Kesärenkaat 2017

Aloittaja Camo, 23.02.17 - klo:11:08

« edellinen - seuraava »

Jultsu

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 02.04.17 - klo:08:53
En tiedä kannattaako noilla hinnoilla enään, ostaa kiinakumeja, mutta jokainen tyylillään.

Hulluhan siinä pitäisi olla että nuo Rikenit tilaisi briteistä ja vaihdattaisi alle (jos vaihtoehto B on nuo nordmanit), mutta kun tässä nimenomaan haettiin sitä halvinta mahdollista rengassarjaa.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 02.04.17 - klo:19:39
Hulluhan siinä pitäisi olla että nuo Rikenit tilaisi briteistä ja vaihdattaisi alle (jos vaihtoehto B on nuo nordmanit), mutta kun tässä nimenomaan haettiin sitä halvinta mahdollista rengassarjaa.

Tuota ei voi edes mieltää, kun "halvin" mahdollinen ei ole minulle edes vaihtoehto. Mielummin laitan pari kymppiä lisää tai ostan merkkirenkaat käytettynä  ;).

Itsellä piti arpoa tuohon vanhaan auton myyntirenkaita ja en ostanut minervoita, vaan hankook:n ventus prime 3:t. Ei vain pysty ostamaan noita minervoita  ;).
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

paimentolainen

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 07.04.17 - klo:07:00
Ei vain pysty ostamaan noita minervoita  ;).
En ole eläissäni ostanut autoihini muita kuin parhaita merkkirenkaita. Nykyisen Touaregin mukana tuli ajamattomat Minervat 275/45-20. Ajattelin kerrankin sitten kokeilla moisia, ennenkuin teen niistä suvulle keinut.

Yllätys oli kuitenkin melkoinen... Volsu menee äänettömästi, tärinättömästi, suuntavakaasti ja mukavasti motarinopeuksiin asti. Ei siis toistaiseksi mitään valittamista. Toki tommosen ilmajousitetun tankin alla voi varmaan pyöriä mitä vaan...

Katsotaan nyt, mitä kilsat tekee noille.
VW Touareg V8 TDI
Porsche Cayenne

lemmentalja

Lainaus käyttäjältä: paimentolainen - 07.04.17 - klo:08:24
Katsotaan nyt, mitä kilsat tekee noille.

Tai ääriolosuhteet.  ;D
VAG: Passat 3B, Passat 3Bg 1.8T, Golf IV, Jetta V Fsi, Octavia II Mpi, Octavia II Fsi, Octavia II Rs Tfsi, Ibiza St Tsi, Fabia II Combi Rs, A3 8P, Leon Fr Tfsi, Leon Tsi, Leon Tsi, Leon Fr Tdi CR, Golf VI Tsi, Golf VI TSI

Eka Golf

Alkuperäinen kysymykseni oli että onko kellään kokemusta Nordmaneista Golfissa?
Keskusteli karkasi halvimman etsimiseen ja rengasvertailuun kuten saattoi odottaa............  8)

Jultsu

Niinhän tuossa pääsi käymään kun menit toteamaan että halvemmalla ei varmastikaan saa muita kumeja. No saahan niitä.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

JoLah

Mun autossa tuli Cirrus Nordex renkaat vaihtoautorivistä ostettuna mukana. Automyyjä totesi että tässä on myös uudet renkaat! Vastasin huomattua china? Merkin että jaaha ja ajattelin ehdottaa vaihtoa "laatumerkkiin". Sattui sadepäivä koeajolle. Yllätys oli suuri kun ajoin motarilla tahallaan vesiuraan n 140 km/h. Piti hienosti. Sitten kiusasin äkkijarrutuksilla ja kiihdytyksillä. Hyvä rengas oli pakko todeta. Ennen en olisi katsonutkaan tuollaisiin päin, parinkymmenen tuhannen kilometrin jälkeen en osta enää kalliita "merkkirenkaita".
Skoda Octavia Ambition 2.0 150 TDI DSG 4x4 Matrix LED+peruutuskamera

tsiih

Nyt tarttis ostaa profiilini Rutinoffiin mahdollisimmat hiljaiset kesärenkaat, mielellään halvalla. Aikaisemmasta 80 000 km:n vähimmäiskestosta voin hieman tinkiä :-D Sava-merkkisistä kokemuksia kellään?
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

b1mpo

Onko se Goodyear EGP paras kompromissi, kun kriteereinä ovat hiljaisuus, pieni vierinvastus, kulutuskestävyys ja märkäpito tuossa tärkeysjärjestyksessä? Koko on 225/45/17. Itse olen hehkuttanut sen perään aina kylläkin.  ;D

Dunlopin Sport Maxx rt vaikuttaa hyvältä renkaalta vierinvastuksen, märkäpidon ja ajettavuuden suhteen, joka siis nyt alla, mutta pitää uusia jossain kohtaa. Varsinkin hyvin tarkka ajaa ja pito hyvä.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

firstvw

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 13.04.17 - klo:09:00
Onko se Goodyear EGP paras kompromissi, kun kriteereinä ovat hiljaisuus, pieni vierinvastus, kulutuskestävyys ja märkäpito tuossa tärkeysjärjestyksessä? Koko on 225/45/17. Itse olen hehkuttanut sen perään aina kylläkin.  ;D

Goodyear EPG ei ole (IMO) kompromissi, koska saat siinä nuo kaikki haluamasi kriteeerit ja huonoja puolia en ole renkaasta keksinyt

b1mpo

#130
Mites kulutuskestävyys ja ääni kun kuluneemmat? Jos siis sieltä lähtee "vikaa" etsimään ja perustellakseen valintaansa?

Ps. Nuo nykyiset dunlopit rullaa leveyteen nähden mallikkaasti. Meteliä mietin tuoreisiin 16" energysavereihin verrattuna, jotka siis varastossa. Että tuleeko paljonkin äänessä takkiin tuoreiden esim. GY EGP:n kanssa? Nyt dunlopit kohtuulliset tai vähän äänekkäät varsinkin kun kylmä ja karkea tie.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

firstvw

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 13.04.17 - klo:09:51
Mites kulutuskestävyys ja ääni kun kuluneemmat? Jos siis sieltä lähtee "vikaa" etsimään ja perustellakseen valintaansa?

Ensimmäinen kierros alla, kaksi kesää olleet, joten en voi kommentoida mitään. Viimekesänä yksi rengas hajosi kun kyljestä meni harjateräs läpi (no sehän on selkee miinus). Yllätyin kuinka vähän olivat kuluneet. Ajettu ehkä noin 20tkm, 6mm pintaa jäljellä. TW indeksi noissa on muistaakseni 420 kun esim sawoissa oli 280. Niin ja koko mulla on 225/50/17.

Tuo äänenvoimakkuus on muutenkin aika mutua. Enempi niistä lähtee ääntä kuin 205/60/16 kitkoista. Ja uutena (yleensä) kaikki renkaat ovat hiljaisemmat ja paremmat ajaa kuin ne vanhat ja loppuun ajetut. Harvoin pääsee vertaamaan renkaita tasapäisesti

Mulla oli alla ennen näitä uudet Sawat samassa koossa. Ajoin niillä yhden viikonlopun ja vaihdatin GY:hyn. Sawa oli todella tahmea. Paineita kokeilin 2,5-4.0 bar ja ne ei vaan rullannu. Kulutuskin oli reilusti suurempi. GY:t alla huomasi heti kun liikkeen pihasta lähti että menee herkemmin. Hiljaiset ne sawatkin oli, mutta.. GY maksoi tietty 200â,¬ enemmän, mutta minusta ovat kyllä hintansa arvoisesti paremmat

b1mpo

Oon siis kahden vaiheilla. Myynkö energysaverit vanteineen (uutta vastaavat) ja ostan GY kumit, vai myynkö RS:n vakiovanteet kumeineen. Toki kyllä noista dunlopeistakin kumeina vielä rahaa saisi vähän.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Jukikyy

Onko kenelläkään kokemusta "semi slickseistä"?

Pitäisi allekirjoituksen Mersuun hommata uudet kesärenkaat, kun vanhoissa ei tahdo olla enää riittävästi pitoa. Semi Slicksejä on melkoisen paljon mm. Toyo R888, Pirelli P Zero Corsa, Michelin Pilot Sport Cup ja Cup2, Federal 595 RS-R jne. Lähinnä tuo Misukan Cup2 ja Pirellin Corsa kiinnostaa. Onko kokemuksia siis semi slickseistä?

SNG

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 13.04.17 - klo:09:51
Mites kulutuskestävyys ja ääni kun kuluneemmat? Jos siis sieltä lähtee "vikaa" etsimään ja perustellakseen valintaansa?

Ps. Nuo nykyiset dunlopit rullaa leveyteen nähden mallikkaasti. Meteliä mietin tuoreisiin 16" energysavereihin verrattuna, jotka siis varastossa. Että tuleeko paljonkin äänessä takkiin tuoreiden esim. GY EGP:n kanssa? Nyt dunlopit kohtuulliset tai vähän äänekkäät varsinkin kun kylmä ja karkea tie.

2013 loppusyksyllä ostin nuo GY:t. Ajettu nyt siis reilut 3 kesää. Pintaa jäljellä noin 3 mm. Ajattelin ajella vielä alkukesän kun tiet karkeita. Renkaat ovat säilyneet mukavina ja edelleen melko hiljaisina. Ei moitteen sijaa!

Edelliset oli Misukan Primacy HP:t, jotka olivat surkeasti rullaavat, äänekkään ja epämukavat. Niiden meluisuus vain paheni loppua kohti.

PS. Ja samanlaiset paitsi A/A/A-luokitellut ajattelin tilata Camskilliltä Englannista, kun hintaero kivijalkaliikkeisiin kasvanut aiemmasta. Edelliset oli B/A/A:t ja kivijalasta ostetut.

b1mpo

Ylösellä Tampereella maksaa hinnaston mukaan 460â,¬ asennettuna 225 45 17. Onko noissa camskillin renkaissa eroa täällä oleviin? Nopeusluokka?

Ps. Paljonko kertyy kilometrejä? Mulla tulee kesärenkailla vajaa 20tkm vuoteen.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

SNG

#136
Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 13.04.17 - klo:12:11
Ylösellä Tampereella maksaa hinnaston mukaan 460€ asennettuna 225 45 17. Onko noissa camskillin renkaissa eroa täällä oleviin? Nopeusluokka?

Ps. Paljonko kertyy kilometrejä? Mulla tulee kesärenkailla vajaa 20tkm vuoteen.

Ylöseltä noin munkin on hankittu. Loistava liike!

Autoon tulee kilsoja ehkä 27tkm vuodessa. Varmaankin 15tkm kesärenkailla. Eli renkailla ajettu nyt balttiarallaa 45-50tkm.

Mulla kokona 205/55R17, joka suomessa paljon hintavampi kuin alkuperäinen 225/50R17. Camskillillä kapeampi vain hitusen tyyriimpi. 225/45R17 on yleinen ja siksi suhteellisesti edullinen koko.

Viikko pari sitten Camskillin hinta 205/55R17 95V XL:lle oli 98,01£ rengas (A/A/A) eli 450€/sarja . B-vierintävastuksella hinta olisi 88,65£/kpl.

Ylösellä tuo 205/55R17 94V 580€ asennettuna. B-luokan vierintävastus. Eli sen 180€ eroa.

Katsellut vasta alustavasti. Camskill edullinen. Täytyy selvittää rahdit ja asennuksen hinta ennen päätöstä tilauksesta tai Ylöseltä ostamista.

PS. Ja V-nopeusluokkaan "alensin" W:stä, kun ei toi disukka edes kulje yli 240 km/h :D Ei vaan oikeasti hain mukavuutta ja kulutuksenkestoa. ;)

b1mpo

Hölmöä kun nuo luokitukset muuttuu samassa renkaassa nopeusluokkien lisäksi. Mistähän se johtuu? Siihen ei rengastestitkään ota kantaa, en ainakaan ole huomannut. Onkohan niissä todellisuudessa minkäänlaisia eroja? 205 olisi vaihtoehto myös, mutta hintalisä pistää miettimään. Kustannuksilla sitä ei voi perustella juurikaan, mutta mukavuudella.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

SNG

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 13.04.17 - klo:12:43
Hölmöä kun nuo luokitukset muuttuu samassa renkaassa nopeusluokkien lisäksi. Mistähän se johtuu? Siihen ei rengastestitkään ota kantaa, en ainakaan ole huomannut. Onkohan niissä todellisuudessa minkäänlaisia eroja? 205 olisi vaihtoehto myös, mutta hintalisä pistää miettimään. Kustannuksilla sitä ei voi perustella juurikaan, mutta mukavuudella.

Oikeastaan varmaan pitäisi puhua tuoteperheestä eikä mallista. Samassa koossa tehdään eri nopeus, kantavuus, vierintäkitkan, jopa märkäpidon renkaita vannesuojalla tai ilman, runflattinä jne. Sitten vielä autonvalmistajien luokituksella ensiasennuksiin.

Ja todellakin eff grip perffin elinkaari on todella pitkä, eli mallia varmasti kehitetään vuosien varrella. Ei varmasti ole identtinen vuoden 2017 rengas ja 2013 rengas.


PS. Alustan osille tulevaa rasitusta mietin kanssa kun päätin kaventaa, ja jousittamatonta massaa.

b1mpo

Anteeksi kun mainostan, mutta euromasterilla saa alennusta ja sarjan hinta vähän yli 400. Kulutusarvo on vain kova, c.

https://www.euromaster.fi/kuluttajat/renkaat/kampanjat_renkaat/goodyear-kesarengaskampanja-2017
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Kjimi

Tarkemmat tiedot Good Yearin kevätkampanjasta (voimassa 31.5. asti):
http://kampanja.goodyear.fi/

Täältä voi katsoa paikkakuntakohtaisesti kampanjassa mukana olevat rengasliikkeet:
http://kampanja.goodyear.fi/partecipating-dealer.htm

Itse ostin juuri Good Year F1 Assymetric 3 renkaat 225/40R18 koossa Star-Renkaasta asennettuna 515e hintaan (hinta nettisivuilla 595 sis.asennus - 80e kevätkampanjan alennuskuponki).
Skoda Octavia III LB Style Business 1.5 TSI DSG '20
Seat Leon FR 1.4 TSI '14

Ex: Seat Leon FR Business 1.4 TSI ACT DSG '17
      Seat Leon FR 1.8 TSI DSG '13
      VW Golf 1.6 FSI Sportline '05

VAG Whore

Mulla on pyörinyt alla GY EGP:t  nyt pari viikkoa. Mukavan hiljaiset ovat jos vertaa misukan energy savereihin. Kulutus myös ollut maltillista. Tilasin Camskillistä koossa 205/55r16. Hinta oli toimituskuluineen noin 290â,¬. Toimituskulujen osuus noin 40â,¬. Reilun viikon kesti kun saapui lähipostiin.
Skoda Octavia RS combi 2015 2.0 TSI

JaPi72

Tulossa ocuun 225/40/18 Dunlop sport maxx rt 2 renkaat. Onko kokemuksia?

Eka Golf

Eikä tosiaan kellään ole kokemusta Golfissa Normaneista SX2 tai edellisestä?  :o

avene

#144
Lainaus käyttäjältä: Eka Golf - 15.04.17 - klo:21:20
Eikä tosiaan kellään ole kokemusta Golfissa Normaneista SX2 tai edellisestä?  :o
Myydään työn kautta noita Nordman SX- ja SX2:ia. Tosi hyviä renkaita nokialaisilta hinta-laatusuhteeltaan. Ekat 500km on vain hieman äänekkäitä, mutta hiljenee myöhemmin. Ajo-ominaisuuksiltaan hyvät, ei vetele hirveästi uriin. Normaaliajossa ei mitään moittimista.

EDIT: Ei merkittävää eroa normikäytössä SX- ja SX2:sissa. Kuvio sama, kumiseos on vain hieman erilainen.
Skoda Octavia Mk III RS 2.0 Tdi - 2014

Eka Golf

Kiitos, jo helpotti!  ;D

sambolo

LainaaMulla oli alla ennen näitä uudet Sawat samassa koossa. Ajoin niillä yhden viikonlopun ja vaihdatin GY:hyn. Sawa oli todella tahmea. Paineita kokeilin 2,5-4.0 bar ja ne ei vaan rullannu. Kulutuskin oli reilusti suurempi.
Onkohan tuo rengas muuttunut(savan uhp 2), nettikaupassa oli kaksi vaihtoehtoa, muuten samat specsit mutta kalliimmassa oli kulutus E ja sadepito B kun halvemmassa on kulutus C ja sadepito A. Sava markkinoi kyseistä rengasta ajajan renkaina joissa pieni kulutus ja hinta. Pistin tilaukseen kun mielestäni halvalla sai(355e 225/40-18). Toivottavasti ei ole kuvaamasi kaltaiset.
Myös Depica uhp2 näyttää melko samalta, omaa samat specsit ja on myös goodyearin halpamerkki, olisi ollut vielä muutaman euron halvemmat, mutta sava tuntui tutummalta ja turvallisemmalta :D
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

Sniiki

No nyt voin yhtyä moittimaan Ocu Skeidaa meluisaksi kesäkiekkoihin siirtymisen myötä (talvella oli 225/40/18 kitkat). Tehtaalla alle tuupatut Bridgestone Potenza kumit on jotain mielipuolisen hirveää ajomelultaan, eikä tässä nyt ole oikeasti kyse pelkästään Ocun ominaisuuksista vaan samaa tarinaa voi lukea E39 kuskeilta. Pikaisella googletuksella löytyikin että täälläkin Ocuomistajilla nastakiekotkin on hiljaisemmat. Ovet & kontti vaimennettu & eristetty ja silti noiden kanssa jo 40kmh nopeudessa pitää kurkkia että jäikö joku ovi auki kun niin kumisee ja ujeltaa.

Jos joku kuulovaurion jo kärsinyt haluaa edukkaasti muutaman sata km ajetut 225/40/18 kumit niin yv:llä yhteyttä. Kai noista on iloa esimerkiksi radalla tai nuotiossa poltettaessa.
Pakko laittaa hyväksi todetut Hankook Ventus Evo V12 tai Prime 3 tilalle vaikkei tohon paskalaatikkoon kiinnostaisi penniäkään sijoittaa. Tosin positiivista tuossa on nyt ettei äänentoiston surkeutta huomaa kun ei kirjaimellisesti kuule mitään muuta rengasmelun takaa.

Ambis

Itsellä sama, 225 R17 Ice Contact 2:iin verrattuna aivan törkysen äänekkäät renkaat.

80 km/h asti ne on IMO ihan jees-OK, mutta 100 ja 120 on jo silleen ärsyttävän äänekkäät. Itellä tehty finikorin laaja äänieristys, et en voi kun kuvitella miten ihan bone stock MY17 auto noilla kuulostaa  ???
Octavia RS Combi TDI DSG 4x4 Moon White (MY17)

ex: 2011 Skoda Superb Combi TDI Greenline
ex: 2006 Kia Pro Ceed EX

Antamasi kirjaimet eivät vastaa kuvassa olevia.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Sniiki - 16.04.17 - klo:14:05
No nyt voin yhtyä moittimaan Ocu Skeidaa meluisaksi kesäkiekkoihin siirtymisen myötä (talvella oli 225/40/18 kitkat). Tehtaalla alle tuupatut Bridgestone Potenza kumit on jotain mielipuolisen hirveää ajomelultaan, eikä tässä nyt ole oikeasti kyse pelkästään Ocun ominaisuuksista vaan samaa tarinaa voi lukea E39 kuskeilta. Pikaisella googletuksella löytyikin että täälläkin Ocuomistajilla nastakiekotkin on hiljaisemmat. Ovet & kontti vaimennettu & eristetty ja silti noiden kanssa jo 40kmh nopeudessa pitää kurkkia että jäikö joku ovi auki kun niin kumisee ja ujeltaa.

Jos joku kuulovaurion jo kärsinyt haluaa edukkaasti muutaman sata km ajetut 225/40/18 kumit niin yv:llä yhteyttä. Kai noista on iloa esimerkiksi radalla tai nuotiossa poltettaessa.
Pakko laittaa hyväksi todetut Hankook Ventus Evo V12 tai Prime 3 tilalle vaikkei tohon paskalaatikkoon kiinnostaisi penniäkään sijoittaa. Tosin positiivista tuossa on nyt ettei äänentoiston surkeutta huomaa kun ei kirjaimellisesti kuule mitään muuta rengasmelun takaa.

Kun nuo potenzat kuluu, niin neljän millin kohdalla ne vasta rupeaa ääntä pitämään  ;).

EDIT: JA vaimentamatta 1/2/3 korinen octavia on äänekäs. Siitä ei pääse mihinkään. Kolmos korista on sentään yritetty vaimentaa.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy