Viime syksynä tuli volkkarilta kutsukamppaniakirje koskien käsijarrua. Vian olin itsekkin huomannut, eli käynnistyksen jälkeen kun nosti kytkimen vaihde vapaalla niin käsijarru lähti pois päältä. Päivityksen jälkeen käsijarru on tiominut oikein.
Lainaus käyttäjältä: K2 - 04.09.19 - klo:11:24
Hyvä että tulee selvyyttä, eihän meillä sitten ole mitään hätää täällä euroopassa
Maahantuoja on vastuussa takaisinkutsujen infosta, niin trafihan ilmoittaa vain sen mitä asiasta heille on kerrottu, ei se välttämättä ole koko totuus se on monasti nähty.
Ottamatta nyt kantaa autojen teknisiin ominaisuuksiin sen enempää eli mikä vaihteisto missäkin, niin Amerikassa siis vaihdetaan ihan konkreettisesti osia, kun tuohon T-Roc:iin tehtiin vain kevyt ohjelmapäivitys ja taas oli tuo ihmeellinen tietty lämpötila joka vaikutti oleellisesti vian esiintymiseen, alle 5 astetta jne???
Miten ihmeessä nää pohjolan olosuhteisiin myydyt volkkarit on aina niin herkkiä lämpötiloille, milloin on kuumia ja kosteita olosuhteita, milloin on mitäkin tekosyytä. Asiasta tiedottaminen tuskin ketään haittaa, jokainen saa itse lukea ja vetää johtopäätökset, varsin omituista että toiset lukee muiden puolesta? Minä vain julkaisin linkit joista löytyy tietoa, näistä ei vaan suomessa ole uutisoitu millään tavoin juuri nyt kun viime vuonna oli uutisia ja hassusti ihan vastaavan ongelma takaisinkutsu tehty vain tuoreelle uutuusmallille, jo myydyt suosikkimallit sivuutettu kokonaan vaikka amerikassa ne on korjausten alla isosti.
Itseäni eniten ihmetyttää se, että VW saa täällä euroopassa kaiken korjattua pelkällä softalla, entä jos volkkareista kiellettäisi tietokoneet kun ne ei osaa niitä upeita ominaisuuksia testata ennenkuin tuovat autot markkinoille? Luulisi että kaikki tuollaiset softabugit löytyisi jo testausvaiheessa?
Eihän niitä kaasuautojen ruosteisia räjähtäviä kaasutankkejakaan ollut ensialkuun kuin yksityisten tuomissa autoissa joista maahantuoja pesi ensin kätensä, sitten kun asiaa tutkitiin niin johan löytyi satoja maahantuojan toimesta maahantuotuja. Ei mitään väliä sillä kuinka monta autoa on korjattava, yksikin onnettomuus jossa joku kuolee tai loukkaantuu valmistajan virheen takia on turha.