DSG-vaihteistojen viat

Aloittaja Jyri, 02.04.10 - klo:09:48

« edellinen - seuraava »

Onko DSG vaihteistossasi ollut vikoja (osien vaihtoa edellyttäviä) ja mitkä ovat olleet ajokilometrit?

Ei (DSG6)
344 (28.7%)
Ei (DSG7)
326 (27.2%)
Ei (DSG6 ja DSG7)
56 (4.7%)
Kyllä (DSG6)
123 (10.3%)
Kyllä (DSG7)
227 (18.9%)
Kyllä (DSG6 ja DSG7)
18 (1.5%)
0-50tkm yhteensä (ilman vikaa)
242 (20.2%)
50-100tkm yhteensä (ilman vikaa)
156 (13%)
100-150tkm yhteensä (ilman vikaa)
99 (8.3%)
150-200tkm yhteensä (ilman vikaa)
77 (6.4%)
200tkm tai yli (ilman vikaa)
72 (6%)
0-50tkm jolloin vika ilmeni
105 (8.8%)
50-100tkm jolloin vika ilmeni
118 (9.8%)
100-150tkm jolloin vika ilmeni
70 (5.8%)
150-200tkm jolloin vika ilmeni
47 (3.9%)
200tkm tai yli  jolloin vika ilmeni
53 (4.4%)

Äänestäjiä yhteensä: 1198

Sixi

 2013 Ocu II  7 dsg, ajettu 250 tkm, ei ongelmia.

Alkuperäiset kytkimet ja hienosti toimii.
Yht.  yli 2.1 milj. km kuudella VAG-autolla

Jetta 1.6 D -83 (76900-270400), Audi 1.6 TD -86 (93200-746000), Cordoba 1.9 SDI -00 (0-529500), Ocu 1.9 TDI -08 (0-107500),  Ocu 1.6 TDI DSG  -10 (0-176500) ja nyt Ocu II 1.6 TDI DSG -13 (0--> )

vagina

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 22.03.17 - klo:19:46
Kolmas kerta toden sanoo? Rohkea kaveri, kun kahden jälkeen ostaa vielä kolmannen dsg:llä olevan auton ellei vaihda uuteen ennen takuuajan loppumista ;).

Kaikki menneet 100% tehtaan piikkiin. Jos olisin itse joutunut kuvetta kaivamaan, niin ei olisi todennäköisesti dsg lootasta enää tullut

Tonoppa

Lainaus käyttäjältä: Tonoppa - 15.03.17 - klo:20:39
No niin. Tuossa kun mekatroniikka vaihdettiin viime kuussa ja lueskelin vikakoodit reilu viikko sitten ja siellähän oli vikakoodi P177C. Eli kytkimen toleranssi raja ylitetty. Auto meni takaisin korjaamolle. eivät saaneet kytkintä perussäädöistä läpi. Pitäisi kuulemma kytkimet vaihtaa. Maahantuoja pesi heti kätensä, sanoivat että ei ole takuuta vanhoissa kytkimissä(vaihdettu 1/2015), koska asiakas(minä) ei ole maksanut osista mitään. Soitin liikkeeseen, josta auton ostin 2.5v sitten. Hän epäili, että tuo mekatroniikan vaihto olisi jotenkin hajottanut kytkimet. Tuota vikakoodia ei ole ennen tullut, vasta tuon mekatroniikan vaihdon jälkeen ja kilometreistä päätellen on tullut heti kun olen auton hakenut korjaamolta. Eli olisiko tuossa tapahtunu virhe asennuksessa? Ei kyllä tekisi itse maksaa tuota kokonaan. Vanhoilla kytkimillä ajettu 50tkm.

Mietin tuota myyjän mainintaa, että mekatroniikan vaihto olisi jotenkin hajottanut kytkimet. Onko se muuten mahdollista? Tosissaan 18km ajettiin tuon mekatroniikan rempan jälkeen, kun tuo vikakoodi ilmeni.

janza77

Oma tarina tässä:

Skoda Octavia 3, 2013, 1.6 TDI, 7-vaihteinen DSG. 88 tkm ajettu.

Oire: näytössä "gearbox error"

Diagnoosi: Hydrauliikkapaine riittämätön -> mekatroniikka viallinen

Korjaus: Mekatroniikka uusittu, perussäätö ja mukautusajo suoritettu

Osat maksoi tehdas 100%, töistä 30%. Itselle jäi 326,67 â,¬.

Metroauton asiakaspalvelija sanoi että mekatroniikassa täystakuu koska olen maksanut osan korjauksesta. (tulkitsen siis että jos en olisi maksanut mitään, takuu ei olisi voimassa)

Pohjanvirta

Tervehdys,

Onkos tälläistä osunu kellään DSG7 laatikon yhteydessä? (vw passat cc -11 ajettu 116000, kytkin vaihdettu 87000)

Autossa vilkkuu vaihteiden kohdalla D1/jakoavain ja niin edelleen aina D7/jakoavaimeen asti, hauskinta tilanteessa on että auto/vaihdelaatikko toimii ihan normaalisti ja käyttää kaikkia vaihteita.

Olen ymmärtänyt, että jos olisi jossain vikatilassa niin käyttäisi vain kakkos ja nelosvaihdetta?

d3nver

Lainaus käyttäjältä: Pohjanvirta - 03.04.17 - klo:22:22
Autossa vilkkuu vaihteiden kohdalla D1/jakoavain ja niin edelleen aina D7/jakoavaimeen asti, hauskinta tilanteessa on että auto/vaihdelaatikko toimii ihan normaalisti ja käyttää kaikkia vaihteita.

Työkaverin Octaviassa esiityi vähän samanlainen vika, kyse oli löysästä liitoksesta jossain vaihdelaatikon ja ecun tai MFD näytön välillä.

VAGNeverAgain

Lainaus käyttäjältä: Pohjanvirta - 03.04.17 - klo:22:22
Onkos tälläistä osunu kellään DSG7 laatikon yhteydessä? (vw passat cc -11 ajettu 116000, kytkin vaihdettu 87000)

Autossa vilkkuu vaihteiden kohdalla D1/jakoavain ja niin edelleen aina D7/jakoavaimeen asti, hauskinta tilanteessa on että auto/vaihdelaatikko toimii ihan normaalisti ja käyttää kaikkia vaihteita.

Entisessä Skodassani (DSG7) oli ihan samat oireet, jakoavain vilkkui ja vaihteet toimi normaalisti. Huollossa sanoivat että mekatroniikkayksikkö vuotaa öljyä ja vikakoodeja on sen verran että mekatroniikka menee vaihtoon. Tässä autossa renkaat kesti kauemmin kuin automaattilaatikko. Se oli ensimmäinen ja viimeinen VAG-romuni. En jäänyt odottelemaan kytkin- tai jakoketjuongelmia vaan vaihdoin auton luotettavampaan merkkiin.

PenaPuistoK

Lainaus käyttäjältä: Pohjanvirta - 03.04.17 - klo:22:22
Tervehdys,

Onkos tälläistä osunu kellään DSG7 laatikon yhteydessä? (vw passat cc -11 ajettu 116000, kytkin vaihdettu 87000)

Autossa vilkkuu vaihteiden kohdalla D1/jakoavain ja niin edelleen aina D7/jakoavaimeen asti, hauskinta tilanteessa on että auto/vaihdelaatikko toimii ihan normaalisti ja käyttää kaikkia vaihteita.

Olen ymmärtänyt, että jos olisi jossain vikatilassa niin käyttäisi vain kakkos ja nelosvaihdetta?
Minkä moottorin yhteydessä? Öljynvaihdon puutteesta, jos tuore seiska?

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: VAGNeverAgain - 03.04.17 - klo:23:49
Entisessä Skodassani (DSG7) oli ihan samat oireet, jakoavain vilkkui ja vaihteet toimi normaalisti. Huollossa sanoivat että mekatroniikkayksikkö vuotaa öljyä ja vikakoodeja on sen verran että mekatroniikka menee vaihtoon. Tässä autossa renkaat kesti kauemmin kuin automaattilaatikko. Se oli ensimmäinen ja viimeinen VAG-romuni. En jäänyt odottelemaan kytkin- tai jakoketjuongelmia vaan vaihdoin auton luotettavampaan merkkiin.

+1 esimerkillistä toimintaa  :)
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

Pohjanvirta

Lainaus käyttäjältä: PenaPuistoK - 04.04.17 - klo:02:01
Minkä moottorin yhteydessä? Öljynvaihdon puutteesta, jos tuore seiska?

Ei ole tosiaan mikään uus dsg7, moottori on 1.8 tsi. Tarvii mennä vilaseen vikakoodit niin eiköhän tuo tuosta ala selviämään.

mattinen

Lainaus käyttäjältä: VAGNeverAgain - 03.04.17 - klo:23:49
Tässä autossa renkaat kesti kauemmin kuin automaattilaatikko. Se oli ensimmäinen ja viimeinen VAG-romuni. En jäänyt odottelemaan kytkin- tai jakoketjuongelmia vaan vaihdoin auton luotettavampaan merkkiin.

Lainaus käyttäjältä: Patomursu - 04.04.17 - klo:06:41
+1 esimerkillistä toimintaa  :)

Muistathan "VAGNeverAgain" kuitenkin sen, ettet huonoista kokemuksistasi huolimatta vedä johtopäätöstä VAG-Arena never again. Tällä foorumilla nimittäin kaivataan tietoa muiden merkkien tarjoamista vaihtoehdoista. Aivan liian moni suomalainen nimittäin haksahtaa yhä uudelleen ja uudelleen VAG-autoon, vaikka tuotteiden laatuongelmat ovat yleisesti tiedossa. Itse en keksi tälle oikein muuta selitystä kuin sen, että porukoilla on liian vähän tietoa muista vaihtoehdoista. Ihmiset eivät myöskään ehkä tule ajatelleeksi sitä vaihtoehtoa, että auton voi ostaa myös käytettynä. Sen sijaan, että ihmiset ostaisivat uuden VAG-auton, kannattaisi heidän ehkä harkita vaikkapa käytettyä mersua tai bemaria. Epäilen, että tämän vaihtoehdon tiedostaminen on edelleenkin aika heikkoa, vaikka "Patomursu" onkin sitä kiitettävän ahkerasti esitellyt. Täällä siis tarvitaan enemmän suoraa puhetta siitä, kuinka heikkolaatuisia VAG-autot loppujen lopuksi ovat, ja kuinka hyviä muut merkit (käytettyinäkin) ovat. "Patomursu" on jo tehnyt esimerkillisen päivätyön tällä saralla, mutta häntä tukemaan tarvitaan vereksiä voimia  :).

Geoman

DSG-äänestys antaa kuvan, että myös DSG6-märkäkytkinvaihteistossa olisi paljon vikoja, mutta keskusteluissa on DSG7-kuivakytkinvaihteisto paljon enemmän esillä vikakertomuksissa?

Jema

Kyselin tätä seatin puolelta mutta tämä varmaan oikeampi ketju. -13 Leonista DSG ilmeisesti kajahti kun kesken ajon mitään varoittamatta hyppäsi vapaalle ja ilmoittaa gearbox erroria? Tämän jälkeen kun laittaa "D" asentoon vaihdekepin, niin mihään vetoa ei tule vaan kierrokset vain nousevat. Takuukaan ei varmaan mitään auta kun oöen toinen omistaja ja kilsoja 160tkm?

RSOCUstin

Lainaus käyttäjältä: Jema - 07.04.17 - klo:11:33
Kyselin tätä seatin puolelta mutta tämä varmaan oikeampi ketju. -13 Leonista DSG ilmeisesti kajahti kun kesken ajon mitään varoittamatta hyppäsi vapaalle ja ilmoittaa gearbox erroria? Tämän jälkeen kun laittaa "D" asentoon vaihdekepin, niin mihään vetoa ei tule vaan kierrokset vain nousevat. Takuukaan ei varmaan mitään auta kun oöen toinen omistaja ja kilsoja 160tkm?

Merkkihuoltoon laatikon tulis kestää 200-250tkm. Jos hyvä merkkari huoltokirja niin osallistuvat jotenkin kuluihin. Esin menee mekatroniikka ja sitten laatikko. Mekatroniikka 1600-2200e ja laatikko 7000e.

lemmentalja

Lainaus käyttäjältä: Jema - 07.04.17 - klo:11:33
Kyselin tätä seatin puolelta mutta tämä varmaan oikeampi ketju. -13 Leonista DSG ilmeisesti kajahti kun kesken ajon mitään varoittamatta hyppäsi vapaalle ja ilmoittaa gearbox erroria? Tämän jälkeen kun laittaa "D" asentoon vaihdekepin, niin mihään vetoa ei tule vaan kierrokset vain nousevat. Takuukaan ei varmaan mitään auta kun oöen toinen omistaja ja kilsoja 160tkm?


Reklamoit ensisijaisesti liikkeeseen, mistä olet auton ostanut. Jos ostit sen yksityiseltä, niin sitten voit kokeilla maahantuojaa.
VAG: Passat 3B, Passat 3Bg 1.8T, Golf IV, Jetta V Fsi, Octavia II Mpi, Octavia II Fsi, Octavia II Rs Tfsi, Ibiza St Tsi, Fabia II Combi Rs, A3 8P, Leon Fr Tfsi, Leon Tsi, Leon Tsi, Leon Fr Tdi CR, Golf VI Tsi, Golf VI TSI

Tömppö

Lainaus käyttäjältä: Pohjanvirta - 03.04.17 - klo:22:22
Tervehdys,

Onkos tälläistä osunu kellään DSG7 laatikon yhteydessä? (vw passat cc -11 ajettu 116000, kytkin vaihdettu 87000)

Autossa vilkkuu vaihteiden kohdalla D1/jakoavain ja niin edelleen aina D7/jakoavaimeen asti, hauskinta tilanteessa on että auto/vaihdelaatikko toimii ihan normaalisti ja käyttää kaikkia vaihteita.

Olen ymmärtänyt, että jos olisi jossain vikatilassa niin käyttäisi vain kakkos ja nelosvaihdetta?


About samoilla kilsoilla tuli vanhaan autoon VW Golf VI samat oireet, D/kiintoavain vuoronperään (v)ilkkumassa. Syynä DSG7 (DQ200) mekatroniikan öljyvuoto -> mekatroniikka vaihtoon. Maahantuoja tuli vastaan kustannuksissa.
Seat Leon ST 1.0TSI DSG Ecomotive Style -17

Peltsii

145tkm ajettu 2010 golf iv jossa DSG laatikko. Tänään huomasin, että liikkeelle lähtiessä kuuluu ulahdus ja sama ääni kuuluu 1-2 vaihdettaessa ja 2-3. Ã,,äni kuulostaa joltain hydrauliselta venttiililtä jossa neste virtaa, joten oletan että mekatroniikassa jotain vikaa. Kellään kokemuksia samanmoisesta "kirskahduksesta" ? Ei tunnu mitään nykimisiä tai tärinöitä, eikä vikavaloja.

Tonoppa

Noniin. Nyt on uudet kytkimet vaihdettu. Tosissaan sen 50tkm vanhat kesti. 700 euroa tuli itselle loppupeleissä maksamista, piti vaan jaksaa vääntää ja kääntää. Katsotaan nyt lähenkö vaihtaa tuota autoa toiseen vai en. Toki kun autossa ollut kaikki mahdolliset viat, niin en olisi yllättynyt jos laatikko tuosta porsii.  :D

RSOCUstin

Työkaverilla syksyllä uutena ostettu Passat 1.6tdi+dsg7, ajettu 35tkm. Laatikkoremontti tiedossa.
Ulahdus kuulunut alusta saakka laatikosta. Epäili ite painelaakeria. Oli ollut huollossa 2vkoa sitten ja nyt oli tuomio tullut että uudelleen huoltoon.
Laittelen tarkempaa tietoa kun kuulen. Ajaa samanlaisia ajoja kuin minä Vihti-Espoo akselilla.

Ei nuo seiskat kestä :( Eikä uskonut mua että ei kannata ostaa seiskaa :) Onneksi takuu :)


Koppari

Apua kaivataan!

Vuosi sitten 86 tkm:n vaihdettiin ensin kaksoiskytkin ja pari viikkoa sen jälkeen mekatroniikka. Nyt mittarissa 110 tkm ja koko vaihdelaatikko uusiksi.
Tarkoittaako tämä, että vaihdelaatikon vaihdon yhteydessä uusiksi menee myös vuosi sitten vaihdettu kaksoiskytkin tai mekatroniikka? Vaihdelaatikon kustannusarvio oli 5500euroa. Maahantuoja maksaa kyllä vaihdosta 70%, mutta eikö noiden kaskoiskytkimen ja mekatroniikan pitäisi mennä ainakin takuuseen?

RSOCUstin

Lainaus käyttäjältä: Koppari - 04.05.17 - klo:11:40
Apua kaivataan!

Vuosi sitten 86 tkm:n vaihdettiin ensin kaksoiskytkin ja pari viikkoa sen jälkeen mekatroniikka. Nyt mittarissa 110 tkm ja koko vaihdelaatikko uusiksi.
Tarkoittaako tämä, että vaihdelaatikon vaihdon yhteydessä uusiksi menee myös vuosi sitten vaihdettu kaksoiskytkin tai mekatroniikka? Vaihdelaatikon kustannusarvio oli 5500euroa. Maahantuoja maksaa kyllä vaihdosta 70%, mutta eikö noiden kaskoiskytkimen ja mekatroniikan pitäisi mennä ainakin takuuseen?

Niin jos on uusi laatikko kaikkine osineen. Silloin siellä pitäisi olla kaikki uutta, kytkimet, meka, (vauhtis?)
Mutta jos vika ei ole vanhoissa kytkimissä/mekassa vaan siinä lopussa laatikossa.
Onhan tuo kallis mutta se voisi olla myös 8000e.

Kannataa kysyä mitä tuo 5000e sisältää. Uusi/tehdaskunnostettu laatikko jossa kaikki uutta. Vai ostavatko puolilaatikon ja kokoilevat vanhat osat ympärille.

Mulla tehtiin remppa 1kk sitten omassa ocussa että laitettiin 160tkm ajettu laatikko ja sen kytkimet, 30tkm ajettu mekatroniikka, huoltoliikkeen hyllyssä sattu olemaan vanhoja osia. Oma 30tkm ajettu vauhtis joka laitettu vuosi sitten. Vanhalla laatikolla+mekalla ajettu 285tkm ja kytkimillä 135tkm. Eli parsittu auto on nyt. Mutta toimii.

Mitä ajanut nyt niin kytkimet laittaisin. Taitaa mennä vaihtoon auto
Omassa laatikossa oli 135tkm ajetut kytkimet että varmaan ihna saman kuntoiset.

a4b8

Lainaus käyttäjältä: Peltsii - 09.04.17 - klo:18:09
145tkm ajettu 2010 golf iv jossa DSG laatikko. Tänään huomasin, että liikkeelle lähtiessä kuuluu ulahdus ja sama ääni kuuluu 1-2 vaihdettaessa ja 2-3. Ã,,äni kuulostaa joltain hydrauliselta venttiililtä jossa neste virtaa, joten oletan että mekatroniikassa jotain vikaa. Kellään kokemuksia samanmoisesta "kirskahduksesta" ? Ei tunnu mitään nykimisiä tai tärinöitä, eikä vikavaloja.
Oletko jo saanut tietoa tuosta ulahduksesta. Omassa autossa varmaan sama ulahdus?
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

transit

Mattinen kirjoitti merkinvaihdosta. Ei oo bemari tai mersu oikein vaihtoehtoja kun hakee lyhyttä ja tilavaa automaattia. Golf, V, on vaihtumassa Yetiin tai Caddyyn. Yks kriteeri on myös istumiskorkeus.

Ei oma vitonen viaton ole ollut, mutta paras tähän saakka. Aika kultaa muistot. Eka tais olla Saab 96, sitten Rellu5, ennen Golfia Omegan 2.2 automaatti.

Km on nyt 134 ja uutena ostin. Sadetunnistin ja bixenon eli ihan kiva 1.4 dsg

RSOCUstin

#1733
Lainaus käyttäjältä: a4b8 - 04.05.17 - klo:14:12
Oletko jo saanut tietoa tuosta ulahduksesta. Omassa autossa varmaan sama ulahdus?

Mulla kuuli samanlainen ujellus omassa ogussa 153tkm-285tkm. Nyt kun vaihdettiin 160tkm ajettu laatikko ei ujella enään. Laatikko vuoden/kaks uudempaa mallia. Meka ajettu 30tkm ja massa pyörä 30tkm.
Kaverilla uusi Passat, mittarissa 35tkm ja ujeltaa samallalailla. Menee ens viikolla pajalle. Joku vika siis on. Onnex on takuuta vielä 1,5v ja huolenpitosopimus. Epäili kyllä että antavat valhoitoa ja laskuttavat tehdasta. Epäilys voi olla tottakin.

a4b8

Kuinka kauan joutuu auto olemaan korjaamolla mekatroniikan uusimisen vuoksi?
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

transit

2-3 viikkoa, osa kuulemma tehdään yksilöllisesti Saksassa

a4b8

Eli jos korjauttaa Suomessa niin voittaa ajassa n 2,5 viikkoa? (Korjattavana 1-2 pv)
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

muti

Rouvalla on skoda 1,8 tsi dsg vm 2010.Siinä rupes vaihteet tökkimään ei vaihda vaihdetta tai sit arpoo vaihteen.Vikakoodi P173A.

Onko muilla ollut samoja oireita ja mikäoli kustannus? Autolla ajettu 106tkm.

Gulf

Tulipa pitkästä aikaa vierailtua vag-areenalla ja samat ongelmat näyttää olevan kuin muinakin vuosina, mutta nyt uusilla nimimerkeillä? Eli DSG-ongelmat pysyvät ja kommentoijat (uhrit) vain vaihtuvat?

Huom! Kaikissa näissä vag-konsernin dsg-laatikoissa on ongelmia, joillakin harvoilla saattaa toimia moitteettomasti jonkun aikaa, mutta omassa ei pelannut, eikä ole tuttavillakaan toiminut?

a4b8

Lainaus käyttäjältä: RSOCUstin - 04.05.17 - klo:17:33
Mulla kuuli samanlainen ujellus omassa ogussa 153tkm-285tkm. Nyt kun vaihdettiin 160tkm ajettu laatikko ei ujella enään. Laatikko vuoden/kaks uudempaa mallia. Meka ajettu 30tkm ja massa pyörä 30tkm.
Kaverilla uusi Passat, mittarissa 35tkm ja ujeltaa samallalailla. Menee ens viikolla pajalle. Joku vika siis on. Onnex on takuuta vielä 1,5v ja huolenpitosopimus. Epäili kyllä että antavat valhoitoa ja laskuttavat tehdasta. Epäilys voi olla tottakin.
Joko on selvinnyt kaverin Passatin ulahduksen syy?
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy