Elikkäs Candy White.
(http://farm8.staticflickr.com/7329/9003118285_dfb9ac0fc3_h.jpg)
Kyseessä siis perustylsä '07 vakio-Räsä, lisävarusteissa löytyy vain pientä: kattoikkuna ja MFD-näyttö. Vanteina pyörii Golf V GTIn orkkikset, kokoluokassa 18" ja talveksi on Skodan Zenith koossa 17". Kesäkumit Hankook VentusV12Evo 225/40, talvinakit Hakkapeliitta 7 205/50
Todella myöhäinen muokkaus!
Tämä auto lähti seuraavalle omistajalle lokakuussa 2013, kun kuski lähti koulun penkille eikä halunnut kattella arvonalenemaa kolmea vuotta. Myynnistä saavutetut rahat kuski hassasi Jamaikan matkaan tyttöystävän (nyk. vaimo) kanssa ja opiskeluajan rahoittamiseen.
Muistuttaa kovasti omaani ennen pikku muutoksia! Tästä linkistä voit katsoa miltä näyttää katto ja b-pilarit mustina.
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=4864.0 (http://www.vagarena.fi/index.php?topic=4864.0)
Juurikin tuollaiset teippaukset mielessä! Katto kiiltävänä, jopa peilaavana, ja ehkä siniseen aavistuksen vivahtavana.
Tervetuloa RS leiriin, kuvia vain lisää tämä topici kaipaa. :)
Kuvasaastetta tarjoilen, kunhan kosla on pesty tai jotain muuta tapahtuu :D
Huh mikä aamu!
Nikob saa nyt mitä pyytää! Projekti ikuistetaan näillä
(http://farm9.staticflickr.com/8369/8475996240_a2505af296.jpg)
Kun läksin kuvattuja kamoja hakemaan nyt aamulla, niin tämä osa alkoi ääntää ylimääräistä
(http://farm9.staticflickr.com/8375/8474907559_bbe2a2a8e9.jpg)
Kuten havaitsette, se ei enää pidä ääntä... paitsi roskapuristimessa. Korvataan tällä maanantaina. Onneksi oli edellisestä ylimääräisenä jäänyt.
(http://farm9.staticflickr.com/8512/8474907613_9090be64b4.jpg)
Etulokareista tulee nyt eriparia, jos jollain on kuskinpuolen roiskeläppä, tätä pyöreämpää mallia, niin voisin harkita hankkivani sen pois :D
Roiskeläpän irti revittyäni, pomppasin takasin autoon ja vaimo sanoi:
"Tuossa näytössä näky PUNAINEN öljynkuva."
"Voi vit-"
Ei onneksi ollut öljynpaine vaan jäähdytysnesteen taso oli matalalla, outoa kun ottaa huomioon että täytin säiliön joulukuun 30. päivä. Autolle oli jo ennestään varattu huoltoaikaa maanantaille, joten nyt siellä tehdään seuraavat asiat:
Kuskinoven ikkunannostimessa jotain häikkää, ikkuna ei mene tarpeeksi alas ja puristuu yläkarmia vasten automatiikan ohjaamana.
Takapään sekä pelkääjän puolen roiskelipareet asennetaan.
Aletaan tutkia miksi jäähdytysnestettä on kulunut.
Minulla GTD:ssä kului jäähdytinnestettä sen takia kun oli lohkari asennettu huonosti. Näin ainakin kertoivat liikkeessä. Falskasi siis.
Lainaus käyttäjältä: Vito78 - 14.02.13 - klo:10:02
Muistuttaa kovasti omaani ennen pikku muutoksia! Tästä linkistä voit katsoa miltä näyttää katto ja b-pilarit mustina.
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=4864.0 (http://www.vagarena.fi/index.php?topic=4864.0)
,
Alkuperäinen on arvokkaampi tulevaisuudessa!
Lainaus käyttäjältä: s-mod - 15.02.13 - klo:22:50
,
Alkuperäinen on arvokkaampi tulevaisuudessa!
Mitä mahdat tarkoittaa??
Lainaus käyttäjältä: s-mod - 15.02.13 - klo:22:50
Alkuperäinen on arvokkaampi tulevaisuudessa!
En myöskään ymmärrä tätä, jos jotakin niin nuo teippaukset suojaavat auton maalipintaa? Auto nyt on paskin sijoitus mitä ihminen voi tehdä, vaikka siihen pumppaisi oman hintansa moninkertaisesti, se menettäisi silti arvoaan :D
Noniin nyt ollaan huollosta palattu ja viisastuttu tämän verran:
Vesipumppu/sen tiiviste vuotaa, jäähdytysnestepako johtuu siis tästä.
Roiskeläpät on nyt jokakulmassa uudet, kun kämmäsin aamulla ja unohdin vara-etuoikean kotiin :D
Kuskin ikkunannostimessa on jotain häikkää, yhä. Kaikki sälät vaihtoon paremmalla ajalla.
Vaihto Rapidiin maksaa 14 500â,¬ (1,4TSI DSG) ja TM on aika tylsä ja nopeasti luettu lehti.
Kuvasaastetta seuraa:
(http://farm9.staticflickr.com/8392/8485924080_977a4afb50_h.jpg)
(http://farm9.staticflickr.com/8380/8484831731_a498bf946a_h.jpg)
Hommathan tehtiin tilojen puutteen takia ihan merkkiliikkeessä :-[ Miettisellä.
(http://farm9.staticflickr.com/8513/8484847711_243be15a4e_b.jpg)
Huoltoneuvoja Nönnönnöö ilmoitti nohevasti, notta vesipumpun tiiviste vuotaa ja menee suoraan liikkeen vaihtotakuuseen, koska jakoremmi on vaihdettu heillä, joulukuun toisella viikolla. Hyvä. Vähempään en olisi tyytynytkään, pitää kiusalla kysyä että saanko kannullisen jäähdytysnestettä hyvitykseksi, ehdin kuitenkin yhden pullon käyttää ;) Auto siis palaa pajalle keskiviikkona kello 8:00 ja jakopää kokee avautumisen. Onneksi on pidemmät vapaat eikä tarvi sen kummemmin järjestellä aikoja. Näihin tunnelmiin.
Akku sippas, toisen kerran kuun sisällä :D Auto ollut aina hallissa/tallissa, ovet levällään, varmaan eilenkin huollossa oli. Uutta akkua siis hankkimaan (kunhan saan pattereihin sen verran virtaa että valakia poro liikahtaa), kertokaapa suosituksia!
Edit. Nyt on vesipumpun letkuja vaihdettu ja uusi akku (Varta D15) paiskattu sisään ilman erillistä maksua (niin paljon kuin se olisi maksanutkin ;) )
Lamin-äksää tilattu ja LEDit pyörii mielessä. Tällä viikolla luvassa sipistelyä.
Edit. Sisävalot leditetty hetken mielihäiriöstä, ovet ja kontti vielä mietintävaiheessa. Enpäs hoksannut ottaa paremmin sopivia T10 kantaisia ledejä lukuvaloihin. Philipsit tohottavat melko suoraan asennuskuvun reunaan, tähän olen korjauksena harkinnut 3M 7755 kalvoa jolloin kuvuista tulisi oikeasti peilaavat ja valo voisi suuntautua paremmin. Tietysti voisi vain hankkia paremmat leditkin ;D mutta tehdään tämä nyt vaikeasti.
Lamin-X seuraksi on nyt tilattu PlastiDippiä valkoisena sekä Glossifier tehosteena, josko maskin kromit lähestyisivät kohta korinväriä. Sen näkee kunhan saapuvat, saatavuus netin kaupoista oli aika kökköä.
Kuvasaastetta seuraa taas
(http://farm9.staticflickr.com/8511/8514746639_35be72643e_b.jpg)
Sisässä Philipsin Vision LED 4000K sarjan C5W-tyyppinen SMD, mitat 43mm. Lukuvaloissa saman sarjan T10-kantaiset SMD polttimot. Vision sarjaa saa myös 6000K varilämmöllä. Takapenkkiläisille vaihtui myös yksi C5W. Kuvasta selkeästi huomaa lukuvalojen osoittavan "heijastinkuvun" etureunaan, tätä onkin mukava lähteä viilailemaan ;)
Auton tämän hetkinen "lookki", suolaista on. Josko pesuun kunhan pakkaset palaavat ::) Huomatkaa ärsyttävästi värinsä kadottaneet takajarrusatulat >:( Maali irronnut kokonaan, ja molemmista.
(http://farm9.staticflickr.com/8241/8515866964_1619e86a5e_h.jpg)
Edit. Ehkä tuo antennikin on kuin Plutolla Disneyn sarjiksissa...
Lainaus käyttäjältä: Ghzeit - 28.02.13 - klo:13:56
Josko pesuun tonttiin
kunhan pakkaset palaavat ::)
::) ::) ::)
Lainaus käyttäjältä: sakal83 - 28.02.13 - klo:15:19
::) ::) ::)
Nej nej ystäväiseni! Työn puolesta niin paskoja teitä ettei uskalla... Tai ehkä pikkuisen, sitten kesällä... Ihan pikkuisen vain... ::)
Hahaha ;D Pitipä ruveta perseilemään tuon Lamin-X kanssa. Pidemmittä puheitta:
(http://farm9.staticflickr.com/8370/8518133381_5fc708880f_b.jpg)
Ã,,lköön kukaan nyt teloittako minua saatan vielä tehdä sen itse. En nyt ole ollenkaan varma onko tämä nyt hyvä juttu :P
(http://farm9.staticflickr.com/8105/8518142461_55e16ffc09_b.jpg)
Paiskaan vielä ambient-kuvan kun lähden parempaa puoliskoa hakemaan töistä. Kaikkea se pitää kokeilla!
Lopputulos, kuva on vähä surkea kun kompuroin tuon kamerankäytön kanssa vielä.
(http://farm9.staticflickr.com/8091/8519790855_0eb8e27e68_b.jpg)
:D
Päivitystä reaaliajassa :) Tästä lähtee:
(http://farm9.staticflickr.com/8371/8541734512_71f46d6ccf_b.jpg)
Etusäleikön irroitus oli suht helppo homma. Nastat lähti sievästi kun painoi 6mm hylsyllä ulospäin ja kiinnityskielet irtosivat sievästi heiluttelemalla.
(http://farm9.staticflickr.com/8515/8541734614_4bd1ac57eb_b.jpg)
(http://farm9.staticflickr.com/8522/8540633141_060b57a2b3_b.jpg)
Ja eiku hommiin
Edit. Säleikön kromireunus haastava irroitettava, alareunastaan kiinni neljällä liimamassakaistaleella. Skalpelli on tarpeellinen ;)
(http://farm9.staticflickr.com/8386/8541819540_217704660f_b.jpg)
Sitten putsataan (bläh) ja kohta päästään plastidippaileen. Mitenkä mennään, dipataanko merkki samalla vai jätetäänkö irvistämään?
Noniin nyt on dippailtu ja asennettu säleikkö takaisin paikoilleen. Kuva tulee tässä päivemmällä.
En ole täysin tyytyväinen lopputulokseen. Varsinkin Glossifier tuotti aivan järkyttävän selluliittipinnan, sen lisäksi pinta oli nahkea/tahmea. Ilman Glossifieria pinta oli sileämpi ulkonäöllisesti ja kuiva koskettaa. Myöskään sävy ei ole kohdallaan, kuten arvata saattaa ;) Valkoisen Plastidipin peittävyys on todella huono. Vielä 8:n kerroksen jälkeen Skodan logosta erottuivat värit ja ääriviivat selkeästi, kromi myöskin kuultaa alta ja uskoakseni aiheuttaa sävyeron. Lisäilen tuntoja tuonne Plastidip-ketjuun, itse tökötissähän ei ole mitään vikaa vaan veikkaan että erilainen pohjustus sekä parempi ammattitaito olisi tuottanut paremman tuloksen :)
Toi 'muovikromi' (?!) on aika haasteellinen maalauksen suhteen, hovimaalarini mun takapuskurin päällilistaa tehdessään mainitsi että se tarvitsee oman tartuntaaineensa (vaimikäsenytoli), olenkin ollut positiivisesti yllättynyt että näin n. vuoden käytön jälkeen se on vieläkin täysin musta. Välillä sen päällä juuri takaluukun mahdollisessa siihen kosketuspisteessä on ollut hiekkaa/ muita epäpuhtauksia mutta pinta on edelleen ok.
Itse vedin kromit piiloon teippaamalla ja voin kertoa että oli aika haastava sekin tehdä yhdestä palasta. Jos olisin plastidipistä silloin tinnyt niin olisin ehdottamasti vetänyt sillä.. Kuvaa kuvaa! :)
Mustat B-pilarit tekee kans yllättävän paljon näköä autolla.. Siitä olikin näköjään jo puhetta
Kuvatukset. Valosta varjoon.
(http://farm9.staticflickr.com/8243/8547146531_0e575ce821_b.jpg)
(http://farm9.staticflickr.com/8089/8548245320_e7c7f22993_b.jpg)
(http://farm9.staticflickr.com/8102/8548248006_19151d66bc_b.jpg)
Puuttuva pesurinkansi on hirveän näköinen :o Auto on pesemätön, se ehkä antaa vähän anteeksi. 4 viikkoa kuraa pinnassa, konepellissä ei ole naarmua, se on lipputanko ;D
Tekee keulasta erinomaisen näköisen.
Lainaus käyttäjältä: Ghzeit - 13.02.13 - klo:21:38
Vanteina pyörii Golf V GTIn orkkikset, kokoluokassa 18"
Onko ihan oikeat OEM Detroit- vanteet vai replica "orkkikset"? Jos OEM, niin paljon maksoivat ja mistä ostit?
Nice!
mothar, tulivat auton mukana. Entisen omistajan edellinen auto oli gti, otti siitä valssit tähän. En osaa sanoa marmorin hintaa
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Hyvältä näyttää valkoinen kehys maskissa! Vahvistaa omaa ajatusta tehdä omalle sama. Mielestäni tuo nykyinen on liian massiivinen ( koko maski musta).
Pitänee tuossa kesämmällä tehdä tuo maski uudestaan, koittaa pohjustaa se vaikka mustalla (tai minkä yhdistelmän sitä keksiikään :)) dipillä ensin ja sitten saman kaavan mukaan. Ã,,myripuoli on nyt alkanut taas kiinnostaa... Katsotaan mitä tulee tapahtumaan.
Millai tuo dippi kestää pesua tai kestääkö se kiveniskuja kuinka? Maalautusta tässä nyt vakavasti harkitsen, mutta hintahan on ihan eri kuin tuo plastidippailu.
Ja tuon kromin poisto ei olekaan ihan simppeli juttu :o
Hiomaanhan sitä en ala ;)
Seuraava kunnon pesu on pääsiäisenä lapin reissulla. Huuhtaisin auto tuossa nopeasti viimeviikolla, lika irtosi dipistä TODELLA helposti. Kuivana hyvinkin nahkean tuntoinen, mutta märkänä liukas kuin nai- ... Niin. Tähän mennessä en näe mainittavaa kulumistä missään, dipit ollu keulassa n. 900km. Tosin ei ole ollu suolakelejä tai hirveästi hiekkaakaan.
Ajattelin paikalliselta myyjältä hakea mustaa dippiä nyt seuraavaksi ja maalata nuo B-pilarit kanssa pääsiäisenä. Ehkä myös "diffuusori" mallia TPi ;)
Tänään auto kävi myös huollossa, PCV-venttiili oli paskana 06F 129 101F --> 06F 129 101N, 76â,¬ osa. Kone lakkasi savuttamisen, vaan tankkiin muodostuu yhä alipainetta.
Päivitetään välistä. B-pilarit plastidipattu mustiksi ja kyllähän tuo sivuprofiili muuttui hitusen sliikimmäksi :)) Meinasi vain olla mutkia matkassa kun dippipullon suutin oli viallinen, viuhkan sijasta pistekuvio, mutta injektioneulan avulla siitäkin sorvattiin ihan toimiva reikä.
(http://img.tapatalk.com/d/13/05/19/eny6a4e8.jpg)
Aikaa meni pari tuntia yhteensä.
Torstaina luvassa auton saattaminen kuvauskuntoon (hinkhink) ja huomenna maanantaina 150tkm huolto. Katsotaan huomenissa mitä kaikkea on paskana ;)
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Vanteet sopii hyvin autoon,mutta madallusta vailla....
Lainaus käyttäjältä: Pumpeli - 19.05.13 - klo:14:50
Vanteet sopii hyvin autoon,mutta madallusta vailla....
Sinäkin, Brutukseni!
Joojoo :D On se madallus tulossa, toivon.. ::)
Alustasarja lähestyy uhkaavasti, marmorin mukaan takimmaisen kallistuksenvakaajatangon koiranluut ovat väljiksi kuluneet (YLLÃ,,TYYYYYYS! ::) ) Tässä voi alkaa suunnitella jo oikeaa alustaremppaa, jossa vaihtuu niin iskarit, jouset, vakaajatangot, koiranluut ja vino pino kaikennäköisiä sekä kokoisia puslia.
Nyt kun plastidippailun makuun olet päässyt, niin noi vanteiden "puolat" näyttäisi omaan silmään mahtavilta valkoisena. On ne hienot noinkin, mutta tuota viimeisintä kuvaa katsellessani tuli heti sellainen "mojave ilmiö" että valkoisena näyttäisi upealta. Niin ja madallettuna tietenkin ;D ;D ;D ;)
Lainaus käyttäjältä: sakal83 - 20.05.13 - klo:22:55
Nyt kun plastidippailun makuun olet päässyt, niin noi vanteiden "puolat" näyttäisi omaan silmään mahtavilta valkoisena.
En siis ole ainoa joka tätä miettinyt! :D
(http://img.tapatalk.com/d/13/05/26/nugyhupu.jpg)
Puunattu ocu ja räyhäkampe :))
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Nyt on tehty pesut (tai itseasiassa ne on tehty jo viikko sitten ;D) Kuvasaastetta autoista:
Lähtötilanne: Wolf's Chemicals Deironizer, Dodo BTBM, Dodo RM Tropical (ei laitettu), Meguiar's Gold Class Trim, Würth Tehopesu, Poorboy's White Diamond, Bilt-Hamber Regular-clay, Collinite 476 (ei kuvassa)
(http://farm8.staticflickr.com/7449/8910769414_fff488f695_h.jpg)
Ai tämä tuli jo valmiiksi? Vaimo tympääntyi kaaran kuvaamiseen siinä 3min kohdalla ja meni omille teilleen, ihme kyllä tuli sitten omasta tahdosta kaveriksi vahaamaan ja kiillottamaan 7,5h myöhemmin :o Tässä tulos:
(http://farm9.staticflickr.com/8538/8910787062_2074aec9e9_h.jpg)
Peilattuna edellisen päivän projektista. Saanko esitellä, äitini Passatin (huonon tien paketilla) myöskin Colliniteen käärittynä.
(http://farm4.staticflickr.com/3757/8910786842_9b7dd76bd6_h.jpg)
Koska Passat on niin möhkö auto, se peitti taakseen erään sähkön sinisen Huyndai Santa Fen, jonka myös puunasin ja vähimmällä vaivalla näytti kaikkein parhaalta... >:(
Lopputulos, paha kyllä olosuhteet muuttuivat ja kiire oli niin ei saanut ihan dedikoituja kuvia Ocusta mutta onhan noita nähty puhtaanakin:
(http://farm3.staticflickr.com/2821/8910177103_3103e39da6_h.jpg)
Kamat:
Nilfisk Alto-painepesuri
Hozelock Promo2 5l kasvinsuojeluruisku
Sonüs lampaanpeffa
Meguiar's vahapadit
Flexipadsin mikrokuituliinat
Random suihkepulloja nurkista
Mömmöt
Würth Tehopesu
Dodo BTBM & RM Tropical (ei käytetty)
Wolf's Chemicals Deironizer
Bilt-Hamber Regular-clay
Poorboy's White Diamond
Collinite 476
Meguiar's Gold Class mustille
Taas hinkattu autoa hiukan puhtaammaksi sekä lisätty Red Mist Tropical päällimmäiseksi kyllä nyt passaa 8)
(http://farm4.staticflickr.com/3804/9004297316_7aa8049438_h.jpg)
(http://farm8.staticflickr.com/7329/9003118285_dfb9ac0fc3_h.jpg)
Hyvältä näyttää 8).
Ja mitäs täällä tapahtuu?
Kännyräpsy
(http://img.tapatalk.com/d/13/06/19/uge7u7a7.jpg)
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Ã,,lä vaan painoa laita lisää autoon ;)
Vastustuksesta huolimatta on painoa lisätty kahden silverbulkin edestä, Streami teki tilaa Kenwood DDX4021BTlle ja etupään kajareiksi valikoitui yllättävän kovat Rainbow SL-C, kun takana pauhaa vielä väliaikaisesti saman lafkan SAXit ennen matalan pään laittoa.
(http://img.tapatalk.com/d/13/06/20/esuquhah.jpg)
(http://img.tapatalk.com/d/13/06/20/re4yru4e.jpg)
Tästä on hyvä jatkaa kesälomaa.;D
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Sama setti harkinnassa eteen tai Focalit. Taakse varaston kätköistä vanhat "sateenkaaret"... 8)
Mites jakarit asentui? Oven sisään? Diskantti ei mahdu vakkaripaikalle ritilän alle? Ja tuosta tarrasta voidaan olla montaa mieltä... ::)
Tarra oli sinne lätkäisty ettei mene hukkaan. Nämä SLC hakkasivat K2 powerit, snadisti paremmat koko alueelta mutta ero oli minimaalinen parhaimmillaankin. Diskantin kans pitää puukottaa aika reilusti jos meinaa saada sen ritilän alle menemään.
Edit. Jakosuotimet asensin ovipahveihin ja vuorasin dynalinerilla että kiilautuvat pahvin ja pellin väliin.
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Olinpas todella pettynyt äänentoistoon. Helvetin hyvä ja kirkas ja toistaa todella kauniisti mutta matalimmat taajuudet aivan munattomia... Rupesin sitte tutkimaan ongelmaa ja näemmä takaovet ovat vaihevirheessä suhteessa etuoviin. >:( no ne piti repiä auki kuitenki että saa tunkea peltiin silveriä.
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Noniin, tehdäänpäs yhteenveto kesäloman autoprojektista, joka oli [epä]mukavan äänipainoitteinen ::)
Poron kyljet ja persus käsiteltiin vajaalla kahdella Silverbulkilla, työ oli melko hikistä ja tympeää, mutta tekisin uudestaan. Ovien ulkopelteihin, sekä peräkontin kylkiin tuli silverin lisäksi annokset DynaMatin Dynalineria vaimentamaan kuminaa ja parantamaan keskiäänitoistoa ja yllättäen tällä oli hyvinkin miellyttävä vaikutus ääneen.
Soittimen (Kenwood DDX4021BT) asennus oli peruskauraa, plug&play, mutta asennuskehikkoa piti vähän tukea ison kojetaulun sisässä että saatiin soitin istumaan tukevasti. Dynaliner ja strategisesti asennettut korokepalat auttoivat tähän. Johtosarjana toimii AIV:n #41 0879, laadukkaan oloinen mutta hiukan on nokan koputtamista tässä. Johtosarjassa on jokin typerä CAN-BUS "lukija", lainausmerkit koska tämä Matrix15 boksi ilmeisesti havaitsee CAN-BUS signaalin ja kytkee herätteen päälle kymmeneksi sekunniksi. Siis viivepiiri! :o Avaimen ollessa virtalukossa ei soitin toimi, ja avaimen ollessa poissa se toimii tasan yhtä vähän mutta välkkyy kyllä päälle/pois ovien lukkojen tahtiin. Tähän pitää vielä viritellä suora heräte jostain muualta tai koettaa Connects2-sarjaa. Ã,,rsyttävin pettymys koko asennushommassa, laitteisto käy täysin turhasti päällä esim. ovea aukaistessa, tämän takia radio pitää aina erikseen sammuttaa.
Miellyttävämmäksi äänen teki myös etuoviin asennetut Rainbow SL-C kaksitiet omilla jakosuotimillaan. Kaiuttimien asennus AIV:n asennusrenkaan kanssa oli suhteellisen helppoa kunhan kaikki tavarat olivat käsillä. Huumoria saatiin OEM-kaiuttimien purkamisesta kun huomattiin että magneetit olivat molemmista revenneet irti ja kiinnittyneet oven sisässä olleeseen pystypalkkiin (ikkunan ohjuri kenties?). Kuskin oven irti revenneen magneetin lennettyä roskiin, korjaantui ikkunan liikerata normaaliksi eikä se enää jäänyt irvistämään 2cm alareunastaan. Tähänkin merkkihuollon mielestä oli syynä ikkunahissi, 160â,¬+työt oli sen odotusarvo, eipäs tarvinnut sitä enää köyhtyä :)
(http://img.tapatalk.com/d/13/06/20/gu4ybagy.jpg)
Allekirjoittaneen Pätkikset olivat tässä vaiheessa jo syöty :P
Takaovet olivat tympeä työ. Edellisen omistajan jäljiltä takaovissa paukkuivat SL-C:n edeltäjäsarja SAX, hyvä sarja ja aivan hirvittävä asennus :o Vasen kajari oli kiinni enää kahdella ruuvilla sekä teipillä, oikea sentään kolmella ja teipillä. Lisäksi takaovea vaivannut lukon heikko toiminta selkisi, kun huomasin ettei vaijeri ollut kunnolla kiinni vaan jäänyt osittain jännitykseen -> ovi ei juuri koskaan sulkeutunut kunnolla. Noh, SAXeille kuviosahasin korokerenkaat sopivasti käsillä olleesta vanerista, lakkasin karkean työni jottei se turhaan ottaisi kosteutta itseensä ja tiivistin asennuksen butyylikumilla. Tekemisen tohinassa en enää huomannut ottaa kuvia... Mutta olihan ne karkeat spacerit silti, parannus ehkä 50% ;D SAXit kiinni, diskanttien tukevampi asennus orkkispaikkoihin (menivät heittämällä) ja takaovet kasaan.
mixa76:lle diskantit menevät edessäkin SUORAAN orkkispaikkoihin SL-C-sarjassa. Hoksasin tämän hiukan alkukantaisemmista SAXin diskanteista.
Konttiin... Huhhui, konttiin ei pitänyt tulla mitään, mutta kaverilla olikin ylimääräinen subbari-vahvari tallissaan koska Nissan Sunnyn jälkeen roska ei enää mahtunut perheellistyneen miehen Civic TypeRään tahi sitä seuranneeseen Toyota Yarikseen (?!?). Hän erosi setistä todelliseen Best-Friends-Forever-hintaan ja tuli vielä pähkäilemäänkin projektin pariin. Piuhaa siis vedettiin peräkonttiinkin, jotta saatiin Alpinen 12" Type-R soimaan, SPL Dynamicsin ICE 1500D:n ohjaamana. Kuvaa tästä ette saa, koska kotelo, vaikkakin todella laadukkaan tuntuinen ja oikean kokoinen, on täysin viimeistelemätön ;D Kunhan se on saanut vähintään verhoiluhuovan pintaansa, voi sen tuoda julkisuuteen.
Seuraavan siirtymän ajoikin vaimoke, kun Ghzeit oli puoliksi peräkontissa hinkkaamassa säätöjä. ??? Tämä oli mielenkiintoinen, joskin turhauttava homma, mutta lopulta (vaiheenkääntö, min GAIN, High-pass, Low-pass, Crossover sun muut, enkä edes tiedä näistä asioista juuri mitään) Dire Straits soi mukavasti alhaalta ylös. Spotifyn ja Bluetoothin avulla suoritettu lisähinkkaus sai lopulta muutkin säädöt kohdilleen ja Rocktavia soi nyt kivan muhkeasti eikä kauhean korostuneesti millään osa-alueella.
Hauskaa oli, juhannus meni, auto soi 8) ja kunhan lähden töihin niin siellä pauhaa:
Device - "Vilify" (Official Video) (http://www.youtube.com/watch?v=-K1q1pw04Bs#ws)
Lyhyin askelin mennään kun on sairaslomat päällä ja keuhkot tulessa, mutta edetäänpä kuitenkin! Päivän välipalana subwooferkotelon verhoilua:
Lähtötilanteessa kaverin, hyvin askeettisen näköinen ex-kotelo hassusti kuvattuna.
(http://farm8.staticflickr.com/7354/9320457594_d82abbde58_b.jpg)
"Pidäpä tästä huoli sen aikaa kun isä puuhailee."
(http://farm8.staticflickr.com/7426/9320457452_1617546032_b.jpg)
Työt aina imaisee mukaansa eikä ehdi valokuvailla, joten valmista tulikin jo nyt.
(http://farm8.staticflickr.com/7398/9317665119_fd4a885c56_b.jpg)
Eihän se tietenkään ilman kommelluksia mennyt, kämmäsin julkisivun aivan totaalisesti, koko huopa piti NYLKEÃ,, irti kotelosta ja korvata tuon paneelin osalta. Mainostavat tuota Stingeriä pitäväksi spray-liimaksi, en uskonut silloin, mutta uskon nyt. Hirven nylkeminen on suoraan verrattavissa tämän täyhkän irroittamiseen ;)
Ai että kuumottaisi uudet valssit!
Kökköphotarointi: MAK Nitro 5 AnodWB
(http://farm8.staticflickr.com/7296/9440485467_f925d52d30_c.jpg)
Myös JP-Tunigille Siilinjärvelle soiteltu alustavavasti alustaremppaa OEM -> Eibach B12 Pro-kit.