Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - ConD

#1
Lainaus käyttäjältä: Jacce75 - 26.11.23 - klo:19:30Kukahan täällä nyt sitten solmii sopimukset yritysten kanssa? Vai eikö siihenkään enää riitä kiinnostus?  :(
No eihän nyt lypsävää lehmää tapeta, eli eiköhän asiat mene sinänsä tärkeysjärjestyksessä ja yrityksistä pidetä kiinni. Toki ne noin tsiljardi googlemainosta ja muuta banneria lisää tuo tuloja niin kauan kun niitä porukka käy katselemassa.

Vertailun vuoksi 10v sitten tänään on kirjoitettu tilastojen mukaan vajaa 300 viestiä tänne foorumille, tänään vajaa 30. Kävijöitä toki riittää vielä... aktiivisuutta tällaiset "päivitykset" vaan laskee.
#2
Lainaus käyttäjältä: Jacce75 - 26.11.23 - klo:18:07Mikähän on kun edelleen ilmoittaa tietokantavikaa jos esim. profiilista yrittää muuttaa jotain. Eikö nämä tietokantaviat voisi jo korjata?
Jyri-ylläpitäjä on kirjautunut foorumille viimeksi 29.10.2023, eli vähän heikolta vaikuttaa mielenkiinto korjailla mitään. Valitettavasti...

Pitihän ulkonäköäkin korjailla ym. mutta hiljaista on ollut.
#3
Lainaus käyttäjältä: Daatta - 02.11.23 - klo:13:34Notsku? Notifikaatio? En ole varma, koitin asetuksia katsella jos tässä olisi samanlainen lappu kuin esim. IOtech BBS:ssä. Kyseisen saitin foorumisofta taitaa olla paras koskaan käyttämäni, se on vielä in-house itse tehty. 
TechBBS käyttää foorumisoftana Xenforoa, mikä ei kyllä ole mikään Sampsan / Io-techin itsensä tekemä tuote, vaan ihan kaupallinen tuote - ja hyvä sellainen. Mistäkö tiedän...? No... on foorumin päivitysprojekteja ja sitten on "projekteja".

https://xenforo.com/

Layoutit / muotoilu voi sitten tolla itse tehtyä. Niitä on Xenforossa näppärä käpistellä, teemoja on erilaisia ja tuo toimii mobiilinakin kivasti.
#4
Lainaus käyttäjältä: rawpower - 26.07.23 - klo:09:49
Tuon ikäisissä VAG dieseleissä on männänrengasongelmaa ja hörppivät öljyä aikalailla.
Tällaisena yleistyksenä ihan höpöhöpöä tuo öljynsyönti. Tottakai yksittäisiä esimerkkejä löytyy, mutta kun dieseleitä on kaikkea väliltä 1.6-4.2 litraa iskutilavuudeltaan niin ei kyllä kannata yleistää. Tiedän myös aika hemmetin monta tämänikäistä dieseliä joita olen itsekin omistanut eikä ne ole öljyä vieneet mitenkään merkittäviä määriä.

Aloittajan asiaan. Kuinka raskas on se painava peräkärry oikeasti? Jarruton 750kg vai jotain enemmän?

Minä olisin Audin kuminauha-multitronicista itse huolissani enemmän kuin Passatin DQ250 DSG:stä. Etenkin tuossa vetokäytössä. Toki paras olisi jos löytäisi Audin missä on Tiptronic-momentinmuunninautomaatti, se olisi vetohommiin aivan omaa luokkaansa ja huollotkin on anteeksiantavampia. Mutta mottina täytynee olla tällöin jo 3.0TDI, mutta... se taas ei olisi yhtään huono asia. Ehkäpä se paras VAG-dieseli tällä vuosikymmenellä kuitenkin. Nimimerkillä kokemusta on... :)

Mutta jos oikeasti budjetti sanelee menoa, niin sitten Passatti. Se on kuitenkin autona tuossa ikäluokassa napsun nykyaikaisempi ja edullisempi pitää. Esimerkiksi sinne saa BT-yhteydet puhelimeen pikkurahalla, huollot ei maksa mansikoita ja osia saa kattavasti tarvikkeinakin. Audissa on vähän omanlaisensa alustarakenteet ja sitämyöten ne on hinnakkaampia ylläpitääkkin.
#5
Paljos kuulan korkeus on auto kuormattuna?

Vakiopalikoin ei koukun korkeudelle ole säätöjä tässä volkkarin orkkiskoukkumaailmassa. Korotetussa X-periencessä jos ja kun on sama koukku kuin vakio-Leonissa niin jos tuosta tulee oikean maailman ongelma niin ilman auton tai koko koukkurungon vaihtoa tai modifiointia asiasta ei selviä.
#6
 Kyllähän tuo termarivialta vaikuttaa - F265 on koneen "päätermari" ja jos se jumii kiinni (tai vaikka vaan vähän raolleen), niin eihän siellä vesi pääse kiertämään jotta Suomen suvessa lämmöt pysyisi kurissa. Lämpömittarin nousuhan tarkoittaa vielä sitä että oikeasti lämmöt voi olla sen ilmoittamasta poikkeavat, joten tuo pitäisi lukaista jollain testerillä paljonko ne nimenomaa olisi - 105-110 ei tarkoita että ne "ihan sinne" tai "vain tuohon" jäisi.

No... se termari on öljynsuodattimen jalkaan integroitu korjausoppaan mukaan, eikä sitä voi vaihtaa erikseen. Eli koko öljynsuodattimen jalka vaikkapa 3.0TDI koneessa menisi uusiksi. Eikä ole ihan PnP-asennus muutenkaan kun sekä öljyjä että jäähynesteitä lutraillaan ja edestä pitää purkaa ahtoputkea ja muuta rompetta edestä.

Mutta... riippuu toki koneesta miten tarkalleen hommat menee, 3.0TDI:ssä tosiaan vähän konstikkaampi tapaus.
#7
Kyllä tuo viiksi on nyt rattiakselille ihan oikein minun mielestä koodattu, mutta siinä voi olla itse viiksessäkin vikaa, miksi ei toimi.

Tuon viiksen toiminnan voi kyllä katsoa tuolta VCDS:llä - samasta moduulista 16 "Measuring value blocks"-kohdasta. Eli antaako ikkuna 4 "Cruise control system" minkäänlaisia herätteitä main switchin tai muiden nappien/toimintojen osalta.
#8
Joo tuota rattiakselin koodaustahan tossa on koitettu kolmeen otteeseen muuttaa. Siellä lie nyt sitten jotain muuta kuin tuo vakiokoodaus olemassa:

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/VW_Golf_(1K)_Steering_Wheel

Tuo 0012122 -koodaus siis selittyy näin:

0?xxxxx: Vehicle Type
0 = Normal
0x?xxxx: Transmission
1 = Automatic Transmission
0xx?xxx: Steering Wheel
2 = 3/4-Spoke Steering Wheel with Multifunction without Cruise & Voice Control
0xxx?xx: Additional Equipment
1 = Tiptronic (Shift Paddels)
0xxxx?x: Board Computer / Cruise Control System (CCS)
2 = w/o Board Computer and with Cruise Control System (CCS)
0xxxxx?: Rear Wiper
2 = Rear Wiper installed

Mun mielestä tuo 0012122 -koodaus on siis ihan oikea erilliselle viikselle/cruiselle. Jos siellä on jotain muuta kuin tuo 0012122, niin sitten se pitää korjata.

Sitten voi jatkaa katsomaan mitä muuta on mahdollisesti muutettu.
#9
Katsoppas sen koodauskoneesi VCDS:n asennuskansiosta kansio "Debug". Siellä on (tai ainakin pitäisi olla) tiedostot "AdpLog.csv" sekä "CodingLog.csv"

Laitappa sieltä mahdollisesti molemmista tiedostoista tekstit tuolta tyttäresi auton koodauskeikalta tänne niin näkee vähän mitä olet koodannut ja sen olisikohan sitä mahdollisuus palauttaa takaisin? Tuo ei maksa mitään, eikä vaadi piuhan kytkemistä autoon. :P
#10
Euromallin 2009-2012(2013) Golf VI-mallissa kaksoishalogeeniumpioissa ei missään alkuperäisvariaatiossa ole H4 polttimoa.

Vaihtoehtoja toki on joitakin millä tuo on sitten voitu saada aikaiseksi:
-sekoitetaan automalli
-laitettu jotkut tarvikeumpiot
-ranetettu jotain muuta

Mutta... kuten mainittu, niin tuossa ikäluokassa Golfin polttimo tuolle pitkälle / päiväajovalolle on tuo H15 55w/15w kaksilanka, ei H4 55w/55w.
#11
Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 29.06.23 - klo:13:04
On. Pitkät ja DRL tulee sitten H4 polttimosta.
Tämä on muuten väärää tietoa.

Mk6 Golfin ajovaloissa ei ole pitkille ja päiväajovaloille H4 polttimoa vaan tuota sisempää halogeenipolttimoa vaihtaessa pitää olla H15-polttimo.

Erona näillä on se, että pitkälle valolle on 55w ja päiväajovalolle 15w lankaa tässä kaksoislankapolttimossa. Tämä on aika erinäköinen kapine kuin H4:

#12
Ateca (16-) / Vs: Yleistä Seat Atecasta
20.05.23 - klo:19:50
Minä tykkäsin Goodyearin Efficientgrip SUV-kumeista. Mutta nyt jos miettisin, niin myös Michelin crossclimate vois olla jees valinta...
#13
Ateca (16-) / Vs: Yleistä Seat Atecasta
19.05.23 - klo:21:35
Uusin kylmäainevariaatio tahtoo olla helposti järjestelmästä haihtuvaa sorttia, joten... onhan tsekattu että ainetta on?

Välttämättä tuo aineen vähyys ei anna vikakoodeja ollenkaan vaan ilmastointi vaan lopettaa toimintansa. Jos koodeja ei ole niin ilmastointihuollon kautta... se laite kertoo jos alipainetta ei muodostu, jolloin voi lähteä vikaa kaivamaan tarkemmin.
#14
Aika monen volkkarin alla on tullut pyörittyä, mutta jarrulevyjen kuluneisuutta ei mittaa mikään elektroninen laite autossa. Jarrupalojen kuluneisuutta sitten mittaa 1-4 kytkettyä piiriä. Tallissa majailee möhkö jossa on joka nurkassa palan kuluneisuudelle anturi...
#15
Jos auto on 1,5v seissyt niin ensin öljyt vaihtoon ja polttoainejärjestelmään tuoretta suodatinta ja tuoretta bensaa jos bensa-autosta on kyse. Dieselinkin voisi melkeen huuhdella vaikka se ei niin herkkä pilaantumaan olekkaan.

Sitten voisi kokeilla pyöritellä tulille kun on nesteet kunnossa.

Ilmapuolelta ilman puhdistajaa voisi myös herätellä ja uusia sen sitten kun kone hörähtää tulille.

Oliko autoa mitenkään "valmisteltu" tuolle 1,5v seisonnalle? Ennakoivaa huoltoa jos olisi tehty niin asiat olisi voineet helpottua...
#16
Jos seissy pidemmän aikaa niin siellä on voinu kosteutta olla koneen sisällä. Tuota vesihöyryä kone huohottaa sit pois kun öljyt lämpiää. Tiettyyn rajaan asti normaalia sanoisin...

Tuon täyttökorkin kun avaat tuosta niin siellähän on koneen yläkerta mikä alla kone käynnissä naputtelee - ei ihme siis jos vähän ääntä kuuluukin. Korkki kiinni kone kuulosti just samalta kun omakin. En huolestuisi.
#17
Tuon Swingin kans pitää kattoa että mittaristossa on riittävästi älyä. Puhelimen ohjaus tulee tapahtumaan Swingin kans mittaristosta ja viiksestä - käytännössä mankka toistaa vain puheluäänet.

Skodalla on tuota RNS315-navimankkaa vastaava Amundsen+, jossa tuo BT moduuli on sisäänrakennettuna. Samalla saa puhelimen ja audiotoiston mahdollisuuksia mankan kautta ohjattavaksi mihin Swing / RCD310 ei kykene. Parhaimmillaan kuitenkin BT on erillisellä boksilla ja tuoreemmalla Bolero/RCD510 tai Columbus/RNS510 yhdistelmällä jolloin biisit huilaa BT:n yli kaikkine kappaletietoineen ja rattiohjauksineen, ja puhelinta voi kuitenkin hallita mankalta.

Tämän aikakauden mankka + BT-yhdistelmät on olleet mielestäni vähän kökköjä kuitenkin, eli mitä tuoreemman saa kasattua ja jälkiasennettua niin aina parempi vaan.
#18
Vaikka aloittaja ei kysy hankinnan järkevyyttä tai muuta niin minä kyllä kyseenalaistan aika täysin 195/65R15 rengaskoossa tuollaisen kokokikkailun. Ei se haldex välttämättä tykkää kyttyrää

Uusi kesärengas 195/65R15 koossa löytyy esim Oulusta kivijalasta mukaan per saman tien hintaan 45â,¬/kpl eli 180â,¬/sarja.

Riski sille, että tuolla isommalla takarengastuksella tai vaikkapa edessä uusi/kulunut -rengastuksella varustettu auto kun sopivasti ilmanpaineiden vuoksi menettää pyörimisnopeusjuttujaan niin pienikin korjaustarve siinä kuittaa tuon 180â,¬ sijoituksen täysin. Samalla akselilla pitää myös olla ominaisuuksiltaan samanlaiset renkaat, joten pakkauusi ja jonkin verran kulunut eivät ole samanlaisia. Takana taas tuo C-luokan pakun rengas on kantavuudeltaan sellainen, että se muuttaa auton käytöstä perän osalta aivan varmasti. Voipi olla mahtava esimerkiksi sateisena kesäiltana....

Joten, 180â,¬ 4kpl: https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/linglong-greenmax-ecotouring-195-65-15-kesarengas

Haldex-kytkin käytettynä osana: https://www.varaosahaku.fi/fi-fi/Hae/Osat/VW/VW-GOLF-IV/1998_2006/Taka_akselisto-&-Jousitus/Tasauspy%C3%B6r%C3%A4st%C3%B6/Kaikki/ID-31198311/OEM-02D+525+010+AG/

Ottaisinko riskiä? En... Volkswagen kirjoittaa asiasta myös näin:
LainaaVehicles with four-wheel drive must always be equipped with
four wheels with tyres of the same size, construction, tread
pattern and make.

The following points must be observed for vehicles with four-
wheel drive:
♦ Only tyres of the same make, design and tread pattern may
be fitted to the front and rear axles.
♦ Different tyre rolling circumferences produce stress in the
drive train which increases tyre wear and may damage the
drive train.
#19
Siis tämä:
https://www.ebay.com/itm/361350767000
https://www.autewo.de/4b0505433a-8e0505435m-neu-audi/vw-a6/s6-4b-radlagergehaeuse-hinten-links
https://originalteilemarkt.de/radlagergehaeuse-links-82mm-4b0505433a-2828141
???

Tuo on sama osa kuin valtaosassa tuon aikakauden nelivetoisista Audeista. En usko että nyt on ihan kaikkia kiviä ja kantoja käännelty asiassa. Toki jos auton haluaa romuksi myydä, niin....
#20
Pahoittelut, mun kristallipallossa on yhteysongelmia - minkäikäinen / minkämallinen Touaregi on kyseessä?

Koriohjainlaite on 2010-2017 mallisessa 7P:ssä kuskin jalkatilan yläpuolella, kojetaulun sisällä. Mutta tuossa voi kyllä olla ohjainlaitteen lisäksi myös sulakevikaa. Tuo akkuasia on hyvä toisaalta selvittää, että onko semityhjä patteri aiheuttanut tuon että menee paikkoja "lukkoon" virranrajoitustilassa.

*edit* Jos ovi on muuten täysin mykkä niin myös oven johtosarja / ohjainlaite voi olla kuollut. Tosin sisäkahvasta pitäisi aueta oven jos ei ole takalukossa.
#21
Touareg / Vs: 7L Airbag
24.02.23 - klo:20:02
Ross-techin function chartinkin mukaan rajoitettu tuo vikamuistin luku rekkaamattomalla kaapelilla:

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Functions

Sinänsä tuon saat testattua kyllä jos saat vaan ohjainlaiteen auki ylipäänsä ja yhteyden autoon. Jos se toimii sinänsä ok, niin sitten voi olla fiba vaan tuossa ettei ole rekattu versio VCDS:stä. Mutta jos mikään ohjainlaite (ehkä moottoria lukuunottamatta) ei vastaa niin raudassa puutteita tietokoneen ja auton välillä.
#22
Kyllä tuota rengasta on tunkin varassa turha koittaa saada liikkumaan puslia vasten - ei lihakset siihen tahdo riittää, vaatii vipuvartta ja vääntörautaa TAI sitten sen että auton paino on päällä ja edestakaisin liikuttelee ja havainnoi puslaa. :)

Tuo minun video on just sitävarten kuvattu että halusin saada irti sen miten paikat elää ajossa. Kun ei nuita millään tahtonut saada käsin liikkumaan. Mutta ajossa sitten sai...

Leimasedillä yleensä on pussillinen konsteja auttaa näissä - vaikkapa se nostimen hydraulinen heiluttelija. :)
#23
Tuota osaa on jossain sekä tuolla pelkällä kumi-metalliholkilla joka pitäisi prässätä tuon alumiinikorvakon sisään. Ja sitten on tuotta koko pakettia missä vaihtuu koko korvakko.

Tuossa linkkien takana on siis koko korvakot.

Mutta... Kun tuon hintaluokan tiedät ja lähtökohtaisesti ajatus on että *just tuon* homman saattaisit voida itsekin tehdä, niin ota vielä se katsastuskonttori suunnaksi - ainakin täällä pohjoisessa nuo on olleet varsin avuliaita auttamaan näissä teknisissä haasteissa etsimään vikaa ja auttamaan sen korjausjutun haussa - vaikka ns. leimaa ei kävisikään samalla hakemassa. Toki siitä jonkun rahan voi joutua maksamaan. Mutta... eipä jäisi ainakaan korjaamon mielipiteeksi. Ne öljyjä ja renkaita vaihtelevat korjaamot joissain tapauksissa kun ei sitten erikoisemmista hommista välttämättä tiedä. Mutta... sinun auto, sinun päätös. Me ei voida just täältä netin takaa tietää miltä siellä oikeasti näyttää autosi alla.

Minulla on pihassa toinen auto nyt, eikä tämmöistä kuutoskoppaista - mutta teorian tasolla tuo renkaan eteen-taakse liikkuminen aiheuttaa monenmoista harmia vähän konstikkaammassakin geometriassa. Toisinaan liike tulee alatukivarresta, joissain tapauksissa ylätukivarresta (jollaista sinun VI-koppaisessa ei ole).

Tästä kun katsot minkä verran esim ylätukivarsi elää auton pituussuunnassa puslistaan, niin saa jotain osviittaa mitä alempanakin voi käydä. Tässä tapauksessa tuo ylätukivarsi piti puslittaa uusiksi että sain rauhoittumaan ajettavuuden:
https://www.youtube.com/watch?v=svv4fEdNhhc
#24
Tuo osa mitä haet on jotakuinkin tämännäköinen:


Molemmille puolille on peilikuvana omanlaisensa, mutta siis periaatteeltaan samanlaiset. Tuo tulee korin ja apurungon väliin ja vaihto on suht simppeliä - kolme pulttia irti, nyppää pyslan ja tuon alumiiniosan irti tukivarresta, työntää uuden tukivarteen takaisin kiinni ja ruuvaa pultit kiinni. Puolikas kerrallaan kun tekee niin ei pitäisi iso rasti olla. Paras toki on jos nuo saa vieläpä samaan kohtaan kuin aiemmat niin kulmienkaan ei pitäisi muuttua. Kuvasta myös näkee, että pusla on tehty joustamaan vaakasuunnassa.

Em osat esim Febi-bilsteinina maksaa 30â,¬/kpl pultteineen:
https://aeromotors.fi/kataloog/article/2193224/45891-febi-bilstein
https://aeromotors.fi/kataloog/article/2193225/45892-febi-bilstein

Mutta... en mene päätäni pistämään pantiksi kun en just autoasi tunne, eiköhän nuo osaa rekkarilla myydä sopivat osat varaosatiskiltä tai kaupasta muuten.

Miksi korjaamot ei tuota ole löytäneet sitten? Onko ne etsineet vikaa vaan jarruista, eikä alustasta? Tiedä häntä... näin voi olla
#25
Lainaus käyttäjältä: o.b. - 18.02.23 - klo:16:48
Pusla joustaa myös sivusuunnassa ja se aiheuttaa jopa isomman poikkeaman ohjauskulmiin. Jos väljyyttä on toisella puolella enemmän, niin ratin asento saattaa jarruttaessa tai kiihdyttäessä muuttua puoleen tai toiseen.
Tässä alustassa tuo renkaan etu-takaperäinen liikkuminen johtuu nimenomaa tuosta puslan joustamisesta sivusuunnassa, kun tukivarsi on L-mallinen ja renkaan eteen-taaksepäin suuntautuvia voimia pitää vain se takapusla vaakasuunnassa kiinni.
#26
Pariin vitos/kutoskoppaiseen alustaan vaihtelin aikanaan etutukivarren takapuslat, koska sieltä se väljyys tuntuu epämääräisyytenä. Se puslan väljyys muuttaa geometriaa niin ohjauksen kuin jarrujenkin osalta, koska rengas pääsee liikkumaan tuon puslan väljistyttyä edes-takaisin muuttaen jousitus ja ohjausgeometriaa.

Jarrutettaessa kovempaa, rengas pääsee liikkumaan korissa taaksepäin ja mahdollistaa mm. aurauksen kääntymisen kovammaksi -> voi aiheuttaa puoltamista. Toisaalta saman pitäisi toistua jossain määrin kiihdyttäessäkin. Mutta... tuota isoa puslaa ei välttämättä etupäästä ole helpoin huomata auto maassa ja paikallaan, vaan pusla voi olla silti ihan loppu vaikka se teoriass makaisikin staattisena paikallaan keskellä. Vaan luulisi kahden korjaamon osaavan tsekata tuo. Itse heiluttelisin autoa parkkilukko/vaihde päällä edes-takaisin ja katsoisin pääseekö eturengas liikkumaan edes-takaisin pyöränkotelossa. Jos pääsee, tuo pusla on kaput. Paras on jos pääsee renkaan ohella tarkastelemaan (Esim nosturilla) liikkuuko tukivarsi puslan sisällä sivussa / edestakaisin. Jos pääsee, niin pusla on edelleen kaput.

Jarruviat / jarrujen puoltaminen pitäisi tuntua ihan kovista vauhdeista myös pysähdykseen asti. Geometriamuutokset voi vaatia vauhtia ja painon muuttumista enemmän jotta puoltamisen ja ratin kääntymisen huomaa. Jos oikeasti tuntuu että korjaamot ei tuota löydä, niin ei muutakuin katsastukseen - esittää huolesi konttorilla (vaikka ei virallista leimausta tekisikään) niin kyllä he sieltä ne löysät paikat löytää ja voivat myös jarrudynottaa.
#27
Minä tuumaan myös, että onnea ja menestystä. :D

Kytkinpaketti siinä antautuu yhtenä, sitten tulee nuo muut mekaaniset sisuskalut, hydrauliikka ym. vastaan. Se vakio kaksoiskytkin kun ei vaan jaksa pitää enää. Parannettua ugradepakettia saa jopa 20-30% vakiota paremmalla "virallisella" kestolla, mutta jopa 470Nm lupailevat itse kytkimelle kestoksi tuolleen. Mutta että pelkällä softalla 500Nm... joo, soitellaan.

Elä sitten sano ettei varoiteltu.
#28
Elektroniikka / Vs: Obdeleven
13.02.23 - klo:09:36
Lainaus käyttäjältä: Rakkaudestalajiin - 13.02.23 - klo:06:17
Kyseinen laita suunnitelmissa hankkia. Mut jäi mietityttämään et tollasis vuoden lisenssi nii tekeekö laitteella yhtään mitään sen vuoden jälkeen ku lisenssi umpeutuu? Et jääkö joku ominaisuus käyttöön vai onko kaikki toiminta tosta lisenssistä riippuvaista?
Ja täältä tutustumaan:
https://obdeleven.com/en/latest-news/post/86_the-obdeleven-buying-guide-which-device-or-plan-should-you-buy-.html?page_type=0

LainaaThe Basic Plan
With either of the two devices, those who have purchased OBDeleven have access to the basic features of the tool. These include One-Click Apps, which are pre-made programming functions that unlock hidden features that you buy for credits, full diagnostic scan, the ability to read and/or clear trouble codes from control units, diagnostic data log sharing, fault code lookup, live data, and much more.

The standalone device is best suited for daily drivers, who have limited mechanical knowledge and want to save money and time with advanced diagnostics, as well as unlock hidden features with One-Click Apps. They are pre-made programming functions that can enable hidden features, as well as make adjustments to your lights, dashboard, car responsiveness and other comfort functions, such as Video In Motion.

The PRO Plan
The PRO Plan, which you can receive by either purchasing the PRO Pack or a 12-month subscription on the OBDeleven application, will go a step further and unlock even more features. While it is catered to more advanced users, the extended functionality enables to perform coding, adaptations, control unit resets (UDS), basic settings procedures, trouble code freeze frame, etc.

The PRO Plan/PRO Pack is tailored for enthusiasts or those who wish to modify the control units of their cars more extensively.

Eli Vuoden proolla käydännössä koodaat / teet adaptaatioita itse, mutta basicin kanssa pelaa ne maksulliset "one click"-sovellukset, koodinlueskelut, livedatat ym. Sanoisin että tekee paljonkin...
#29
Muistaakseni nää oli jossain määrin ronkeleita sytytystulpille. Minkälaiset laitoit tilalle?

Oma ex-Golfi ei tykännyt NGK:n useampikärkisistä yhtään vaan vasta Boschin terävempikärkisillä pelasi jotenkuten kunnolla.
#30
Elektroniikka / Vs: Obdeleven
12.02.23 - klo:11:02
Lainaus käyttäjältä: padawan - 12.02.23 - klo:10:38
Mitä tuolla Nextgenillä saa loppujen lopuksi tehtyä? Saako esimerkiksi suoritettua DPF:n pakkopolttoa ym. vastaavaa vai saako pelkästään luettua dataa ja kaikki muu onkin maksullista?
Suosittelen tutustuun: https://obdeleven.com/en/content/42-features

Vanhan ja nextgen-donglejen välillä ei ole suurta toiminnallista eroa auton suuntaan. Isoin ero on siinä että vanhaa ei saa toimiaan iOs-laitteissa, uuden nextgenin saa. Molemmat donglet löytyy taloudesta. :P

Krediittimaksullisilla ohjelmilla saa jotain tehtyä, mutta pro-subscriptionilla OBDeleven tekee käytännössä liki samat hommat kuin VCDS. Eli JOS ei tuota pakkopolttoa esim saisi päälle ilman rahan käyttöä, niin ihmettelisin. Pitää vaan tietää mitä tekee. Jos ei tiedä niin voi sotkeakin auton.

Kädettömälle siis maksulliset krediitit antaa apuja helposti, mutta vähän kokeneemmille käyttäjille pro-subscirption avaa paljon mahdollisuuksia tehdä asioita "ilmaiseksi". Lainausmerkeissä siksi että tuo pro-subi taitaa nykyään olla määräaikainen. Itse tuli hommattua aikanaan lifetimenä se...
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy