EcoUp:n maps+more:sta puuttuu kaasuasemat?

Aloittaja BLUP!, 07.01.18 - klo:15:19

« edellinen - seuraava »

BLUP!

Navista löytyy lähes kaikkien muiden euroopan maiden kaasuasemat mutta ei suomen? Kyllä ne sinne saa itse merkittyä, mutta FIS ei osaa käyttää omia lisäyksiä vaan kaasuasemankin pihassa auto hälyttää että kaasuasemaa ei löydy kantaman sisältä? Tähän mennessä VW , GARMIN JA NAVIgon ovat vuorotellen nostaneet kädet pystyyn! Navista puuttuu vain yksi file joka esim ruotsissa on nimetty cng-swe.pom eli uskoisin että jos navigon tekisi vastaavan filen cng-fin.pom niin alkaisi pelittämään.

Vai toimiiko jollain ecoupissa noi kaasuasemien haut?
VW Eco Up!

track08

Olen huomannut Citigossani saman ongelman. Aina kun kaasun kantama on enää 80 km tulee pop-up joka kysyy "haluatko navigoida lähimmälle kaasuasemalle" eikä siihen auta laittaa muuta kuin keskeytä, kun ei siellä ole kaasuasemien tietoja lainkaan. Jos selaa huoltoasemia suoraan, ei sielläkään ole Suomessa olevien kaasuasemien tietoja.

Oletko kokeillut avata tuota cng-swe.pom-tiedostoa esimerkiksi Notepadissa? Pystyisiköhän vastaavan tiedoston koostamaan itse?
Leon TGI Xcellence '19
Entiset:
Ibiza TGI Style '19
Skoda Citigo CNG Elegance '13

BLUP!

Noita pom tiedostoja ei pysty editoimaan millään softalla. Tein maahantuojalle tuosta yhteydenottopyynnön viikko sitten. Ei ole kuulunut mitään. Emme tosiaan oman tutkimisen perusteella tarvitsisi kuin cng-fin.pom tiedoston johon gasum varmasti voisi koordinaatit toimittaa maahantuojalle.
VW Eco Up!

BLUP!

Mulla on nyt ollut tiketti auki maahantuojalla tammikuusta saakka ja just kyselin tilannetta. No, nyt kaipaavat VIN ja rekkarin jotta näkevät autoni navin, joten ilmeisesti heillä on ymmärrys että ongelma on vain minun navissa? Eipä näiltä foorumeiltakaan saa tietoa jos vaikka jollain tuo kaasuasemien tunnistus toimisi joten minun käsitys on että se ei toimi yhdelläkään. Toivottavasti olen väärässä.
VW Eco Up!

kt

Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

BLUP!

Ei ole, kun ne asemat pitäis lisätä siihen puuttuvaan CNG-FIN.poi fileen. Mypois filet ei tue noita auton kantama ja reittivalinta laskureita. Olen koittanut eikä toiminut.
VW Eco Up!

BLUP!

No niin, ei kannattanut antaa periksi. Nyt mulla on toi kaivattu file ja kaasuasemat näkyy navissa ja todennäköisesti myös navin reittiopas osaa nyt laskea kaasuasemien perusteella optimit reitit.

Track et co, laittakaa mulle privaa niin laitan filen emaililla teillekin.

Peukut maahantuojalle ja Gasumille joka tuotti fileen tiedot (itse tosin tuosta GASUMin avusta vihjaisin maahantuojalle). Tiedoston ylläpitoa ei varmaankaan tule automaattisesti tapahtumaan, koska noi POI filet on ihan navigonin spessukamaa, mutta kyllä tuolla alkuun pääsee eikä tule niitä typeriä kaasu ei riitä herjoja vähänväliä.
VW Eco Up!

track08

Mikä on tuon toiminnon taustalogiikka? Eilen ensimmäistä kertaa tuon tiedoston lisäämisen jälkeen kaasun loppumiseen oli taas tuo esiasetettu 80 km, joten testasin tuota. Ajaessani Leppävaarassa, ei toiminto löytänyt yhtään kaasuasemaa. Aika useaan kertaan tuli auto startattua vähäisellä kaasumäärällä ja lopulta Helsingissä startatessa osasi navi vihdoin kertoa kolmen läheisen (1-8 km säteellä olevan) kaasuaseman tiedot ja niihin navigointi olisi onnistunut myös.
Leon TGI Xcellence '19
Entiset:
Ibiza TGI Style '19
Skoda Citigo CNG Elegance '13

BLUP!

Buuttasitko navin sitä nappia pitkään painamalla? Kyllä mulla voi valita 'etsi kaasuasema' ja ehdotti heti että alkaa kaasu loppua mites ois etsintä.

Katoppa näkyykö sulla siellä navin etsi kaasuasema kohdassa noi espoo asemat. Mulla näkyy. En varmaan ole vielä testannut sitä navin ehdotuksesta hakua kun hain ekalla kerralla suoraan lähistön kaasuasemia ja sen mukaan testinavigoin perille. Ihme reittejä se kyllä ehdotti joihinka en suostunut ja osas se ne mun ajovalinnat sitten mukauttaa opastukseen eli haki uudet reitit mutta pari typerää u-käännöstä silti ehdotti.
VW Eco Up!

BLUP!

Kyllä mulle tuli kaikki Espoon asemat näkyviin kun tuli eilen se automaattinen 'kaasu lopuu haluatko etsiä  kaasuaseman' ilmoitus.
VW Eco Up!

track08

Lainaus käyttäjältä: BLUP! - 30.05.18 - klo:13:46
Buuttasitko navin sitä nappia pitkään painamalla? Kyllä mulla voi valita 'etsi kaasuasema' ja ehdotti heti että alkaa kaasu loppua mites ois etsintä.

Katoppa näkyykö sulla siellä navin etsi kaasuasema kohdassa noi espoo asemat. Mulla näkyy. En varmaan ole vielä testannut sitä navin ehdotuksesta hakua kun hain ekalla kerralla suoraan lähistön kaasuasemia ja sen mukaan testinavigoin perille. Ihme reittejä se kyllä ehdotti joihinka en suostunut ja osas se ne mun ajovalinnat sitten mukauttaa opastukseen eli haki uudet reitit mutta pari typerää u-käännöstä silti ehdotti.

En buutannut navia. Voi olla että kyse oli lopulta siitä. En ole nyt ajanut juurikaan autolla, niin lisätestit täytyy suorittaa myöhemmin.

En olekaan käyttänyt navigaattoria aiemmin kaasuasemien (tai minkään muidenkaan bensa-asemien) etsimiseen. Aiemmin vain tiedostin ettei se automaattinen kaasuasemahaku toimi. Nyt se kuitenkin vaikuttaisi toimivan, kiitos navigaattoriin ujutetun POI-tiedoston.

Kiitoksia BLUP! POI-tiedoston eteen nähdystä vaivasta. :)
Leon TGI Xcellence '19
Entiset:
Ibiza TGI Style '19
Skoda Citigo CNG Elegance '13

BLUP!

Aika vähän taitaa Suomessa olla (aktiivisia) kaasuttelijoita, joilla on käytössä maps&more sillä olet ainoa joka fileä on tarvinnut mun lisäksi. Lisäksi VAG ei ollut edes tietoinen tästä ongelmasta, mutta hienoa että ottivat tahtotilani vakavissaan eivätkä vain vaienneet sitä hiljakseen.
VW Eco Up!

track08

Tuon POI-tiedoston lisäämisen myötä on kyllä kaasutankkausasemien koordinaatit paikoillaan, mutta kaikkien kaasuasemien nimi on Gasum. Silloin kun näkyvissä on useampia lähimpiä asemia, on niiden erottaminen pelkästään etäisyyden perusteella hankalaa. Mutta parempi tämäkin kuin se, ettei niitä näkyisi ollenkaan.
Leon TGI Xcellence '19
Entiset:
Ibiza TGI Style '19
Skoda Citigo CNG Elegance '13

BLUP!

Otetaan mitä saatiin. Ei siellä varmaan ole myöskään yksityisiä mukana kun GASUMin tuottama data? Loppuivat kuitenkin ne ainaiset valitukset kaasun loppumisesta  8)
VW Eco Up!

Folkkendeerus

Olisko jollain tuota tiedostoa tarjolla, jos sen saisi myös Skodan Octaviaan ujutettua? Sähköpostiin jos saisi lehtojan ät geemaili piste com :)

track08

Lainaus käyttäjältä: Folkkendeerus - 03.01.20 - klo:13:50
Olisko jollain tuota tiedostoa tarjolla, jos sen saisi myös Skodan Octaviaan ujutettua? Sähköpostiin jos saisi lehtojan ät geemaili piste com :)

Löytyihän se sähköpostin syövereistä, kun lopulta oikea hakusana löytyi. Laitoin tiedoston sähköpostilla.
Leon TGI Xcellence '19
Entiset:
Ibiza TGI Style '19
Skoda Citigo CNG Elegance '13

Folkkendeerus

Kiitoksia Track! Vielä jos rautalankaversion saa mitä sillä teen? Kopioidaanko vain muistikortille vai miten?

track08

Ulkomuistista heittäisin että se kopioidaan muistikortille sellaiseen kansioon missä nuo vastaavat muiden maiden tiedostot ovat, mutta tämän enempää en tuolta n. puolentoista vuoden takaa muista.

BLUP! Muistatko miten tuo laitettiin kohdilleen?
Leon TGI Xcellence '19
Entiset:
Ibiza TGI Style '19
Skoda Citigo CNG Elegance '13

Folkkendeerus

Lainaus käyttäjältä: track08 - 03.01.20 - klo:14:24
Ulkomuistista heittäisin että se kopioidaan muistikortille sellaiseen kansioon missä nuo vastaavat muiden maiden tiedostot ovat, mutta tämän enempää en tuolta n. puolentoista vuoden takaa muista.

Ã,,kkiseltään ei löydy yhtään .pom tiedostoa kortilta. Ja haku ei löydä ainakaan yhtään CNG alkuista tiedostoakaan.

BLUP!

Usb:llä navi kiinni koneeseen ja sitten pitäs näkyä hakemisto jossa on vastaavia pom filejä ja sinne sitten lisää tuon suomi-filen. Jos ei löydy niin en osaa auttaa.
VW Eco Up!

aksuk

Lainaus käyttäjältä: track08 - 03.01.20 - klo:14:14
Löytyihän se sähköpostin syövereistä, kun lopulta oikea hakusana löytyi. Laitoin tiedoston sähköpostilla.
Vieläköhän jolla kulla olisi kopio tuosta CNG-FIN.poi -tiedostosta? Ei pitäisi mennä näin, mutta kun ei löydy mistään julkisesta latauspaikasta. Haluaisin ennen muuta saada nuo typerät virheelliset opastusehdotukset muka kaasuasemille loppumaan. Eli navigaatioärjestelmänä on Discover Media vuosimallin 2019 Golf Variantissa. Jos joku ilmoittautuu, niin lähetän sitten yksityisviestinä mail-osoitteen, jonne voi lähettää ko. tiedoston (tai voi laittaa suoraan yksityisviestin liitteenä itselleni, jos tämä onnistuu).

BLUP!

#21
Joku koitti muistaakseni octaviaan eikä toiminut joten voi olla vw up! spessu. Mut laita meiliosote niin koitan löytää jos vaikka oiskin vain vw spessu.
VW Eco Up!

track08

Lainaus käyttäjältä: BLUP! - 17.09.20 - klo:17:00
Joku koitti muistaakseni octaviaan eikä toiminut joten voi olla vw up! spessu. Mut laita meiliosote niin koitan löytää jos vaikka oiskin vain vw spessu.

Mulla on tuo tiedosto vielä tallessa, jos joku haluaa koittaa sitä navigaattoriinsa lisätä. Käytössäni se oli Skoda Citigon navigaattorissa, joka on siis sisarmalli VW Up!:lle, kuten on Seat Mii:kin. Lähettäkää mulle sähköpostiosoite yksityisviestillä, niin voin laittaa siihen sen sitten liitetiedostona.
Leon TGI Xcellence '19
Entiset:
Ibiza TGI Style '19
Skoda Citigo CNG Elegance '13

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy