Palaneen polttimon varoitusvalo

Aloittaja Taky, 07.04.11 - klo:18:43

« edellinen - seuraava »

Subio

Lainaus käyttäjältä: jrinnes - 24.10.15 - klo:11:04
Mitäs polttimoa se herjaa? Valistunut veikkaus on, että päiväajovalojen polttimoiden kannat vetelee viimeisiään.
Front day light. Taidat olla oikeassa :)
Octavia 1,6 Tdi 2011
Subaru Impreza WRX STi 2005

mika karvajalka

Mulla herjaa "check rear-left side light". Ei kai tuo muuta voi tarkoittaa kuin takavaloumpion polttimoita. Valot toimii kuitenkin normaalisti. Kaikki polttimot olen vaihtanut mutta ei auttanut vaan tuo ilmoitus tulee kuitenkin. Skoda octavia vm. 2011.  Pakkohan tuo on jossain välissä hoitaa kuntoon, viimeistään ennen auton vaihtoa.

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: mika karvajalka - 30.10.15 - klo:17:39
Mulla herjaa "check rear-left side light". Ei kai tuo muuta voi tarkoittaa kuin takavaloumpion polttimoita. Valot toimii kuitenkin normaalisti. Kaikki polttimot olen vaihtanut mutta ei auttanut vaan tuo ilmoitus tulee kuitenkin. Skoda octavia vm. 2011.  Pakkohan tuo on jossain välissä hoitaa kuntoon, viimeistään ennen auton vaihtoa.

myös vilkun?
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

mika karvajalka


PMnio2a

Sama homma nyt täälläkin, kohta pari vuotta pysynyt tuo polttimovalo päällä, huolimatta että kaikki on polttimot välillä tarkastettu. Haluaisi jo nyt pikku hiljaa tuon pois.

Iso-Jaska

Missä kunnossa polttimoiden kantoihin vastaavat metalliliuskat on?

Mulla Mersu valitteli kans jatkuvasti palaneita takapolttimoita vaikka kaikki valot toimivat. Loppui kun hioin noi metalliliuskat ja laitoin kuparitahnaa hapettumisen estämiseksi.
SEAT LEON ST 1.6 TDI 4Drive -14 (CLHA)
Honda CR-V
Ex VAG:t: T5 Multivan -06 (BNZ), Octavia Combi 1.6 TDI CR DPF Ambiente -10 (CAYC), Octavia HB 1.9 TDI Ambiente -07 (BXE), Octavia Combi 1.9TDI Ambiente -03 (ASV), Cordoba 1.9 TDI Stella -00 (AGR), Polo 6N 1.3i -95 (ADX), Jetta 1.6 TDIC -88, Audi 80 1.6D -84

PMnio2a

Hei,  kiitti vinkistä, ehkä noissakin voi olla jo vikaa. Harmi vain kun ei osaa sanoa, mikä lamppu (etu/taka), mutta täytyy vaikka vielä viikonloppuna tutkia noitakin:)

t. JP

AmirN

Täällä 2010 1.6 Tdi, herjasi takavaloja mutta kaikki tuntui toimivan. Vaihdoin sitten kaikki 6kpl.
Nyt herjaa sitten oikeaa lähivaloa, vasenta etuvilkkua ja välillä oikeaa jarruvaloa.
Taidan vaihtaa kaikki peruspolttimot ja kokeilla samalla hioa vähän kontakti liuskoja.
Melko erikoinen "kaikkien polttimoiden kertapalaminen" vaikka kaikki valot siis palaa, tosin mm. takavalot kirkaistui huikean paljon kun vaihdoin uusiin.
Palaan asiaan kun saan tutkittua lisää.

Deseiner

Onko muilla kokemusta led-polttimoista ja diaknostiikan häröilystä? Asensin päiväajovaloihin ja pakkivaloiks 30W led-polttimot ja ei herjaa palaneista polttimoista aina. Toisinaan herjaa vain pakkivaloista ja välillä pelkät päivävalot herjauksessa. Yhtä aikaa ei herjaa molemmista päistä   ???

zamik

Polttimonmerkkivalo syttyi, mutta sammui kotvan päästä. En nyt muista tarkalleen mitä luki mut eteen vasenpuoli ja damage. Ajovalot xenon ja octavia 06

Cayman

Seat Ibiza 2019 Päiväavalopolttimosta herjaa auto,ei auttanut polttimen vaihto ja kokeilen myös vaihtaa toiselta puolelta poltinta sen lampun kannan kanssa eikä silläkään toimi valo? Mistä seuraavaksi vikaa etsimään  :(
ID.3 Business
Golf VIII

o.b.

Lainaus käyttäjältä: Cayman - 27.02.23 - klo:12:46
Seat Ibiza 2019 Päiväavalopolttimosta herjaa auto,ei auttanut polttimen vaihto ja kokeilen myös vaihtaa toiselta puolelta poltinta sen lampun kannan kanssa eikä silläkään toimi valo? Mistä seuraavaksi vikaa etsimään  :(
Mulla oli Passatissa puskurin johtosarjassa piuha poikki. Ilmeisesti edellinen omistaja ajanut lumipenkkaan. Sain onneksi korjattua hyppylangalla puskurin aukkojen kautta.

seppotaas

Onko vetokoukkua ? Ainakin Jaeger johtosarjan mukana tuli se "väylä/älyboxi" siinä on 2 sulaketta, toinen sulake oli palanut (kärryssä oli pistoke oikkarissa) se sytytti tuon vikavalon. Yleensä boxi löytyy konehuoneesta akun vierestä.
----------------------------------------------------------
Mese C250 -12
Fabia -09 1.6i 16V
Volle V40 -18
Ford Anglia 1.0 -65
-----------------------
EX: Audi A2 1.4 -00, VW 1302 -71, Golf GTI 16V -88, Golf Variant TDI -11, VW Golf 1.6 TDI 4motion -11, Golf TDI 1.6 BM -14, Transporter 5.1 TDI -11, Seat Cordoba 1.9 TDI -99, Skoda Octavia 1.9 TDI -06, Skoda Octavia 1.6 TDI -11, Octavia Kombi 2.0 TDI 4x4 -11

Massa-Masa

Omassa 2010 Ocussa valitti satunnaisesti useista polttimovioista kerralla ja kaikki ehjiä. Tarkempi tutkimus paljasti syylliseksi sulakekannan, ilmeisesti huono kontakti sulakkeeseen oli aiheuttanut mustumista ja jopa pientä sulamista sulakerasian muovissa. Hioin kontaktit puhtaaksi eikä sen jälkeen ole ongelma toistunut.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy