Octavia IV

Aloittaja BMF, 05.09.19 - klo:13:23

« edellinen - seuraava »

northrob

Seuraavan renkaan irrotuksen yhteydessä kokeileppa vääntää/muotoilla jarrukilpeä lähemmäksi jarrulevyä, jottei kivet pääse sinne väliin. Tämä auttoi itsellä edellisen mallin vastaavissa ongelmissa.
Passat Variant B8 280 TSI R-line DSG Pure White
-ŠKODA Octavia III Combi 1.4 TSI Elegance DSG Black Magic-

pekeke

Ei tarvitse rengasta irroittaa, riittää kun painelee jollain
tangolla kilpeä vanteen aukoista.

ToyotastaSkodaan

Lainaus käyttäjältä: pekeke - 05.09.21 - klo:10:39
Ei tarvitse rengasta irroittaa, riittää kun painelee jollain
tangolla kilpeä vanteen aukoista.

Pitääpä tutkailla rupeaako säätämään, kun tulee talvirenkaiden vaihtoaika (ellei se seuraava kivi ehdi ensin  ;D )
Kohta vaihdetaan merkkiä ...

ToyotastaSkodaan

Osaako joku tietäjä sanoa missä lämpötilassa pitäisi webaston käynnistyä, jos sen automaattinen käynnistys on laitettu päälle lämmityslaitteen asetuksissa? Huolto, eikä Skodan Suomen support tiennyt, eikä manuaali ole oikea paikka etsiä tietoa  :o

Samalla ihmettelen sitä miksi joku UI suunnittelija on saanut päähänsä, että Webaston käynnistystä ei löydy lämmityslaitteen valikoista. Pitää mennä joko Settings valikon kautta Webaston asetuksiin ja/tai tehdä favoriitti jolla sinne pääsee. Eikä voi edes Webaston menuitemiä laittaa Home näyttöön. En tiedä mikä tuossa on "Cleveriä"... Webasto ei ilmeisesti Skodan mielestä liity millään tavalla auton lämmityslaitteeseen/lämmittämiseen.
Kohta vaihdetaan merkkiä ...

Occux

Lainaus käyttäjältä: ToyotastaSkodaan - 05.09.21 - klo:14:29
Osaako joku tietäjä sanoa missä lämpötilassa pitäisi webaston käynnistyä, jos sen automaattinen käynnistys on laitettu päälle lämmityslaitteen asetuksissa? Huolto, eikä Skodan Suomen support tiennyt, eikä manuaali ole oikea paikka etsiä tietoa  :o

Samalla ihmettelen sitä miksi joku UI suunnittelija on saanut päähänsä, että Webaston käynnistystä ei löydy lämmityslaitteen valikoista. Pitää mennä joko Settings valikon kautta Webaston asetuksiin ja/tai tehdä favoriitti jolla sinne pääsee. Eikä voi edes Webaston menuitemiä laittaa Home näyttöön. En tiedä mikä tuossa on "Cleveriä"... Webasto ei ilmeisesti Skodan mielestä liity millään tavalla auton lämmityslaitteeseen/lämmittämiseen.
Kaavaa, jolla laskettaisiin käynnistymisajankohta ilmeisesti on niin huippusalaista, että sitä ei ole julkaistu. Eli homma menee niin, että kerrot autolle liikkeellelähtöajan. Auto näkee ulkoilman lämpötilan ja arpoo lämmityksen päälle salaisen kaavan avulla päätellen lämpötiloista. Lisäksi asiaan luonnollisesti vaikuttaa myös asettamasi tavoiteläpötila. Omat kokemukseni on, että jos ajastan liikkeellelähtöhetken ja olen asettanut tavoitelämpötilan minimiin, eli 16 astetta, niin auto on kuin sauna lähtöhetkellä. Yksi konsti on yrittää ennakoida tuota lämmitysaikaa ja huijata autoa tyyliin: tulen lähtemään klo 12:00 ja todellisuudessa oletkin liikkeellä viisi minuuttia aikaisemmin. Tyypillisesti helpointa on lähestyä autoa ja heittää lämmitys päälle kakella. Sen jälkeen viiden/kymmenen minuutin kävelyhetki ja vasta sen jälkeen liikkeelle. Lämmitysteho on hyvä, joten lyhyet lämmitykset riittävät. Jatkan lämmitystä ajon aikana, jotta moottorikin lämpenisi nopeammin. Nuo omat kokemukseni on Helsingin korkeudelta. Rovaniemellä varmaankin pitää toimia toisin.
Toyota Corolla 1984
....
Octavia LB Elegance 1.4 TSI (2013 elokuu III-koppa)
Octavia LB Stymbition LE 1.5 TSI manuaali (2020 elokuu IV-koppa)

ToyotastaSkodaan

Lainaus käyttäjältä: Occux - 05.09.21 - klo:17:04
Kaavaa, jolla laskettaisiin käynnistymisajankohta ilmeisesti on niin huippusalaista, että sitä ei ole julkaistu. Eli homma menee niin, että kerrot autolle liikkeellelähtöajan. Auto näkee ulkoilman lämpötilan ja arpoo lämmityksen päälle salaisen kaavan avulla päätellen lämpötiloista. Lisäksi asiaan luonnollisesti vaikuttaa myös asettamasi tavoiteläpötila. Omat kokemukseni on, että jos ajastan liikkeellelähtöhetken ja olen asettanut tavoitelämpötilan minimiin, eli 16 astetta, niin auto on kuin sauna lähtöhetkellä. Yksi konsti on yrittää ennakoida tuota lämmitysaikaa ja huijata autoa tyyliin: tulen lähtemään klo 12:00 ja todellisuudessa oletkin liikkeellä viisi minuuttia aikaisemmin. Tyypillisesti helpointa on lähestyä autoa ja heittää lämmitys päälle kakella. Sen jälkeen viiden/kymmenen minuutin kävelyhetki ja vasta sen jälkeen liikkeelle. Lämmitysteho on hyvä, joten lyhyet lämmitykset riittävät. Jatkan lämmitystä ajon aikana, jotta moottorikin lämpenisi nopeammin. Nuo omat kokemukseni on Helsingin korkeudelta. Rovaniemellä varmaankin pitää toimia toisin.

Öööö  :o ... Siis sekö ei toimi ilman ajastusta automaattisesti lämmityslaitteen apuna? Jo vuonna miekka ja kypärä esim Avensis dieselin lisälämmitin oli aidosti automaattinen eikä typerän ajastinkikkailun takana. No voihan sitä kakea tietysti näpelöidä, mutta aika turhalta minusta sitten tuntuu se lämmityslaitteen asetus lisälämmittimen "automaattisesta" käytöstä. Tai ainakin toteutus on täysin järkijättöinen. Mutta tämä on toki minun mielipiteeni. Toki ajastusmahdollisuus on hyvä olla, mutta se on kyllä aivan toisenlainen feature kuin mitä kuvittelin lämmityslaitteen asetuksen tekevän. Ja manuaalihan oli aikalailla hyödytön tässä(kin) asiassa.
Kohta vaihdetaan merkkiä ...

Captain J

Olettaisin, että se automaattiasetus nakkaa "weban" päälle automaagisesti, kun on tarpeeksi viileää, starttaa auton kylmänä ja sisälle halutaan lämmintä ilmaa. Missä ne rajat menee, niin en tiedä. Veikkaisin että lämpötilan pitää olla alle +5°C, mutta tuo on puhdas arvaus.
Kulkuneuvo:
Skoda Octavia Style 1.4 G-TEC, vm.2018

M_M

Kyllä se automaattiasetus lyö webaston tulille ajon aikana silloin kun sitä tarvitaan. Minäkin veikkaisin rajaksi tuota +5 astetta, mutta en sano varmaksi.

Yleensä suurin osa käyttäjistä haluaa kyllä ehdottomasti tuon automatiikan pois päältä. Jos tulee pätkäajoa niin weba karstoittuu tukkoon kun se käynnistyy itsekseen muttei ehdi palaa kunnolla kuumaksi.

Toki jos autolla ajetaan aina käynnistyksen jälkeen pidempi siivu, niin voihan tuon automatiikan pitää päälläkin.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

ToyotastaSkodaan

Lainaus käyttäjältä: M_M - 07.09.21 - klo:20:03
Kyllä se automaattiasetus lyö webaston tulille ajon aikana silloin kun sitä tarvitaan. Minäkin veikkaisin rajaksi tuota +5 astetta, mutta en sano varmaksi.

Yleensä suurin osa käyttäjistä haluaa kyllä ehdottomasti tuon automatiikan pois päältä. Jos tulee pätkäajoa niin weba karstoittuu tukkoon kun se käynnistyy itsekseen muttei ehdi palaa kunnolla kuumaksi.

Toki jos autolla ajetaan aina käynnistyksen jälkeen pidempi siivu, niin voihan tuon automatiikan pitää päälläkin.

Kyllä sillä aina muutama kymmenen kilometriä päristellään, joten on ok siinä mielessä. Mutta katsotaan kunhan kylmenee miten toimii. +6 on ollut kylmin mistä on lähdetty, joten aika lähellä oltiin jos +5 on raja. Mutta senpä näkee kuukauden sisällä miten toimii. Voihan sitä aina tietysti kiusata kaukosäätimen napistakin tarvittaessa. Ajastus ei oikein käy kun lähtöaika on epämääräinen.
Kohta vaihdetaan merkkiä ...

MVP

Tiistaina 7.9 vaihtui Rotare Aero vanteet Perseus vanteisiin ja renkaat Continental eco contact 6, Good Year Eagle F1 Asymmetric 5:iin.




Himpun verran siistimmät nuo Perseukset.

ram1

Voihan sitä heittää rahaa kaivoonkin
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

Morpheus3

Lainaus käyttäjältä: MVP - 10.09.21 - klo:20:15
Tiistaina 7.9 vaihtui Rotare Aero vanteet Perseus vanteisiin ja renkaat Continental eco contact 6, Good Year Eagle F1 Asymmetric 5:iin.




Himpun verran siistimmät nuo Perseukset.
Olikos nuo se kiillotettu antrasiitti -versio? Omaani tulee kesärenkaille myös Perseukset.
Uusin VCDS ja OBDEleven Ultimate käytettävissä Oulussa, YV:llä tavoittaa.

Ajossa: Octavia IV Combi Style 2.0 TSI 190 4x4 DSG Black Magic
Ex: Skoda Octavia Combi L&K 1.8 TSI 4x4 DSG -16, Skoda Octavia Combi Elegance 2.0 TDI 4x4 DSG -12, Audi A4 Avant Business 1.8T Multitronic -07, ja kasa Saksan Ladoja.

MVP

Lainaus käyttäjältä: Morpheus3 - 10.09.21 - klo:21:31
Olikos nuo se kiillotettu antrasiitti -versio? Omaani tulee kesärenkaille myös Perseukset.
Kyllä nämä on antrasiitit toinen vaihtoehtohan Perseuksista on hopea.

Morpheus3

On aika paljon tyylikkäämmät kuin kolmoskoppaisen Perseukset, vaikka ne on jo siinäkin tyylikkäät.
Uusin VCDS ja OBDEleven Ultimate käytettävissä Oulussa, YV:llä tavoittaa.

Ajossa: Octavia IV Combi Style 2.0 TSI 190 4x4 DSG Black Magic
Ex: Skoda Octavia Combi L&K 1.8 TSI 4x4 DSG -16, Skoda Octavia Combi Elegance 2.0 TDI 4x4 DSG -12, Audi A4 Avant Business 1.8T Multitronic -07, ja kasa Saksan Ladoja.

jarski66

Miten saa parkkitutkan äänet päälle, eli piippaukset kun lähestyy estettä. Nyt näytössä kaiuttimen päällä punainen viiva, eli pois päältä. Olen nyt etsinyt, mutta en vaan löydä kohtaa, jossa äänet sais päälle.
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI PHEV iV DSG '2021

ex VAG autot:
-VW Passat 2.0 TFSI Sportline (2007)
-VW Golf V GTI DSG (2005)
-Audi A4 1.8T B6 (2002)

KKN

Lainaus käyttäjältä: MVP - 10.09.21 - klo:20:15
Tiistaina 7.9 vaihtui Rotare Aero vanteet Perseus vanteisiin ja renkaat Continental eco contact 6, Good Year Eagle F1 Asymmetric 5:iin.




Himpun verran siistimmät nuo Perseukset.

On kyllä huomattavasti paremman näköinen Perseukset alla. Miten kävi melulle ja polttoaineen kulutukselle? Itse myös samaa vaihtoa miettinyt, mutta kovin paljoa enempää meteliä en kaipaa.
Octavia Combi 1.5 Style Launch Edition

jarski66

Lainaus käyttäjältä: jarski66 - 11.09.21 - klo:00:13
Miten saa parkkitutkan äänet päälle, eli piippaukset kun lähestyy estettä. Nyt näytössä kaiuttimen päällä punainen viiva, eli pois päältä. Olen nyt etsinyt, mutta en vaan löydä kohtaa, jossa äänet sais päälle.

Tämä asia selvis jo.  ;D
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI PHEV iV DSG '2021

ex VAG autot:
-VW Passat 2.0 TFSI Sportline (2007)
-VW Golf V GTI DSG (2005)
-Audi A4 1.8T B6 (2002)

MVP

Lainaus käyttäjältä: KKN - 11.09.21 - klo:10:23
On kyllä huomattavasti paremman näköinen Perseukset alla. Miten kävi melulle ja polttoaineen kulutukselle? Itse myös samaa vaihtoa miettinyt, mutta kovin paljoa enempää meteliä en kaipaa.
Nyt on 1000km ajettu tällä setillä.Kyllä täytyy sanoa,että on jämäkänoloiset renkaat.Mielestäni nämä GY:t on aavistuksen hiljaisemmat kuin Contit.Polttoaineen kulutus taas näyttäisi 0,2-0,3 L/100Km suuremmalta tällä hetkellä, mutta katsotaan mihin ne kulutuslukemat asettuu, kun saa vielä lisää kilometrejä mittariin.Nyt on kuitenkin vasta 3600km ajettu.

MVP

Tuli näköjään KKN:n lainauksen jatkoksi tuo minun kirjoitus.

Morpheus3

Sellainen muistikuva on että tästä olisi jollain tasolla ollut täällä puhetta, mutta kun ei osunut haun haaviin nopeasti niin kysyn.

Saako Combin sähkötoimisen kontin defaulttina auki ja kiinni kuskin puolen ovessa olevasta napista ja avaimista, vai onko yhtä rampa toteutus kuin kolmoskoppaisessa, joka vaati koodausta. Minä aasi en edes muistanut testata tuota aikoinaan koeajoautosta, kun vaimo oli mukana ja nosti silloin pyörätuolin konttiin. Ja kun omaan autoon tuon koodasin heti uutena toimimaan niin olisi jo oletuksena "pitänyt" toimia.
Uusin VCDS ja OBDEleven Ultimate käytettävissä Oulussa, YV:llä tavoittaa.

Ajossa: Octavia IV Combi Style 2.0 TSI 190 4x4 DSG Black Magic
Ex: Skoda Octavia Combi L&K 1.8 TSI 4x4 DSG -16, Skoda Octavia Combi Elegance 2.0 TDI 4x4 DSG -12, Audi A4 Avant Business 1.8T Multitronic -07, ja kasa Saksan Ladoja.

M_M

Lainaus käyttäjältä: Morpheus3 - 21.09.21 - klo:18:27
vai onko yhtä rampa toteutus kuin kolmoskoppaisessa, joka vaati koodausta.

Pahoin pelkään, että jos ei tehtaan jäljiltä onnistu niin ei onnistu koodaamallakaan. Ainakin esimerkiksi Kodiaqin ja Superbin uudemmissa vuosikerroissa tuon moduulin ohjelmisto muuttui niin, ettei noita toimintoja pysty enää koodaamalla muuttamaan.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Morpheus3

Lainaus käyttäjältä: M_M - 21.09.21 - klo:18:53
Pahoin pelkään, että jos ei tehtaan jäljiltä onnistu niin ei onnistu koodaamallakaan. Ainakin esimerkiksi Kodiaqin ja Superbin uudemmissa vuosikerroissa tuon moduulin ohjelmisto muuttui niin, ettei noita toimintoja pysty enää koodaamalla muuttamaan.
Joo, siksi tuota juuri tiedustelisinkin, että tietää pitääkö pyytää liikettä koodaamaan nuo ennen luovutusta jos on edes mahdollista, että saa kontin kiinni auton sisällä ollessa.  Tuosta modulien suojauksesta olen itsekin jo tietoinen, että juuri mitään isompaa ei taida enää itse pystyä VCDS:llä tekemään ainakaan tällä hetkellä.
Uusin VCDS ja OBDEleven Ultimate käytettävissä Oulussa, YV:llä tavoittaa.

Ajossa: Octavia IV Combi Style 2.0 TSI 190 4x4 DSG Black Magic
Ex: Skoda Octavia Combi L&K 1.8 TSI 4x4 DSG -16, Skoda Octavia Combi Elegance 2.0 TDI 4x4 DSG -12, Audi A4 Avant Business 1.8T Multitronic -07, ja kasa Saksan Ladoja.

M_M

Ei kyse ole suojauksesta, vaan siitä että toiminto ei yksinkertaisesti ole muutettavissa koodaamalla. Edes merkkiliike ei pysty sitä tekemään.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Morpheus3

Lainaus käyttäjältä: M_M - 21.09.21 - klo:19:05
Ei kyse ole suojauksesta, vaan siitä että toiminto ei yksinkertaisesti ole muutettavissa koodaamalla. Edes merkkiliike ei pysty sitä tekemään.
Ok, no siinä tapauksessa täytyy vaan yksinkertaisesti miettiä jokin järkevä ja turvallinen toimintatapa tuohon kontin sulkemiseen, kunhan auto saapuu...
Uusin VCDS ja OBDEleven Ultimate käytettävissä Oulussa, YV:llä tavoittaa.

Ajossa: Octavia IV Combi Style 2.0 TSI 190 4x4 DSG Black Magic
Ex: Skoda Octavia Combi L&K 1.8 TSI 4x4 DSG -16, Skoda Octavia Combi Elegance 2.0 TDI 4x4 DSG -12, Audi A4 Avant Business 1.8T Multitronic -07, ja kasa Saksan Ladoja.

prinne

Millainen esimerkki tilanne että pitää saada myös kiinni kuskin oven napista?

Sellaisen huomasin että kaukosäätimellä saa takaluukun auki kauempaa, mutta pitää olla auton lähellä että saa kiinni.
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

Atsii

#2275
En varmaan oikein ymmärtänyt takaluukkuasiaa.
Omassa kulkineessa kyllä saa takaluukun auki ja kiinni oven painikkeesta.
En kyllä kokeillut, toimiiko silloin kun auto ei ole käynnissä.
Skoda Octavia Combi 1.5TSI Style Launch Edition man. 110kW 2021
ex.VW Golf Variant Comfortline Edition 40 TSI 1.4TSI 90kW MT 2015
ex. VW Golf Variant Comfortline 1,4TSI 90kW MT  2010

M_M

Lainaus käyttäjältä: Atsii - 21.09.21 - klo:19:37
Omassa kulkineessa kyllä saa takaluukun auki ja kiinni oven painikkeesta.

Tämähän on hyvä tieto.  :) Kyse oli siitä, että toimintaa ei pysty muuttamaan. Mutta eihän sille ole tarvettakaan jos se valmiiksi toimii noin. Kodiaqissa toimi myös, kun taas esimerkiksi Superbissa ei ilmeisesti toimi.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Morpheus3

Lainaus käyttäjältä: prinne - 21.09.21 - klo:19:13
Millainen esimerkki tilanne että pitää saada myös kiinni kuskin oven napista?

Sellaisen huomasin että kaukosäätimellä saa takaluukun auki kauempaa, mutta pitää olla auton lähellä että saa kiinni.
Oma skenaarioni olisi se että nostan ensin pyörätuolin konttiin, sen jälkeen könyän vaivalloisesti autoon, ja penkille pääästyäni suljen kontin sisältä. Mutta jos tuo on jo defaulttina mahdollista, niin hyvä. Kolmoskoppaisen kanssa piti muuttaa sekä napin että avaimen toiminta koodaamalla, jos muistan vajaan kuuden vuoden taakse oikein.
Uusin VCDS ja OBDEleven Ultimate käytettävissä Oulussa, YV:llä tavoittaa.

Ajossa: Octavia IV Combi Style 2.0 TSI 190 4x4 DSG Black Magic
Ex: Skoda Octavia Combi L&K 1.8 TSI 4x4 DSG -16, Skoda Octavia Combi Elegance 2.0 TDI 4x4 DSG -12, Audi A4 Avant Business 1.8T Multitronic -07, ja kasa Saksan Ladoja.

prinne

Kävin kokeilemassa. Istuin kuskin paikalla, etuovi kiinni, auto ei käynyt.

Kaukosäätimellä saa takaluukun auki ja kiinni. Kuskin oven napilla saa myös kiinni. Nappia piti tosin pitää pohjassa niin kauan että luukku meni kiinni, jos napista irroitti niin luukku pysäsi siihen kohtaan.
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

Morpheus3

Lainaus käyttäjältä: prinne - 21.09.21 - klo:20:42
Kävin kokeilemassa. Istuin kuskin paikalla, etuovi kiinni, auto ei käynyt.

Kaukosäätimellä saa takaluukun auki ja kiinni. Kuskin oven napilla saa myös kiinni. Nappia piti tosin pitää pohjassa niin kauan että luukku meni kiinni, jos napista irroitti niin luukku pysäsi siihen kohtaan.
Kiitos tästä!  Tämä on todella hyvä uutinen, ja riittää mainiosti omiin tarpeisiini.  :)
Uusin VCDS ja OBDEleven Ultimate käytettävissä Oulussa, YV:llä tavoittaa.

Ajossa: Octavia IV Combi Style 2.0 TSI 190 4x4 DSG Black Magic
Ex: Skoda Octavia Combi L&K 1.8 TSI 4x4 DSG -16, Skoda Octavia Combi Elegance 2.0 TDI 4x4 DSG -12, Audi A4 Avant Business 1.8T Multitronic -07, ja kasa Saksan Ladoja.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy