Olisi jäänyt muuten välille.

Jotain muutakin pientä tuossa on vielä ollut mutta tuossa noita isoimpia ongelmia nyt.

Nyt sitten tosiaan odotellaan leasing-yhtiön kantaa siihen mitä autolle tehdään.

Muutama muukin vaihtoehto tässä on pyörinyt mutta RS:ää puoltaa huomattavasti halvempi leasing-vuokra verrattuna näihin muihin vaihtoehtoihin.

Eli itse olen hintoja laskenut RS TDI + DSG Combi yhdistelmälle.
Vaihtoehtoina tälle on :

Volvo V60 D4 Summum Business automaatti
Peugeot 508 RXH
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy