1.0 TSi todellinen kulutus -pihistelytopiikki

Aloittaja Pate, 14.10.17 - klo:13:13

« edellinen - seuraava »

villeton

Lainaus käyttäjältä: Heiska71 - 10.12.19 - klo:00:41
1.4 tojota corollan kulutus työmatka-ajossa on nyt 6.2 eli varsin maltillinen. Autolla ikää kohta 20 vuotta ja maksettu auto ;) hajautetusti  omia säästöjä 15 000 euroa oon laittanut s-pankin rahastoihin;) korkoa korolle ilmiö ei kiinnosta vittuakaan kunhan olutta riittää vapaapäivinä ja siinäpä kertyvät korkoa saatanat ;)
Hienoa, jos on säästöjä kertynyt, ONko sulla joku tietty syy, mihin keräät rahaa vai vainko muuten vaan?

Itsellä on viimeisimmät autohankinnat tehty vahvasti rahoitusliikkeen tuella. Näin keinoin saa ajella uudella autolla ja minimimurheilla. Tehdastakuu on ja renkaatkin kestää 3-4 vuotta. Eli ensimmäiset vuodet lähinnä määräaikaishuollot kun teettää, niin kaikki ok...Isommassa kuvassa makrotasolla koen auton ostolla kansantaloudellista merkitystä, Täytyy automyyjän ja rahoitusliikkeenkin elää. Kulutusjuhlan eläminen ei ole pelkästään huonosta. Raha kiertää, niin se lisää työllisyyttä.....Toki joku reservi pahan päivän varalle voi olla tarpeen....15 000e jo aika reilu reservi. Jos oikeasti on olemassa, niin respectit sulle......

GranLavida

Lainaus käyttäjältä: jt - 10.12.19 - klo:00:31

-1.0TSI DSG : 6,2 l/100km ja 140g (highline)

1.0TSI manuaalin WLTP-kulutus on VW:n hinnaston mukaan siis 1g Leonia suuremmilla päästöillä 5,7l, eli siis 0,3 litraa suurempi kuin Leonilla. Lähes samoilla CO2-arvoilla molempien valmistajien ilmoittamat päästöt ovat siis selkeästi pihistelijän laskemaa suuremmat. Veikkaanpa että totuus on kuitenkin lähempänä valmistajien ilmoituksia - miksi valmistaja ilmoittaisi liian suuria kulutuslukemia?

En tiedä miksi Leon 1.0TSI kulutuslukemat heittävät niin paljon todellisesta. Itse ajoin aamulla PK-seudulla työmatkan 4,9l/100km kulutuksella mittarin mukaan (eli 5.0 todellinen) lumipöpperössä ja osin ruuhkaisessa liikenteessä. Paremmissa olosuhteissa pääsee heittämällä alle viiden litran kulutukseen talvellakin tällä 1.0TSI DSG:llä (kunhan matka on yli 10km).
Seat Leon Sportstourer PHEV FR -24
Ex. Seat Leon ST 1.0tsi DSG Style Business -17
Ex: VW Gran Lavida 1.4tsi 96kw Luxury -14

Madise

MY17 1.0 DSG farkku, myin sen eilen ja noutaja tulee huomenna eli syötin juuri vikan tankkauksen exceliin, 5,49 / 100km 68tkm matkalla 26 kuukaudena aikana.
Tilalle hankittu 4wd diesel vie varmaan litran, ehkä toista enemmän.
(Octavia Combi 1.0 DSG MY17, ++MYYTY++) + Peugeot 308CC MY10 + MP MY17+ MB GLK 220CDI A 4Matic MY15

jt

Lainaus käyttäjältä: GranLavida - 10.12.19 - klo:09:25
En tiedä miksi Leon 1.0TSI kulutuslukemat heittävät niin paljon todellisesta. Itse ajoin aamulla PK-seudulla työmatkan 4,9l/100km kulutuksella mittarin mukaan (eli 5.0 todellinen) lumipöpperössä ja osin ruuhkaisessa liikenteessä. Paremmissa olosuhteissa pääsee heittämällä alle viiden litran kulutukseen talvellakin tällä 1.0TSI DSG:llä (kunhan matka on yli 10km).
Eihän tuo mikään ihme ole. Rauhallinen työmatka-ajo poikkeaa todella paljon WLTP-syklistä missä on useita voimakkaita kiihdytyksiä ja jarrutuksia ja nopeimmillaan ajetaan 130km/h. Taitaa työmatkan huiput jäädä aika paljon tuosta. Tasaisesti eteenpäin valuvassa ruuhkassa ajonopeus tipahtaa joka laskee kulutusta, kunhan jarrutteluja/kiihdyttelyjä ei tule liikaa.
https://www.motiva.fi/ratkaisut/kestava_liikenne_ja_liikkuminen/nain_liikut_viisaasti/valitse_auto_viisaasti/henkiloautojen_paastomaaraykset/wltp-paastomittaus
VW Touran Ecofuel 1.4TSI DSG -11

mikama83

Vähän nyt aihetta hipoen kysymys että onko kellään tietoa mikä on tuossa 1.0 tsi koneessa ilmansuodattimen vaihtoväli kun en saanu siihen vastausta edes huoltoneuvojalta?

Ja aiheeseen liittyvää vaikka itsellä on Golf alla mutta sama tekniikka dsg:llä. 51tkm mittarissa ja keskikulutus kokoajalta 4,9 litraa. Virallinen tieto on 4,8 litraa että ei tuo paljoa heitä.

Pushead

2022 Octavia iV Style Liftback
2003 Polo 1.2 Comfortline

mikama83

Kiitos nopeasta vastauksesta!  :) Aika pitkä väli mutta täytyy noudattaa sitä. Ja voi olla ettei noin paljon tule edes ajettua tällä moottorilla  ;D

Jorie

Mulla oli 1.0TSI justiinsa 60tkm huollossa, vm.2017 ja soittivat että ilmansuodatin kuuluisi vaihtaa, annoin luvan.

Pushead

Golfin Erwin huoltodokun mukaan se tosiaan on 90tkm/6v normaalisti mikä kuulostaa melko pitkältä vaihtoväliltä omasta mielestäni. Erikseen luetelluissa "pölyisissä maissa", lähinnä lähi-itää ja muita aavikkovaltioita 30tkm/2v.
Tuo että soittivat viittaa siihen että todettu niin likaiseksi että pyysivät lupaa vaihtaa etuajassa. Huolto-ohjelmaan kuuluville vaihdoille ei kai erikseen pyydetä lupaa.
2022 Octavia iV Style Liftback
2003 Polo 1.2 Comfortline

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Pushead - 14.12.19 - klo:18:43
Golfin Erwin huoltodokun mukaan se tosiaan on 90tkm/6v normaalisti mikä kuulostaa melko pitkältä vaihtoväliltä omasta mielestäni. Erikseen luetelluissa "pölyisissä maissa", lähinnä lähi-itää ja muita aavikkovaltioita 30tkm/2v.
Tuo että soittivat viittaa siihen että todettu niin likaiseksi että pyysivät lupaa vaihtaa etuajassa. Huolto-ohjelmaan kuuluville vaihdoille ei kai erikseen pyydetä lupaa.

Täytyy olla melkoinen idiootti, että ajaa 90tkm ja 6 vuotta vaihtamatta ilmansuodatinta. Itse vaihdan joka toisessa isommassa huolossa kahden vuoden välein. 40 euroa sinne tai tänne  ;D.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Pushead

Otsikon hengessä, se on 13,30eur lisäkulu vuodessa, saattaa keikauttaa TSI-mallin kannattavuutta jo merkittävästi :P
2022 Octavia iV Style Liftback
2003 Polo 1.2 Comfortline

vwmies

Lainaus käyttäjältä: jt - 10.12.19 - klo:00:31
VW:n hinnastosta (Golf WLTP) löytyy myös kulutus- ja CO2-pareja:
-1.0TSI Man : 5,7 l/100km ja 124g (comf)
-1.0TSI DSG : 6,2 l/100km ja 140g (highline)
-1.5TGI man/DSG:  4,1kg/100km ja 113g (kaikki varustetasot)

1.0TSI manuaalin WLTP-kulutus on VW:n hinnaston mukaan siis 1g Leonia suuremmilla päästöillä 5,7l, eli siis 0,3 litraa suurempi kuin Leonilla. Lähes samoilla CO2-arvoilla molempien valmistajien ilmoittamat päästöt ovat siis selkeästi pihistelijän laskemaa suuremmat. Veikkaanpa että totuus on kuitenkin lähempänä valmistajien ilmoituksia - miksi valmistaja ilmoittaisi liian suuria kulutuslukemia? Luulisi autonvalmistajilla olevan laskukaavat kohtuudella kunnossa, mutta jostain syystä heittoa on Seatin ja VW:n välillä, lieneekö sitten konfiguraattorilla saatavan tarkempia arvoja, tiedä häntä. Toki valmistajien ilmoittamat luvut ovat pyöristettyjä yhden desimaalin tarkkuuteen.

Valmistaja tuskin antaa liian suuria arvoja, pikemmikin asia toisinpäin niin sillä saisi käyttäjä ehkä (marginaalista) etua...
Kulutukseen vaikuttaa myös esim. rengaskoko ja omamassa - onko niissä eroa noiden 2 kesken ?
Yritetään pärjätä.

Heiska71

Lainaus käyttäjältä: villeton - 10.12.19 - klo:04:04
Hienoa, jos on säästöjä kertynyt, ONko sulla joku tietty syy, mihin keräät rahaa vai vainko muuten vaan?

Itsellä on viimeisimmät autohankinnat tehty vahvasti rahoitusliikkeen tuella. Näin keinoin saa ajella uudella autolla ja minimimurheilla. Tehdastakuu on ja renkaatkin kestää 3-4 vuotta. Eli ensimmäiset vuodet lähinnä määräaikaishuollot kun teettää, niin kaikki ok...Isommassa kuvassa makrotasolla koen auton ostolla kansantaloudellista merkitystä, Täytyy automyyjän ja rahoitusliikkeenkin elää. Kulutusjuhlan eläminen ei ole pelkästään huonosta. Raha kiertää, niin se lisää työllisyyttä.....Toki joku reservi pahan päivän varalle voi olla tarpeen....15 000e jo aika reilu reservi. Jos oikeasti on olemassa, niin respectit sulle......


eipä oo tiettyä syytä, tai syy on juuriperin siinä kun myytin omakotitalo ja jouduttiin kaupanpurkuvaateisiin käräjille. Nuo hommat on nyt selätetty, mutta nuukuus jäi tai onhan se aina ollut ;) Hyvää joulua kaikille tontuille ;)

GranLavida

Lainaus käyttäjältä: Jorie - 14.12.19 - klo:18:26
Mulla oli 1.0TSI justiinsa 60tkm huollossa, vm.2017 ja soittivat että ilmansuodatin kuuluisi vaihtaa, annoin luvan.

Itse vaihdatin myös 60tkm huollon yhteydessä, kyllä tuo Suomessakin likaantuu riittävästi kahden vuoden aikana.
Seat Leon Sportstourer PHEV FR -24
Ex. Seat Leon ST 1.0tsi DSG Style Business -17
Ex: VW Gran Lavida 1.4tsi 96kw Luxury -14

mikama83

No nyt sain vasta virallisen vastauksen huoltoneuvojalta ja ilmansuodattimen vaihtoväli 6v/90tkm (volkkarilla siis). Vaihdan sen itse joku päivä kun ei ole mahdoton homma.

GranLavida

Lainaus käyttäjältä: GranLavida - 28.10.19 - klo:08:51
Tänä aamuna ensimmäinen matka nastarenkailla tällä kaudella, normi työmatka kahdella pysähdyksellä kulutus 4,7L/100km. Hieman kostea tie, lämpötila -1 - +1.

Pienellä kulutuksella menee Leon tänä talvena, aamun työmatka ajotietokoneen mukaan 4,5L/100km, lämpötila -6, kuiva keli, ei esilämmitystä.
Seat Leon Sportstourer PHEV FR -24
Ex. Seat Leon ST 1.0tsi DSG Style Business -17
Ex: VW Gran Lavida 1.4tsi 96kw Luxury -14

Nupe

Jos oikein muistan, Leon 1.0 TSI manuaalin normikulutus on myös pienempi kuin Ibizassa samalla 115hv koneella manuaalilla. Ja että käytännön havainnot kertovat samaa, vaikka Leon onkin about 60 kg painavampi. Tiedä sitten, että missä määrin ne aiemmat Ecomotive -viritykset Leonissa (15mm madallus, takaspoileri, umpinainen ylämaski ja vissiin myös pidemmät välitykset) vaikuttivat. Mutta joka tapauksessa harvinaisen onnistunut yhdistelmä semminkin, kun 1.0 TSI taitaa olla eräs onnistuneimpia VAG moottoreita ilman tyyppivikoja.
Seat Leon ST 1.0 Style manuaali 2020

Bluebeetle

Perjantaina tuli vaihdettua bensalle melko perso qq 2.0 cvt vuosimallin 2017 1.0 tsi ecomotiveen. Hämmentävää (iloisella tavalla) ajella alle viitosen kulutuslukemilla, talvella ja kakkapeliitta-renkailla.

Meluttomuus tietty jonkinlainen plussa myös tälle keksinnölle.
Ajossa 2017 Leon ST 1.0 Ecomotive

Exiä joitain: 2003 Octavia Combi 1.6, Qashqai+2, Golf IV, Polo -98, Bmw e91 325, Mitsu Lancer STW, Volvo S40, Mitsu Lancer -98, Fiat Uno, Ford Escort III, Fiat Uno, Ford Fiesta -79, Fiat 127, VW 1300 -72

vwmies

Lainaus käyttäjältä: Nupe - 09.02.20 - klo:17:35
Mutta joka tapauksessa harvinaisen onnistunut yhdistelmä semminkin, kun 1.0 TSI taitaa olla eräs onnistuneimpia VAG moottoreita ilman tyyppivikoja.

Ainakin vaihtoautopuolella työskentelevä tuttuni kertoi, että tästä ei ole vielä kuulunut mitään pahaa... en epäile hänen luotettavuuttaan.
Yritetään pärjätä.

Pihistelijä

Lainaus käyttäjältä: Nupe - 09.02.20 - klo:17:35
Jos oikein muistan, Leon 1.0 TSI manuaalin normikulutus on myös pienempi kuin Ibizassa samalla 115hv koneella manuaalilla.

1.0 TSI Leon on pihein kyseisellä moottorilla varustetuista autoista. Kulkee vähemmällä kuin Polo, Ibiza tai Fabia. Ecomotive varustuksella oleva Leon rullaa äärimmäisen kevyesti. Umpinainen keula, matalampi maavara ja ilmavirranohjaimat perässä. Farmari on jopa taloudellisempi kuin 5-ovinen. Kevyt rullaaminen jaksaa yhä hämmästyttää.
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

Jumi

Onko näiden ilmanvastuskertoimia missään saatavilla?
Näistä nykyisistä ei ole edes mitään ekoversioita saatavilla jostain syystä.

Omaan litraiseen olen oikein tyytyväinen, pirteä ja hiljainen kone. Kulutusta omassa nostaa 18 tuumaiset kesärenkaat ja lyhyet ajomatkan.


Ibiza 1.0 FR Dsg
Touran 1.9 DSG7

mikama83

Viime kesänä laskin Golffin alustaa 30mm mutta kulutukseen se ei ole kyllä vaikuttanu yhtään. Omassa myös 18" kesärenkaat ja reilut 50tkm on menny keskikulutuksella 5,3. (Dsg laatikolla)

Joku tuossa Leonissa on että näyttää menevän pienemmällä. Tyytyväinen olen kuitenkin tuohon moottoriin  :)

Bluebeetle

Tankkasin 38km päästä kotoa, ei tullut ihan täyteen kuudella kympillä.

Näytti 940km rangea kun lähdin kotiinpäin, kotipihassa olikin vielä 950km jäljellä.

On se pihi, vakkarilla (91km/h asetuksena 80km/h rajoituksella) ,kakkapeliitta 9 nastat alla kolmen hengen kuormalla.


Ajossa 2017 Leon ST 1.0 Ecomotive

Exiä joitain: 2003 Octavia Combi 1.6, Qashqai+2, Golf IV, Polo -98, Bmw e91 325, Mitsu Lancer STW, Volvo S40, Mitsu Lancer -98, Fiat Uno, Ford Escort III, Fiat Uno, Ford Fiesta -79, Fiat 127, VW 1300 -72

b1mpo

On pihi. Viimekesänä pääsin 1.5:lla myös vastaaviin lukemiin. Tenavat kyytillä ja luukku täynnä tavaraa mökkireissulle.


Muistaakseni samoihin meni litrainen, mutta farkkuna.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Yaffa0

Renkaista tuo kulutus on pitkälti kiinni. Kapeat renkaat ja kovat paineet edesauttavat hyviin kulutuslukemiin pääsyä. Ajotyyli on toinen vaikuttava asia.

1.0 olisi muuten ok, mutta siitä loppu maantieajossa, moottoritiellä ja kuormattuna ominaisuudet. Pihejä, mutta laiskoja koneita on tehty historian sivu.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

b1mpo

En tiedä mitä vaatimuksia ihmisillä on, mutta ite en kokenut ikinä, että litraisesta olisi teho loppunut. Moottoritiellä ei tehoa edes tarvi mihinkään erityisesti ja kulutuskin pysyy kuuden nurkilla, jopa allekin, joka on asiallinen lukema bensalle.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 20.02.20 - klo:20:51
En tiedä mitä vaatimuksia ihmisillä on, mutta ite en kokenut ikinä, että litraisesta olisi teho loppunut. Moottoritiellä ei tehoa edes tarvi mihinkään erityisesti ja kulutuskin pysyy kuuden nurkilla, jopa allekin, joka on asiallinen lukema bensalle.

Neljä aikuista miestä kyytiin, niin se on siinä. Kyllä tuollaisella yksikseen ajelee.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Nupe

Mulla oli -89 mallin 1-pisteruisku 1.6 75hv Opel Kadett. Hyvä pirssi, väänsi leppoisasti ja meni todella pienellä kulutuksella. 5v manuaali, jossa usein 4 äijää + kamat kyydissä, kulki ihan mukavasti eikä tehot loppuneet kesken. Vääntöäkin oli jopa niin, että nousi pienillä vaihteilla isotkin mäet.

1.0 TSI:hin palatakseni, ihmetyttää edelleen, miten paljon enemmän DSG haukkaa kakkua - toisin kuin 1.5 TGI:ssä. Eniten ihmetyttää motarikulutus, koska sen nyt luulisi olevan edes sama kuin manuaalissa

Kun nakuttaa Ibizan konfikuraattorin läpi ilman lisävarusteita 115 hv manuskaali vs DSG, niin saa WLTP -lukemat:

Ibiza 1.0 EcoTSI 115 Style, WLTP
· CO2-päästöt, hidas (WLTP): 159 g/km
· CO2-päästöt, keskinopea (WLTP): 118 g/km
· CO2-päästöt, nopea (WLTP): 105 g/km
· CO2-päästöt, moottoritienopeus (WLTP): 126 g/km
· CO2-päästöt, yhdistetty (WLTP): 122 g/km
· Kulutus, hidas (WLTP): 7,0 l/100km
· Kulutus, keskinopea (WLTP): 5,2 l/100km
· Kulutus, nopea (WLTP): 4,6 l/100km
· Kulutus, moottoritienopeus (WLTP): 5,5 l/100km
· Yhdistetty kulutus (WLTP): 5,4 l/100km

Ibiza 1.0 EcoTSI 115 Style DSG, WLTP
· CO2-päästöt, hidas (WLTP): 176 g/km
· CO2-päästöt, keskinopea (WLTP): 130 g/km
· CO2-päästöt, nopea (WLTP): 116 g/km
· CO2-päästöt, moottoritienopeus (WLTP): 134 g/km
· CO2-päästöt, yhdistetty (WLTP): 133 g/km
· Kulutus, hidas (WLTP): 7,7 l/100km
· Kulutus, keskinopea (WLTP): 5,7 l/100km
· Kulutus, nopea (WLTP): 5,1 l/100km
· Kulutus, moottoritienopeus (WLTP): 5,9 l/100km
· Yhdistetty kulutus (WLTP): 5,8 l/100km


Btw, FR-mallissa on sitten selkeästi isompi kulutus, vaikka on 15mm matalampi; renkaiden lisäksi muuta eroahan ei käsittääkseni kulutusmielessä Styleen ole. Tuosta näkee, että renkailla on pienehköissä autoissa suuri merkitys:

Ibiza 1.0 EcoTSI 115 FR, WLTP
· CO2-päästöt, hidas (WLTP): 165 g/km
· CO2-päästöt, keskinopea (WLTP): 125 g/km
· CO2-päästöt, nopea (WLTP): 112 g/km
· CO2-päästöt, moottoritienopeus (WLTP): 133 g/km
· CO2-päästöt, yhdistetty (WLTP): 129 g/km
· Kulutus, hidas (WLTP): 7,2 l/100km
· Kulutus, keskinopea (WLTP): 5,5 l/100km
· Kulutus, nopea (WLTP): 4,9 l/100km
· Kulutus, moottoritienopeus (WLTP): 5,9 l/100km
· Yhdistetty kulutus (WLTP): 5,7 l/100km

Ibiza 1.0 EcoTSI 115 FR DSG, WLTP
· CO2-päästöt, hidas (WLTP): 183 g/km
· CO2-päästöt, keskinopea (WLTP): 137 g/km
· CO2-päästöt, nopea (WLTP): 122 g/km
· CO2-päästöt, moottoritienopeus (WLTP): 140 g/km
· CO2-päästöt, yhdistetty (WLTP): 140 g/km
· Kulutus, hidas (WLTP): 8,0 l/100km
· Kulutus, keskinopea (WLTP): 6,0 l/100km
· Kulutus, nopea (WLTP): 5,3 l/100km
· Kulutus, moottoritienopeus (WLTP): 6,2 l/100km
· Yhdistetty kulutus (WLTP): 6,1 l/100km
Seat Leon ST 1.0 Style manuaali 2020

Bluebeetle

30tkm ajettu 1.0 ST, eilen tankkaus ja sen jälkeen muutama kymmenen kilometriä moottoritietä, plus pikku pätkä 50km/h rajoitusta perille kohteeseen, kuljettaja plus kaksi matkalaista. Motarin 120km/h rajoituksella pidän 131km/h asetettuna vakkariin (mittarivirhe plus kolme-neljä ylinopeuskilsaa), ja 50 rajoitusalueella 58. Pysäköityäni auton satuin vilkaisemaan kulutusta, tankkauksen jälkeen 5,2L/100km, mahtavan vähällä menee kyllä tämä keksintö...
Ajossa 2017 Leon ST 1.0 Ecomotive

Exiä joitain: 2003 Octavia Combi 1.6, Qashqai+2, Golf IV, Polo -98, Bmw e91 325, Mitsu Lancer STW, Volvo S40, Mitsu Lancer -98, Fiat Uno, Ford Escort III, Fiat Uno, Ford Fiesta -79, Fiat 127, VW 1300 -72

sakal83

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 20.02.20 - klo:21:30
Neljä aikuista miestä kyytiin, niin se on siinä. Kyllä tuollaisella yksikseen ajelee.
Joo ei tuo 1.0 ole gayprideen paras vaihtoehto, senhän tiesitkin jo ;D ;D ;D
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy