Onko kukaan täällä asennellut can-väyläiseen vaggiinsa jälkiasennus xenoneita? Jettaan tuli hommattua "projektori" umpiot ja mukana tuli can-bus sopivat ballastit ja 35w h7 xenon polttimot.
Täältä olen lueskellut kauhukertomuksia siitä, kuinka esimerkiksi pyyhkijät lamaantuvat jos normi jälkiasennus kenoneille ottaa virran suoraan alkuperäisistä lyhkäsien johdoista.
Noh, eilisenpäivän tuossa asentelin ja päätin varmuudenvuoksi releyttää nuo valot, eli tarkoitus oli laittaa 50W tehovastukset halogeenien tilalle, ja ottaa toiseltapuolelta myös ohjaus releelle. Kun sain kytkennät tehtyä ja suoritin testauksen, niin kun valot käänsi päälle, rele veti ja keenonit syttyivät hienosti. Tämän jälkeen testasin auto käynnissä ja tulos ei ollut aivan sama. Nokkapellin alle hyppäsi vihainen heinäsirkka, rele siis rupesi vetämään ja päästämään aika tiuhaan tahtiin.
Hetken aikaa googleteltuani selvisi, että polttimoille syötetään PWM-signaalia, joka ilmeisesti on melkein kuin vaihtosähköä, josta toi mun tasasähkö rele ei pitänyt. Tosin 50W vastuksia ei ollut tässä vaiheessa vielä kytketty, koska ne saapuvat vasta maanantaina. Mahtaakohan tuo polttimoiden syöttösignaali vähän tasaantua, kun virtapiiriin tulee kuormaa?
Tässä nyt pähkäilen, että onko noilla normaaleilla jäliasennus ballasteilla ja can-bus ballasteilla oikeasti jotain muuta eroa kuin ulkonäkö? Vai voikohan noillakin rikkoa tuolta sähköpuolelta jotain? Tekisi mieli kytkeä vaan suoraan vakiojohtoihin kiinni, ja purkaa nuo rele hässäkät pois, mutta odotan saavani täältä ensin rohkaisua..
Täältä olen lueskellut kauhukertomuksia siitä, kuinka esimerkiksi pyyhkijät lamaantuvat jos normi jälkiasennus kenoneille ottaa virran suoraan alkuperäisistä lyhkäsien johdoista.
Noh, eilisenpäivän tuossa asentelin ja päätin varmuudenvuoksi releyttää nuo valot, eli tarkoitus oli laittaa 50W tehovastukset halogeenien tilalle, ja ottaa toiseltapuolelta myös ohjaus releelle. Kun sain kytkennät tehtyä ja suoritin testauksen, niin kun valot käänsi päälle, rele veti ja keenonit syttyivät hienosti. Tämän jälkeen testasin auto käynnissä ja tulos ei ollut aivan sama. Nokkapellin alle hyppäsi vihainen heinäsirkka, rele siis rupesi vetämään ja päästämään aika tiuhaan tahtiin.
Hetken aikaa googleteltuani selvisi, että polttimoille syötetään PWM-signaalia, joka ilmeisesti on melkein kuin vaihtosähköä, josta toi mun tasasähkö rele ei pitänyt. Tosin 50W vastuksia ei ollut tässä vaiheessa vielä kytketty, koska ne saapuvat vasta maanantaina. Mahtaakohan tuo polttimoiden syöttösignaali vähän tasaantua, kun virtapiiriin tulee kuormaa?
Tässä nyt pähkäilen, että onko noilla normaaleilla jäliasennus ballasteilla ja can-bus ballasteilla oikeasti jotain muuta eroa kuin ulkonäkö? Vai voikohan noillakin rikkoa tuolta sähköpuolelta jotain? Tekisi mieli kytkeä vaan suoraan vakiojohtoihin kiinni, ja purkaa nuo rele hässäkät pois, mutta odotan saavani täältä ensin rohkaisua..