Octavia II: Huoltojen hinnat

Aloittaja Guido, 07.12.09 - klo:09:35

« edellinen - seuraava »

Guido

1. Auton merkki ja malli: Skoda Octavia 1.6 FSI Elegance Combi vm 2007
2. Mitä huoltoon kuului: 60 tkm määräaikaishuolto (huoltokirjasta näkyy huollon sisältö, ulkoa en sitä muista)
3. Liike jossa huolto tehty: Salon Autotalo
4. Huollon hinta: 349,50â,¬
5. Huollon ajankohta: 1.6.2009

Erittely löytyisi auton hanskalokerosta auton papereiden seasta, mutta mitään erityistä tuossa huollossa ei ollut. Autossa ei ollut korjaamista vaativia vikoja eikä huollon puoleltakaan raportoitu mistään ylimääräisistä ongelmista. Rutiinihuolto.

VAG!

#1
qqq

traktori

1. Auton merkki ja malli: Skoda Octavia 2.0TDI DSG Elegance Combi vm 2006
2. Mitä huoltoon kuului: 120 tkm määräaikaishuolto, DSG-öljyn vaihto, jakohihnan vaihto, lisäöljyä 1l
3. Liike jossa huolto tehty: Lehtonen Motorsport Turku
4. Huollon hinta: 1100,00â,¬
5. Huollon ajankohta: elokuu 2009

Erkka

Lainaus käyttäjältä: traktori - 16.12.09 - klo:10:36
1. Auton merkki ja malli: Skoda Octavia 2.0TDI DSG Elegance Combi vm 2006
2. Mitä huoltoon kuului: 120 tkm määräaikaishuolto, DSG-öljyn vaihto, jakohihnan vaihto, lisäöljyä 1l
3. Liike jossa huolto tehty: Lehtonen Motorsport Turku
4. Huollon hinta: 1100,00â,¬
5. Huollon ajankohta: elokuu 2009

Herttileidi sentään! Jopas oli arvokas huolto.  :o
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

VAG!

#4
aa

tn62634

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 16.12.09 - klo:11:02
Sitähän se on. 120tkm huollossa tulee kuitenkin vastaan LL-öljyt, öljynsuodatin, raitisilmasuodatin, ilmansuodatin, DSG-öljyt, jakohihnan vaihto, polttoainesuodatin, takajarrujen herkistely, monilla jarrunesteet ja osalla myös jäähdytysnesteet. Ja siihen päälle sitten mahdolliset kulutustavarat.

120tkm huolto tulee meillä olemaan ensimmäinen mitä ei tehdä merkkihuollossa. Vakuutus kattaa kuitenkin ajoturvan ja jos jotain 120 tkm jälkeen prakaa, niin ei taida maahantuojalta tulla edes vastausta.

Ni kyllä siinä työlle hinta pääasiassa kaatuu, öljyistä ja suodattimista kun ei kauheasti kerry.

VAG!

#6
aa

tn62634

Varmaan niistä öljyistä kyllä viimeinen hinta otetaan. En tiedä mitä öljyä ja paljonko DSG:hen menee, mutta viimeksi öljunvaihdossa maksoin Mobil 1 ESP:stä ~kympin litra.

Rammy71

1. Skoda Octavia 2.0 TDI DSG Elegance Combi vm. 2005
2. 90 tkm määräaikaishuolto
3. Sveitsinportin Auto Oy, Hyvinkää
4. 370 â,¬
5. Lokakuu 2009

jhpitkan

1. Skoda Octavia RS 2.0 TDI CR DSG, vm. 2008
2. 30 tkm määräaikaishuolto
3. Shell Levänen, Kuopio
4. 182,60â,¬ + omat öljyt
5. Tammikuu 2010

Ocutj

#10
1. Skoda Octavia 2.0 TDI DSG Elegance Combi, vm. 2008
2. 60tkm määräaikaishuolto (50tkm)
3. Auto-Suni Kotka
4. 536â,¬, töiden osuus 208â,¬
5. 13.01.2010

TKU

#11
1. Auton merkki ja malli: Skoda Octavia FL 1.8 TSI DSG Elegance, vm. 2009
2. Mitä huoltoon kuului: 60 tkm määräaikaishuolto
3. Liike jossa huolto tehty: Autoliike Mutanen, Joensuu
4. Huollon hinta: 380 â,¬ edit: (sisälsi huollon omatoimisen Forte käsittelyn, n. 30 â,¬)
5. Huollon ajankohta: 22.1.2010

DSG7-vaihteiston öljyn-/suodattimenvaihto ei kuulu 60 tkm määräaikaishuoltoon, joten tuo 60 tkm menee "normihuollolla". Kilometrejä huoltoon mennessä oli 61 tkm, mutta tietokone näytti vielä jäljellä olevaksi matkaksi 1500 km.
F30 330e M Sport
E85 Z4 3.0si
Ex VAGit: Octavia II FL 1.8 TSI DSG, Octavia II 2.0 TDI DSG, Octavia II 1.9 TDI

kt

 ^Kuvaappa hiukan ajotapaasi, kun pääset noin hyvään LL-lukemaan ( 62500 km).
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

skula

^

Jospa kyseessä onkin jo toinen huolto. Missään ei mainita että kyseessä olis eka huolto..

Sinällään aika kivasti TKU rullaa TSIipalla.. Ocu on 2009 mallia, ja yli 60tkm mittarissa :)

TKU

Lainaa^Kuvaappa hiukan ajotapaasi, kun pääset noin hyvään LL-lukemaan ( 62500 km).

No siis sillee, et ensin käännetään virrat autosta päällee ja sitten.. =) Ei vaan, paljon tulee matka-ajoa eli noin 90 % kaikista ajoista. Suht reippaasti kyllä ajelen, eli ohi mennään perä vastaan tulevista heti tilanteen tullen. Vakionopeudensäädin on toiminnassa aina, kun mahdollista. Kertasuoritteinen ajo on varmaankin tuon saman 90 % yli 50 km.

Ja juu, toinen LL-huolto tuo oli, ensimmäinen oli 31 tkm kohdalla ja silloinkin tietokoneen mukaan.

LainaaSinällään aika kivasti TKU rullaa TSIipalla.. Ocu on 2009 mallia, ja yli 60tkm mittarissa

Tuo 60 tkm huolto oli auton yksivuotisaattona=) Puolitoista vuotta sitten, kun laskeskelin dieselin ja bensan kannattavuutta oli silloisilla polttoaineenhinnoilla ja näillä kilometreillä lähes yksi lysti kummalla ajaa. Ajattelin vaihteeksi ottaa bensakoneen turbolla enkä kyllä ole katunut päivääkään. Näillä pakkasilla ei ole ollut ikävä 2.0 TDI pannua.

Edellisen 2.0 TDI DSG:n ja nykyisen 1.8 TSI DSG:n määräaikaishuoltohistorian perusteella kahden vuoden pitoajalla 60 tkm/vuosi huoltokustannuksia tulee dieselille 1100 e/vuosi ja bensalle 650 e/vuosi, jotka kannattaa muuten huomioida bensa/diesel -laskelmissa (olettaen, ettei tuossa bensan 120 tkm huollossa ole mitään jakopään hintaluokan kaltaista pompsia).

E: Ja tuosta allekirjoituksesta löytyy kulutustiedot, jotka varmaan osaltaan kertovat jollekin jotain.
F30 330e M Sport
E85 Z4 3.0si
Ex VAGit: Octavia II FL 1.8 TSI DSG, Octavia II 2.0 TDI DSG, Octavia II 1.9 TDI

kt

^Se on varmaan sitten niin, että 30 kertaa kun starttaa ja vetää 1000 km:n pätkät senjälkeen, niin LL-näytössä lukee , että 4500 km vielä jäljellä ??
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

skula

Lainaus käyttäjältä: TKU - 26.01.10 - klo:11:07

Edellisen 2.0 TDI DSG:n ja nykyisen 1.8 TSI DSG:n määräaikaishuoltohistorian perusteella kahden vuoden pitoajalla 60 tkm/vuosi huoltokustannuksia tulee dieselille 1100 e/vuosi ja bensalle 650 e/vuosi, jotka kannattaa muuten huomioida bensa/diesel -laskelmissa (olettaen, ettei tuossa bensan 120 tkm huollossa ole mitään jakopään hintaluokan kaltaista pompsia).




Ja eikös tämä meidän 1.8TSIippa ole hihnavapaa.. Siis ketju.

TKU

Ketjuhan tuolla pitäisi olla - tai ainakin siinä uskossa elelen ;) Ja juuri siksi oletuksena ettei tuonne 120 tkm mitään suurempia tulisikaan. Tuskin tuohon laatikkoonkaan öljynvaihtoa isompia huoltoja silloin tulee, jos sitäkään. Tästä siis johtopäätöksenä suunnilleen samat huoltokulut kuin tähän mennessä 30 tkm ja 60 tkm. Faktaa ei ole kuin tuosta diesel-DSG:stä 120 tkm asti.
F30 330e M Sport
E85 Z4 3.0si
Ex VAGit: Octavia II FL 1.8 TSI DSG, Octavia II 2.0 TDI DSG, Octavia II 1.9 TDI

weeman

Scoda octavia FL combi 2009
Öljynvaihto, Suodatin
Laakkonen jyväskylä

Huoltotyö 37,5â,¬
Öljynsuodatin 15â,¬
Öljytulppa 2â,¬
Mobil 1 ESP formula 5W-30 longlife 90â,¬

yht 148,5â,¬

Yodakoski

1. Auton merkki ja malli: Skoda Octavia 2.0 TDI Elegance Combi vm 2009
2. Mitä huoltoon kuului: 30 tkm määräaikaishuolto
3. Liike jossa huolto tehty: Kuusisen Auto Oy, Saarijärvi
4. Huollon hinta: 224,60â,¬ josta työn osuus 75,00â,¬
5. Huollon ajankohta: 17.02.2010
6. Auto noudettu/palautettu kotipihalta Laukaasta ts. hyvä palvelu
Nykyinen: Mercedes-Benz GLC 300e 4Matic 2020 (FL) A Business EQ Power, AMG sisä- ja ulkopuoli
Ex-vaggine: Octavia III FL RS Combi 2017 (MY18), TDI DSG 4x4, Corrida Red, Winter- ja Black-paketti sekä DCC
Ex-vaggine: Octavia III RS Combi 2013 (MY14), TDI DSG, Black Magic, Black-paketti
Ex-vaggine: Octavia II FL Combi 2009, 2.0 TDI DSG, Black Magic, Elega

weeman

Missä noin hyvä palvelu että haetaan pihasta/palautetaan? Laakkonen Jyväskylä? Laitoin johonkin 15tkm huollon hinnan mutta en löydä sitä mistään. Joku samanlainen ketju oli ilm avattu Octavia 2 huollon hinnoista. Voisiko ylläpito siirtää sen tänne.

VKi

Lainaus käyttäjältä: weeman - 19.02.10 - klo:18:20
Missä noin hyvä palvelu että haetaan pihasta/palautetaan? Laakkonen Jyväskylä? Laitoin johonkin 15tkm huollon hinnan mutta en löydä sitä mistään. Joku samanlainen ketju oli ilm avattu Octavia 2 huollon hinnoista. Voisiko ylläpito siirtää sen tänne.

Olit näköjään laittanut ykkösoctavian huoltoketjuun http://www.vagarena.fi/index.php?topic=538.msg13819#msg13819

Oculus

#22
Lainaus käyttäjältä: weeman - 19.02.10 - klo:18:20
Missä noin hyvä palvelu että haetaan pihasta/palautetaan? Laakkonen Jyväskylä? ...
Niinkuin alkuperäisessä viestissä mainittiin: Kuusisen auto, Saarijärvi. Pienellä liikkeellä täytyy olla omat kilpailukeinot kovassa kilpailussa isompien kanssa. Samasta putiikista ostin omani ja juurikin samanlaisesta huoltojärjestelystä oli puhetta - tosin ensimmäiseen LL-huoltoon on vielä aikaa. Itse asiassa palvelu toimii siksi, että asentaja asuu Jyskälässä ja sen vuoksi tuo nouto/palautus näiltä nurkilta onnistuu niin mukavasti.

skula

Kaveri soitteli ja ihmetteli että Järvenpään MäkelänAuton Skoda huolto ottais 370euroa ekasta LL huollosta(29tkm). Ilman lisätöitä.. Siis 2009 - FL - 2.0TDI Combi manuaali... Ohjeistin kyselemään muualta ja hommaamaan öljyt sun muut itse..

Golf V Variant 2008, samalla tekniikalla makso kuitenkin vain jotain 180e omilla litkuilla..

njs

Lainaus käyttäjältä: Skula - 16.03.10 - klo:09:50
Kaveri soitteli ja ihmetteli että Järvenpään MäkelänAuton Skoda huolto ottais 370euroa ekasta LL huollosta(29tkm). Ilman lisätöitä.. Siis 2009 - FL - 2.0TDI Combi manuaali...
Minä en ainakaan vielä ole löytänyt kalliimpaa huoltoa Uudeltamaalta kuin Mäkelän Auto. Metro-Autokin on halvempi.
Octavia III FL 1.5 TSI DSG - ex:  Octavia III 1.4 TSI DSG - Octavia II FL 1.8 TSI DSG - Octavia II 2.0 TDI DSG

Guido

1. Auton merkki ja malli: Skoda Octavia 1.6 FSI Elegance Combi vm 2007
2. Mitä huoltoon kuului: 90 tkm määräaikaishuolto (88617 km)
3. Liike jossa huolto tehty: Salon Autotalo
4. Huollon hinta: 550 â,¬, josta työn osuus 238,10 â,¬
5. Huollon ajankohta: 19.3.2010

Ylimääräiset työt: takajarrulevyjen + takajarrupalojen vaihto. Yhdestä jarrupalasta oli pinta irronnut liimauksesta (!) ja irrallinen jarrupala oli syönyt toisen jarrulevyn vaihtokuntoon. Ja ei, tuota ei huomannut ajaessa. Parina aamuna liikkellelähtiessä tuntui, että käsijarru ei irrottanut kunnolla.

Loungeliner

Ei varsinaisesti eikä suoranaisesti (vielä) liity huoltojen hintoihin... Viikon päästä vuoden täyttävä, nyt tasan 12000 km ajettu Octavia 1.8 TSI pyytelee huoltoon 20 päivän kuluttua. Kilometreja ennen huoltoa tietokone antaisi vielä noin 4000, mutta niin paljoahan ei mittariin tällä tahdilla ehdi mitenkään tulla. Siksipä kysynkin, että onko jollakulla ollut niitä viallisia mittaristoja Octavioissa, mitä ainakin Golfeissa on ollut? Eli liian aikaisin huoltoon pyytävää mallia. Vai voiko tuo lyhyen puoleiseksi jäävä huoltoväli johtua pelkästään lyhyestä pätkäajosta, pääosin kaupunkialueella. Työmatkaan on lähdetty johdon päästä, mutta kotiin päin kylmästä. Ko. työmatka on vaivaiset 4 kilometriä suuntaansa, eli kyllähän käynnistyksiä on tullut vuoden aikana huomattavan paljon jo tuonkin takia...

Eli kannattaako mennä vain näillä, vai kysellä mahdollisen virheellisen huoltonäytön toiminnan perään ensimmäiseen huoltoon viedessä? Mielipiteet ja kokemukset ovat tervetulleita!

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Loungeliner - 20.03.10 - klo:21:46
Ei varsinaisesti eikä suoranaisesti (vielä) liity huoltojen hintoihin... Viikon päästä vuoden täyttävä, nyt tasan 12000 km ajettu Octavia 1.8 TSI pyytelee huoltoon 20 päivän kuluttua. Kilometreja ennen huoltoa tietokone antaisi vielä noin 4000, mutta niin paljoahan ei mittariin tällä tahdilla ehdi mitenkään tulla. Siksipä kysynkin, että onko jollakulla ollut niitä viallisia mittaristoja Octavioissa, mitä ainakin Golfeissa on ollut? Eli liian aikaisin huoltoon pyytävää mallia. Vai voiko tuo lyhyen puoleiseksi jäävä huoltoväli johtua pelkästään lyhyestä pätkäajosta, pääosin kaupunkialueella. Työmatkaan on lähdetty johdon päästä, mutta kotiin päin kylmästä. Ko. työmatka on vaivaiset 4 kilometriä suuntaansa, eli kyllähän käynnistyksiä on tullut vuoden aikana huomattavan paljon jo tuonkin takia...

Eli kannattaako mennä vain näillä, vai kysellä mahdollisen virheellisen huoltonäytön toiminnan perään ensimmäiseen huoltoon viedessä? Mielipiteet ja kokemukset ovat tervetulleita!

Onhan se mahdollista että huoltonäyttö on epähuomiossa koodattu kiinteälle huoltovälille, eli 15tkm/1v. Minäkin ajelen paljon pätkää kun työmatka on 2,5km suuntaansa, toki välillä ajetaan pitempiä 400-800km maantiesiivuja. Edellinen huoltoväli taisi olla 26tkm, nyt ennustelee lyhyempää mutta nousee lienee liki samoihin kuin edellinen kun kesän myötä tulee reissattua enemmän ::)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

ATM

#28
Tuossa aiemmin jo raportoin oman autoni huoltokutsusta kilometrilukemilla 18000. Tämä on kuulemma aivan normaalia varsinkin runsaassa pätkäajossa, jota tässä kuluneen vuoden aikana on ollut pääasiallisesti. Huolto-ohjelma kuulemma haistelee myös käynnistysten määrää, joka ainakin itselläni puoltaa aikaista huoltokutsua.

Edit: Pohdiskelin tässä vielä jatkoksi että mitenkähän nämä aikaisemmat huoltotoimenpiteet merkitään huoltokirjaan, koska jos ajatellaan että 20tkm kohdalla merkittäisiin 30-tuhannen huolto, niin eikö 40-tuhannen kohdalla samaa tahtia merkittäisi 60tkm huolto? Eihän se näin voi mennä... Ja edellisellä Octavialla ajelin 31000km ennen huoltoa ja aivan samanlaista ajoa.

VAG!

#29
aa

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy