A4 B9

Aloittaja makelja, 19.08.12 - klo:18:37

« edellinen - seuraava »

Hawtin

Lainaus käyttäjältä: niksu - 29.10.15 - klo:20:02
B8:n saa VCDS:llä lämmitämään myös moottorin, ei tarvii käydä merkkihuollossa sen takia.

Lainaus käyttäjältä: JaniKuula - 27.10.15 - klo:08:47
Kaiken tuon lisäksi myös PTC vastukset lähtevät pois. Erittäin typerä toteutus kaikinpuolin. B8 piti myös jotain fyysisiä muutoksia tehdä että sai moottorin lämpiämään.

Tuntuu olevan hieman eriäviä näkemyksiä, miten se lämmitys on vanhassa onnistunut. Tuntuu myös oudolta, että jos lämmityksen ulottaminen moottoriin onnistuu vain koodaamalla eikä siitä aiheudu mitään haittaa auton muille toiminnoille, niin vittuileeko Audi, mersu & co asiakkailleen? Kyllä niitä autoja aika paljn myydään kylmiin maihin ja moottorin lämmittäminen varmaankin auttaisi auton toimivuutta ja kestoa. Ja kyllä se Saksassakin lämpö talvella painuu alle +5:n aivan säännöllisesti. Nyt asiakkaat joutuvat ottamaan vielä ylimääräisen lämmittimen "turhaan"... :o
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

Taky

Lainaus käyttäjältä: th - 31.10.15 - klo:09:15
Lohkolämppäri tosin taidetaan joka tapauksessa asentaa vasta perillä.

mahtaako millaisen saada?
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Taky

Lainaus käyttäjältä: Hawtin - 31.10.15 - klo:09:37
Tuntuu myös oudolta, että jos lämmityksen ulottaminen moottoriin onnistuu vain koodaamalla eikä siitä aiheudu mitään haittaa auton muille toiminnoille, niin vittuileeko Audi, mersu & co asiakkailleen?

Ainakaan MB (S/W205) se ei näillä tietämillä onnistu - siis moottorin lämmitys tehdas weballa.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

MMV

Konffailin uuden A4 Avant 190 hp TDI quattron vaatimillani perusvarusteilla, hinta n. 60 tonnia. Ei herätä ostohaluja nykyiseen verrattuna ja vasta 3.0 TDI toisi autoon riittävästi haluttavuutta. Valitettavasti hinta menee silloin naurettavaksi (~75tâ,¬).

JoLah

Lainaus käyttäjältä: th - 31.10.15 - klo:09:15
Tuli kyllä tuo itselle yllätyksenä ettei comfort paketin lisälämmitin lämmitä moottoria ollenkaan. Poistin kokoonpanosta lohkolämppärin samalla kun lisäsin comfort paketin. Myyjäkään ei maininnut mitään tässä kohtaa moottoorin lämmittämisestä. Pitäisiköhän tuohon ottaa nyt sitten lohkolämppäri rinnalle kovien pakkasten varalle vai odotella josko tuohon tulee jokin modaus saataville? Moottorina 2.0tdi 140kw.

Tilaus oli ehditty jo muutenkin lukita tilaan, jossa sitä ei voida enää muokata. Olisin vaihtanut vielä pyöreän ratin tilalle littanalla alaosalla olevan, sekä vaihtanut kääntyvät peilit tummeneviin. Lohkolämppäri tosin taidetaan joka tapauksessa asentaa vasta perillä.

Turhaa rahan haaskausta laitella mitään säteilylämmitintä. Joko koodaat/muokkaat tehdas Eberisi lämmittämään moottoria tai sitten vaan esilämmität ohjaamon nopealla 10-15 min lämmityksellä, käynnistät ja jätät lämmittimen auttamaan moottoria. Se moottori on mitoitettu kestämään kylmäkäynnistykset. Logiikka miksi sisätilan lämmitykseen päädytään on päästöt, nopea lämmitys jolloin mukavuus on maksimissa ja akkuhuolet minimissä. -30 asteen pakkaset ovat etelä suomessa harvinaisia. Jos niitä on se viikko, pidä talvilomaa kotona tai kulje se viikko julkisilla/taksilla jos kylmän moottorin käynnistys epäillyttää.
Skoda Octavia Ambition 2.0 150 TDI DSG 4x4 Matrix LED+peruutuskamera

Mjkarhu

Itsekin otin comfort paketin ja en todellakaan aio asennella mitään lisälämmittimiä. No itellä on talli, mutta kyllä ne autot stadissa seisoo kadun varressa ja lähtevät joka aamu liikkeelle. Suuri osa vielä vanhoja ja tässä ketjussa puhutaan uudesta. Varmasti kestää ne kylmäkäynnistykset. Enemmän olisin huolissani akun kestävyydestä, se kun ei kylmällä lataudu kunnolla. Ennemmin ottaisin kaksi akkua, kuin säteilylämmittimen.

Flat

Mites muut ennakkotilaajat, meinaattako mennä etukäteen kauppaan ihmettelemään kulkinetta, vai odotatteko vain omaanne ? Itse taidan ottaa ensikosketuksen autoon vasta sitten kuin oma tulee.

Onkos tässä muuten sline kylkilistat vakiona, samaan tyylin kuin b8ssa ?

Jukes

Ehkäpä sitä joutuu käymään ennakkoon katselee, jos sattuu kohdalla.
Sline listat ovat myyjän mukaan uusissa vakiona.  Ennakko tietona tuli että mustaoptiikan ensinmäiset autot menevät tuotantoon viikolla 4.
Audi A4 avant quattro 2.0tdi

JaniKuula

Lainaus käyttäjältä: JoLah - 31.10.15 - klo:12:10
Turhaa rahan haaskausta laitella mitään säteilylämmitintä. Joko koodaat/muokkaat tehdas Eberisi lämmittämään moottoria tai sitten vaan esilämmität ohjaamon nopealla 10-15 min lämmityksellä, käynnistät ja jätät lämmittimen auttamaan moottoria. Se moottori on mitoitettu kestämään kylmäkäynnistykset. Logiikka miksi sisätilan lämmitykseen päädytään on päästöt, nopea lämmitys jolloin mukavuus on maksimissa ja akkuhuolet minimissä. -30 asteen pakkaset ovat etelä suomessa harvinaisia. Jos niitä on se viikko, pidä talvilomaa kotona tai kulje se viikko julkisilla/taksilla jos kylmän moottorin käynnistys epäillyttää.

Vai on se mitoitettu kestämään kylmäkäynnistykset  ;D veikkaan kaveri ku oulun yläpuolella meinaat tota nokipannua hitsata käyntiin talven yli niin saattaa mennä muutakin ku akku vaihtoon!
Ajossa: Audi A4 Sedan 2.0 TDI Quattro (140kw) + Stronic
Audi A4 Avant 2.0 TDI Man. 2008 (B8)

niksu

Lainaus käyttäjältä: Hawtin - 31.10.15 - klo:09:37
Tuntuu olevan hieman eriäviä näkemyksiä, miten se lämmitys on vanhassa onnistunut.

Omaan B8:n tehtiin VCDS:llä muutos ja olen 100%:n varma, että nyt lämpeää konekin. Ei tarvitse mitään fyysistä muutosta. Koodausohje löytyy esim Audifinnsiltä.

Passatti

Kävin eilen katsomassa tätä uutta ihmettä. Eipä ollut paljon ihmettelemistä. Ei herättänyt ostohaluja vaikka olin jo pyytänyt tarjoukset eri paikoista. Ei tullut kauppoja.
Always lead, never follow

TeePee66

Lainaus käyttäjältä: Flat - 31.10.15 - klo:18:39
Mites muut ennakkotilaajat, meinaattako mennä etukäteen kauppaan ihmettelemään kulkinetta, vai odotatteko vain omaanne ? Itse taidan ottaa ensikosketuksen autoon vasta sitten kuin oma tulee.

Kyllä ajattelin mennä katsomaan & kokeilemaan ennen kuin omani saan. Sen verran kuumetta pukkaa. Ei taida kyllä ensi vaiheessa 185kW:ta olla ajettavana :(

Toivottavasti tulee Manhattan harmaitakin näytille, vaikka onkin turhaa enää väriä miettiä, kun on sellainen jo tilattu....
A5 Sportback Business Sport Comfort Ed. TFSI 185kW quattro -18
ex: A4 Avant Business Sport TFSI 185 kW quattro -16.
A5 Sportback quattro -12
A5 Coupe -08
A4 Avant -04

tpu

Suomen konifguraattoristakin löytyy nyt vihdoin tämä uusi A4.

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: JaniKuula - 31.10.15 - klo:19:04
Vai on se mitoitettu kestämään kylmäkäynnistykset  ;D veikkaan kaveri ku oulun yläpuolella meinaat tota nokipannua hitsata käyntiin talven yli niin saattaa mennä muutakin ku akku vaihtoon!
Itse olen aika skeptinen tuon kylmäkäynnistysten tuhovoiman  suhteen. Aihe oli ajankohtainen silloin, kun öljyt hyytyivät kylmässä. Oli aivan normaalia, ettei öljyvalunut kylmällä säällä ulos astiasta, öljy ei pumppautunut kunnolla ja kovilla pakkasilla öljyn paineiden nousua sai odotella tovin. Nykyisillä viskositeetiltään ohuilla ja aina vain  ohenevilla öljyillä ei ole tuollaisia ongelmia, eikä kylmäkäynnistys siksi ole myöskään mikään erityisen kuluttava tapahtuma.

JaniKuula

#434
Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 01.11.15 - klo:12:17
Itse olen aika skeptinen tuon kylmäkäynnistysten tuhovoiman  suhteen. Aihe oli ajankohtainen silloin, kun öljyt hyytyivät kylmässä. Oli aivan normaalia, ettei öljyvalunut kylmällä säällä ulos astiasta, öljy ei pumppautunut kunnolla ja kovilla pakkasilla öljyn paineiden nousua sai odotella tovin. Nykyisillä viskositeetiltään ohuilla ja aina vain  ohenevilla öljyillä ei ole tuollaisia ongelmia, eikä kylmäkäynnistys siksi ole myöskään mikään erityisen kuluttava tapahtuma.

No tervetuloa käynnistelemään. Mielestäni täysin typerää värkätä edes jos mahdollisuus on moottori lämmittää...-40 pakkasta ei ole mikään ihme joten uskon että autolle ja itselle on mukavempi lämpimänä lähteä.

Edit: Ja toki kyllä se sijainti vaikuttaa varmasti päätökseen. Tuskin siellä etelässä on niin väliksi vaikka ei moottoria esilämmittäis. Lähinnä puhun vain omasta kokemuksesta ja sijainnista.
Ajossa: Audi A4 Sedan 2.0 TDI Quattro (140kw) + Stronic
Audi A4 Avant 2.0 TDI Man. 2008 (B8)

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: JaniKuula - 01.11.15 - klo:14:46
No tervetuloa käynnistelemään. Mielestäni täysin typerää värkätä edes jos mahdollisuus on moottori lämmittää...-40 pakkasta ei ole mikään ihme joten uskon että autolle ja itselle on mukavempi lämpimänä lähteä.

Edit: Ja toki kyllä se sijainti vaikuttaa varmasti päätökseen. Tuskin siellä etelässä on niin väliksi vaikka ei moottoria esilämmittäis. Lähinnä puhun vain omasta kokemuksesta ja sijainnista.
Olen kyllä elänyt ja autoillut aivan tarpeeksi lapissa tunteakseni ne olosuhteet. Eikä tässä nyt oikeastaan kuuluisi nokiitella sillä, kenen pakkasmittari näyttää kovimpia pakkasia, vaan ennemminkin olisi syytä miettiä sitä, että onko sillä esilämmityksellä vaikutusta moottorin kulumiseen. Voitko hieman tarkemmin perustella sen, miltä kulumiselta esilämmitys pelastaa?

JLa

Kävin eilen Skiexpo-messuilla ja siellä oli Ski Sport Finlandin osastolla nähtävänä uusi A4 B9 Sedan 2.0 TDI Ultra. Ulkoisesti B9 on hyvin lähellä edeltäjäänsä, mutta ohjaamossa on paljon uutta. Auton yleisilme on varsin laadukkaan, asiallisen ja tyylikkään oloinen. Esittelyuauton urheiluistuin on yhtä hyvä kuin edeltäjässään ja istuma-asennon saa tarvittaessa hyvinkin matalaksi. Niskatuen etäisyyssäätöä ei ole A4:ssa vieläkään, mutta niskatuki ei kuitenkaan tuntunut olevan liian lähellä päätä. Uusi A4 B9 on varsin fiksun ja harkitun oloinen kokonaisuus, josta on vaikea löytää moitittavaa ainakaan ensi näkemältä.  :D

JaskaPankuttaja

Kylämäkäynnistyksen moottoria kuluttava vaikutus syntyy siitä että kylmällä moottorilla on polttoaineseosta rikastettava verrattuna lämpimään moottoriin kun osa polttoaineesta tiivistyy kylmiin metallipintoihin.

Sylinterin seinämiin tiivistyessään se sitten laimentaa öljykalvoa joka johtaa lisääntyneeseen kitkaan männänrenkaiden ja sylinterinseinämien välillä ja se taas kuluttaa sekä männänrenkaita että sylinterinseinämiä.

Nykyautot polttoaineen suorasuihkutuksineen ja toisaalta nykyisen öljyt ovat vähentäneet tätä vaikutusta mutta kokonaan ne eivät ole sitä poistaneet.

On aika mahdotonta laskea kylmäkäynnistyksen moottoria kuluttavan vaikutuksen vastaavaa kilometrimäärää lämpimällä moottorilla koska lämpimällä moottorilla sylinteriputkien ja männänrenkaiden kuluminen on vähäistä että arvon voi vetää hatusta. Kaikki arvot 0 ja äärettömän välillä on yhtä tosia.

Mutta tosiasia on sekin että kylmäkäynnistys kuluttaa moottoria, tosin nykytekniikalla siis paljon vähemmän kuin vanhoilla öljyillä ja kaasuttimilla ja käsirikastimilla varustetuilla moottoreilla.

Flat

Onkos joku deletoinnnut aikaisemman ketjun kokonaan pois, vai minne se on kadonnut ?

NCAP testituloksia , jos jotain nyt sattu kiinnostamaan:

http://euroncap.blob.core.windows.net/media/20035/euroncap-2015-audi-a4-datasheet.pdf


LEMMY

Tänään soitti myyjä että viikolla 2 menee tuotantoon mun auto. Eli varmaan Helmikuun alussa alle.
Audi A4 sedan S line 2.0 TFSI S tronic, Daytona Grey 2020
Ex.Audi A4 sedan 2.0 TFSI quattro S tronic, Scuba Blue 2016
A3 SB 1,8 TFSI  quattro S tronic 2013

välkky

Tuohon moottorin lämmitykseen, onko kukaan kysynyt voiko autoon asentaa tarvikewebastoa/eberiä? On varmaan halvempikin ratkaisu kun tuo tehdas asenteinen...
Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21
Skoda Octavia TDI RS -16

jotpee

Lainaus käyttäjältä: välkky - 05.11.15 - klo:09:15
Tuohon moottorin lämmitykseen, onko kukaan kysynyt voiko autoon asentaa tarvikewebastoa/eberiä? On varmaan halvempikin ratkaisu kun tuo tehdas asenteinen...

Ainakin loppupään B8 140 kW:n dieseliin (lienee sama kuin B9 140 kW) sai jälkiasennus-Webaston. Helsingin Autovarustelu pyysi vuosi sitten 1950 euroa 5 kW Webastosta kello-ohjauksella.
Ex: A4 Avant 2,0 TFSI 155 kW quattro s-tronic -11

välkky

Lainaus käyttäjältä: jotpee - 05.11.15 - klo:12:28
Ainakin loppupään B8 140 kW:n dieseliin (lienee sama kuin B9 140 kW) sai jälkiasennus-Webaston. Helsingin Autovarustelu pyysi vuosi sitten 1950 euroa 5 kW Webastosta kello-ohjauksella.

Ja konfiguraattorin mukaan alkuperänen maksaa noin 2200â,¬
Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21
Skoda Octavia TDI RS -16

Flat

Lainaus käyttäjältä: LEMMY - 04.11.15 - klo:17:02
Tänään soitti myyjä että viikolla 2 menee tuotantoon mun auto. Eli varmaan Helmikuun alussa alle.

koskas olitkaan laittanut auton tilaukseen ?

JaniKuula

Lainaus käyttäjältä: välkky - 05.11.15 - klo:14:50
Ja konfiguraattorin mukaan alkuperänen maksaa noin 2200â,¬

Eli 250 jo pelkästään siinä säästää. Sitten vielä vaivannäkö sen tehdasasenteisen muuttamisen niin että moottorikin lämpeää. Ja vielä lisäksi lähtee ne ptc vastukset. Jälkiasenteinen on fiksumpi jos pelkkää lämmitintä tosiaan ostamassa.
Ajossa: Audi A4 Sedan 2.0 TDI Quattro (140kw) + Stronic
Audi A4 Avant 2.0 TDI Man. 2008 (B8)

LEMMY

Lainaus käyttäjältä: Flat - 05.11.15 - klo:15:04
koskas olitkaan laittanut auton tilaukseen ?
Tarvi lukea ketjua takas, kun en muistanut enää  :) Eli 7.10 vedin nimen paperiin. Alustava päivä oli 22.01.2016 toimitus. Eli aika hyvin ehkä toteutuu.
Audi A4 sedan S line 2.0 TFSI S tronic, Daytona Grey 2020
Ex.Audi A4 sedan 2.0 TFSI quattro S tronic, Scuba Blue 2016
A3 SB 1,8 TFSI  quattro S tronic 2013

MMV

Lainaus käyttäjältä: JaniKuula - 05.11.15 - klo:15:24
Eli 250 jo pelkästään siinä säästää. Sitten vielä vaivannäkö sen tehdasasenteisen muuttamisen niin että moottorikin lämpeää. Ja vielä lisäksi lähtee ne ptc vastukset. Jälkiasenteinen on fiksumpi jos pelkkää lämmitintä tosiaan ostamassa.

Tuosta puuttui kaukosäätö. Esim. minä en ainakaan kellolla ole tehnyt mitään, kun aina laitan Weban kaukosäädöllä käyntin. Lisäksi kanattaa huomioida seuraava:

Comfort-paketti

Sisältää seuraavat varusteet:
•Vetokoukku
•Seisontalämmitys- ja tuuletus kaukosäätimellä
•Automaatti-ilmastointi 3-alueinen
•Automaattisesti himmentyvä kehyksetön taustapeili
•Etusivulasit äänieristelasia

Tuon hinta on noin 2500 euroa ja silloin alkaa olla jo vastinetta. Itse olen himpun syttymässä uudelle A4:lle (Avant 190 hp quttro).

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: rami - 05.11.15 - klo:15:02
Pasuuna on pois suljettu vaihtoehto lepuutuskoneen vuoksi. Niin moni on rehellisesti tunnustanut lepuutuksen kytkennässä esiintyvää nykytysilmiötä. Ei sellaista nykimisriesaa viitsi pirukaan autoonsa ostaa. Voi kyllä suoraan sanoa,että lepuutus on seuraava VAG-susi. Taikka jää kokeiluasteelle.
Onneksi uudessa A4:ssä ei ole tuota toimintaa 150 hv koneessa,joten säilyy yhtenä vaihtoehtona Avensiksen kanssa.
Mistä lähtien tuo lepuutus on ollut käytössä diseleissä? Bensamoottorihan ei ole mikään auton moottori sanojesi mukaan, etkä siksi varmaan sellaista olisi ostamassa. Hirveitä syömäreitäkin nuo bensakoneet ja eihän niillä meinaa päästä edes liikkeelle, kun alavääntö on olematon.

enkero

Lainaus käyttäjältä: rami - 05.11.15 - klo:15:02
Onneksi uudessa A4:ssä ei ole tuota toimintaa 150 hv koneessa,joten säilyy yhtenä vaihtoehtona Avensiksen kanssa.

Kun julli on kyllin rakastunut kotteroonsa, niin voi harkita uutta koppuraa?

Lainaus käyttäjältä: rami - 01.07.15 - klo:19:14
Alkaapas vikalistaa lisääntymään kun aikaa kuluu. Ja mikä jännää niin samoja vikoja joista itse olen kirjoitellut jo ajat sitten. "Jullit" haluaa faktaa siinä sitä alkaa pikkuhiljaa tulemaan.  "jullien" mielestä se on ollut provoilua. Vanha sanonta. "aika tapansa näyttää.
Meikä on niin monet pirssit ajanut,että tietoa kyllä löytyy mikä on autossa normaalia ja mikä ei.
Ehdottomasti viimeinen Audi. Ei mistään premiumista kyllä voi puhua. Todella ongelmalaatuinen auto joka yrittää ratsastaa merkillään. No onneksi osa ihmisistä alkaa tajuamaan kusetuksen.
Tehtaan pitää saada katetta autoilleen ja sitä nyt tehdään huonontamalla laatua. ;D ;D ;D

Ehdottomasti.
C250CDI t 4matic -12 - Clio ST 2017
ex: Fabia III Combi 1.2 TSI DSG Style -16, Octavia Combi Style 4x4 TDI DSG -15, Fabia III 1,2 TSI DSG -15, Octavia III Combi 1,6 TDI DSG -13,Fabia II vRS -10, Octavia II FL Combi 1,4 TSI -09, Octavia I HB 1,9 TDI -98

JaniKuula

Lainaus käyttäjältä: MMV - 05.11.15 - klo:15:53
Tuosta puuttui kaukosäätö. Esim. minä en ainakaan kellolla ole tehnyt mitään, kun aina laitan Weban kaukosäädöllä käyntin. Lisäksi kanattaa huomioida seuraava:

Comfort-paketti

Sisältää seuraavat varusteet:
•Vetokoukku
•Seisontalämmitys- ja tuuletus kaukosäätimellä
•Automaatti-ilmastointi 3-alueinen
•Automaattisesti himmentyvä kehyksetön taustapeili
•Etusivulasit äänieristelasia

Tuon hinta on noin 2500 euroa ja silloin alkaa olla jo vastinetta. Itse olen himpun syttymässä uudelle A4:lle (Avant 190 hp quttro).

Niinkuin totesin että jos PELKÃ,,N lämppärin laittaa. Mutta muuten tuo comfort paketti on hyvin hinnoiteltu :)
Ajossa: Audi A4 Sedan 2.0 TDI Quattro (140kw) + Stronic
Audi A4 Avant 2.0 TDI Man. 2008 (B8)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy