Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Jubilee

#1
Lainaus käyttäjältä: kai75 - 26.07.14 - klo:09:51
Oliko tuo sitikka vielä juusto katolla eli taksi? Aikaisemmin on pyörinyt pääkaupunkiseudulla taksina...

Ei näkynyt juustoa katolla. On sitikka päässyt ilmeisesti ammattiajoista eläkkeelle.
#2
SIX-35 BMW 635csi e24 , erittäinen hyvännäköinen yksilö
CEE-6 Sitikka C6
#3
Tarinan mukaan ainakin 1.4 140hv TSI päivittyy 150HV ACT koneeksi. Tämän mallin hinta nousee, mutta arvion mukaan erittäin maltillisesti koska laskevat päästöt kompensoivat tätä. Ja samalla myös muu hinnasto käy tarkistuksessa. Ilmeisesti kautta linjan koko mallistoon maltillista nousua.. en tarkemmin kysellyt koska itseäni kiinnostaa vain tuo aiemmin mainittu 1.4 TSI. Myynti alkaa kesäkuussa että onko ne sitten ns 2015 vuoden mallistoa, sitä en tiedä..
#4
Lainaus käyttäjältä: Uti - 13.02.14 - klo:17:53
Tyttäremme käytössä olevassa Ibiza ST 1.2 TSI Copa Plus 04/12 EPC + moottorin varoitukset aamukäynnistyksen yhteydessä. Saatu lupa ajella auto merkkihuoltoon. Diagnoosi oli turbon rikkoutuminen. Autolla ajettu 40 000 km, lähes kaikki maantieajoa. Huollot siten että 1. huolto n. 25000 km heinäkuussa 2013, välihuolto ylim. (öljyt, suodatin ja moottorin ilmansuodatin) n. 38000 km pari viikkoa sitten. LL-huolto-ohjelma käytössä. Tähän asti ilman kamppanja korjauksia. Ainoa ylimääräinen huoltokäynti ollut pissapojan moottorin irronnut johto.
Takuu päättyy huhtikuun lopulla 2014! Jatko hieman huolestuttaa! Auto muutoin erinomainen ajettavuudeltaan ja tiloiltaan (etutilat + tavaratila). Nyt odotellaan uutta turboa!

Markku

Meillä on Ibiza 08/11 jossa vuosi sitten tammikuussa syttyi kesken ajon EPC valo ja tehot hävisi. Sammutus ja vika hävisi kunnes seuraavan kerran startattaessa EPC valo paloi taas ja tehot hukassa. Sammuttamalla vika korjaatui taas hetkeksi kunnes uusi seuraavan startin yhteydessä. Korjaukseksi Laakkonen yritti ensin valohoitoa ja päivityksiä kunnes totesivat turbon olevan tiensä päässä. Autolla ajettu silloin 30500km.. Nyt ajettu 40500km ja toistaiseksi muita murheita ei ole tullut. (kop-kop)
#5
Miten on meidän Seat toiminut ensimmäiset 2 vuotta ja 4 kuukautta?
Kokonaisuutena hyvin. 31tkm vaihdetiin "ahdin" ja ahtopaineensäädin(?) takuuseen ja nyt kolmantena talvena kun on pakkasta ja on plussaa ja on pakkasta niin takaovet/lukot ovat pariin otteeseen kyllä auenneet mutta eivät ole enää pysyneet kiinni pientä kikkailua. Tuttu ominaisuus jo lapsuudesta kun perheemme käyttöautona oli Alfa 75.. eiköhän siis tästäkin talvesta selvitä kun laitetaan lukot täyteen kaiken maailman rasvoja ja öljyjä. :)
Jakoketju on pysynyt hyvin paikallansa (kop-kop) eikä edes ääntele pahasti. Öljyä ei ole tarvinnut lisätä muuta kuin vuosi huollossa joten saattaapi olla, että autooni on tullut vahingossa maanantaikappele moottoriksi..  ;D
Viimeisen vuoden auto ollut vähän vähemmällä käytöllä, lähinnä vanhempieni kolmantena autona meidän itse ollessa muilla mailla mutta nyt auto on taas aktiiviajossa.
Mittarissa on nyt 36tkm ja olen kyllä ollut erittäin tyytyväinen autoon, en olisi ikinä uskonut, että 18tâ,¬ saan näin paljon autoa.
Kulkee vähällä, vakuuttaminen puoli-ilmaista ja konttikin hyvän kokoinen. Jos vaan kabiini olisi vähän leveämpi ja taka jalkatilat laajemmat niin minulla ja Ibizalla olisi vielä paljon yhteisiä kilometrejä edessä mutta kun ei ole, niin ehkäpä jollain aika välillä vaihdellaan farkku Leoniin..

Ja kirsikaksi kakun päälle; vaihtotarjousta pyydettäessä tämä espanjalainen marginaali segmentin tarjoustuote on pitänyt arvonsa erittäin hyvin. Joko autokaupalla menee erittäin huonosti tai sit Ibiza vaan on kova rauta :) Mutta yksikään edellisesti autoistani ei ole pitänyt arvoansa lähellekään näin hyvin..

Ei minulla muuta, hyvä auto :)
#6
Lainaus käyttäjältä: Miggo - 11.10.13 - klo:00:53
Mjo, itseltä meni ahtopaineensäädin, vaihtui koko ahdin.
Pari viikkoa siinäkin meni.

Sama vika kun Miggolla, turbo vaihdettiin minullakin. Korjaus kesti pari viikkoa ja Laakkonen tarjosi pyytämättä mahdollisuutta sijaisautoon sekä parin viikon aikan soitti pariinkin kertaan ja pahoitteli kun kestää ja kertoi mikä tilanne.

Muuten minun Ibiza on toiminut hyvin, tänä vuonna tullut kilometrejä noin 1000 joten kovassa ajossa on ollut. :) yhteensä mittarissa nyt joki 32tkm.
#7
KID-5 Citroen DS5
Bongattu espanjan aurinkorannikolla, ja siis ihan fin-kilpinen.
#8
Lainaus käyttäjältä: Tonto - 25.08.13 - klo:14:35
Kertokaas Leonistit millainen kontti tuossa 5-ovisessa on käytännössä, piisaako tilaa riittävästi? Itselläni tarvetta tilaa rattaille kun kotoa löytyy vilkas 6kuukautinen poika  :) Mietityttää vaan tuo kontti, että riittääkö siinä tila vai ei.. Omassa Civicissä ei tila ole loppunut kesken. Vai pitäisikö malttaa ja odotella farkkua, mielipiteitä saa antaa  :P

Suosittelen Tonto odottelemaan farkkua, itsekin odottelen vaikka ehkä nyt jo tyttöjen kanssa mahtuisimmekin 5-oviseen mutta farkun kanssa elämä on niin paljon helpompaa. Paljon enemmän tilaa ja tavaroiden kyytiin lastaaminen on paljon mukavampaa.
Ja voidaan sit yhdessä keväällä odotella farkkujamme. ;)
#9
Lainaus käyttäjältä: chr - 03.05.13 - klo:21:53
Erikoista, ei siitä ole kauhean montaa vuotta kun se vielä oli siinä Ferrarissa.

Fan-1 Passat on pyörinyt Tampereella jo varmaan 7-8 vuotta sitten. Viime vuosituhannen lopussa / 2000-luvun alussa ko kilpi tavattu 355 spiderissa. Näin ne vuodet vaan vierii. :)
#10
Lainaus käyttäjältä: Markku J - 26.03.13 - klo:19:20
3 -ovinen ei käy, kun on just tuosta tilasta ja helposta lastattavuudesta kysymys. Note on yksi mahdollinen, tosin hiukan kallis vielä (18 th+ kohtuullisin varustein 1.6 bensana) - etenkin, kun uusi malli on tulossa.

Vähän OT;
Osta MarkkuJ minulta hyvä copa plus farkku Ibiza, 08/11 noin 33tkm ajettu.
Auto on tällä hetkellä minulle täysin tarpeeton joten uskallan väittää, että hinta on kohtuullinen. :)
Kauniisti pidetty käyttöfarkku, kerron autosta mielelläni lisää.
#11
Lainaus käyttäjältä: VWRiddare - 20.12.12 - klo:14:05
Nyt osui kyllä Karvis aivan naulan kantaan. Ainakin Laakkosella Tampereella on Seat myynti yläkerrassa, vaihtoautojen keskellä. Eihän tuonne eksy kukaan, muuta kuin vahingossa. Tähän kun lisätään vielä myyjien veltto, ja ylimielinen asenne asiakkaita kohtaan, niin ei se ihme ole jos kauppa ei käy. Veikkaanpa, että ainakin Tampereella kohta joku muu ottaa Seatin myynnin harteilleen.

Aikoinaan Tampereella Seatit myi Veljekset Laakkonen lakalaivasta käsin. VW ja Audit oli hatanpäällä ja Seatit lakalaivassa "peltihallissa" eli siihen nähden pieni parannus tapahtunut :) Itse ostin oman Seatini tampereelta eikä siellä kovin hanakkaita myyjiä ollut.. yksi oli ja se riitti. Muita ei kiinnostanut. Seuraavaksi olisi tarkoitus vaihtaa uuteen Leoniin mutta nuukana miehenä meinaan kyllä kokeilla Toledon.. ei kalleimmillaankaan kallis auto. Ja taitaa Toledossakin niinkuin uudessa Ibizassakin olla huoltoväli 2V/30tkm mutta itse en ole niin pitkään viitsinyt LongLife öljyillä ajella..
#12
Parissa päivässä silmä tottuu tuohon.. :)
Itselläni Laakkosella kysyttiin ennen luovutushuoltoa, että laittavatko töpselin vasemalle vai oikealle niin pyysin, että laittavat keskelle :)
Mustassa ritilässä on siis ja hyppäsi siitäkin ekoilla kerroilla silmään ja harmittelin, että olisiko sittenkin pitänyt toivoa joku muu paikka kuin, että keskelle keulaa mutta nopeasti tuohon tottui.

Reklamaation voi toki tehdä mutta hyvitystä on vaikea saada kun et ole mitään asennuspaikkaa sille toivonut/vaatinut.
#13
Ei ole suoraa kokemusta Polosta mutta vaimon veljellä on ollut 2kpl 1.9SDI Cordoboita, -00 ja -01.
Molemmat olivat suorastaan ikiliikkujia, ensimmäisellä ajoi noin 50tkm eikä mitään ongelmaa ja toisella myös noin 60tkm. Ensimmäinen meni lunastukseen noin 255tkm ajettuna ja jälkimmäisellä oli eteenpäin myytäessä ajettu 305tkm eikä mitään ajoahaittavaa ollut. Perushuolloilla ja kuluvia osia vaihtamalla toimi kuin se kuuluisa junanvessa. Kokonaisuutena pirun halpa auto omistaa, kulki melkein pyhällä hengellä. Öljyä litra-pari /10tkm ja jos pesi talvella niin seuraavat kolmepäivää piti pitää lämpimässä tallissa tai lukot lakkasi toimimasta mutta siinäpä ne viat oli.

Ja tosiaan kyseessä 68hv turboton diesel ja olisiko vääntöä ollut joku 135nm(?) eli ei kulkenut mihinkään mutta kun vauhtiin pääsi niin oli ihan kelpo matka-autokin.  

edit. kirjoitusvirheet paikattu
#14
Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 09.11.12 - klo:17:37
Käytätkö käsijarrua silloin kun vaihdekin on päällä? Jos et, niin se ei todennäköisesti tee ketjulle hyvää.

Tasamaalla on usein pelkkä ykkönen silmässä mutta pienikin mäki niin on vaihteen lisäksi käsijarru. Ei kuitenkaan pelkkä käsijarru.
Pois lukien nyt kun olen "tehnyt testiä" niin muutaman asteen mäessä, esim. lähikaupan eteen jätän koemielessä vaihteen varaan ja tällä keinoin saa "ketjun rallattamaan" herkemmin kuin käsijarrun varaan jätettäessä.
#15
Lainaus käyttäjältä: Tonto - 09.11.12 - klo:17:18

Joku viisaampi saa korjata, mutta olen siinä käsityksessä, että 88KW ja 118KW ovat samoja koneita eri ohjelma vain.

En liene Tontoa viisaampi, mutta käsitykseni mukaan koneet ovat pitkälti toistensa kaltaiset ja pelkällä hienosäädöllä 120HV muutetaan kyllä 160 heppaiseksi mutta ei kait 210 heppaiseksi..
#16
Lainaus käyttäjältä: DonCarlos - 09.11.12 - klo:15:26
Mun 1.2 Tsi kitisee/vinkuu kun käynnistää pienessä pakkasessa. Vähän samanlainen ääni oli vanhassa Mazdassani jonka laturin hihna vinkui kun luisti. Liittyykö tää ujellus jakoketjuun, vai onko vaan Ocu2:sen ominaisuus? Kilsoja takana vasta 10k ja kylmäkäynnistys ääni on aika "halpisauton" kuuloinen  :)

Saman tyylinen hienoinen vikinä lähtee nykyään myös meikäläisen 1.2 TSI Seatista. Ã,,äni on nyt kuulunut jo tovin usein esim työpäivän jälkeen jolloin auto on seissyt päivän parkissa.  En ole edes ajatellut, että ääni liittyisi jakopäähän.. Ã,,äni on melko hiljainen mutta kuuluu kyllä "selvästi". Rallatustahan autoni on pitänyt jo pidempään keskimäärin joka viidenellä käynnistyksellä kun moottori on lämmin - puolilämmin. Autoni on 08/11 käyttöönotettu ja nyt 26tkm ajettu.

Mitäpä muuten viisaammat tuumaa, että voiko rallatusherkkyydessä olla eroa kun auto on pysäköity vaihde(manuaali) päällä vai vapaalle käsijarrun varaan..?
Olen tehnyt tälläistä "yhden" miehen tutkimusta, että minkälaisen pysäköinnin jälkeen rallatus usein kuuluu ja todennut, että herkimmiten se kuuluu kun auto on ollut parkissa pienessäkin mäessä vaihde päällä mutta todella harvoin jos auto on vapaalla käsijarru pohjassa. Onko sattumaa vai olisiko mahdollista, että vaihdetta vasten pysäköidessä kiristin antaa aina/helpommin ihan pikkaisen hihnalle löysää ja rallatus kuuluu kun hihna "kiristyy"..?  Eli pääseekö VAG ongelmasta jos antaa kentälle mahtikäskyn, että TSI konetta ei saa pysäköidä kuin vaihde vapaalla   ;D
#17
A5 / Vs: Audi A5 chat
23.10.12 - klo:22:36
Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 23.10.12 - klo:16:10
Se on ihan feature että se saattaa jäädä siihen joskus jumiin. Sama homma A4:ssa. Joskus se vaan jää sinne jumiin jos sen koittaa liian nopeasti vetää ulos sieltä sammuttamisen jälkeen.

EDIT:


Kiitos neuvosta ja kuvallisesta ohjeistuksesta. Välitin kuvan asianosaiselle terveisin, että ei yritä irroittaa avainta samaan hengen vetoon kun sammuttaa moottorin.
#18
A5 / Vs: Audi A5 chat
23.10.12 - klo:16:03
tere,
täällä kun on teitä useampi joka ajelee päivittäiset ajot A5 niin kysynkin konsultoivana kysymyksenä teiltä virta-avaimesta.
Appiukolla on -10 A5 3.0TDI manuaali. Kun moottorin sammuttaa, pitäisikö avaimen lähteä lukkopesästä ns. automaattisesti, oli sitten vaihdevapaalla tai ei vai pitääkö olla esim. käsijarru päällä tai kytkin pohjassa tjtn. kun avaimen haluaa irti?
On nimittäin toistuvia kertoja käynyt niin, että avain ei olekaan vetämällä tullut ulos ennenkuin auton on uudestaan startannut. Onkohan kyse käyttäjästä vai mistä?

kiitos,

#19
Kortti ollut 10 vuotta, mutta aluksi ei ollut tarvetta omalle autolle.
Ensimmäisen oman oikean auton ostin 2008 syyskuussa ja nyt on kolmas auto menossa. Keskimäärin auto on talossa ollut 1½ vuotta. Seattia oli tarkoitus pitää pidempään ja jättää jopa talouden kakkosautoksi 3-5 vuoden ikäisenä mutta nyt näyttää pahasti siltä, että lihoiksi menee sekin lähikuukausina.. :o
#20
Seat kävi tänään ensimmäisessä huollossa 14kk ikäisenä 25tkm ajettuna.
Huoltopaikkana Tampereen Laakkonen; kokonaisarvosana palvelusta ja huollosta voisi olla jopa kymppi mutta kun vähän pitää jättää parantamisen varaakin niin annetaan arvosanaksi yhdeksän. Tai ainakaan vielä ei ole huollon jäljiltä löytynyt töhöjä, palvelu oli A-luokkaa.

Huoltoon otettaessa tarkasti kysyttiin saako mahdollisesti mahdollisia lisätöitä tehdä, palaneet polttimot sai vaihtaa. Näitä ei löytynyt.
Suhtauduttiin vakavasti kyselyyni ketjun mahdollisesti venymisestä, luvattiin katsoa ja käynnistellä autoa josko särähtäisi huoltomiehen korviin. Ainakin toistaiseksi Seat sai tästä puhtaat paperit.
Huollon luovutus; huoltoraportti käytiin läpi, huoltokirja katsottiin, kuka ja mitä sinne oli leimattu ja ennakkohinta täsmäsi eurolleen.
Kokonaisuutena olen hyvin tyytyväinen, että kiitos vaan ja terveisiä Tampereen Laakkosen naispuoleiselle huoltoneuvojalle.
#21
Lainaus käyttäjältä: user - 16.09.12 - klo:22:06
Hyvä, tuo Alfa meinasi unohtua, vaikka oli aiemmin mielessä. Nopeasti tehty laskelma näyttäisi, että jää 5-7000â,¬ noita ym. halvemmaksikin. Pitää käydä katsomassa, vaikka tunnustan rehellisesti ennakkoluuloni luotettavuudesta ja jälleenmyyntiarvosta. Jälleenmyyntiarvoa tosin tasoittaa perusauton ja lisävarusteiden edullisuus, joka myös syytä ottaa huomioon.


Itse voisin kyllä antaa ääneni Alfalle. Tulee itselleni vakavasti harkittavaksi vaihtoehdoksi kunhan saisivat sen farkkuna myyntiin. Tosin oli kyllä jo harkinnassa perusmallin perusmalli 120hv koneella mutta autokeskus ei koskaan soittanut, että koska auto olisi koeajettavissa niin pahin kuume meni silloin ohitse ja nyt odotellaan, että tulisi farkkuna myyntiin.
Käy ainakin ihmeessä kokeilemassa.
#22
Tampereella tavattuja..

JP-500 MB S-sarja W221 korityyppi
DID-1 Volvo V70
HÃ,,Ã,,-50 Honda Civic
ACU-1 MB E-sarja W211 korityyppi
NED-1 Cadillac XLR
YKÃ,,-1 MB spinterin alustalle rakennettu asuntoauto
UK-1 Ford Focus
SSL-2 Jaguar XF
#23
Minulta mennyt tälläinen topic ihan täysin ohitse. "Köyhän miehen Audin" autotallin kautta löysin "salatun" linkin. :)
Itsekin Tampereella asuvana voisin joskus ottaa osaa jos vaan aikataulu antaa myöden.

#24
Alfa Romeo / Vs: Alfa Romeo
31.08.12 - klo:11:36
Lainaus käyttäjältä: Jamo - 31.08.12 - klo:11:11
170 hv JTDm 159-farkkujen osalta ainakin voi sanoa, että "vietiin": viimeinen varastoyksilö tulee omalle pihalle parin viikon sisään. Alkujaan piti tulla se toiseksi viimeinen, mutta kontaktini lorvi tilauksen kanssa - autoja ei siis voinut maahantuojalta varata, vain tilata - joten se kaikilla herkuilla ollut punainen vaihtui karvalakimpaan valkoiseen.

Onnea Alfasta. Itse olen aina himoinnut 159 mutta uuteen ei ole rahkeet riittäneet eikä Alfa käytettynä houkuttele. Ehkä tämä on vähän turha pelko 159 kohdalla mutta vanhempieni käsien läpi on vuosien saatossa kulkenut pitkälti yli viisi kymmentä Alfaa, uusia ja vanhoja sekä iso nippu muita italo-autoja niin kyllä niissä "uudemmissakin", eli 156/166 jonnin verran kaikkea pientä oli. 
Ã,,itini vaihtoi juuri kesällä farkku 159 2.0 JTDmään ja on kyllä tykännyt ja mitä itse olen sitä koeajanut niin tykännyt olen myös kovin paljon.. Ainut miinus siinä on, että se ei kuulosta Alfalta, mutta sisällehän se käyntiääni ei oikeastaan häiritse millään ajonopeudella.

Ehkä sitten oma Seat vaihtuu farmari Giuliettaan kun sellainen aikanaan (toivottavasti) tulee.   
#25
PUR-50 Sisu E13 kuorma-auto
ESA-50 Sisu E12M kuorma-auto
#26
Lainaus käyttäjältä: tet - 13.08.12 - klo:12:43
Tuossa 1.2-litraisessa on se turbon hukkaportin jumitteluongelma, johon kampanjakorjauksena laitetaan jokin prikka säätimen ja säätötangon väliin. Ilmeisesti ei koske kaikkia koneita vaan jonkun tietyn alihankkijan valmistamaa osaa tai tiettyä valmistussarjaa.

Menee vähän ohi aiheen mutta itselleni tehtiin tämä prikan lisäys/ joku tähän liittyvä kampanja. Tuloksena alavääntö heikkini huomattavasti, nyt lähtee vetämään vasta 2000 jälkeen ja risteysajo-ominaisuudet heikkeni tuntuvasti koska semi-hidas risteys ja kakkosvaihde niin hetken saa odottaa, että kottero lähtee vetämään. Surullista, sillä aiemmin alavääntöä oli paljon paremmin tarjolla.
#27
Lainaus käyttäjältä: Jumi-Jakke - 14.08.12 - klo:08:36


Muutama kysymys:
- mistä kannattaisi hakea Helsingin alueella kattoteline ?
- takaboksiin kumimatto ? Huomasin Ebay vaihtoehdon, mutta voisin tukea paikallista yrittäjää.
- hakusessa myös ehkä hieman ohi topicin kitkat aluvanteilla, koko/merkki suosituksia (rengasmelu ilmeisesti ns. ominaisuus)?

Myyjän tarjoamat renkaat oli pöyristyttävän hintaiset, niinkuin itseasiassa kaikki muutkin lisä tilpehöörit.


Itselläni pyörii talvella 185/60/15 Nokia R kitkat Dezent RE-vanteilla. Ovat kyllä huomattavasti hiljaisemmat ja mukavammat kuin 16" kesä Goodyearit mutta ajettavuudeltansa huonommat. Ovat "paljon" löysemmät, mutkissa vempulampi ohjaus jne. että jos nyt olisin ostamassa settiä niin ottaisin matalammalla profiililla. Itse renkaiden ja vanteiden merkkiin/malliin olen ollut tyytyväinen, kitkat pitää kelvollisesti ja vanteet ovat helppo pitää puhtaana/jäättömänä/lumettomana.
Laakkonen tarjosi minullekin "edullista" 185/60/15 rengas-peltivannesettiä only for you, only today- tarjouksella 900â,¬ auton ostonyhteydessä, jäi setti kauppaan.. :)

Kumimattoja yms. sälää saa edukkaasti, mutta ei niin paikallisesti tuolta https://www.seat-leon.de/
#28
Parina viime päivänä Tampereella tavattua..

SA-313 MB S SE500 W140 kori
AWD-911 Porsche 911 Carrera 4 964-korityyppi
RL-1 MB E350 CDI 4Matic W212 Korinen
TNT-1 MB Sprinter
#29
Lainaus käyttäjältä: Kameleontti - 07.08.12 - klo:07:37
Ymmärtääkseni tuo startatessa tapahtuva rallatus on normaalia, koska ketjuhan kiristyy öljynpaineella.

Valtaosahan VW-tuotteista pitää sellaisen ominaisäänen startatessa ja usein omassa 1.2 TSI:ssä ääni on tämä tuttu, ihan samakuin naapurin rouvan 1.4 TSI Golfissa mutta välillä se räsähtää ja rallattaa sen verran kovaa, että melkein hävettää käynnistää autoa.  
#30
Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 01.08.12 - klo:16:14
Olisin kyllä vahvasti samaa mieltä.

Vai meneekö se jostain läpi kun sanovat ' ei meillä ole itse auton kanssa mitään tekemistä, otimme vain 10% siivun välistä'.  :P ::)

Vai kikkaillaanko tässä siten, että liike ostaa auton vanhalta omistajalta ja myy suoraan uudelle omistajalle, välissä tätä itsellensä rekisteröimättä.
Tällöin voi olla vaikea käräjillä näyttää toteen, että ostin tämän autoliike oy ab:ltä kun auto on rekisteröintitietojen mukaan vaihtanut omistajaa yksityishenkilöiden välillä. Liike vain rahoitti tämän kaupan.. tiedä häntä, kaikkea ne keksiikin millä saavat voita leivän päälle.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy