e-up seisontalämmitys

Aloittaja manunetti, 04.10.23 - klo:20:24

« edellinen - seuraava »

manunetti

Onko jollain tietoa, pitäisikö e-up:ssa toimia seisontalämmitys Maps + more sovelluksella?
Olen yrittänyt saada sitä toimimaan Maps + more sovelluksella näppäilemällä lähtöajan ja halutun sisälämpötilan. Kotilatausaseman kaapeli on kiinni autossa. Lämmitys ei vain käynnisty ennen lähtöaikaa. Eikä ilman latauskaapeliakaan, vaikka sovelluksessa on ruksi, että voi käyttää myös ajoakkua.
Ajastettu lataus onnistuu kyllä ja lopettaa latauksen pyydettyyn 80%:iin. Ruksi on myös ilmastointi kohdassa, mutta ei lämmitä lähtöaikaan mennessä...
VW e-up 2021, VW Touareg Hybrid 2021, Nissan Almera 1.8 2004, BMW Z3 2.8 1998

Zarhan

Kyllä sen pitäisi toimia. Kyseessähän on siis sama softa kuin DriveMii Seat Miin puolella vähän eri skinillä, ja tosiaan Miillä ainakin toimii myös lämmityksen ajastus. Ei silti että tulisi kovin usein käytettyä, lähinnä testannut että toimii.

Ensimmäisenä tulisi mieleen jokin kello-ongelma, mutta jos kerran latauksen ajastaminen toimii niin ei kyllä ole siitä kiinni.

Laitoithan viikonpäivän oikein, tai vaikka testiksi joka ikiselle viikonpäivälle? Kello mitä nää ajastustoiminnot käyttää taitaa tulla GPS:stä ja jos sen yhteys on katkennut (telematiikkaboksissa/antennissa vikaa?) niin tuota päivämäärää (josta siis johdetaan viikonpäivä) ei taida saada mitenkään ulos mittaristolta.

Toimiiko yhteys We connectin kautta?

manunetti

Sinähän tämän ongelman ratkaisit: Maps + more sovelluksessa ei näköjään seisontalämmityksen ohjelmointi toimi, jos ei ole rekisteröitynyt We connect:iin.
Rekisteröidyin ja nyt kaikki toimii, sekä Maps+ more sovelluksessa, että We connect:n kautta.
We connect:ssa lukee, että se on voimassa vuoteen 2024 ja sen jälkeen sitä on mahdollista jatkaa. Muuttuukohan maksulliseksi...

Auton lämmityksen ohjelmoinnissa on näköjään ominaisuus, että lataus käynnistyy, vaikka ohjelmoinnissa on täppä pelkästään lämmityksessä. Ja auto latautuu silloin täyteen, eikä haluttuun 80% asti. Ilmeisesti pitää olla täppä myös latauksessa, kun ohjelmoi lähtöaikoja, jolloin auto latautuu haluttuun 80% saakka.
Latauksen käynnistymisen saa varmaankin estettyä, kun asettaa suunnitellun latauksen maksimiksi sen hetkisen akun varausprosentin. Jos akku on jo valmiiksi 80% varattu, niin sittenhän ei enää lataus käynnisty. Hölmö systeemi, kaipa siihenkin on omat syynsä. Toki latauksen saa erikseen keskeytettyä We connect:ssa erillisestä täpästä.
Muuten We connect on hyvä, näkyy kännykässä hyvin auton tilannekin. Eri tilanteiden sähkönkulutukset ja muut ajotiedotkin. Maps + more taas välillä tökkii, ei yhdisty autoon millään, sehän toimii vain bluetooth:n kautta.


VW e-up 2021, VW Touareg Hybrid 2021, Nissan Almera 1.8 2004, BMW Z3 2.8 1998

Zarhan

Lainaus käyttäjältä: manunetti - 05.10.23 - klo:15:33
Auton lämmityksen ohjelmoinnissa on näköjään ominaisuus, että lataus käynnistyy, vaikka ohjelmoinnissa on täppä pelkästään lämmityksessä. Ja auto latautuu silloin täyteen, eikä haluttuun 80% asti. Ilmeisesti pitää olla täppä myös latauksessa, kun ohjelmoi lähtöaikoja, jolloin auto latautuu haluttuun 80% saakka.

Minulla on tämä ratkaistu siten että lähtöaika 3:ssa on joka päivälle toistuva lähtöaika 08:00 ja lataus 80%. (Lisäksi yösähkömääritys 23:00-08:00 kesäaikaa). Kellonajan voi periaatteessa asettaa mihin tahansa, mutta yleensä se on aamulla milloin auton haluaa latautuvan. (Toinen ongelma on että jos akku on tyhjillään että auton mielestä sitä ei saada yösähkön aikana ladattua, se alkaa lataamaan jo päiväsähkön aikana. Workaround tähän on asettaa tavoitetaso vaikka 50%:aan yhden yön ajaksi).

Kuitenkin, kun on tämmöinen toistuva latausaika, voi tämän jälkeen toiseen slottiin voi pistää ilmastoinnin.

Mielenkiintoinen tuo tieto että we connect pitää olla aktivoitu että edes paikallinen ohjelmointi toimisi. Miissä se tuli toki 10 vuodeksi ilmaiseksi mutta noin periaatteessa pilvetön vaihtoehto olisi ollut kiva.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy