1,6tdi kylmäkäynnistys / EGR poisto

Aloittaja Ile_S, 03.12.23 - klo:12:51

« edellinen - seuraava »

Ile_S

Moro!

Tyttären Octaviassa on ollut pakkasella kylmäkäynnistysongelmaa, eli hörähtää käyntiin mutta sammuu saman tien. Hehkut ja dieselfiltteri vaihdettu, vahva veikkaus on että EGR jäätyy auki-asentoon ja kone tukehtuu saman tien. Videoita löytyy täsmälleen samanlaisesta ongelmasta missä syyllinen on ollut EGR.
 Kysymys kuuluukin, mikä on kokonaisedullisin tapa ratkaista ongelma? Auto on 330tkm ajettu, eikä välttämättä tule tyttärellä olemaan enää vuositolkulla, hänelle ostettaessa oli ajettu 220tkm ja sitä ennen EGR vaihtettu, mutta en nyt muista oliko alkuperäinen vai mikä. Lähinnä on mielessä koodaaminen pois käytöstä, mutta siinä hirvittää lämpeneminen sen jälkeen, lisälämppäriä ei autossa ole... Onko kokemuksia saako kabiinia pakkasella lämpimäksi EGR:N poiston jälkeen? En tiedä olisiko venttiili putsattavissa noin ylipäätänsä, mutta ilmeisesti hankalassa paikassa joten aikaa palaa joka tapauksessa?

Kiitos etukäteen vastauksista!

- Ilkka

Jacce75

Lainaus käyttäjältä: Ile_S - 03.12.23 - klo:12:51Moro!

Tyttären Octaviassa on ollut pakkasella kylmäkäynnistysongelmaa, eli hörähtää käyntiin mutta sammuu saman tien. Hehkut ja dieselfiltteri vaihdettu, vahva veikkaus on että EGR jäätyy auki-asentoon ja kone tukehtuu saman tien. Videoita löytyy täsmälleen samanlaisesta ongelmasta missä syyllinen on ollut EGR.
 Kysymys kuuluukin, mikä on kokonaisedullisin tapa ratkaista ongelma? Auto on 330tkm ajettu, eikä välttämättä tule tyttärellä olemaan enää vuositolkulla, hänelle ostettaessa oli ajettu 220tkm ja sitä ennen EGR vaihtettu, mutta en nyt muista oliko alkuperäinen vai mikä. Lähinnä on mielessä koodaaminen pois käytöstä, mutta siinä hirvittää lämpeneminen sen jälkeen, lisälämppäriä ei autossa ole... Onko kokemuksia saako kabiinia pakkasella lämpimäksi EGR:N poiston jälkeen? En tiedä olisiko venttiili putsattavissa noin ylipäätänsä, mutta ilmeisesti hankalassa paikassa joten aikaa palaa joka tapauksessa?

Kiitos etukäteen vastauksista!

- Ilkka

Olen muutaman auton tavannut jossa egr jumittuu kiinni asentoon eikä ainakaan tiedossa ole ollut että ne sen kylmempiä olisi. Se on totta että egr tehostaa moottorin lämpenemistä mutta en usko että sillä sitten kovin suurta vaikutusta on sisätilojen lämpenemiseen. Yleensä maskisuoja edesauttaa lämpenemistä.
http://www.vagtech.fi

Retrofit, koodaukset, päivitykset, ohjelmoinnit, OE avaimet, ajonestot, moottorin ja vaihteistojen optimoinnit sekä muut ecujen muokkaukset.
040-7049099
Uusi foorumi avattu!! vagtech.fi

- Golf 7.5 Highline 1.5 DADA 2018 (180hv/335Nm)
- Passat B8.5 R-line 1.5 DPCA 2020 (191hv/355Nm)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy