2018 Octavia HB 1.0 TSI Style (Candy White)

Aloittaja veejay, 01.02.18 - klo:22:19

« edellinen - seuraava »

veejay

Koko autoilu-urani ajan olen hankkinut autoni seuraavan kaavan mukaan:

1. Osta 3000 euron arvoinen auto.
2. Aja autolla 5 vuotta.
3. Myy auto 500 eurolla.
4. Palaa kohtaan 1.

Tämä malli on ollut erittäin toimiva kulujen minimoinnissa. Suuria vikoja autoihin ei ole tullut. Normaalit pikkuhuollot taas olen tehnyt itse.

Mallin huono puoli on se, että ne pikkuhuollot joita tuon hintaluokan autoissa aina silloin tällöin on, vievät jonkin verran omaa aikaa. Yhdellä autolla ja perus 8-16 työajalla tuo yhtälö toimisi hyvin. Ongelmia ajankäytön suhteen alkaa kuitenkin kasaantua, jos autoja on taloudessa kaksi ja työaikaa ei ole. Vaikka noita pikkuvikoja onkin vain muutama vuodessa, ilmaantuvat ne jonkinlaisten kvanttimekaniikan lakien mukaan juuri silloin, kun töissä pitäisi painaa ympäripyöreää päivää.

Hyväksi havaittu malli ei siis ollut enää toimiva nykyisessä elämäntilanteessa. Ainakin toinen auto piti päivittää.

Vuokra-autoilla ajaessa olin ihastunut Volkkarin pieniin bensakoneisiin. Ajo-ominaisuudet tuntuivat erittäin hyviltä, ja kulutuskin oli huomattavan maltillista.

Ensimmäinen ajatus oli ostaa uusi Leon ST litran bensamoottorilla. Koeajolla Ecomotive-alustan toiminta ei kuitenkaan vakuuttanut, joten Leon jäi hankkimatta. Myöhemmin koeajettu Octavia sensijaan tuntui omaan makuun huomattavasti sopivammalta.

Jonkin aikaa tutkailin käytettyjen ja uusien Skodien hintoja, sekä katselin sopivia tarjouksia. Tammikuussa palikat sitten loksahtivat paikoilleen: maahantuojalla sopiva kampanja(3v-huoltosoppari) ja tarjous rahoituksineen erittäin kohtuullinen. Niinpä tilaukseen lähti uusi Octavia hatchback 1.0 TSI moottorilla, Style-varusteilla ja Candy White -värillä.



Mitään sen kummempia lisävarusteita ei tullut mukaan ruksittua. Style on omaan käyttöön jo riittävän kattava - ja iso parannus 12 vuotta vanhaan Meganeen. No, moottorilämmitin sisähaaralla tuli autoliikkeeltä ostettua mukaan.

Superskodasta tilailinkin jo kumimatot. Vielä pitäisi talvirenkaat hankkia, mutta aikaa on vielä hyvin ennen kuin seuraava talvi koittaa. Toimitusajaksi lupailivat noin neljää kuukautta. Toiveena on, että edessä olisi vaivattomia kilometrejä.

mikama83

Ilmeisesti Skodallakin on hyvät nuo vakiovarustelut  :) Itse tyytyväinen myös Golffin comfortline varusteluun. Ainut mikä oli niin poppivehkeet piti päivittää kun sitä tykkää musiikkia kuunnella niin että tuntee. Madallusta tekisi mieli mutta maavarasta on nykyjään niin paljon hyötyä että..saa nähdä. Moottori on kyllä loistava. Kukaan ei tähän mennessä ole uskonu moottorin kokoa joka on kyydissä istunu  8)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy