A4 B9

Aloittaja makelja, 19.08.12 - klo:18:37

« edellinen - seuraava »

Mjkarhu

LainaaNäyttää tulleen Audin sivuille Land of Quattro - hinnasto, jossa samaan hintaan (vrt. First Edition) saa pakettiin vielä Matrix-valot ja laajennetun led-sisävalopaketin.

Kovasti kyllä mainostettiin Finlandia-talolla ennakkotilaajan etuja. Tilaa nyt ajamatta auto, niin edut on kovat. Ei vaan poistunut First Edition mihinkään ja varusteitakin tulee lisää. Toki se kommunikaatiopaketti tippui pois. Tässä ei nyt ollut mitään ennakkotilaajan etua. Tai sitten oletettiin kaikien asiakkaiden tietävän mikä on homman juoni. Ei sinänsä, en kyllä muuttaisi tilausta mihinkään tämän takia. Mutta etua siinä ei saanut.

Itsellä oli luovutus myyjän puolelta ilmoitettuna aikaisintaan 15. päivä, mutta kun nykyinen auto lähti alta tänään, sain puristettua luovutuksen ensi maanantaiksi. Autottoman odottajan aika on pitkä, saisi jo tulla. Nyt joutuu venkslaamaan yhdellä autolla. Tallissa odottaa jo pinnoitteet autoa.

Muiden autojen saaneiden kommentit kiinnosta kyllä kovasti, oliko odotetun kaltainen ja mitä ne varusteet oikeasti pitää sisällään?

optilab

Lainaus käyttäjältä: Mjkarhu - 04.01.16 - klo:23:48
Kovasti kyllä mainostettiin Finlandia-talolla ennakkotilaajan etuja. Tilaa nyt ajamatta auto, niin edut on kovat. Ei vaan poistunut First Edition mihinkään ja varusteitakin tulee lisää. Toki se kommunikaatiopaketti tippui pois. Tässä ei nyt ollut mitään ennakkotilaajan etua. Tai sitten oletettiin kaikien asiakkaiden tietävän mikä on homman juoni. Ei sinänsä, en kyllä muuttaisi tilausta mihinkään tämän takia. Mutta etua siinä ei saanut.

Itsellä oli luovutus myyjän puolelta ilmoitettuna aikaisintaan 15. päivä, mutta kun nykyinen auto lähti alta tänään, sain puristettua luovutuksen ensi maanantaiksi. Autottoman odottajan aika on pitkä, saisi jo tulla. Nyt joutuu venkslaamaan yhdellä autolla. Tallissa odottaa jo pinnoitteet autoa.

Muiden autojen saaneiden kommentit kiinnosta kyllä kovasti, oliko odotetun kaltainen ja mitä ne varusteet oikeasti pitää sisällään?

Tippuiko kommunikaatiopaketti "kaupan päällisenä" pois First Editionin tilauksilta jo vai? Itse sain sen vielä mukaan ja ehdinpä kotiuttaa romutusedunkin, mutta mikähän mahtaa olla idea vielä pitää tuota FE-hinnastoa Land of Quattron rinnalla?
Itsekään en enää tilausta vaihtaisi, vaikka saisinkin matrixeja mukaan--> Tänään nimittäin pääsee uuteen kiinni 8)
MB C300e 4Matic business AMG edition EQ Power -20
Ex A4 Avant B9 Quattro tdi S line sport -16
Ex A4 Avant B8 Alpine Pro Quattro tfsi -11
Ex A3 SB Quattro tdi man -13
Ex A3 SB tdi vajari man -09

Flat

Eikös tuo ennakkotilaan etu ollut niin kauan voimassa kunnes tuli viraliset hinnastot voimaan ?

Ja kyllähän tuon quatrokuun tarjouksen tiesi että se tulee 100% varmuudella. Näin on aina ollut ja näin tulee aina olemaan. Näin elinkaaren alkupäässä tuo etu tietysti hiemnan huonompi kuin tulevina vuosina.

Torstaina saan oman ajoon. Tulee hyvä vertailu kun hakumatkaa on jonkin verran, ja autot (vanha & uusi) on täsmälleen samalla rengastuksella varustettu.

btw, onkohan nuo rumat takapuskurin, punaiset "heijastimet" jokin EU:n lakisääteinen älynväläys, ja mikä niiden funktio on?


mi16

Eka 100km takana ja on se hiano  :) Audi connect ja kännykkäsovelluksen kanssa on aika jumppa, mutta onnistui kumminkin. Vaatii esim. Ei kaupallisen s.postin ja en millään olisi halunnut avata työs.postia vapaapäivänä  ;)

roadrunner

Lainaus käyttäjältä: mi16 - 05.01.16 - klo:09:55
Eka 100km takana ja on se hiano  :) Audi connect ja kännykkäsovelluksen kanssa on aika jumppa, mutta onnistui kumminkin. Vaatii esim. Ei kaupallisen s.postin ja en millään olisi halunnut avata työs.postia vapaapäivänä  ;)

Onkos se tuo myAudi mobile?

Vois jo asennella iPhoneen...  ;D

Toiveikkaana, eilen auto kuulemma oli satamassa ja päätynee tampereelle "tämän viikon aikana"
Audi A4 Business Sport 2,0 TDI quattro sedan (B9) STronic

a4b8

Lainaus käyttäjältä: Flat - 05.01.16 - klo:06:48
Eikös tuo ennakkotilaan etu ollut niin kauan voimassa kunnes tuli viraliset hinnastot voimaan ?

Ja kyllähän tuon quatrokuun tarjouksen tiesi että se tulee 100% varmuudella. Näin on aina ollut ja näin tulee aina olemaan. Näin elinkaaren alkupäässä tuo etu tietysti hiemnan huonompi kuin tulevina vuosina.

Torstaina saan oman ajoon. Tulee hyvä vertailu kun hakumatkaa on jonkin verran, ja autot (vanha & uusi) on täsmälleen samalla rengastuksella varustettu.

btw, onkohan nuo rumat takapuskurin, punaiset "heijastimet" jokin EU:n lakisääteinen älynväläys, ja mikä niiden funktio on?
Onneksi pakoputkien päät ovat perinteiset pyöreät, ei bling-blingiä kuten mersuissa, volvoissa jne.
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

mi16

Lainaus käyttäjältä: roadrunner - 05.01.16 - klo:14:35
Onkos se tuo myAudi mobile?

Vois jo asennella iPhoneen...  ;D

Toiveikkaana, eilen auto kuulemma oli satamassa ja päätynee tampereelle "tämän viikon aikana"

Ei mulle tuli MMI connect.

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: a4b8 - 05.01.16 - klo:15:39
Onneksi pakoputkien päät ovat perinteiset pyöreät, ei bling-blingiä kuten mersuissa, volvoissa jne.

Tuttua VAGgia. "Ei muuteta mitään" konservatiivisuus puree, kun halutaan ajaa vanhan näköisellä uudella vuodesta toiseen ;).
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

Eagle

Kantikkaat valeputket on kamala muoti, menee varmaan kohta ohi.

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: Eagle - 05.01.16 - klo:21:23
Kantikkaat valeputket on kamala muoti, menee varmaan kohta ohi.

Niin, muilla niistä puskurin "valesuulakkeista" kuitenkin tulee kaasut pihalle, toisin kuin esim. VAGgineissa ?
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

a4b8

Niin, nyt olisi hyvät pakkaset testata tuleeko haikua B9:n putkista molemmin puolin, mutta auto tulee vasta parin viikon päästä.
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

optilab

Lainaus käyttäjältä: Eagle - 05.01.16 - klo:21:23
Kantikkaat valeputket on kamala muoti, menee varmaan kohta ohi.

Todellakin, kun kanttipään sisältä vielä pilkistää se normaali pilli. Ei hieno.
MB C300e 4Matic business AMG edition EQ Power -20
Ex A4 Avant B9 Quattro tdi S line sport -16
Ex A4 Avant B8 Alpine Pro Quattro tfsi -11
Ex A3 SB Quattro tdi man -13
Ex A3 SB tdi vajari man -09

-o-

Lainaus käyttäjältä: a4b8 - 05.01.16 - klo:15:39
Onneksi pakoputkien päät ovat perinteiset pyöreät, ei bling-blingiä kuten mersuissa, volvoissa jne.

Olisin todella halunnut miehekkään kokoiset virtausopillisesti oikeaoppiset putket kumpaankin laitaan, mutta muuttaessani tilauksen bensasta dieseliin, täytyy nyt tyytyä kahteen ujoon piippuun vasurilaidassa. Skodan, Volvon, MB:n ym toteutukset lähinnä hymyilyttää. Volkkarin putket piilossa tyyli heijastaa hyvin heidän valitsemaansa päästöjen piilottelustrategiaa.

batman14

Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 05.01.16 - klo:16:12
Tuttua VAGgia. "Ei muuteta mitään" konservatiivisuus puree, kun halutaan ajaa vanhan näköisellä uudella vuodesta toiseen ;).

Niin onhan 60-sarjan Volle niin uuden ja modernin näköinen  ;)  Siis se joka oikeasti sanoo että Audi a4 B9 on vanhan näköinen niin ei ole varmaan nähnyt sitä livenä. Joo se ei hypi silmille ja aiheuta mitään ''wau'' ilmiötä, mutta on sopivan hillityn tyylikäs.

TuplaVW

Lainaus käyttäjältä: batman14 - 06.01.16 - klo:10:31
Niin onhan 60-sarjan Volle niin uuden ja modernin näköinen  ;)  Siis se joka oikeasti sanoo että Audi a4 B9 on vanhan näköinen niin ei ole varmaan nähnyt sitä livenä. Joo se ei hypi silmille ja aiheuta mitään ''wau'' ilmiötä, mutta on sopivan hillityn tyylikäs.
+1
Mercedes-Benz 4matic -16

Golf Variant TSI DSG Highline -14   (ACC, DCC, Webasto, Dynamic ym)
ex:
Passat Variant TSI DSG Highline -11   (I,II,III, ACC,DCC,Webasto, ym)
Golf Variant TSI -10   (I,II,III ym)
Passat Variant 1,9 PD Luxline -08

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: batman14 - 06.01.16 - klo:10:31
Siis se joka oikeasti sanoo että Audi a4 B9 on vanhan näköinen niin ei ole varmaan nähnyt sitä livenä. Joo se ei hypi silmille ja aiheuta mitään ''wau'' ilmiötä, mutta on sopivan hillityn tyylikäs.

Totta kumpikin puoli, onhan se tyylikkään näköinen etenkin kun maalipinta kiiltää ja näyttää muutenkin uudelta, mutta jos se ulkokuori olisi hieman nuhjaantunut ja se seisoisi viimeiset Jetta vieressä niin eipä siinä paljoa väristyksiä syntyisi.

Täytyy korostaa että itse pidän sedanin ulkoasusta, on B8 luikkaamman oloisen näköinen, ehkä ainut 'ongelma'kohta on ne takavalojen sisäreunat ja niiden muotoilu.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

rami

Mielestäni uuden A4:sen muotoilu on hyvin tyypillistä konsernille. Ei herätä ensialkuun mitään kiksejä mutta kun tarkemmin katselee niin "ai pirulauta täähän onkin OK,aika nätti".  Yleensä autossa samoin kun monessa muussakin asiassa mikä ensin vetää naaman leveään hymyyn kauneudellaan niin siihen kyllästyy äkkiä. Samoin on auton värit. Onhan nuita "karkkiautoja" jotka vetää ensisilmäyksellä puoleensa mutta silmä tottuu ja ne alkaa näyttämään jopa typeriltä.
Konsernin periaatteena on ollut vuosikymmeniä sama periaate ,että ei mennä muotoilussa kovin pitkin harppauksin vaikka auto olisikin jo uutta sukupolvea.
Menisi vaan mahdollisimman pitkään ennen kuin tulee uusi A4 linjata ulos saisi ajaa pitkälle kevääseen tuolla entisellä.
Ehkä hieman outo ajattelutapa monen mielestä. Minusta se on järkevää. Eipäs tuon kanssa ole kiirettä. Onhan nuita kotteroita osteltu ennenkin. ;D ;D ;D

keinonen

#887
Vaikuttais että 2016 aikana vaihdetaan Nvidian Tegrat Qualcommiin. Mielenkiintosta nähdä tuleeko aikanaan tarjolle päivityksenä myös nykyisiin, kun tätä modulaarisuutta ovat nimenomaan mainostaneet. Samassa videossa muuten esimakua mihin suuntaan ollaan menossa noiden näyttöjen kanssa.


http://youtu.be/Zih_shE28Xw

Ishvan

#888
Lainaus käyttäjältä: batman14 - 06.01.16 - klo:10:31
Niin onhan 60-sarjan Volle niin uuden ja modernin näköinen  ;)  Siis se joka oikeasti sanoo että Audi a4 B9 on vanhan näköinen niin ei ole varmaan nähnyt sitä livenä. Joo se ei hypi silmille ja aiheuta mitään ''wau'' ilmiötä, mutta on sopivan hillityn tyylikäs.

Niin...onhan se vanhan näköinen kun on vanha mutta eroaa aika paljon edellisestä sukupolvesta?. Pointtini meni varmaan hieman ohi. Miksi ostaa uusi B9 jos ajaa B8:lla joka on lähes samanlainen ? Itse kun en Audeista niin ole perustanut niin jokainen sukupolvi näyttää samalta, se ei vain vetoa minuun. Itse odotan uuden mallin erottuvan niin sisältä ja ulkoa selkeästi vanhasta sukupolvesta.

Niin...ja on nähty livenä. En osta vaikka ehkä hieman sitä odotinkin markkinoille. Pettymyshän se taas oli muotoilunsa osalta. Taitaa seuraavat rahat mennä uuteen S90:een...ehkä. Siitä sentään huomaa, että on uusi malli.

PS. Onhan se A4 promokuvissa makean näköinen mutta sitten kun se kulimalli lyödään luovutukseen perus valkoisena, 16" vanteilla ja kuttaperkkapenkeillä niin siinä tosiaan sitä hillittyä tyylikkyyttä.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

Ritzenhoff

Itse sanoisin että ulkoa ei herätä omistushalua, koska ei näytä sporttiselta, mutta sisältä kyllä älyttömän hieno.
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

exlex

Jos vertaa Volvon ja Audin muotoilua keskenään ero mielestäni seuraava. Volvo näyttää usein uutena todella päheältä ja parin vuoden päästä jo vanhanaikaiselta. En itse ostaisi mielellään edellisen mallin Volvoa, koska ne näyttää niin vanhanaikaisilta. Audi näyttää aluksi usein tosi basiciltä ja niissä on muutamia kivoja ykstyiskohtia. Jonkinajan kuluttua kun silmä on tottunut siihen, Audi rupeaa näyttämään upealta ja vielä vuosienkin päästä auto näyttää hyvältä toisin kuin Volvo. Nimerkillä omassa perheessä noita Volvoja ollut useampi ja kaikki ovat ruvenneet näyttämään vanhanaikaisilta muutaman vuoden päästä, kun esim. Audi näyttää edelleen hyvältä. Sama linja on BMW:llä.

Mutta uudet Volvot ovat kyllä näyttäneet enemmän joiltain muulta, kuin perinteiseltä Volvolta:



optilab

Itse vaihdoin juuri B8-->B9, enkä juuri tyytyväisempi voisi olla. Ei siksi, että tuossa B8 kopassakaan mitään vikaa olisi ollut, mutta itse näen uutukaisessa juuri riittävästi ulkoisia eroja ja sisältähän sitten ollaankin ihan eri säpinöissä.
Tuli vaihtovaiheessa ajettua MB C200, BMW 3-sarja ja Octavia rs, kutakin vuorokauden verran, mutta rahat jäi silti Audille, vaikka ei noista kilpailijoistakaan ole moitittavaa sanottavaksi. Mielipiteitä.
Sehän tässä juuri on, että kukin näkee asiat omalla tavallaan ja suorittaa ostoksensa itselleen tärkeinä pitämien asioiden perusteella. Tai ainakaan toivottavasti ei elämän valintoja ohjaa muiden ihmisten mielipiteet kovin väkevästi.
Naapuri saa mun puolesta ajaa jatkossakin kolmen vuoden välein täysin ulkomuotoaan muuttavalla Nissanilla, minä en..  ::)
MB C300e 4Matic business AMG edition EQ Power -20
Ex A4 Avant B9 Quattro tdi S line sport -16
Ex A4 Avant B8 Alpine Pro Quattro tfsi -11
Ex A3 SB Quattro tdi man -13
Ex A3 SB tdi vajari man -09

TuplaVW

Lainaus käyttäjältä: optilab - 06.01.16 - klo:13:59
Itse vaihdoin juuri B8-->B9, enkä juuri tyytyväisempi voisi olla. Ei siksi, että tuossa B8 kopassakaan mitään vikaa olisi ollut, mutta itse näen uutukaisessa juuri riittävästi ulkoisia eroja ja sisältähän sitten ollaankin ihan eri säpinöissä.
Tuli vaihtovaiheessa ajettua MB C200, BMW 3-sarja ja Octavia rs, kutakin vuorokauden verran, mutta rahat jäi silti Audille, vaikka ei noista kilpailijoistakaan ole moitittavaa sanottavaksi. Mielipiteitä.
Sehän tässä juuri on, että kukin näkee asiat omalla tavallaan ja suorittaa ostoksensa itselleen tärkeinä pitämien asioiden perusteella. Tai ainakaan toivottavasti ei elämän valintoja ohjaa muiden ihmisten mielipiteet kovin väkevästi.
Naapuri saa mun puolesta ajaa jatkossakin kolmen vuoden välein täysin ulkomuotoaan muuttavalla Nissanilla, minä en..  ::)
Hyvin samaa mieltä, loppukaneettia myöten  ;)
Ja onnittelut uudesta A4 quattrosta, joka itseäkin kyllä vaihtoehtona miellytti ja pidin kovasti koeajamastani etuvetoisesta uudesta 2.0 TFSI versiosta, mutta Audin hankala hinnoittelu ja mukavuus/turvavarusteiden naittaminen kalliiseen naviin teki sen hinnalle hallaa ja tosiaan M-B 4matic otti voiton. Passat oli suht tasapäisenä Audin ohella mietinnässä.
Mercedes-Benz 4matic -16

Golf Variant TSI DSG Highline -14   (ACC, DCC, Webasto, Dynamic ym)
ex:
Passat Variant TSI DSG Highline -11   (I,II,III, ACC,DCC,Webasto, ym)
Golf Variant TSI -10   (I,II,III ym)
Passat Variant 1,9 PD Luxline -08

-o-

Lainaus käyttäjältä: optilab - 05.01.16 - klo:06:23
Tippuiko kommunikaatiopaketti "kaupan päällisenä" pois First Editionin tilauksilta jo vai? Itse sain sen vielä mukaan ja ehdinpä kotiuttaa romutusedunkin, mutta mikähän mahtaa olla idea vielä pitää tuota FE-hinnastoa Land of Quattron rinnalla?
Itsekään en enää tilausta vaihtaisi, vaikka saisinkin matrixeja mukaan--> Tänään nimittäin pääsee uuteen kiinni 8)

Aika ovela veto maahantuojalta. Minulle olisi kyllä kelvannut matrix valot ja laajennettu sisävalopaketti, mutta en ollut tai olisi halukas niistä maksamaan. Kommunikaatiopaketti puolestaan on must-varuste, eli tonnin olisin joutunut nyt tilattaessa maksamaan ekstraa. Näin ollen rauhallisin mielin odotan FE sporttia. Romutusetu hyödynnetty minunkin kohdalla. Arvelisin FE hinnaston roikkuvan mukana verotussyistä, koska FE autoja on vielä paljon tulematta ja verottamatta. Näyttäisi että diesel quattrossa autovero tippunut noin viisisataa. Jänskättää kuulla myyjältä kenen pussiin tuo alentuneen autoveron tuoma etu kilahtaa.

roadrunner

Lainaus käyttäjältä: \o/ - 06.01.16 - klo:16:28
Aika ovela veto maahantuojalta. Minulle olisi kyllä kelvannut matrix valot ja laajennettu sisävalopaketti, mutta en ollut tai olisi halukas niistä maksamaan. Kommunikaatiopaketti puolestaan on must-varuste, eli tonnin olisin joutunut nyt tilattaessa maksamaan ekstraa. Näin ollen rauhallisin mielin odotan FE sporttia. Romutusetu hyödynnetty minunkin kohdalla. Arvelisin FE hinnaston roikkuvan mukana verotussyistä, koska FE autoja on vielä paljon tulematta ja verottamatta. Näyttäisi että diesel quattrossa autovero tippunut noin viisisataa. Jänskättää kuulla myyjältä kenen pussiin tuo alentuneen autoveron tuoma etu kilahtaa.

Ei se myyjä sitä veroa ole tähänkään asti ollut maksamassa vaan ostaja. Eli kyllä se loppusummaa pienentää.
Audi A4 Business Sport 2,0 TDI quattro sedan (B9) STronic

optilab

Lainaus käyttäjältä: \o/ - 06.01.16 - klo:16:28
Aika ovela veto maahantuojalta. Minulle olisi kyllä kelvannut matrix valot ja laajennettu sisävalopaketti, mutta en ollut tai olisi halukas niistä maksamaan. Kommunikaatiopaketti puolestaan on must-varuste, eli tonnin olisin joutunut nyt tilattaessa maksamaan ekstraa. Näin ollen rauhallisin mielin odotan FE sporttia. Romutusetu hyödynnetty minunkin kohdalla. Arvelisin FE hinnaston roikkuvan mukana verotussyistä, koska FE autoja on vielä paljon tulematta ja verottamatta. Näyttäisi että diesel quattrossa autovero tippunut noin viisisataa. Jänskättää kuulla myyjältä kenen pussiin tuo alentuneen autoveron tuoma etu kilahtaa.

Sama homma. Kommaripaketti olisi kuitattu sitten rahalla. :D
Nyt tuli otettua perus led-valopaketti mukaan, enkä heti osaa olla pahastunut, vaikka laajennus jäikin (kunnes istun jonkun kyydissä, jolla se on...)
Tuo veroalennus oli tosiaan suoraan vähentänyt loppusummaa tilausvaiheen kuponkiin verrattuna muistaakseni 519 eskolla. Kelpasi kyllä.
MB C300e 4Matic business AMG edition EQ Power -20
Ex A4 Avant B9 Quattro tdi S line sport -16
Ex A4 Avant B8 Alpine Pro Quattro tfsi -11
Ex A3 SB Quattro tdi man -13
Ex A3 SB tdi vajari man -09

a4b8

Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 06.01.16 - klo:13:03
Niin...onhan se vanhan näköinen kun on vanha mutta eroaa aika paljon edellisestä sukupolvesta?. Pointtini meni varmaan hieman ohi. Miksi ostaa uusi B9 jos ajaa B8:lla joka on lähes samanlainen ? Itse kun en Audeista niin ole perustanut niin jokainen sukupolvi näyttää samalta, se ei vain vetoa minuun. Itse odotan uuden mallin erottuvan niin sisältä ja ulkoa selkeästi vanhasta sukupolvesta.

Niin...ja on nähty livenä. En osta vaikka ehkä hieman sitä odotinkin markkinoille. Pettymyshän se taas oli muotoilunsa osalta. Taitaa seuraavat rahat mennä uuteen S90:een...ehkä. Siitä sentään huomaa, että on uusi malli.

PS. Onhan se A4 promokuvissa makean näköinen mutta sitten kun se kulimalli lyödään luovutukseen perus valkoisena, 16" vanteilla ja kuttaperkkapenkeillä niin siinä tosiaan sitä hillittyä tyylikkyyttä.
Mites paljon on S80 muuttunut vuosikymmenien aikana?
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

mattinen

Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 06.01.16 - klo:13:03
Pointtini meni varmaan hieman ohi. Miksi ostaa uusi B9 jos ajaa B8:lla joka on lähes samanlainen ?

Eräs selitys saattaa olla yksinkertaisesti se, että monet haluavat vaihtaa uuteen autoon, kun tietty määrä vuosia on kulunut vanhalla. Ja jos merkkiin on ollut muuten tyytyväinen, ei sen vaihtaminen toiseen merkkiin tule välttämättä ajankohtaiseksi sen vuoksi, ettei uusi malli ulkoisesti eroa kovin paljon vanhasta. Asia ratkeaakin todennäköisesti pitkälti sen mukaan, miellyttääkö Audin muotokieli ylipäätään vai ei. Jos se miellyttää, niin uuden mallin vähäinen muuttuminen ei ole ongelma, vaan pikemminkin etu.

Ns. premiumin merkitykseen ja sisältöön ei tässä ole tarvis sen syvemmin mennä, mutta minusta kaikkia ns. premiumeja yhdistää enemmän tai vähemmän se, että niiden muotokieli kestää paremmin aikaa kuin ns. tavallisissa merkeissä. Kun katsoo 10 tai jopa 20 vuotta vanhoja Audeja tai Bemareita, niin mielestäni ne eivät näytä lainkaan niin hassuilta kuin vaikkapa eräät japanilaismerkit. Mielestäni tämä kertoo siitä, että niiden muotoilussa on räväkkyyden tai uutuuden sijasta painotettu juuri sitä "hillittyä tyylikkyyttä". Ja tämä "hillitty tyylikkyys" tai "pidättyväinen muotokieli" on syynä siihen, että autot eivät ulkomuotonsa puolesta vanhene niin nopeasti.

Kaikkia eivät tuollaiset yksinkertaiset tai rauhalliset muodot kuitenkaan miellytä, eikä siinä tietenkään ole mitään ihmeellistä. Makuja on erilaisia, ja siksi on hyvä, että tarjolla on erilaisia autoja.

mi16

Lainaus käyttäjältä: roadrunner - 06.01.16 - klo:17:13
Ei se myyjä sitä veroa ole tähänkään asti ollut maksamassa vaan ostaja. Eli kyllä se loppusummaa pienentää.

701 euroa halpeni  :)

Latexi

Lainaus käyttäjältä: mattinen - 06.01.16 - klo:19:25
Eräs selitys saattaa olla yksinkertaisesti se, että monet haluavat vaihtaa uuteen autoon, kun tietty määrä vuosia on kulunut vanhalla. Ja jos merkkiin on ollut muuten tyytyväinen, ei sen vaihtaminen toiseen merkkiin tule välttämättä ajankohtaiseksi sen vuoksi, ettei uusi malli ulkoisesti eroa kovin paljon vanhasta. Asia ratkeaakin todennäköisesti pitkälti sen mukaan, miellyttääkö Audin muotokieli ylipäätään vai ei. Jos se miellyttää, niin uuden mallin vähäinen muuttuminen ei ole ongelma, vaan pikemminkin etu.
Allekirjoitan tämän + että halusin vaihtaa avantin tavalliseen sedaniin, joskin hieman tiukempaan versioon. Perheessä ei ole enää tarvetta reppuseäkäiselle autolle.
Latexi

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy