Audi A4 B8 chat

Aloittaja Flat, 08.01.10 - klo:19:19

« edellinen - seuraava »

Flat

Kokeillaan nyt tätäkin kun kerran ideoita foorumin kehittämiseen annetaan siellä toisaalla.

Eli homman nimi on seuraava: tämä topic palvelee sekalaista keskustelua b8:siin liittyen, päivän fiiliksiä, mutu tuntemuksia, ja kaikkea sitä mille ei viitsi nyt avata omaa topiccia. Pyrin ja muutkin voivat pyrkiä ohjaamaan rönsyilevää keskustelua sitten oikeisiin topicceihin tai sitten aivan uusiin aiheisiin.

Eli A4 megaketjun jäljittelijä tämä on. ..

Katsotaan toimiiko tämä...

No niin ,autoni on nyt maannut puolirampana joulukuun 21 päivätä lähtien pihassa, pikku kauppareissua lähikauppaan olen uskaltanut ajaa, mutta en muuta. Kaikki olkoi siitä kun ajoin vasemman etuvanteen sököksi. Hyväuskoisena olen luullut että saan uuden vanteen nopeasti, mutta eipä ole onnistunut. Vanne on kadonnut matkalla ja nyt kai se on löytynyt? Ehkä....

Hitusen on viime aikoina pistänyt vihaksi.....


Markku J

Mukavaa on ollut pakkaskelien autoilu A4:llä. Lämpenee todella nopeasti, ja ajettavuus on kiitettävää tasoa. Ainoa seikka, mikä ahdistaa, on urheilualustan toimivuus Helsingin jäisillä kaduilla, joissa on teräväreunaisia jääkökköjä ja syviä "kuoppia" niiden välissä. Tuollaisissa paikoissa joutuu ajamaan todella hitaasti. Vakioalusta olisi varmasti mukavampi ja nopeampi moisissa keleissä. Onneksi tämä alusta ei sentään kolise ja narahtele terävissä joustoissa !

Lämmityksestä olen pannut merkille sellaisen seikan, että ihan kylmästä ajoon lähtiessä auto ikäänkuin lämpenisi sisätiloiltaan nopeammin, jos lämmöt kääntää minun vakiosta 17 asteesta 21 paikkeille. Jos taas lähtee lämpimästä tallista, pysyy kabiini lämpinä hyvinkin tuo 17 asteen säätö päällä. Samantyyppistä havaintoa on joistain aiemmistakin autoista. Lieneekö vaan fiilispohjainen juttu...


Flat

Mites on markku, onko oma etuspoilerisi ottanut kontaktia?
Omallani olen auraillut kartanonkosken teitä puhtaaksi......ylpeänä..... ja lassila&tikanojan pojat ovat katsoneet haikeana vierestä :)

Tuo -30mm  alusta ja etuspoileri on ehdoton rja suomen talvessa. Silloin jo pitää pikkasen katsoa minne ajaa.

Markku J

Onhan tuolla spoilerilla tullut auraushommia tehtyä. Omassa pihassa ennen lumiauraa, ja myös joitain kaistanvaihtokökköjä yms. Hyvin on vielä kestänyt. Jäisiä parkkipaikkojen penkkoja ja isompia jääkokkareita olen varonut toistaiseksi onnistuneesti.
Just tänään työpaikan lämpimässä tallissa tarkistin sen kunnon ja on vielä ihan priima.

Pekka T


Entisenä A4 B8 kuskina tämä alkava ketju käy varmaan minullekkin, vaikka A5 onkin nyt autona  :)

Tuossa Flatin vannerikossa kävi hyvä onni ettei hajonnut mitään muuta .
Nimittäin kun olin hakemassa autoani Hyvinkään Laakkoselta , niin sieltä lähti juuri A4 B8 Avant joka oli samallalailla
luistellu mutkassa tienreunukseen. Autosta hajosi kaikki tukivarret ja renkaat taittuivat alle eli matkanteko loppui siihen .
Nopeutta tuossa tapahtumassa oli kuulemma n. 50 - 60 km/h .
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Flat

#5
Kyllähän sitä A5 kuski kehtaa täälläkin rupatella. Pekkat oletko vanhoja uvw:läisiä? Nimimerkkisi ei ole jäännyt sieltä mieleen.

Laitappas autosi  muuten autotaliin esille.

Markkuj mainitsi tuon b8.sin alustan toimivuuden talvikelillä. Täytyy todeta samaa,että alusta toimii kuin kesällä konsanaan. Alustalle voi huoletta antaa kiitettävänarvosanan kovilla pakkasilla.

Pertsa

Mikähän siinä muuten on
että nuo vannetoimitukset on aina noin hankalia? Kerran ajelin nastoilla toukokuun loppupuolelle kun kesävannetoimitus vaan viivästyi ja viivästyi. No ne renkaat olis menny muutenkin vaihtoon. Eli jos nyt haluaa uudet vanteet kesäksi niin kannattaa varmaan laittaa tilaukseen jo nyt...
Tuosta sporttialustasta ja talvesta. En tiedä olenko vaan niin tottunut jämäkämpään alustaan, mutta minusta tuo s-line alusta pelaa kyllä hyvin talvellakin. Tietenkin noissa jää--/lumipintaan muodostuneet "nimismiehenkiharat" hiukan täryyttää mutta ei mitenkään häiritsevästi.

Flat

Perkule,ei vmatti vaan pekkat .....
Pekkat vanhoja uvw:läisiä ?

skula

Milläs se Flat a de 'kulimalli'-autoilja ajelee kun audi on maannut pihassa?


Pekka T

Lainaus käyttäjältä: Flat - 08.01.10 - klo:20:30
Perkule,ei vmatti vaan pekkat .....
Pekkat vanhoja uvw:läisiä ?
Kyllä tuolla uvw :llähän minä , mutta kylläkin todella passiivisesti pelkästään lukemassa toisten juttuja
nykyinen ja kaksi edellistä Audia sieltä löytyy . Tällä palstalla sitä jotenkin uskaltaa tulla esiin enemmän ,
ja jospa tämä kirjallinen ilmaisutapa tästä vielä kehittyisi  :)
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Flat

Flat ei ajele millään....vaan pummaa kyytejä kadunvarressa.....kokomus tämäkin.

Näin jälkiviisaan olisi pitänyt laittaa jokin väliaikaisrengas alle, mutta kun rengasliikkeestä on aina toivoa annettu, että huomenna, niin on jäännyt laittamatta.

Leikkivararengasta ei näillä keleillä voit eteen laittaa, koska muutoin olisi vain yksi vetävä pyörä. Olisi varmaan ajella yksveto autolla?

Markku J

Pertsa kommentoi alustaa... Onhan tuo minun halvempi "urheilullisempi" alusta ihan OK sekin nyt, mutta aika haastavia ovat Helsingin kaupungin kadut parhaillaan. On paljon teräväreunaisia röykkyjä, joissa korkeusero on 3-5 cm luokkaa. Noissa ajelen Audin "urheilullisemmalla" alustalla hiljaksiin. Jos nyt olisi alla edellinen autoni, niin kyllä paukkuisi ja narisisi jousitus. Audin kanssa mennään "bemarimaisella" kumipuslafiiliksellä !


Flat

Ette kuitenkaan usko että tälläinen köyhän miehen s-line alusta on oikeasti mukava. Ei tietoakaan oikean s-line alustan kovuudesta. Alkuperäinen normialustan keinutuolifiiliksen modifioitu versio. Tätä voisi kuvailla s-line keinutuoliksi! Eihän tätä kuitenkaan kukaan usko, mutta voi vannoa että hakkaa s-line alustan mukavuudessa mennen tullen ja on samalla samalla varmasti yntä jämäkkä kuin sport alusta. Ulkonäkö on kuitenkin identtinen s-line alustan kanssa.

Ajoominaisuudet jotain normin ja sportin välistä.....

Sopiva yhdistelmä sulo vileeneille.......suosittelen....

slash

^Mihin perustuu tämä väite että S-line alusta on kova tai kovempi kuin sinun autosi alusta?
Audi 4A 3.0tdiaLang ex. vag. 411E, T2, OcuII 2.0tfsi Rs, B7 2.0 tdi q avant, B8 2.0tfsi q avant, B8 2.0tfsi q Stronic avant

Pertsa

Joo ei se kyllä mikään kova ole. Mukulakivikaduillakaan ei ole mitään pompottelua vaan toimii sielläkin hyvin. Ei se kyllä tosin mikään mukavuusalustakaan ole mutta kukas nyt mukavan alustan haluaa ;) Minä kyllä pidän tuosta alustasta, ei ole vielä tullut tilannetta vastaan tilannetta, jossa se olisi tuntunut jotenkin häiritsevän kovalta tms.

Flat

Slash, ihan siihen kun on istunut s-line alustan kyydissä. Jämäkämpi se on  kun tälläinen. Jos tm - arvostelu pitäisi tehdä näiden välillä, niin köyhän miehen diy s-line vie voiton hinta laatu-suhteen varjolla.

S-linen keinutuolimukavuus loistaa poissaoloaan.

Ja keinutuolithan ei ole sallittuja ihan nuorille...

slash

S-line alusta on minusta enemmän mukava kuin urheilullinen, taasen urheilullinen alusta on pintakova omien kokemuksien mukaan. Valitettavasti tuota keinutuoli efektiä en tunnista quattron yhteydessä olevasta s-line alustasta. No nämä ovat makuasiota ja myös auton rengastuksella on iso asia alustan tuntuun ja kokonaisuuteen.
Audi 4A 3.0tdiaLang ex. vag. 411E, T2, OcuII 2.0tfsi Rs, B7 2.0 tdi q avant, B8 2.0tfsi q avant, B8 2.0tfsi q Stronic avant

Vmatti

Itsellänikin toi halvempi_urheilullisempi_alusta ja tyytyväinen oon tohon ollu. Sopivan jämäkkä mutta samalla sivistyneen mukava.
Ei oo kyllä kokemusta tosta kalliimmasta joten en voi vertailla keskenään.
Trust your instincts, be yourself!
BMW 520D xDrive Business Exclusive Edition Aut. -15
ex-vagit:
A4 (B8) 2.0 TFSI quattro S tronic -10
CC 2.0 TDI 125kW DSG -09
A4 (B6) 1.8T quattro -05
Audi 80 (B3) 1.8S -

Vmatti

Mites muilla - omassa tahtoo jäädättää ikävän "likaisen" jääkerroksen pakoputken ulostulon kohdalle puskuriin.
Ei sinällään mutta a) on ikävän näköinen b) peruutustutka huutaa turhan takia.
Johtuuko tuo kenties noista rosterisista putkenpäistä vai tekeekö tuo jollain ihan samaa myös ilman?
Ajattelin vaan että jos noi pyörittää pakokaasuja jotenkin sopivasti ja aiheuttaa tuota jäätymistä.


Trust your instincts, be yourself!
BMW 520D xDrive Business Exclusive Edition Aut. -15
ex-vagit:
A4 (B8) 2.0 TFSI quattro S tronic -10
CC 2.0 TDI 125kW DSG -09
A4 (B6) 1.8T quattro -05
Audi 80 (B3) 1.8S -

Flat

Eipä ole omassani tuota ilmiötä.

Sen sijaan tänään auto alkoi varoittelemaan alkaisesta akun varaustasosta ja sammutti radion kun jäpitin auton siällä radiota kuunnellen.

Vmatti

#20
Lainaus käyttäjältä: Flat - 09.01.10 - klo:16:42
Eipä ole omassani tuota ilmiötä.

Okei, onko avant nyt rajattu jo pois (lue: tuplaputket, kade).
Onko tää vaan näissä sedaneissa vai noilla "lisä_tötteröillä" varustettuna?
Trust your instincts, be yourself!
BMW 520D xDrive Business Exclusive Edition Aut. -15
ex-vagit:
A4 (B8) 2.0 TFSI quattro S tronic -10
CC 2.0 TDI 125kW DSG -09
A4 (B6) 1.8T quattro -05
Audi 80 (B3) 1.8S -

Flat

Tapahtuuko tuo aina vai onko se jää nyt tullut kovilla pakkasilla. Putkien määrällä tai korimallilla tai moottorilla tuskin on vaikutusta asiaan,eikä putkenpäillä. Lienee vaan ihmeellinen ilmiö ? Onko muuten laittaa kuvaa tuosta ?

Pertsa

Kyllä mullakin tuonne pakoputkien ympärystään kertyy sellainen likainen lumikerros. Pidemmällä matkalla sen varsinkin huomasi. Putket on molemmilla puolilla ja lisätötteröt on.

slash

Muistaakseni minulle ei ole mitään merkittävää lumikerrostumaa putkien ympärille kertynyt, olisiko S-line takapuskurin muodolla osuutta asiaan?
Audi 4A 3.0tdiaLang ex. vag. 411E, T2, OcuII 2.0tfsi Rs, B7 2.0 tdi q avant, B8 2.0tfsi q avant, B8 2.0tfsi q Stronic avant

Docw

Tuikitarpeellinen jenkkivaruste bongattu A4:stä, muistin mukaan tätä gansterikahvaa ei Suomiversiossa ollut  :P


Hege

Lainaus käyttäjältä: Docw - 10.01.10 - klo:00:57
Tuikitarpeellinen jenkkivaruste bongattu A4:stä, muistin mukaan tätä gansterikahvaa ei Suomiversiossa ollut  :P


;D

Flat

Onkohan tuo oikeasti ongelma jenkeissä että ihmisiä laitetaan / ihmiset menevät tavaratilaan ? En ole koskaan kuullut että tälläistä tapahtuisi.

Tosin eihän tuosta haittaakaan ole.

Samalla  voisi kysy,että onko jekkiautoissa ovien lukitseminen kuskin paikalta disabloitu. Perustellumpaa se olisi kuin tuo kahva.

Docw

Liekkö tuo kahva laitettu lakimiesten pelossa? Joku hillbilly lukitsee itsensä "vahingossa" tavaratilaan ja nostaa miljoonien korvauskanteen autovalmistajaa vastaan kun ei ollut varoitustarroja että niin ei saa tehdä ::)

Ovien lukitseminen ja avaus onnistuu kyllä kuskinpaikalta. Oliko muuten Suomiversiossa erilliset lukitusnapit kaikissa ovissa? En muista että omasani ainakaan olisi ollut:


Erkka

Saattaahan olla turvallisuudestakin kyse, jos esimerkiksi auton sähkölukot jumittuvat jostain ihmesyystä lukitusasentoon, niin ulospääsy on varmistettu mekaanisen salvan myötä takaluukun kautta. Mm. Polon takaluukkuun sisäpuolella on starttiavaimen kokoinen aukko johon avaimen työntämällä takaluukku aukeaa sisäpuolelta.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Flat

Tänään auto alkoi jo käynnistettäessä herjaamaan akun varaustasosta. Koskahan jää pihaan ? Pitäisi päästä pian tien päälle lataileen akkuja....

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy