Volkswagen Up GTI

Aloittaja Cyclic Stig, 03.06.16 - klo:00:06

« edellinen - seuraava »

Cyclic Stig

Mercedes AMG A45 4Matic 2016 (FL) Cirrus White

Emil

Kävin viikolla kyselemässä GTI Up!:ia, koska tuotanto on alkamassa tämän vuoden alkupuolella. Näillä näkymin ei tule olemaan maahantuojan tuontiohjelmassa.

Peetu

Lainaus käyttäjältä: Emil - 28.01.18 - klo:16:08
Kävin viikolla kyselemässä GTI Up!:ia, koska tuotanto on alkamassa tämän vuoden alkupuolella. Näillä näkymin ei tule olemaan maahantuojan tuontiohjelmassa.

Mikähän pointti tässä on? Onko liikaa hinnoittelupaineita koska normaali Up! on jo muutamilla lisähöysteillä todella lähellä sitä "puolet Golf GTI:stä" -tasoa mitä tuo UpGTI on muualla maailmassa?

Onneksi noita saa kohta hakea ulkomailta puolikkaan GolfGTI:n hinnalla ja antaa verottajan keksiä lotolla sille lisäarvoa  8)
Mk7 Strom & Mk3 Cabrio

Emil

Ihmiset ei oikein tajua pikkuautoja, niin ehkä olettavat, että auto ei myy riittävästi. Saksassa GTI maksaa kai n. 17000,, ja meillä siihen tulisi varmaankin ainakin parisen tonnia veroa lisäksi.En kyllä silti ihan ymmärrä, että miksi niitä ei voisi silti tehdastilauksena myydä.

Tässä joku kehustelee TSI:tään niin kovasti, että ei edes halua GTI:tä  :D

https://youtu.be/hsprkJFfpns

Peetu

Lainaus käyttäjältä: Emil - 28.01.18 - klo:17:13
...Saksassa GTI maksaa kai n. 17000,, ja meillä siihen tulisi varmaankin ainakin parisen tonnia veroa lisäksi....

Jep, näin laskin itsekin että 17k + pari k veroja = himpun vajaa 20k voisi olla tuo hinnastossa. (Ja palaan 1/2 GolfGTI-vertaukseen, se on vajaa 40k)
Luulisi että tuolla hinnalla saisi jo puhua kilpailukykyisestä paketista. Jos tuolle autolle nyt vastaavia kilpailijoita edes on? Suzuki Swift Sport toki, mutta sekin taitaa lipsahtaa yli 20k, jos nyt sekään ikinä tulee tänne asti.

Tehdastilauksena toivottavasti saisi, kuten myös esim. Golf R manuaalina  :P
Mk7 Strom & Mk3 Cabrio

Tos®

Ei ole tulossa suomeen.  >:(
Kyselin vw chatin kautta ja sitten myyjä otti yhteyttä.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Emil

#6
Kannattaa käydä kokeilemassa TSI up!. Hyvin silläkin ehtii, ja on vähemmän vaihteitakin hämmennettävänä.

Tekniikan Maailma osasi kertoa Gti up!:in hinnaksi yli 54000,. Ihmettelen mistä ovat hinnan keksineet. Suomeen sitä ei tuoda, ja ulkomailla ei todellakaan maksa noin paljoa. Lisäksi ihmetyttää lehden up!:ia vähättelevä asenne. Melkein jätin koeajamatta TSI-version ko. lehden vuoksi, mutta onneksi en jättänyt. Ja nyt on sellainen TSI jo hankittunakin.

Lisäys: Samainen lehti julisti Citigon pikkuautojen vertailussa voittajaksi. Tuskin ne muut merkit olisi niin paljon kehittyneet, että up! ansaitsisi lehdeltä saamansa vähättelyn.

track08

Lainaus käyttäjältä: Emil - 22.08.18 - klo:09:49
Tekniikan Maailma osasi kertoa Gti up!:in hinnaksi yli 54000,. Ihmettelen mistä ovat hinnan keksineet. Suomeen sitä ei tuoda, ja ulkomailla ei todellakaan maksa noin paljoa.

Mielenkiintoinen kieltämättä toi aivan hatusta vedetty 54k, hinta. Saksassa näyttää maksavan 16975 EUR ja vaikka Suomessa iskee autovero vähän kovemmin, niin vaikea tuota on paljoa yli 20000 euron pyöristää.
Leon TGI Xcellence '19
Entiset:
Ibiza TGI Style '19
Skoda Citigo CNG Elegance '13

VW:t

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 21.08.18 - klo:19:41
Ei ole tulossa suomeen.  >:(
Kyselin vw chatin kautta ja sitten myyjä otti yhteyttä.

Ainahan sitä voi ostaa käytetyn ulkomailta.  ;)

Tos®

Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Emil

Ehkä TM:nkin kanta olisi ollut erilainen, jos eivät olisi sotkeneet gti up!:in ja Gti Golf:in hintaa keskenään.  ;D

track08

Tiedustelinpa uteliaisuuttani miten Tekniikan maailma oli päätynyt sivuilla olleeseen hintaan ja he vastasivat minulle että "hintojen päivityksen yhteydessä oli tapahtunut valitettava kopiointivirhe". Nyt hinnan kohdalla lukee vain "ei hintaa Suomessa", mikä on hyvin tarkka sikäli kun kyseistä mallia ei kerran tuoda Suomeen...
Leon TGI Xcellence '19
Entiset:
Ibiza TGI Style '19
Skoda Citigo CNG Elegance '13

Ilkka83

Mulle tuli volkkarilta vastaukseksi, että ”ei kuulu ohjelmaan kysynnän vähäisyyden takia”

No missä toi on repäisty....no eihän sitä ole kysyntää, jos ei mitään tarjoa/mainosta....

En kyllä ole missään volkkarin mainoslehdessä, mitä tulee välillä postiin niin nähny mitään mainosta tai vastaavaa...

Periferia koko maa...
"Suomi on paska maa, täällä on kaikki ihan perseestä"

Emil

Suomalaiset ei oikein ymmärrä pieniä autoja, ja se näkyy pienten autojen myyntimäärissä. Ehkä siitä syystä Suomeen tuotava up! mallisto on niin suppea. Koska kysyntä vähäistä. Eikä se kysyntä varmaan kasva siksikään, että autokauppiaatkaan ei tunnu omien kokemuksieni mukaan ymmärtävän pikkuautoja.

track08

Lainaus käyttäjältä: Emil - 30.08.18 - klo:21:54
Suomalaiset ei oikein ymmärrä pieniä autoja, ja se näkyy pienten autojen myyntimäärissä. Ehkä siitä syystä Suomeen tuotava up! mallisto on niin suppea. Koska kysyntä vähäistä. Eikä se kysyntä varmaan kasva siksikään, että autokauppiaatkaan ei tunnu omien kokemuksieni mukaan ymmärtävän pikkuautoja.

En ihan täysin ymmärrä väitettä "ei tuoda Suomeen koska sitä myydään/myytäisiin niin vähän". Kun ostin nykyisen kaasukäyttöisen autoni, yritin koeajaa Up:n/Citigon/Miin kaasukäyttöisenä, mutta kaikissa liikkeissä sanottiin että ei ole yhtään kappaletta, kun niitä myydään niin vähän. Jos en pysty koeajamaan autoa, en osta sitä. Tästä seuraa se että autoja ei myydä sitäkään vähää.

Kuvittelisin että nykyään kun valitsee vähänkään jotain eksoottisempaa lisävarustelistalta ja autosta tulee tehdastilaustuote, niin se on ihan yksi ja sama että mitä automalleja on Suomessa, jos itse tuote tulee kuitenkin jostain muualta. Miksi tällöin kaikki mahdolliset mallit eivät voi olla tilausvalikoimassa? Mikä tämän estää?
Leon TGI Xcellence '19
Entiset:
Ibiza TGI Style '19
Skoda Citigo CNG Elegance '13

Emil

Olen toki samaa ihmetellyt, mutta tyytynyt sitten toteamaan, että asiat on miten on. Kai se espanjalainen Polo on hinnaltaan niin lähellä up!:ia, että up!:in myyntiin ei ole taloudellisesti järkevää panostaa kovin paljoa. Paljoa ei myyjillekään pienen auton myynnistä jää.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy