http://www.autovandaag.nl/autonieuws/8576/skoda-rapid-spaceback-betrapt/ (http://www.autovandaag.nl/autonieuws/8576/skoda-rapid-spaceback-betrapt/)
Taiteilijan arvaus. tuo takalasi tullee olemaan tuollainen joka ulottuu normaalia alemmaksi. noista teipatuista autoista näkyy kuinka se on teipattu korinväriseksi, hämäyksen vuoksi.
Livenä kuvattuja, Hämäys teipattu vanhaksi Fabiaksi.
Lisää kuvia.
Ei ole hääppöisen näköinen.
Mutta tilat varmaan aikasta mukavat ( peräkonttiin korkeutta ja takamatkustajille lisää pää tilaa ) ja hintakin varmaan tulee olemaan ihan "kiva".
Lisää kuvia. lukekaa alusta asti.
Lisää.
Lainaus käyttäjältä: Mtsi - 05.07.13 - klo:19:33
Lisää kuvia. lukekaa alusta asti.
Punaisena, Audin A3:n tulee jotenkin mieleen.
www.skoda.cz (http://www.skoda.cz) konfiguraattorista löytyy jo Xenon valot. (eli 2014 malliin tulossa)
Ekassa kuvassa vanha kojelauta. Nyt tulossa vähän uutta ilmettä.
^^Katso kuvagalleria. Nyt saa xenonit Rapidiin.
Skoda media services sanoo rapidiin tulevista xenoneista että: As an option, the ŠKODA Rapid received xenon headlights. The xenon lamp has a luminous flux up to 2,000 lumen. This system requires no headlamp leveling and headlamp cleaning system yet. Advantage: a lower price compared to xenon headlamps with higher lumen output at roughly comparable intensity.
Saa nähdä tuleeko noita suomeen ja jos tulee niin tekeekö niillä mitään. Halvat varmaan ainakin.
Kolmepuolainen ratti tulee ilmeisti kaikkiin rapideihin. Kojelaudan listaan 4 eri vaihtoehtoa: harmaa, harjattualumiini, pianomusta ja aika mielenkiintoinen pianovalkoinen. Verhoiluja muutetaan. 1.6Tdi myös 90hv ja siihen saa Dsg7.
Näistä kuvista näkyy hyvin tuo takalasin alareunan teippi, eli lasin alareunasta on hämäyksen vuoksi teipattu 10cm. korinväriseksi. (vertaa kahta viimeistä kuvaa)
^Tuo viimeinen valkoinen Rapid on siis piirros hahmotelma tulevasta. joka on tod.näk. aika lähellä, tosin piirrokset on valitettavasti yleensä vähän näyttävämpiä kuin lopullinen. Mutta ihan ok tuo takalasi kikkailu, että ostaan siellä skodallakin tehdä jotain erilaista.
On kyllä kummallisen näkönen laitos. Eii oo kyllä yhtään mun makuun, jostain syystä tulee ykköskopan fabia mieleen ilmeisesti tuon teippauksen syy. Takavalotkin näyttää niin ku ois ocusta otettu..
Menishän tuo,mutta 103kw Tsi + dsg komboa tuskin tulee tarjolle...kun ei leoniinkaan vielä ole.
^^ joo auto on teipattu näyttämään Fabialta, loppulliset takavalot jotain muuta.
^ tuo on kyllä harmi että rapidissa on nuo vanhat moottorit.
Lainaus käyttäjältä: Taky - 05.07.13 - klo:19:42
Punaisena, Audin A3:n tulee jotenkin mieleen.
Mars mars optikolle kulkematta lähtöruudun kautta! ;D
Lainaus käyttäjältä: Mtsi - 06.07.13 - klo:09:12
Skoda media services sanoo rapidiin tulevista xenoneista että: As an option, the ŠKODA Rapid received xenon headlights. The xenon lamp has a luminous flux up to 2,000 lumen. This system requires no headlamp leveling and headlamp cleaning system yet. Advantage: a lower price compared to xenon headlamps with higher lumen output at roughly comparable intensity.
Saa nähdä tuleeko noita suomeen ja jos tulee niin tekeekö niillä mitään. Halvat varmaan ainakin.
Lienee vastaavat xenonit kuin uudessa beetlessä, olikos ne 25w tehoiset. Eivät vaadi pesureita eikä korkeussäätöä.
Lainaus käyttäjältä: Karvis - 06.07.13 - klo:19:06
Lienee vastaavat xenonit kuin uudessa beetlessä, olikos ne 25w tehoiset. Eivät vaadi pesureita eikä korkeussäätöä.
Jep. Vaikuttavat samalta.
Toivottavasti nuo xenonit tulee eleganceen vakioksi ilman lisähintaa nykyiseen. Olisi edes jotain järkee hinnan puolesta ostaa rapid octavian sijaan. Itseäni kiinnostais tuo "spaceback", se riittäisi minulle hyvin mutta ainakin nyt rapidin hinta on liian lähellä octaviaa, kun miettii mitä kaikkee octaviassa on parempaa... lähes kaikki asiat.
Rapid 1.2TSI 105hv Elegance 21900â,¬. Octavia 1.2TSI 105hv Ambition 23000â,¬. Vanteita lukuun ottamatta tossa octaviassa taitaa olla jopa parempi varustelu ja huimat 0.1 pienempi keskikulutuskin johtuen uudemmasta moottorista.
Tässä olis eka teaseri, tämä ylempi kuva. Eli lasi arvailujen mukainen.
Toinen teaser. Tämä lopullinen takavalo olikin hienompi kuin tuossa piirroksssa. Hyvä niin. :)
Hyvältä näyttää. :)
Lasikatto.
:)
Lainaus käyttäjältä: Mtsi - 15.07.13 - klo:09:12
:)
Siisti, rinkula A3 vapistkoo jos tekniikassa vähäänkään tarjolla.
Ilmeisesti kaksi takalasi versiota. (Liittyykö sitten tuohon lasikattoon...?)
Tuo punainen lasilatolla on kyllä hieno! Sport-jakkarat ja xenonit nokalle, niin alkaa päästä kohti perheen 2. autolistan yläpäätä kun sen vaihtoaika lähenee.
//Juha
Sent from my iPad using Tapatalk HD
Näyttää tilavalta farkulta, mutta on kuitenkin tavaratiloiltaan pienempi kuin originaali Rapid. :(
Kuvissa kyllä ihan kivan näköinen, mutta miksi se on pienempi? Mikä on tuon funktio? Kai se on sitten myös halvempi?
http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/skoda-rapidista-toinen-korimalli (http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/skoda-rapidista-toinen-korimalli)
Pakko myöntää että perus sedaniin verrattuna aika menevän näköinen punaisena ja lasikatolla/-takaluukulla varustettuna. Vanteet lienevät kuvissa 17" (vai jopa 18"), ja alusta madallettu (kuormaliinoilla, oletettavasti ::))?
Lainaus käyttäjältä: Marty McFly - 16.07.13 - klo:01:55
Pakko myöntää että perus sedaniin verrattuna aika menevän näköinen punaisena ja lasikatolla/-takaluukulla varustettuna. Vanteet lienevät kuvissa 17" (vai jopa 18"), ja alusta madallettu (kuormaliinoilla, oletettavasti ::))?
Joo 17" Ray vanne kuvissa, vannetta saa kokonaan hopeana, tai mustalla taustalla/kiillotettu ja tuo kuvassa on harmaa taustainen/kiillotettu.
Täytyy myöntää että alkuun pelkäsin tämän ulkonäköä mutta viimeisimmät kuvat näyttää jo ihan hyvältä. Onkohan rapidista tulossa farmaria?
Missähän vaiheessa Rapid saa uuden sukupolven hihnalla pyörivät TSI-moottorit?
Lainaus käyttäjältä: Routa - 16.07.13 - klo:11:09
Missähän vaiheessa Rapid saa uuden sukupolven hihnalla pyörivät TSI-moottorit?
Voisi kuvitella, että ei ole kannattavaa tehdä saman teholuokan moottoreita montaa eri sorttia kovin pitkään. Eli minä lähtisin veikkaamaan ensi vuoden mallisarjan moottoreiden olevan uutta versiota.
Mjoo,oikealla hinnalla ja hihnakoneellinen lasikattoversio ois sangen kiinnostava. siis tsi.. disuthan taitaa olla hihnalla muutenkin.
kieltämättä hiukan rapid kiinnostaisi, jos sisustan laatua parannettaisiin ja 1.2TSI saisi DSG:llä ja hihnalla. Mutta pahoin pelkään, että tämänkin hinta karkaa liian korkeaksi. Nykyinen Rapid hinnasto ainakin on ihan epäonnistunut. Saa nähdä seuraako Seat Toledo perässä, tuleeko siitä joku liftback versio myös. Nykyisten mallien osalta Toledo vie Rapidia ulkonäössä ja hinnassa selvästi.
Lainaus käyttäjältä: Routa - 16.07.13 - klo:11:09
Missähän vaiheessa Rapid saa uuden sukupolven hihnalla pyörivät TSI-moottorit?
Ei välttämättä ollenkaan, myös Superb ja Passat on jäänyt ilman uusia moottoreita joten voi olla että uudet moottorit ei sovi heittämällä vanhaan perusrakenteeseen.
Lainaus käyttäjältä: bowtie81 - 16.07.13 - klo:15:43
Nykyisten mallien osalta Toledo vie Rapidia ulkonäössä ja hinnassa selvästi.
Ehkäpä niin, mutta myynnissä Rapid pärjää :)
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=12969.msg366182#new (http://www.vagarena.fi/index.php?topic=12969.msg366182#new)
suomalaiset ostaa sitä mitä naapuri, siksi skoda pärjää. Seat ei ole saanut mainetta täällä, varmaan myyntiorganisaation vuoksi. Ihmisethän on niin tyhmää porukkaa keskimäärin, että ne luulee, että rapid on jotenkin laadukkaampi kuin espanjalainen auto. Vähän sama kuin ibiza ja polo, vaikka molemmat tehdään epsanjassa. Onhan se aika huvittavaa tuo autokeskustelu maallikoiden kanssa joilla on vahvat ennakkoluulot.
Lainaus käyttäjältä: Karvis - 16.07.13 - klo:17:32
Ei välttämättä ollenkaan, myös Superb ja Passat on jäänyt ilman uusia moottoreita joten voi olla että uudet moottorit ei sovi heittämällä vanhaan perusrakenteeseen.
Poloon kuitenkin 140hv TSI sylinterien lepuutuksella istahti varsin äkkiä, joten mitenhän on.
Veikkaan että Rapid vs. Toledo hinnanerotuksen saa autosta luopuessa takaisin ja saattaa jäädä jopa voitolle. Seatin arvostus kun on aika paljon Skodaa heikompi tällä hetkellä.
Jännästi nimetty auto, ottaen huomioon pienempi tavaratila :D miksei vaan hatchback..
Lainaus käyttäjältä: bowtie81 - 17.07.13 - klo:08:22
suomalaiset ostaa sitä mitä naapuri, siksi skoda pärjää. Seat ei ole saanut mainetta täällä, varmaan myyntiorganisaation vuoksi. Ihmisethän on niin tyhmää porukkaa keskimäärin, että ne luulee, että rapid on jotenkin laadukkaampi kuin espanjalainen auto. Vähän sama kuin ibiza ja polo, vaikka molemmat tehdään epsanjassa. Onhan se aika huvittavaa tuo autokeskustelu maallikoiden kanssa joilla on vahvat ennakkoluulot.
Jaa, naapurilla on Ocu Rs, mutta en mä sen takia Skodaa ostanut.
Seatteja kävin juuri pari päivä sitten istumassa.
Ajettavuus voi olla yhtä hyvä, kuin Octaviassa, en tiedä, mutta eivät miellyttäneet.
Ã,,idillä oli aikanaan Seat, aivan hirveä rimpula.
Sai alkuun aika huonon maineen ja sen paikkaamiseen menee monta vuotta.
Vaikka toki useimmat jo tietävät, mistä osista pelit on kasattu.
Tuota Rapidia katselin itsekin, kun menin Skoda-kauppaan.
Oli vain jotenkin niin askeettinen, että ei istunut minulle.
Ja ihmetyttää tuo kummallinen porrastus tuossa radiokonsolissa.
Joku halparatkaisu, vai mikä, mutta tökerö on.
Luulisi, että se oltaisiin saatu oikaistua.
Mutta tuon kokoluokan auto riittäisi meikäläiselle.
Täytyypi käydä livenä katsomassa, kunhan tulee näytille.
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288583441411.html (http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288583441411.html)
Mitä tuolle perälle on tapahtunut? :o
(http://is11.snstatic.fi/img/978/1288583443209.jpg)
^Se on vahvasti ns. naamioteipattu, niinkuin koko autokin sieltä täältä.
Lainaus käyttäjältä: jni - 19.07.13 - klo:18:27
^Se on vahvasti ns. naamioteipattu, niinkuin koko autokin sieltä täältä.
Näyttää enemmän epäonnistuneelta kuvanmuokkaukselta. Ehkäpä IS:n toimittaja on löytänyt paintin Windowsista :P
Lainaus käyttäjältä: apche - 19.07.13 - klo:18:33
Näyttää enemmän epäonnistuneelta kuvanmuokkaukselta. Ehkäpä IS:n toimittaja on löytänyt paintin Windowsista :P
IS:n toimittaja ja moni muu voisi ottaa asioista vähän enemmän selvää ennen kun rupee kirjottelemaan... esim. lukea alusta nämä ketjut.
Kyselin vähän että milloin voisi Spacebackin saada, menee kuulemma ensivuoden puolelle. Samoin Yeti FL.
Sieltä mallailemaan värejä, vanteita ja sisustusta: http://new.skoda-auto.com/en/models/rapid-spaceback/ (http://new.skoda-auto.com/en/models/rapid-spaceback/)
Tuossa Suomi-tietoa:
http://new.skoda-auto.com/fi-fi/models/rapid-spaceback/rapid-spaceback (http://new.skoda-auto.com/fi-fi/models/rapid-spaceback/rapid-spaceback)
Lainaus käyttäjältä: Ocutj - 15.08.13 - klo:23:10
Tuossa Suomi-tietoa:
http://new.skoda-auto.com/fi-fi/models/rapid-spaceback/rapid-spaceback (http://new.skoda-auto.com/fi-fi/models/rapid-spaceback/rapid-spaceback)
Ja sitten odotellaan taas puoli vuotta hintoja keksinnölle ::)
Rapidiin ja Yetiin tulossa Moon-White valkoinen, luulisin että joku helmiäisväri.
RaceBlue
Rallye Green
Rio Red
Metal-Grey tekee paluuta
Lainaus käyttäjältä: MTSI - 16.08.13 - klo:18:22
Metal-Grey tekee paluuta
Ja on noista tyylikkain, ehkä myös Rio Red, mutta sininen tai vihreä - No Way.
Edit: ;)
pakko sanoa että jostain syystä rapid spaceback on alkanut kiinnostaa yhä enemmän. 2014 tulee parannuksia kojelautaan, mutta lopulta tuo kova muovikaan ei haittaa niin kauheasti. Tässä on jotain tarkoituksenmukaisuutta joka puhuttelee. Kun nyt vaan hinta pysyisi järkevänä tai vaikka vähän laskisi pienentyneen tavaratilan myötä..
(http://i876.photobucket.com/albums/ab321/RCS1981/RAP_SB_EXT_6X6X_CAMELOT_0-1.jpg)
(http://i876.photobucket.com/albums/ab321/RCS1981/MetalGrey.png)
Videota pukkaa
http://www.youtube.com/watch?v=uITQWv5qD0A (http://www.youtube.com/watch?v=uITQWv5qD0A)
Näyttäis videosta päätellen nyt olevan linssiumpiot keulalla.
Sent from my MediaPad 7 Lite using Tapatalk 2
Ja kuvia lisää: http://www.netcarshow.com/skoda/2014-rapid_spaceback/ (http://www.netcarshow.com/skoda/2014-rapid_spaceback/)
http://youtu.be/CkStHmoLFTU (http://youtu.be/CkStHmoLFTU)
Spaceback löytyy jo tsekkikonfiguraattorista (http://www.skoda-auto.cz/mini-apps/cc). Ylläri oli että Style Plus -malliin, jossa on siis se aluvanteet + musta katto + lasiperä + tummemmat takavalot, pitääkin lasikatto ruksia vielä erikseen. Oletin että on vakiona mutta se onkin vaan "stailausta". Värivalikoima on myös tuossa rajatumpi. Toki pitää odottaa millä nimellä ja variaatiolla meille tulee Spaceback tarjolle mutta tuolla ei enään onnistu Rio Red + lasikatto/perä -yhdistelmä.
Spaceback ei ole ainakaan Tsekeissä edullisempi kuin pidempiperäinen veljensä.
Jopas on hiljaista Rapid -puolella, kun melkein itsekseen joutuu kirjoittelemaan. Tuntuu että Ocu imee nyt kaiken huomion täällä Skoda-puolella, eli aikamoinen jumalauto on tehty tarjolle ;D
No, lisää taas linkkiä ja kuvaa pukkaa kuitenkin:
http://www.netcarshow.com/skoda/2014-rapid_spaceback/ (http://www.netcarshow.com/skoda/2014-rapid_spaceback/)
Jospa fabio rs korvattas rapid sb. rs.llä? 1,8tsi... ja hinta alle 28ke...kunhan ny uneksin.
"isoveli" kiinnostais mutta kun raha(a) ei tuu paskomalla---
JOS Rapid hinnoiteltaisiin oikeasti edulliseksi, saattaisi tuota SB:tä tuolla kohennetulla sisustuksella mennä kaupaksikin. "Perusautoa" hakeville.
Seatillahan on jo tarjolla varsin hyvää hinta-suorituskyky -suhdetta... :)
englannissa rapid spaceback on nyt hinnoiteltu ja siellä se on kalliimpi kuin "vanha" versio. Eli maksat enemmän ja saat vähemmän tilaa. Pikkasen oli nyt pettymys koska minusta ainakin suomessa rapid on ylihintainen jo valmiiksi jos puhutaan noista paremmin varustelluista versioista. Ehkä kalliimpi hinta on perusteltavissa jos varusteissa on eroja, mutta englannissa perusmalli on kalliimpi kuin porrasperäinen joten epäilen varusteissa olevan eroa..
Itse ainakin skippaan tuon vaihtoehdoista pois, se on vaan liian hintava. Elecange rapid:in hinnalla alkaa saada jo octaviaa kohtuu varusteilla joten...
Miksi tehdä päätöksiä muiden maiden hintalappujen perusteella?
Samat pohdinnat kuultiin taannoin Ocun III:n kohdalla: " en ainakaan osta, ei ole mun juttu", jne...
Mitä kävikään?
Samaa mieltä olen toki että on vaikeaa myydä jos on kalliimpi kuin "pitkäperäinen". Rapideja ostetaan juurikin järkisyillä, ei fiiliksellä.
Ja missä pantataan 1.2 TSI DSG yhdistelmää...?
Tekniikan maailman uutisen mukaan spacebackin lähtöhinta olisi nykyistä mallia matalampi..
http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/ajettua-skoda-rapid-spaceback (http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/ajettua-skoda-rapid-spaceback)
Nyt Rapid alkaa olla hinnoiltaan, ulkonäöltään ja sisustukseltaan sellainen, että se voi olla ihan varteenotettava vaihtoehto edullista perusautoa hakevalle.
Mutta tässä sitä verrataan jo Golfiin ja A3 SB:iin... ::)
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288607675774.html (http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288607675774.html)
Lainaus käyttäjältä: Skoda8 - 09.10.13 - klo:15:53
Tekniikan maailman uutisen mukaan spacebackin lähtöhinta olisi nykyistä mallia matalampi..
http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/ajettua-skoda-rapid-spaceback (http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/ajettua-skoda-rapid-spaceback)
Mitä superlatiiveja! :o
Lainattua tekstiä TM:stä:
"Jousitus on
tomeran täsmällinen ja ohjaus kevyen raikas; Škoda Rapid Spaceback on ajettavuudeltaan kaikin puolin looginen ja miellyttävä."
Lainaus käyttäjältä: Kasis - 09.10.13 - klo:20:47
Mitä superlatiiveja! :o
Lainattua tekstiä TM:stä:
"Jousitus on tomeran täsmällinen ja ohjaus kevyen raikas; Škoda Rapid Spaceback on ajettavuudeltaan kaikin puolin looginen ja miellyttävä."
Ja lisää tulee Iltalehden puolesta ;
http://www.iltalehti.fi/autotestit/2013101417587661_at.shtml (http://www.iltalehti.fi/autotestit/2013101417587661_at.shtml)
Lainaus käyttäjältä: Kasis - 09.10.13 - klo:20:47
Mitä superlatiiveja! :o
Lainattua tekstiä TM:stä:
"Jousitus on tomeran täsmällinen ja ohjaus kevyen raikas; Škoda Rapid Spaceback on ajettavuudeltaan kaikin puolin looginen ja miellyttävä."
Onkohan Jorma"tanssii tähtien kanssa"Uotinen kirjoittanut artikkelin :)
Voihan noissa kehuissa olla perääkin kun Rapidin alustaa on nyt parannettu.
Tuossa IL:n artikkelissa pistää hymyilyttämään kun tuota verrataan Leoniin, ei ole tainnut toimittaja kuulla Toledosta mitään... ;D
Joissain Rapid Spacebackin lehdistökuvissa on mielestäni nähtävissä muotojen sukulaisuutta Audi A3 SB:iin. Tämä olisi varmasti hyvä myyntituote, jos saisivat uudet koneet siihen. Tosin jo aiemmin joku kommentoi Rapid -ketjussa, että sen ostajasegmentti ei "ymmärrä" uuden/vanhan konerakenteen päälle. Voi olla noinkin. A3 SB:n suoraa kilpailijaa tästä ei kai ole tarkoituskaan rakentaa.
Skodan uusista malleista Spacepack kuvissa miellyttää silmää eniten.Ymmärsin lainauksesta Rapidin jousituksen ja iskunvaimennuksen saaneen jo päivitystä,sääli nykyisten Rapidien omistajien kannalta.Todennäköisesti vastaavaa päivitystä on luvassa myös OcuIII,tarvetta on.
"Teknisesti Spaceback on yhtenevä neliovisen Rapidin kanssa, vaikka Spacebackin myötä koko Rapid-malliston jousitusta ja iskunvaimennusta on paranneltu niin että tuntuu. Nyt Rapid ja siis myös Spaceback on suorastaan mukava ajettava. Ilmeisesti jousitusparannusten ansiosta on myös se, että ajoäänet ovat vaimeammat kuin ennen. Ohjaukseen on vaihdettu VW-konsernin moderni sähkömekaaninen tehostin - se toimii tarkasti ja kevyesti."
Joku aikasemmin mainitsi että rapidin rakenne ei sovellu uusiin moottoreihin.
Onko Rapidin ja Toledon pohjalevy ihan omanlaisensa vaiko muunnos Polon / Ibizan pohjalevystä ? Poloon kun ovat saaneet uuden koneen soviteltua (Blue GT:ssä).
Tänään kävin Helkamalla ja koeistuin "tavallisen" Rapidin aulassa ja täytyy sanoa että pienillä parannuksilla on saatu ns. köyhempää sisäilmettä kohennettua. Ratissa oli pianolakattuja somisteita ja kojelaudan "alumiiniharjattu" lista näytti hyvälle tummassa sisustuksessa. Samoin mielestäni verhoilumateriaaliin on tehty mielestäni parannuksia. Jäi fiilis että nyt alkaa näyttää aivan toiselle. Tämä oli elegance ja vertailupohjana samanlainen vuoden alusta.
Toki voi koputella voi kovaa kojelaudan päällistä mutta - kuten jossain sanottua - paikat joihin kosketaan tuntuvat sormenpäissä hyvälle.
Xenonit olivat myös nokalla.
Suunta on oikea. Edelleen 1.2 TSI DSG -yhdistelmää odotellaan :D
Lainaus käyttäjältä: Markku J - 15.10.13 - klo:10:18
Onko Rapidin ja Toledon pohjalevy ihan omanlaisensa vaiko muunnos Polon / Ibizan pohjalevystä ? Poloon kun ovat saaneet uuden koneen soviteltua (Blue GT:ssä).
Toledo ja Rapid on kehitetty PQ25:sta eli Polo/Ibiza/A1 joten kyllä sinne pitäisi uusienkin koneiden mennä, mutta kai sen halvemman hinnan pitää jossain näkyä.
Rapidista RS,olisin mennyt mies :P
Rapid SB:n hinnat on siis julkaistu jo monta päivää takaperin, mutta mistään päin nettiä niitä ei löydy. Helkaman sivujakin saa kollata edes ja takas, mutta eipä vain hintaa näy.
Tietääkö joku, mistä ne oikeasti löytäisi?
Isäni kiinnostuttua Rapid SB:stä ::) olen vilkuillut sen hinnastoa Skodan sivuilta. Nyt se on siellä.
Ei ole mitenkään erityisen edullinen tuota alkaen -mallia lukuunottamatta. Ei näillä hinnoilla mitään myyntimenestystä taida tulla, vaikka nyt on siedettävän näköinen korimalli ja sisustukseenkin tehty vältttämätön päivitys.
Edullisen huonon tien paketin saa enää vain Ambitioniin, jota taas ei kannata ostaa verrattuna Eleganceen. >:(
Ja halpis-Activen myymättömyys varmistetaan sillä, että ainuttakaan tarpeellista lisävarustetta ei siihen saa, kuten vakionopeuden säädintä.
Lainaus käyttäjältä: Seba - 15.10.13 - klo:13:26
Toledo ja Rapid on kehitetty PQ25:sta eli Polo/Ibiza/A1 joten kyllä sinne pitäisi uusienkin koneiden mennä, mutta kai sen halvemman hinnan pitää jossain näkyä.
Hesari väitti, että Rapidi perustuu edellisen korimallin Octaviaan (=siksi 'halpa' hinta) mutta ei tainnut toimittajalla olla faktat hallussa...
Löytyy nyt konfiguraattorista: http://lifecc.skoda-auto.com/1.2/fin?model=NH165514 (http://lifecc.skoda-auto.com/1.2/fin?model=NH165514)
Ei ollut vielä panoraamakattoa konfiguraattorissa.
Konfiguraattorien laatua kannattaisi monenkin merkin parantaa. Spaceback näyttää aika vaatimattomalta konfiguraattorissa, kuten myös Audi, jonka toteutus on vieläkin surkeampi (ja pitäisi olla premium -merkki). Aika säälittävän näköisiä ovat autot noissa konfiguraattorin kuvissa verrattuna hienoihin PR -kuviin. Selkeä kehityskohde, eikä vallan merkityksetön.
Skodan sivuilta löytyy Elegance Style malli mutta jostain syystä sitä ei näy konfiguraattorissa. Tsekit näitä käsittääkseni ohjaavat meilläkin joten on odotettava "päivitystä".
Olen samaa mieltä Markun kanssa mm. Audin konfiguraattorista. Mutta merkin .de sivustolla (http://www.audi.de/de/brand/de/neuwagen/a3/a3-limousine.html#page=/de/brand/de/neuwagen/a3/a3-limousine.html) on jo tarjolla aika näyttävä konfiguraattori, jossa autoa voi tarkastella erittäin hienosti, eri kuvakulmista. Sama lienee odotettavissa kotimaisellakin kielellä.
Tsekkien sivulla Skodan konfiguraattori (http://cc-cloud.skoda-auto.com/cze/cze/cs-cz)on myös uudistunut hieman, joten odotellaan sitäkin tänne.
En kyllä ymmärrä miten kukaan päätyisi noilla hinnoilla Rapid Spacebackiin. Lähes samalla hinnalla saa uudempaa ja parempaakin: Radip 1.2TSI Ambition 20 600â,¬ ja Elegance 21 900â,¬. Esim. Seat Leon samalla koneella Stylenä 21 500â,¬. Leon on kuitenkin MQB-auto, hiljaisempi, tyylikkäämpi ja paljon uudempi tuote. Rapid perustuu vanhan Polon rakenteeseen, omaa kaikki vanhat viihdeaudio järjestelmät, on vanhemmalla ketjukoneella ja on kaikin puolin edellisen sukupolven VW-tuote, kun Leon on uutta MQB-sukupolvea. Rapid on Intian markkinoiden tuote (joo, siellä vähän erilainen, mutta kuitenkin), Leon eurooppalaiselle ihmiselle suunniteltu. ;)
Eihän massat noita asioita tietysti tajua perehtymättä. Seatilla on lisäksi haittana maineensa, jonka Skoda on karistanut jo ajat sitten. Itselleni tuo edellisen sukupolven tekniikka nykyisen polven hinnoilla on kyllä niin iso show-stopper etten edes sylkäisen Rapidin suuntaan. Tuotetta en kritisoi, mutta hinnoittelu on mennyt metsään ja pahasti. Tai mennyt ja mennyt, eiköhän jengi osta Rapidia noillakin hinnoilla...
En usko, että ostaa noilla hinnoilla. Kauppa voisi käydä, jos tuohon alkaen hintaan tai vähän sen yli saisi järkevästi varustellun "oikean myyntimallin". Pahasti on ylihinnoiteltu edelleen, vaikka itse tuotteen pahimmat puutteet on nyt ilmeisesti korjattu.
Edelleen Rapid-Toledo-paletin paras ostos on Toledon perusmalli, johon saa noin tonnin lisärahalla asialliset varusteet. Tietysti Toledoon saisi tulla samat kohennukset kuin 2014 Rapidiinkin. Hassua, jos ei tule.
Koskelon Metrossa käytiin duunin Yetejä kuolaamassa. Pysäköinninvalvonnalle tulee 5 Yetiä 1.2tsi dsg. Meille tulee 1.4tsi dsg. Siellä oli jo yks sb Rapid mainosteipeissä. Oli kyllä siisti.
Kutsua pukkaa huomiselle Metroon esittelyyn. Oiskohan kaffetta ja pullaa
Katselin taannoin Saksan konfiguraattorista, että siellä Spacebackin hinnanero Liftbackiin on satasen luokkaa, kun se meillä on 700 â,¬:n kantturoissa...
Sb:n Suomen ja Saksan ohjehinnoissa ei sitten suurta eroa olekaan, kunhan varusteet tasataan oikein.
Onkos jollakulla oikeaa tietoa 2014-mallien huonon tien paketista? Konfiguraattori tarjoilee sen myös Eleganceen, mutta hinnasto vain Ambitioniin. Kumpi versio mahtaa olla tässä asiassa jumalan tosi?
Koeajoa pukkaa:
Skoda Rapid Spaceback 2013 review - CarBuyer (http://www.youtube.com/watch?v=FzxlF0IWDCg#ws)
Genevessä esitellään uutea varustetasona Monte Carlo:
http://www.skoda-auto.com/en/experience/motorshows/Pages/geneva2014.aspx (http://www.skoda-auto.com/en/experience/motorshows/Pages/geneva2014.aspx)
Monte carlosta muutama kuva: http://www.auto.cz/skoda-rapid-monte-carlo-sportovni-styl-motory-55-90-kw-79873/foto?foto=0 (http://www.auto.cz/skoda-rapid-monte-carlo-sportovni-styl-motory-55-90-kw-79873/foto?foto=0)
löytyykö jostain/joltain kokemuksia Spacebackissa olevan 1.4 tsi koneen virityksestä? Onko sama kone kuin esim. ocu III vm. 2009-, josta saa 160hv/160Nm
160Nm? :D onhan noita "viritelty", esim ketjussa tsi koneiden penkitystuloksia tai joku semmonen on noita lukemia softattuna.. Mutta uskaltaako noita viritellä kun ei vakionakaan kestä :D
Aivan, vaikea löytää kokemuksia, toisaalta jos kone ei kestä vakionakaan 100000km niin tuskin softattunakaan.
Onko totta, että uusiin DSG-laatikoihin saisi 12 vuoden rajattoman takuun? tähän asti laatikot eivät ole kestäneet 5 vuotta kauemmin.