VW Up! huoltojen hinnat

Aloittaja janir82, 29.01.15 - klo:17:37

« edellinen - seuraava »

janir82

Autolla kolme vuotta ikää. Aiemmat huollot olleet 120-130â,¬. Nyt on edessä kattavampi huolto kun mittarissa 20 000km, joten huolto maksaa 220â,¬ ja otin vielä +59â,¬ katsastuspalvelun mukaan. Huollot teettänyt aina VW Airportilla. Olkoot kalliimpia , mutta saapahan ohjelman mukaiset huollot ja auton päivitykset tehtyä samalla. Ja palvelu on erinomaista, sekä 3min ajomatkan päässä töistä :)

Mites muut? Joko Kings oilia osa lisäilee ja käyttää nyrkkipajoilla? :)

Emil

Sen mitä aiemmin olen uudehkoja autoja huollattanut, niin näiden pikkuautojen huollot kuullostaa halvoilta. Jopa niin halvoilta, että epäilyttää tekevätkö kaiken mitä kuuluu. Kuten rumpujarrujen tarkastuksen ja puhdistuksen jo toisessa huollossa. Tai kuuluuko 220 euron hintaan raitisilmasuodatin vaihtotöineen. Raitisilmasuodatin on tosi helppo vaihtaa itsekin, mutta vielä helpompaa on huoltoliikkeen laskuttaa siitä lisää.

Kolmantena vuonna pitäisi jarrunesteetkin vaihtaa, ja sen jälkeen joka toinen vuosi.

Toisen huollon aattelin vielä teetättää, jos todella tekevät n. 200 eurolla kaiken mitä pitää. Sen jälkeen varmaankin huollan itse, mutta laadukkailla öljyillä. Tälläkin hetkellä koneessa vaatimukset täyttävää Castrolia, mutta ei sitä mitä huolto käyttää, eli kallista turhia vaatimuksia täyttävää öljyä. Kun ei ole long life ohjelmaa, ei tarvitse long life öljyäkään.

Toi katsastuspalvelu on aika hyvä. Jos oikein ymmärsin, niin katsastavat, tai katsastuttavat auton tolla 59 eurolla?

janir82

Huollon yhteydessä 59â,¬, muuten olisi ollut 99â,¬. Katsastaa juu auton. Itse työskentelen eri alan merkkihuollossa , joten omalta osaltani luotan merkkiliikkeessä huoltoon täysin. Tietenkin kaikissa voi mokia sattua,mutta ainakin tehtaan antamat ja koiuluttamat mekaanikot työssä. Sekä samalla tulee tehtaan osapäivitykset ja ohjelmat jos niinkseen on, joita ei muualla saa. Työ hoituu siis itsestään ja osat hyllyssä. Tietävät mitä tekevät ja miten tekevät, joten peruskauraa tuolla huolto.

janir82

Hinnat vähän nousi, koska tarvittiin lisää huoltoa ja halusin uuden suodattimen. 400â,¬ lasku tulossa.

Vuosihuolto (iso?) aj.20200km = 220â,¬
Katsastuspalvelu samassa = 59â,¬
Jarrunesteiden vaihto (3v ikää) = 77â,¬
Raitisilmasuodattimen vaihto = 44â,¬

VW Airport paikkana, kuten aiemmin mainitsinkin.
Tosiaan kaksi aiempaa huoltoa olivat ns.normaaleja 120-130â,¬ / kpl ja vuoden päästä lienee samanlainen.
Auton katsastus uudelleen 2v päästä sitten.

janir82

Löysin Citigo palstalta huolloista, joten tässä ovat mitä tekevät 1-2v huolloissa

Oil Change Service - Max. every 15 000 km or 1 year: Vehicles with fixed service intervals for changing the oil.
Work involved:
- Engine oil: Draining
- Replace engine oil filter
- Fill in new oil
- Disc brake pads: inspect thickness.
- Reset service interval display.

Inscpection Service - Every 2 years
- Clean rear drum brake
Every 2 years or 30 000 km
â€" Dust and pollen filter (or odour filter) for the passenger compartment
After 3 years, then every 2 years
â€" Change brake fluid
Every 4 years or 60 000 km
â€" Clean air filter housing and change air filter element
â€" Replace spark plugs
Every 240 000 km, then every 30 000 km
â€" Inspect the toothed belt for the camshaft drive on petrol engines
â€" Inspect the toothed belt for the coolant pump drive on petrol engines
♦ Exhaust-emission analysis (EEA): Expiry date - see EEA tag on the vehicle identification plate (only valid for some countries)
â€" Interrogating fault memory of all systems
â€" Reset service interval display
â€" Inspect operation of all switches, all electrical components, gauges/indicators and controls
â€" Lock cylinder: Check for proper operation
â€" Grease flap lock for the front flap
â€" Inspect operation of tilting roof and grease the runners
â€" Inspect engine and parts in the engine compartment for leaks and damage
â€" Battery: Test
â€" Check the anti-freeze in the cooling system and record ...... °C, check for leaks, top up coolant if necessary
â€" Brake fluid level: check level, if necessary top up
â€" Windscreen wiper and washer system: Inspect proper function and condition of the windscreen wiper blades. Windscreen washer system: Inspect
proper operation, set if necessary and top up with washer fluid
â€" Check windscreen for damage
â€" Inspect plenum chamber for dirt, clean if necessary
â€" Headlights: Check setting, if necessary adjust
â€" Engine oil: Draining
â€" Replace engine oil filter
â€" Fill in new oil
â€" Inspecting brake system for leaks and damage
â€" Check the thickness of the brake pads on all wheels
â€" Check gearbox, final drive, joint boots for leaks and damage
â€" Steering joints and rubber-metal bearings: visual inspection
â€" Track rod ends: Inspect play and correct attachment of the boots
â€" Check underbody protection and body paintwork for damage
â€" Inspect exhaust system for leaks, damage and attachment
â€" Breakdown set (if present): check the use by date
â€" Check the tyre pressure (including spare wheel 3)), correct if necessary
â€" Inspect tyre wear (including spare wheel 3))
â€" Ribbed V-belt: Inspect condition

Emil

Mun mielestä 240 tuhatta jakoremmille on aika paljon, ja sittenkin vasta tarkastetaan sen kunto silmämääräisesti. Monille meistä tuon ajomäärän aikaansaamiseksi saattaa kulua 24 vuotta. Se on tuotetestaus ulkoistettu kuluttajille oikein tosissaan? Kun remmejä alkaa napsua poikki, niin katsotaan kauanko kesti, ja annetaan uudet ohjeet remminvaihtoon.  ;D

janir82

Loppulasku oli muuten 377â,¬, joten pari kymppiä hinnasta tuli alaspäin. Huoltoon kuuluin ilmainen harjapesu. Katsastus oli ok, kuten tältä nyt olisi voinut odottaakin. Seuraavaksi 2v päästä taas. Akun kunto oli vihreällä 3/4 , mikä on hyvä kun tässähän on aika mopon akku ja jatkuvalla start&stop rasittaa varmaan sitä kovasti. Nyt taas vuosi ajellaan .

eelis

#7
Lainaus käyttäjältä: janir82 - 06.02.15 - klo:20:21
Akun kunto oli vihreällä 3/4 , mikä on hyvä kun tässähän on aika mopon akku ja jatkuvalla start&stop rasittaa varmaan sitä kovasti. Nyt taas vuosi ajellaan .
Hei
Eikös tuossa Bluemotion:ssa ole vahvempi akku ja starttimoottori juuri noita käynnistyksiä silmällä pitäen?

-eelis-

silkku

Terve!

Oma auto kävi toisen vuoden huollossa VV-Airportissa Vantaalla, jolloin matkamittarissa oli 25 500km. Öljynvaihdon lisäksi oikeastaan muuta ei tehty kun vaihdettu raitisilmasuodatin - eli niinkuin huolto-ohjelmassakin on kirjattu. Pesussa myös käytättivät.
Hintaa huollolle tuli 230â,¬, en osaa sanoa onko tuo nytten paljon vai vähän tarkastuksesta, pesusta, öljynvaihdosta ja raitisilmansuodattimesta. Akkuakin olivat hieman ladanneet.

  • Tarkastushuolto ja öljynvaihto, 185â,¬
  • Raitisilmasuodatin irroitus + kiinitys 20â,¬
  • Raitisilmasuodatin 25â,¬

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy