Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Marko

#1
Lainaus käyttäjältä: tkp - 17.10.23 - klo:17:43
Oliko vika varmasti vaijereissa? vaggilaisen tyyppivikahan on että satulat jumittaa. Saattaa olla myös vipu johon käsivaijeri tulee kiinni satulassa jumissa ja ei palauta
Minulla ainakin vaijereissa vika
#2
Tarvikevaijerit ei kestä yhtä talveakaan.
#3
ID.4 / Vs: ID4:n nostaminen hallitunkilla
26.09.23 - klo:19:32
Itse nostanut vaggineita aina ihan jostain muualta kuin helmasta, esim apurungon ja tukivarsien kiinnityspisteistä.
#4
Satulan pitäisi lähteä pois puuttumatta käsijarruun.
#5
Paineiden mittauksesta et maininnut mitään. Sehän nyt seuraava toimenpide.
#6
Palautuuko käsijarrun linkku toppariin saakka?
Ja männän pyöritit tarpeeksi sisään?
#7
On siellä vuoto jossain. Voipi vuotaa vaan koneen ollessa lämmin ja pienen vuodon ollessa kyseessä kuivaa ennenkuin näkyy missään.
Nuo litkut saattavat sitten tukkia lämppärin kennon.
Kerran ventoon tuli laitettua, mutta toista kertaa en kokeile.
#9
Koodaamalla päivävalot pois. Tosin luulen, että kohta sieltä pimenee muitakin valoja, kun kosteutta pääsee ohjausmoduuliin(vai mikä sen nimi onkaan) joka on umpion pohjalla.
Näin kävi siskon oculle, korjaus maksoi 700â,¬
#10
Huonolla tuurillahan vauhtis räjähtää ja särkee laatikonkin.
#11
Ongelmanahan tuossa on vaihteensiirtoakselin kuluminen. Sen takia uusikaan stefa ei pidä. Huonossa paikassa sisäänmeno akselille, kun siihen kertyy kaikenlaista kuraa ym joka naarmuttaa akselin.
#12
Katolle vaan ja kaiteisiin kiinni.
Taitaa olla kuitenkin jo tehtävä suoritettu?
#13
Näethän sä umpiosta, jos kuuluu olla myös oikealla, epäilen että vain vasemmalla on.
#14
Ei tarvi ulosvetäjää. Alapallo irti,että saa vetaein hyvin pois tieltä. Napa on tuossa pikkukoneisessa varmaan kolmella pultilla. Ne pultit auki ja koputtelee pikkasen, niin napa tippuu käsiin.
#15
Lainaus käyttäjältä: PP - 12.07.23 - klo:23:55
Jatkan itselleni, että ei ole takalaakeri. Molemmat pyörii äänettä ja muutenkin nätisti.
No niin, helpottaa jo diagnosointia, kun takapää voidaan jättää laskuista pois. Omalla kohdalla olen löytänyt rikkinäisen laakerin ihan normiajossa ja pyörää pyörittämällä.
#16
Tuohon on niin halvat laakerit, siis koko napa tulee mukana, että vaihtaa vaikka molemmat puolet.
Voi olla myös takalaakeri, ei sekään ole mahdottomuus.
#17
Foorumin yleiset asiat / Vs: Kierrokset
11.07.23 - klo:01:11
Bensa, diesel? Joka tapauksessa harvemmin nykyautojen tyhjäkäyntejä pystyy säätämään.Siellä on nyt jotain vikaa, kun noin käyttäytyy.
#18
Olen ladannut play kaupasta vag dpf apin. Siitä on helppo seurailla polttoja.
#19
Lainaus käyttäjältä: tex- - 03.07.23 - klo:16:25
Jos levyjen paksuus riittää niin sorvaamalla huono osa pois. Sen jälkeen ovat kuin uudet. Ennen takaisin kokoamista vielä herkistelee satulat.
Uudet levyt ei montaa kymppiä maksa. Ei ainakaan vieraalla kannata sorvauttaa.
#20
Joku siellä jumittaa. Liikkuuko palat herkästi kannattimissaan?
#21
Lainaus käyttäjältä: Ramzez - 25.06.23 - klo:21:40
Auto tuli tosiaan juuri ennen juhannusta valmiiksi ja tuo akselin kunto käytiin läpi mainitsemastasi syystä ja lisäksi vaihdettiin laatikon öljyt. Akseli oli onneksi kunnossa, joten se ei vaatinut ainakaan nyt järeämpiä toimenpiteitä.
No hyvä että tuli tarkistettua, muuten olisi saattanut alkaa jossain vaiheessa ketuttamaan.
#22
Youtubesta löytyy videoita kyseisestä toimenpiteestä. Ei ole vaikea homma.
#23
Lainaus käyttäjältä: Ramzez - 20.06.23 - klo:12:48
Väliaikatietoa:

Korjaamolta olivat yhteyksissä. Vika ei lopulta ollut vauhtipyörässä taikka kytkimessä. Vauhtipyörän neulalaakeri oli sen sijaan kuivunut ja hieman ruosteessa ja se oli alkanut pitämään ääntä. Vaikka kyseinen vika olisi nyt voitu korjata periaatteessa pelkällä neulalaakerin vaihdolla, päätin kuitenkin jatkaa alkuperäisellä suunnitelmalla, että vaihdetaan myös vauhtipyörä ja kytkin. Autolla on kuitenkin jo ajettu n. 280tkm ja korjaamonkin havaintojen perusteella vauhtipyörä ja kytkin vaikuttaisivat alkuperäisiltä. Näin ollen kun laatikko oli jo heillä pöydällä ja uusi vauhtipyörä ja kytkin odottamassa, olisi ollut haaskausta jättää ne uusimatta samalla.

Odottelen edelleen auton valmistumista ja katsotaan sitten miten homma etenee.
Kytkinakselin kunto pitää tarkistaa, koska kuiva neulalaakeri on saattanut kuluttaa sitä. Kaverilla vastaava tapaus, ei ollut pitkää iloa, kun vaihdettiin neulalaakeri kuluneeseen kytkinakseliin.
#24
Noilla kilometreillä poikki, huhhuh!
#25
Jos on jäänyt pikkasenkin ilmaa, niin huomaa polkimessa kyllä.
Poljittehan käyttöjarrulla palat kiinni, ennenkuin koskitte käsijarruun?
#26
CR kone, joku CFHC tai vastaava.
Ite käyttänyt Ocun Cr koneessa Tb Diamond dieseliä ilman ongelmia.
Tuo öljyhän on vähätuhkaisempaa, kuin joku muu speksit täyttävä.
Jos diamond käy Mersuun ja Bemariin LL öljynä, niin taatusti myös Skodaan.
#27
Kaksoismassan viallisuuden kuulee selvästi tyhjäkäynnillä. Ronklotus häviää hetkeksi ja alkaa taas uudestaan.
#28
Täysin normaalia rumpujarrulle. Kengät hipoo rumpua, niin tulee tuo pieni hankausääni.
#29
Ocu scout 184 hp rauhallisessa maantieajossakaan ei tahdo alle 5,5 päästä, talvella 2-3 litraa enempi.
Ei ole mikään ecomoottori.
#30
Kulutuspinnan verran saa olla eroa.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy