VW Polo BlueGT M6 4-ov Deep Black

Aloittaja Seba, 06.05.13 - klo:00:12

« edellinen - seuraava »

Seba

Eilen tuli länget briteistä:


Kennedy

Mitenkäs muuten jarrusatula. Toimiiko se noiden uusien isojen levyjen kanssa vai pitääkö satulatkin päivittää isommaksi?
300ZX
Passat Variant 2013

Seba

Lainaus käyttäjältä: Kennedy - 17.11.13 - klo:13:00
Mitenkäs muuten jarrusatula. Toimiiko se noiden uusien isojen levyjen kanssa vai pitääkö satulatkin päivittää isommaksi?

Toimii. Käytännössä uudet länget ja isommat levyt niin homma on siinä, jopa jarrupalakin toimii suoraan isomman levyn kanssa, mutta uusin ne kuitenkin samalla kertaa parempaan merkkiin niin jos pölytys vähenisi.

Ja jos/kun hankin teräspunosjarruletkut niin sitten eteen voisi ottaa 1 cm pidemmät kuin alkuperäiset niin sekin vastaisi silloin tehtaan linjaa.

Seba

Talvi ollut melkoista hiljaiseloa, mutta eiköhän nyt keväällä ala taas tapahtua.

Coilisarja käveli vastaan kohtuuhintaan niin pitihän se korjata pois:



Tässä vielä vertailua madallusjousien ja coilien välillä.

Etu:


Taka:


Jos vaikka tällä viikolla ehtisi askartelemaan paikoilleen...

Kennedy

Mä mietin jo, että myyntkö auton pois kun osia myynnissä vähän väliä.
Meinaatko miten paljon matalemmaksi laskea mitä ennen oli?
300ZX
Passat Variant 2013

Seba

Mitä sitä nyt hyvästä autosta luopumaan...

Korkeustavoite aikalailla H&R:n veroinen, mutta perää vielä vähän alemmas. Ei mitään sikalinttaa, mä haluan ajaakin autolla enkä kierrellä jokaista kivenmurua.

Seba

Tiistaina tuli asennettua takapää ja eilen etupää. Ensifiilikset alustasta ovat erittäin positiiviset. Jämäkkä muttei nypytä kuten pelkät madallusjouset tekivät, voisi jopa sanoa että mukavuus ei ole huonontunut alkuperäisestä alustasta ollenkaan. Kuvasta näkee myös paljonko ylemmäksi koiranluiden kiinnitys tolppaan tuli verrattuna alkuperäiseen. Tällä hetkellä korkeus on säädetty melko lähelle alkuperäistä niin saan testattua "winter modea" ens talvea varten. Täytyy madaltaa enemmän kun saan kesärenkaat alle.


Seba

Kävin tänään kunnollisella kameralla ottamassa kuvia suht puhtaasta autosta, alusta säädetty jonkinlaiseen talvikorkeuteen ja talvirenkaat vielä alla:






Seba

Ensi talvelle tuli hommattua toisenlaiset talvivanteet:



Menevät puhallukseen ja maalaukseen, väriksi tulee todennäköisesti valkoinen tämän kuvan nähtyäni:


bgis

On kyllä siisti GT. Vielä kun keulan VW logon dippaat/maalaat mustaksi niin avot. Vähän GT kuumetta itsellänikin pukkaa  8)

Seba

Lainaus käyttäjältä: bgis - 18.03.14 - klo:11:34
On kyllä siisti GT. Vielä kun keulan VW logon dippaat/maalaat mustaksi niin avot. Vähän GT kuumetta itsellänikin pukkaa  8)

Kiiltävän musta VW-logo oli tilauksessa keulaan, mutta myyjä ei koskaan pystynytkään toimittamaan sitä. Onneksi sain rahat takaisin. Tarkoituksena olisi teippauttaa maskista kromiviikset kiiltävän mustiksi ja VW-merkki valmiiksi kiiltävän mustana.

Kennedy

Lainaus käyttäjältä: Seba - 18.03.14 - klo:13:01
Kiiltävän musta VW-logo oli tilauksessa keulaan, mutta myyjä ei koskaan pystynytkään toimittamaan sitä. Onneksi sain rahat takaisin. Tarkoituksena olisi teippauttaa maskista kromiviikset kiiltävän mustiksi ja VW-merkki valmiiksi kiiltävän mustana.

Käykö siihen MK6 Golffin logo?
Mulla on kaapissa 2 mustaa turhana. Toisessa muistaakseni yksi kolmesta kiinnityshakasista katkennut/taipunut.
Jos käy paikoilleen niin hakemalla järvenpäästä saat ilmaiseksi.
300ZX
Passat Variant 2013

Seba

Lainaus käyttäjältä: Kennedy - 18.03.14 - klo:13:43
Käykö siihen MK6 Golffin logo?
Mulla on kaapissa 2 mustaa turhana. Toisessa muistaakseni yksi kolmesta kiinnityshakasista katkennut/taipunut.
Jos käy paikoilleen niin hakemalla järvenpäästä saat ilmaiseksi.

Takalogo on sama monissa eri malleissa, mutta etulogo on kaikissa erilainen. Saishan noita "helpostikin" mutta ei viitsisi 67e maksaa pelkästä mustasta logosta.

sambolo

Ajeliko seba tässä öö viikon sisällä koivukylän cittarin ohi? Tuli musta polo samanlaisilla vanteilla vastaan, hyvältä näytti :)
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

Seba

Lainaus käyttäjältä: sambolo - 18.03.14 - klo:15:28
Ajeliko seba tässä öö viikon sisällä koivukylän cittarin ohi? Tuli musta polo samanlaisilla vanteilla vastaan, hyvältä näytti :)

Hyvinkin mahdollista.

Peke

PEKEFIX Detailing "autonhoitoa ammattitaidolla"
Porsche 911 Turbo
Skoda Octavia RS
Ex Audi TT RS+ & RS3 & Mitsubishi Lancer Evo 9

ram1

LainaaEnsi talvelle tuli hommattua toisenlaiset talvivanteet:

Onpa tutunnäköiset nuo  :)
Laita fotoa kun saat pinnotuksesta noi mun eksä IV-Gti vanteet.Ja olisi kiva tietää mitä kustansi puhallus ja pulveri.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

Seba

Vaihdettiin isän kanssa autoja hetkeksi niin sain otettua jonkinlaisen kuvan auton takavaloista liikenteessä:


Seba

Viikonloppuna ostin Dodo Juicen Sour Power -shampoota ja Tribble Mitt -lampaankintaan ja pitihän niitä heti testata, puhdasta ja kiiltävää tuli 8)



Tänään päätin vihdoinkin vaihtaa etualatukivarsien takapuslat Ibiza Cupran / A1 S-linen jäykempiin tekeleisiin ja samalla kun tukivarret olivat irti niin laitoin jarrujen ilmanohjaimet myös paikoilleen. Puslat vaikuttavat lyhyen ajon perusteella ihan kivoille, auto tuntuu kääntyvän aika sähäkästi nyt risteyksissä ja suoralla tiellä kun painaa kaasun pohjaan nastarenkailla, niin ESC ei tunnu niin herkästi vilkuttelevan.






Seba

Vakioputkiston äänettömyys on hieman häirinnyt, niin päätin kokeilla ensin tällaista budjettiratkaisua ennen kuin heitän 500-700e rosteriputkistoon.

Ensin hommasin Polo GTI:n väliosan eli päällisin puolin sama kuin BlueGT:ssä, mutta ilman välipönttöä:


Huomasinkin auton alla putkistoa ihmetellessäni, että BlueGT:ssä katalysaattorilta välipöntölle tuleva putki on 55 mm ulkohalkaisijaltaan ja välipöntöltä takapöntölle 50 mm kun GTI:ssä on 55 mm koko matkan. Ei muuta kuin vähän modausta putkelle, eli toiseen päähän supiste:



Tämän jälkeen vain alkuperäinen putki poikki merkitystä kohdasta, uusi väliosa paikoilleen ja 50 mm side väliputken ja takapöntön välille. Tällä tavalla tehtynä voin koska tahansa vaihtaa alkuperäisen välipöntön takaisin jos sellainen tarve tulisi.





Ã,,änistä tuli ihan kivat, ei teinipörinöitä tai kuminoita vaan sopiva äänimaailma. Kokeilin myös samalla kertaa että miltä auto kuulostaa pelkällä välipöntöllä ilman takapönttöä tai ilman kumpaakaan.

Etutukivarsien takapuslatkin vaihdoin takaisin alkuperäisiin, koska 2-sylinterin moodissa sisälle kantautui melkoiset resonanssit.



Rookie


Seba

#142
Tänään taas ahkeroitu, jarrusatulat saivat VHT:n kiiltävän mustaa sprayta päällensä:





Ja kesärenkaat tuli vaihdettua alle, nyt on 18" WRC:t käytössä 8)


Kennedy

Alkaa kyllä näyttää paketille.  :)


Lainaus käyttäjältä: Seba - 31.03.14 - klo:21:40Tänään päätin vihdoinkin vaihtaa etualatukivarsien takapuslat Ibiza Cupran / A1 S-linen jäykempiin tekeleisiin

Toi tekee yllättävän hyvän ajettavuuden monessa pienemmässä laitteessa. Vaimon entiseen poloon laitettiin powerflexit ja hävisi sellainen turha pehmeys kun auto tuntuu menevän erisuuntaan hetken ennen kuin oikeasti menee.

300ZX
Passat Variant 2013

Seba

Lainaus käyttäjältä: Kennedy - 09.04.14 - klo:09:10
Alkaa kyllä näyttää paketille.  :)


Toi tekee yllättävän hyvän ajettavuuden monessa pienemmässä laitteessa. Vaimon entiseen poloon laitettiin powerflexit ja hävisi sellainen turha pehmeys kun auto tuntuu menevän erisuuntaan hetken ennen kuin oikeasti menee.

Joo kivathan noi olis olleet, mutta ei sitä sisustan rajua resonointia jaksanut hullukaan kuunnella niin mennään sit vähän löysemmällä setupilla.

Seba

Tulevaa etujarrupäivitystä on aloiteltu hyvissä ajoin, tänään hiekkapuhalsin ja maalasin 312mm levyihin sopivat länget:






Seba

#146
Olipa kivaa hakea pakettiautomaatista 20 kg paketti, varsinkin kun se oli tietysti sullottu ylimpään lokeroon...



Keskiöt näyttivät siltä että niissä ei ole mitään pinnoitetta suojana ja kun tota VHT:n sprayta oli vielä purkin pohjalla, niin siitä se ajatus sitten lähti:




Esa N

jos haluasin itse päivittää jarruja, niin voisitko jakaa tietoa noista längistä ja levyistä, mistä tilata ja mitä maksaa?

Seba

Jos jarruja haluaa päivittää helposti ja halvalla, niin ekaksi kannattaa hankkia vaikka noi ilmanohjaimet tukivarsiin. Kuulemma jo pelkästään niillä pitäis olla aika hyvä vaikutus jarrujen kestoon rata-ajossa.

6R0615447     x1   vas. ilmanohjain
6R0615448     x1   oik. ilmanohjain
N  0385491     x6   muoviniitti

Jos toi ei riitä niin sitten paremmat jarrupalat, käy sama pala mitä esim. Audi TT:ssä / Golf IV ym. missä on ATE54-satula. Samasta perheestä myös länget isommille levyille ja 312 mm jarrulevyt. eBaysta löytää länkiä kohtuuhyvin.

Seba

https://www.youtube.com/watch?v=MXARRqrvxNE

Olipa mukavaa ajella vkonloppuna vesisateessa kun Gtechniq:n G1 pääsi näyttämään kyntensä.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy