Leon 2013 ongelmat ja viat

Aloittaja Leon_122, 15.04.13 - klo:15:14

« edellinen - seuraava »

hph

Lainaus käyttäjältä: Joshua - 06.04.17 - klo:13:13
Mikäs vikana kun ilmoittaa "Check right side turn signal!"
Edessä ja takana kyllä vilkkuu mutta sivupeilin valo ei vilku.
Eikös se vika ole siinä peilinvilkussa, jos ei kerran toimi....hohhoijaa

Joshua

Mjoo, ovela kyllä kun laittaa auton lukkoon niin kyllä välähtää.
Tilasin eBaysta uuden ledisysteemin.

Aika helppo ottaa se kuori siitä irti, jos vaikka innostuis dippaamaan sivupeilitkin  ::)
Audi A3 1.5 S-Line Business Sport -17
ex. Audi A3 1.4 TFSI -16
     Seat Leon 1.4 TSI FR -13

MikHei

Nykäisitkö kuoren sellaisenaan irti, vai irroititko ensin peilistä sen "peilaavan"  ;D osan ja sitten sieltä kiinnitys nipsuja helpottamalla sen kuoren? Kahta tyyliä tässä.
Seat Leon Fr, 1.5Tsi 150hv, 2022, Desire Red.
Seat Leon Fr, 1.4Tsi 140hv, 2013, Pirineos Grey.

Joshua

Juu, peili eka irti, tässä oli aika simppelit ohjeet.
Mulla oli vaan jostain syystä 2 kiinnikettä jo valmiiksi rikki ja kuoressa pieni halkeama sisäreunassa mutta hyvin pysyy kuitenkin.
Audi A3 1.5 S-Line Business Sport -17
ex. Audi A3 1.4 TFSI -16
     Seat Leon 1.4 TSI FR -13

Joshua

Lainaus käyttäjältä: Joshua - 07.04.17 - klo:18:01
Juu, peili eka irti, tässä oli aika simppelit ohjeet.
Mulla oli vaan jostain syystä 2 kiinnikettä jo valmiiksi rikki ja kuoressa pieni halkeama sisäreunassa mutta hyvin pysyy kuitenkin.

Tässä siis http://www.seatcupra.net/forums/showthread.php?t=408610
Innostuin dippaamaan ne kuoret tänään iltapuuhiksi töissä kun oli sisätilat tarjolla, tuli hyvät kun teki maltilla ja tarpeeks monta kerrosta, joku 4 tuntia meni.
Kokeilin vasemman puolen tota ledistraippia oikealla niin vika onkin kuin onkin onneksi siinä, eilen on shipattu ebaysta ostettu osa :)
Audi A3 1.5 S-Line Business Sport -17
ex. Audi A3 1.4 TFSI -16
     Seat Leon 1.4 TSI FR -13

Yaffa0

En tiedä kuuluuko tämä asia tähän ketjuun, mutta laitetaan kuitenkin. Sivuaa kuitenkin aihetta ongelmat ja viat, mutta nyt positiivisessa hengessä :D.

Eli oma autoni tuli siihen ikään, että piti käyttää se 3-v katsastuksessa vielä ennen uuteen vaihtoa. Sain katsastuksen yhteydessä harvinaisen tilaisuuden päästä vapaasti katselemaan auton pohjaa rasvamontusta. Sehän oli oikein positiivista katseltavaa. Ensinnäkin Leon ST FR:n pohja vaikuttaa olevan aika hyvin suojattu. Siellä on paljon muovilevyjä ja aika fiksusti laitettuna. Yhtään ruostetta ei ollut missään, ei edes pakoputkessa :O Eihän tietysti näin uudessa autossa ruostetta saisi ollakaan, mutta että pakoputkistokin oli lähes uuden näköinen. Yleensä siihen tulee ruostetta parissa vuodessa. Putkisto näyttää olevan vielä aika fiksusti tuettu. Autolla on ajettu tasaisesti ympäri vuoden PKS-alueella valtion "ihanasti" runsaasti suolaamilla teillä. Täällä PKS alueella käytetään suolaa ronskisti. Tosin olen pessyt käsin autoa säännöllisesti myös. Ja ammun painepesurilla myös aina auton alle.

Muutkin katsastuskohteet antoivat hyvät tulokset. Jarruerot edessä (vas/oik), takana (vas/oik) ja käsijarru (vas/oik) olivat kaikki 0%. Läpimenorajat olivat 30% etu-takajarruille ja 70% käsijarrulle. Iskareissa oli eroa 1% edessä ja 2% takana. Päästömittauksen arvoista en osaa sanoa mitään, mutta katsastajan mukaan kaikki oli niissäkin OK (TSI-kone siis kyseessä).

Eli tänne "viat ja ongelmat" ketjuun myös positiivisia uutisia kerrankin ;) Leon vaikuttaa olevan ihan laadukas konstruktio ja minulla on ollut viattomat 3 v. ja 50 tkm tämän auton kanssa.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

Daatta

Minulla on muutamana aamuna tarjonnut ruutuun ACC & Front assist erroria. On korjautunut auton uudelleen käynnistyksellä, mutta jostainhan tuo kielii. Muuten Cupra on ollut pitkälti viaton peli, mittarissa nyt karvan päälle 30tkm.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

jukez76

Moi!

Surkea maalipinta 2016 mallin Seat Leon St ecomotivessa. Maalina tavallinen tummansininen. Ihan kuin ei olisi lakkaa ollenkaan. Auton pesussa käyttökin saa naarmuja aikaan. Sama pesupaikka kuin 3 edelliselläkin autolla toimi ilman ongelmia. Myllytetty jo kerran, ja naarmut pesussa tulleet uudelleen. Kengistä myös selviä pohjamaaliin asti tulleita naarmuja oviaukon alapalkissa, sama takaluukussa. Ei ole yhtään rankemmin käytetty kuin aikaisemmat autot. En tiedä pitäisi käyttää varmaan myyjällä...

t. Jukka

Yaffa0

Perusvärit ovat herkempiä kuin metallit. Suosittelen vahaamista 2-3 kertaa vuodessa (esim. värivaha tässä tapauksessa). Kovavahauskin, vaikka on työläs, tuo pitkäaikaisen suojan maalipintaa vastaan.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

jukez76

On totta että perusväri saattaa olla heikompi, vaikka en usko että näin heikko. Vahattu juuri kovavahalla liikkeessä. Sen jälkeen naarmut samaan tapaan pesussa, jossa käytetty pehmeää painepesurin harjaa (parkkipesu). En tiedä antaako vahaus oikeesti suojaa naarmuja vastaan.

t. Jukka


pegasus

Ongelma on juurikin pesuvälineessä. Pehmeää harjaa en ole vielä löytänyt autonpesua varten

sakal83

Lainaus käyttäjältä: jukez76 - 08.05.17 - klo:11:45
Sen jälkeen naarmut samaan tapaan pesussa, jossa käytetty pehmeää painepesurin harjaa (parkkipesu). En tiedä antaako vahaus oikeesti suojaa naarmuja vastaan.
Olet siis pessyt auton jossain itsepalvelupaikassa, jossa jokanen vuorollaan käyttää painepesurin harjaa? :o
Sellaista vahaa ei valitettavasti ole olemassakaan, mikä tuon pesumenetelmän jälkeen ei näyttäisi naarmuiselta  ;)
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

jukez76

Itsepalvelupaikassa kyllä, ja harjalla painepesun jälkeen kyllä. Harja vaikuttaa pehmeämmälle.

Samoin pesumenetelmin käsin omalla harjalla tai itsepesupaikassa pesten omia tai muiden autoja en ole saanut ~20 vuoden sisään vastaavia naarmuja aikaiseksi. Tai ylipäätään mitään omaan silmään ottavia selviä naarmuja. En siis naarmuilla tarkoita mitään vain puhtaalla pinnalla ja aurinkoisella kelillä näkyviä vaan ihan kunnon naarmuja jotka näkyy likaiseltakin pinnalta autotallissa huonolla valaistuksella. Ammattimies ei saanut myllytettyä kaikkia syntyneitä piiloon koska oli niin syviä. Luuli että mulla oli jokin luuta jolla vetelen lumia katolta.

Sitten laittoivat kovavahakerroksen. No seuraavan pesun jälkeen pinta ihan samanlainen vaikka kuinka yritti hellästi pitää harjaa.

Ehkä sitten pitää käyttää Seatin kanssa vain painepesua, jos kaikki harjat ovat liian kovia(?) Oudolta kyllä kuulostaa.

-Jukka

vagfani

Itse tiedän erään reilu vuoden vanhan Audi A3:n missä oli vastaavaa, naarmut näkyi. Väri oli musta. Olen tehnyt johtopäätöksen että mitkään harjapesut ei käy. Käsin pestessäkin pitää olla tarkka että ei ole yhtään hiekkaa pesusienen alla. Eli harjaton konepesu on paras, tosin ei tee yhtä tarkkaa jälkeä.

hge

Lainaus käyttäjältä: vagfani - 08.05.17 - klo:17:31
Itse tiedän erään reilu vuoden vanhan Audi A3:n missä oli vastaavaa, naarmut näkyi. Väri oli musta. Olen tehnyt johtopäätöksen että mitkään harjapesut ei käy. Käsin pestessäkin pitää olla tarkka että ei ole yhtään hiekkaa pesusienen alla. Eli harjaton konepesu on paras, tosin ei tee yhtä tarkkaa jälkeä.

Harjaton konepesu tai jos haluaa puhdasta jälkeä niin pesee itse käsin vaahdottimen ja hellän pesukintaan kanssa. Vaahdotin painepesuriin ja siihen kylkeen Bilt Hamber Auto Foam esipesuaine, shampooksi esim. Dodo Born To Be Mild ja pesukintaaksi joko lammaskinnas tai synteettinen mikrokuitupesukinnas. Näillä ei voi mennä pieleen.
U jelly?

Daatta

Naarmunsininen auto ja ihmettelee miksi peruharja naarmuttaa... Auto pestään pesukintaalla, ei harjalla.  ??? Ohjeet pesuun jo tulikin.  8)

Kaikkia naarmuja ei edes kannata yrittää "myllyttää" pois. Menee vaan pinta puhki, tuolla kulutuksella.

Cupran Nevada White kolmikerroserikoisväri on edelleen melko hyvässä kunnossa 2,7 vuoden jälkeen. Toki pesunaarmuja siihenkin tulee, vaikka kintaalla peseekin. Valkoinen väri antaa myös paljon anteeksi. Uskallan suositella ko. sävyä, vaikka maalatessa värin häivyttäminen vaatiikin hyvän maalarin.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

jukez76

OK. En tiennyt että naarmun perusväri on sininen(?) Näyttää myös kommenttien perusteella siltä että Seat maailmassa on totuttu surkeaan maalin laatuun.

Aikaisemmat autoni olivat Volvo, Ford ja 2xOpel. Noihin ei tullut samaan tapaan naarmuja pesussa vaikka harjat oli silloin vähän sitä sun tätä eli mitä sattui käteen löytymään. Toinen Opeleistakin oli lähes samaa sävyä sininen.

-Jukka

vagfani

Eikös kaikki metallivärit ole kolmikerroksisia ja nevada white vain yksi muiden joukossa? Perusväreissä on kai vähemmän kiiltoa, mutta kaikissa kolme kerrosta?

hge

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 09.05.17 - klo:13:21
Naarmunsininen auto ja ihmettelee miksi peruharja naarmuttaa... Auto pestään pesukintaalla, ei harjalla.  ??? Ohjeet pesuun jo tulikin.  8)

Kaikkia naarmuja ei edes kannata yrittää "myllyttää" pois. Menee vaan pinta puhki, tuolla kulutuksella.

Cupran Nevada White kolmikerroserikoisväri on edelleen melko hyvässä kunnossa 2,7 vuoden jälkeen. Toki pesunaarmuja siihenkin tulee, vaikka kintaalla peseekin. Valkoinen väri antaa myös paljon anteeksi. Uskallan suositella ko. sävyä, vaikka maalatessa värin häivyttäminen vaatiikin hyvän maalarin.

Pysytään vielä aiheessa. Ootko myllyttänyt autoa? Kiinnostaisi tietää miten kova lakka näissä on, olen itse poistamassa pesunaarmuja kunhan kelit antaa myöden.
U jelly?

Daatta

VAG:n sininen on tunnetusti naarmun sininen... Kertonee siitä, että väri on kova naarmuuntumaan ja ne (naarmut) myös näkyvät herkästi. Muista merkeistä en osaa sanoa, mutta tämä onkin VAGarena.  ;)

Lainaus käyttäjältä: vagfani - 09.05.17 - klo:14:51
Eikös kaikki metallivärit ole kolmikerroksisia ja nevada white vain yksi muiden joukossa? Perusväreissä on kai vähemmän kiiltoa, mutta kaikissa kolme kerrosta?

Maalari sanoi, että tuossa on sävypohja, massa (eli se väri) ja lakka. Pohjamaali toki tulee aina lisäksi. Piti myös vaikeana maalata, mutta hyvin maalaus silti onnistui. Normaalisti pinnassa on värimassa ja lakka. Myös perusvärissä on lakka päällä.

Lainaus käyttäjältä: hge - 09.05.17 - klo:14:53
Pysytään vielä aiheessa. Ootko myllyttänyt autoa? Kiinnostaisi tietää miten kova lakka näissä on, olen itse poistamassa pesunaarmuja kunhan kelit antaa myöden.

En ole ottanut kuin pari naarmua puskurista pois. Hyvin ne lähti, aineena Schollin S20 muistaakseni ja keskikova vaahtomuovi. Koko auton myllytys on vasta suunnitelmissa. Perinteisesti VAG:n lakka on kova, mutta tuo on kovin tapauskohtaista.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Yaffa0

Nykyinen Leon ST on perus Emocion Red, joka on kestänyt kohtuu hyvin naarmuuntumista. En ole tosin käynyt pesulinjalla, vaan käsinpessyt aina ja vahannut pari kertaa vuodessa. Kiveniskemiä on konepeltiin tullut ja niitä olen maalikynällä paikannut.

Mietin tammikuussa uutta Leonia tilatessa pitkään, että mitä väriä uskaltaisi koittaa ja kyselin myyjältä mm. kahden eri sinisen ominaisuuksia. Hän sanoi, että juuri niitä perussinisiä ovat joutuneet myllyttämään, kun niitä on käytettynä tullut takaisin. Päädyin sitten siihen uuteen Mystery Blue metalliväriin. Sehän on vähän vaaleampi, mutta mitään tietoa ei ole siitä miten kestää naarmuuntumista. Valkoinen auto minulla on aikanaan ollut ja sen ongelma oli oikeastaan siinä, että se oli aina likainen tai likaisen näköinen ja nykyään se taitaa olla aikamoisessa suosiossakin...

2000-luvun taitteesta muista tapauksen, jossa työkaverin suht. uuden Volvon katolle oli lokki tms. paskonut ja kun se ei heti sitä jätöstä poistanut, oli punainen maali haalistunut sen läntin alta merkittävästi. Kävi selväksi, että lintujen jätökset on ainakin syytä poistaa heti, kun niitä tulee. Ilmeisesti ovat kovinkin emäksisiä.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

vagfani

#681
Suora auringonpaiste haalistaa auton maalipinnan nopeasti. Autotallissa säilytetyt autot pitävät paremmin värinsä. Etelä-Euroopassa näkee myös mitä suolapitoinen meri-ilma tekee korille jos autoa ei pestä riittävän usein.

hge

Onko kukaan asentanut itse tuota pehmeämpää polttoaineletkua, jotka poistaa esiintyvän "sirityksen / tikityksen / sirkuttelun / ininän" tasakaasulla ajaessa. Ajattelin, että kävisin hakemassa osan marmorilta ja asentaisin itse. Osa taisi olla 60-65â,¬, asennettuna jotain vajaa 300â,¬. DIY-ohjeita kellään?
U jelly?

Daatta

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 02.05.17 - klo:15:47
Minulla on muutamana aamuna tarjonnut ruutuun ACC & Front assist erroria. On korjautunut auton uudelleen käynnistyksellä, mutta jostainhan tuo kielii. Muuten Cupra on ollut pitkälti viaton peli, mittarissa nyt karvan päälle 30tkm.

Jaksoin lukea vikakoodit ja löytyihän sieltä jotain osuvaa:

Lainaa1 Fault Found:
1043 - Automatic Distance Control
          B10E7 F0 [008] - Disconnected
          Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 6
                    Fault Frequency: 3
                    Reset counter: 120
                    Mileage: 31230 km
                    Date: 2017.05.16
                    Time: 07:56:37

                    Control Module temperature: 7 °C
                    Voltage terminal 15: 14.6 V
                    Vehicle speed: 12.19 m/s
                    Acceleration: -0.18 m/s²

Tuo ei täysin korreloi ACC herjan kanssa, joka tuli tänäänkin aamulla. Pari kilsaa kun ajelee niin tulee herjat ruutuun. Ajattelin sen johtuvan kosteudesta (auto seisoo pitkästä aikaa ulkona), mutta toistuu aika usein... Oli siellä muutakin:

Lainaa1 Fault Found:
15398 - Cam Adjustment Actuator A; Cylinder 3
          P11AA 00 [096] - Implausible Signal
          Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 3
                    Mileage: 31230 km
                    Date: 2017.05.16
                    Time: 07:56:37

                    Engine speed: 2525.50 /min
                    Normed load value: 26.3 %
                    Vehicle speed: 51 km/h
                    Coolant temperature: 41 °C
                    Intake air temperature: 14 °C
                    Ambient air pressure: 1000 mbar
                    Voltage terminal 30: 14.511 V
                    Unlearning counter according OBD: 40
                    Engine: operating status: PL
                    CAM_VCP[EX_1]: 14.594 °
                    CTR_VVL_LIH_DEAC: 0
                    CTR_VVL_LIH_ACT: 6
                    CTR_VVL_SWI_DC: 7
                    T_SWI_VVL_ACR: 28.7 ms
                    NR_CYL_FIRST_VVL_SWI: 1

Readiness: 0000 0000

Pientä tukkoisuutta ollutkin havaittavissa aamuisin. Joko tämä nyt alkaa lahoamaan...  ??? Poistin koodit ja sitten seuraillaan tilannetta.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Pema

#684
Lainaus käyttäjältä: jukez76 - 08.05.17 - klo:10:27
Moi!

Surkea maalipinta 2016 mallin Seat Leon St ecomotivessa. Maalina tavallinen tummansininen. Ihan kuin ei olisi lakkaa ollenkaan. Auton pesussa käyttökin saa naarmuja aikaan. Sama pesupaikka kuin 3 edelliselläkin autolla toimi ilman ongelmia. Myllytetty jo kerran, ja naarmut pesussa tulleet uudelleen. Kengistä myös selviä pohjamaaliin asti tulleita naarmuja oviaukon alapalkissa, sama takaluukussa. Ei ole yhtään rankemmin käytetty kuin aikaisemmat autot. En tiedä pitäisi käyttää varmaan myyjällä...

t. Jukka
Joo, surkea maali on Leonissa, montsant red vm. 2014, 50 000 km. Naarmuja tulee herkästi ja kiveniskuja joka kevät keulassa massoittain. No noihin on jo tottunut, mutta nyt on alkanut maali irrota. Oikean takalokasuojan kaaresta alhaalta (jo parin vuoden jälkeen) ja nyt löytyi samoilta tienoilta pohjasta, helman reunasta isompaa irtoamista ja kukkimista.  Merkkikorjaamossa näytettiin lokasuojan kaarta, ensi viikolla saavat katsoa tuon pohjan..
Olivat yhteydessä lokasuojan osalta maahantuojaan jo huhtikuun alussa ja vastausta odotellaan.
Kiveniskuahan tuonne tietty tulee, mutta ei ole aikaisemmissa autoissa moista ongelmaa ollut, ainakaan noilla kilometreillä. Kuva on takarenkaan edessä olevan kiveniskuläpän edestä, pohjahelmasta.


Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: Pema - 23.05.17 - klo:19:32
Joo, surkea maali on Leonissa, montsant red vm. 2014, 50 000 km. Naarmuja tulee herkästi ja kiveniskuja joka kevät keulassa massoittain. No noihin on jo tottunut, mutta nyt on alkanut maali irrota. Oikean takalokasuojan kaaresta alhaalta (jo parin vuoden jälkeen) ja nyt löytyi samoilta tienoilta pohjasta, helman reunasta isompaa irtoamista ja kukkimista.  Merkkikorjaamossa näytettiin lokasuojan kaarta, ensi viikolla saavat katsoa tuon pohjan..
Olivat yhteydessä lokasuojan osalta maahantuojaan jo huhtikuun alussa ja vastausta odotellaan.
Kiveniskuahan tuonne tietty tulee, mutta ei ole aikaisemmissa autoissa moista ongelmaa ollut, ainakaan noilla kilometreillä. Kuva on takarenkaan edessä olevan kiveniskuläpän edestä, pohjahelmasta.


Niin ovat yksilöllisiä näemmä nämä autot. Käytin edellisen Leonin (samaa vuosikertaa 2014) juuri katsastuksessa kuukautta ennen uuden saantia ja pääsin katsastuksessa rasvamonttuun auton alle. Pohjassa oli kaikki kunnossa, suojamuovit hyvin paikallaan, eikä ruostetta missään. Edes pakoputki ei ollut ruosteessa. Ja tämä auto seisoi vuoden ympäri pihassa ja oli ajossa pks-alueella (3 v. ja n. 50 tkm).

Näemmä VAG:lla konsernina on maalauksessa jotakin, jos tällaisia pääsee läpi. Skoda-palstallahan tuossa vieressä on pitkät ketjut ns. "sinkkikukista", joita on ilmestynyt alle vuoden vanhoihin autoihin. Siellä maahantuoja kielsi ensin asian, mutta on sittemmin ottanut ilmeisesti lusikan kauniiseen käteen ja alkanut korjata viallisia ovia yms. (eli maalaamaan niitä uusiksi).
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

isosubbari

Nonnii eka katsastus häämöttää ensiviikolla kun saa ensiksi tuulilasinvaihdettua.

Viikonloppuna jäi käteen takatilan sisävalokatkaisija :o?? jota arviolta käytetty n.40 kertaa
Takakontin Seat merkki ei myöskään enääpalaudu ala-asentoon.

Näistä sain hinnan Länsiautolta 66â,¬ + 50â,¬ uusittuna.

Sitten kyselin jakopäähihnan vaihtoväliä niin se on kuulemma suomessa n.6vuotta (kilometrirajasta ei tietoa) ja hinta about 500â,¬ onko kukaan vaihdattanut??

Ojanpohja

Uusi auto ollut nyt päälle 10kk ja 30tkm huolto lähestyy. Ostettu uutena.

Tässä mitä olen huomannut
- Ennen ensimmäistä 15tkm sain lisätä litran öljyä, että öljyä olisi tikun viivojen välissä, toinen kerta nyt 29tkm kohdalla eli 2L mennyt jo, normaalia?
- Eka talvi tuli ja jäähdytysnesteet vajosi todella alas alle ensimmäisen viivan, lisäsinköhän 2-3L sitäkin, mutta nyt pitänyt, kuulemma normaalia kun on webasto asennettu
- Takakotin vasemmalta puolelta pääsee vettä sisään ja kun pesee auton tai sataa vettä ja avaa luukun niin vettä valuu solkenaan sisälle, onneksi on se alusta siellä olemassa. Oikealla puolella ei vikaa havaittu.
- Navin GPS menee välillä sekaisin vaikka ajaisi yhteen putkeen tunnin pari tai boottaa laitteen niin silti ollaan aivan jossain muualla missä pitäisi olla. Tiedä sitten mikä tuonkin aiheuttaa mutta tämä aiheuttaa sen mitä tuossa oli vähän käytykin toisessa keskustelussa, että kun se sekoilee niin tulee aika yleisesti se ding ääni, että ei tunnista merkkejä ja näyttää välillä hassuja nopeuksia esim. motarilla 30km/h

Muuta vikaa en ole tähän asti huomannut eli niiden osalta pysynyt kohtuullisessa mutta huoltoon jo laitettu jo viestiä etukäteen kun kohta varataan aika.

Otettu se laajempi 150tkm ja 5V takuu.

Joshua

Meikän 1.4 aika pihi jäähdytysnesteen ja öljyn kanssa, kohta tulee tasan kaks vuotta kun käytettynä hankin ja kertaakaan en ole joutunut itse lisäämään jäähdytysnestettä, huollossa ovat saattaneet lisätä mutta taso on aina ollut siinä maksimissa kun on sen katsonut.
Samoin öljyä en muista lisänneeni eikä ole ollut alarajoissa.
Audi A3 1.5 S-Line Business Sport -17
ex. Audi A3 1.4 TFSI -16
     Seat Leon 1.4 TSI FR -13

Ojanpohja

Huolto tehty.
- Takalasi irroitettu ja tiivitetty uudelleen
- Navin sekoilu johtunut GSM-antennista, jos jatkuu niin pitää käydä vaihdattamassa, tehnyt nyt 10kk aikana pari kertaa
- Muuten ei havaittu vuotoja tai muita vikoja

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy