"Kitisevät" etuikkunat!

Aloittaja kaku, 27.05.12 - klo:09:41

« edellinen - seuraava »

kaku

Autoni olen omistanut vajaan vuoden! Aluksi kuulostelin kuskin ikkunan(sähkökäyt.) ääniä..kiinni mennessä nitisi ja vinkui. Nyt näin kesän korvilla varsinki kuskin ikkuna pitää mieletöntä vikinää alusta loppuun, kumpaan suuntaan tahansa mutta enemmän kiinni mennessä! Kuinkahan syvälle pitäisi sukeltaa että äänen auheuttaja löytyisi..ääni on "kuiva" ja tiivisteisiinkään ei oikein voi mitään liukastetta laittaa..olisko vivustossa sanomista? Onko vastaavaa kenelläkään tullut vastaan? Kiitos etukäteen!  ;)

octavia combi 4x4 -05
Leon Cupra -15
EX -octavia 4x4 2,0 fsi -05, Modeo ST220, BMW 135i, Alfa Mito QV

TA-K

Oliskohan samaa vikaa kuin Seatissa...? Ilmeisesti ikkunan vaijeri hankaa johonkin ohjurikiskoon, rispaantuu ja pitää ääntä. Tuolla tarkempaa kuvausta Seatin osalta.
http://www.seatcupra.net/forums/showthread.php?t=274385

Korjaussarja Seattiin näyttää olevan Ebayssa reilu 30â,¬. Liekö sitten vastaava löytyy Skodaankin.

tsiih

Kyllä pystysuorassa oleviin tiivisteisiin voit suihkia jotain, harvemmin se alareunan tiiviste kitisee. Jos se nyt tiivisteistä sitten ylipäänsä tulee.
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

tet

Lainaus käyttäjältä: kaku - 27.05.12 - klo:09:41
Autoni olen omistanut vajaan vuoden! Aluksi kuulostelin kuskin ikkunan(sähkökäyt.) ääniä..kiinni mennessä nitisi ja vinkui. Nyt näin kesän korvilla varsinki kuskin ikkuna pitää mieletöntä vikinää alusta loppuun, kumpaan suuntaan tahansa mutta enemmän kiinni mennessä! Kuinkahan syvälle pitäisi sukeltaa että äänen auheuttaja löytyisi..ääni on "kuiva" ja tiivisteisiinkään ei oikein voi mitään liukastetta laittaa..olisko vivustossa sanomista? Onko vastaavaa kenelläkään tullut vastaan? Kiitos etukäteen!  ;)

Golfissa on ollut ensimmäiset 2,5 vuotta ihan hiljaiset ikkunat, mutta tänä keväänä alkaneet pitämään hirveää vinkunaa. Ã,,änen ilmestymisajankohta osuu tämän useisiin vuosikymmeniin pahimman koivun kukinnan alkuun, eli taitaa olla tuota keltaista moskaa vaan liian paljon lasin pintaan ja tiivisteisiin tarttuneena. Konepesun jälkeen ikkunat hiljenevät jossakin määrin vähäksi aikaa.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

kaku

Kieltämättä juuri tähän aikaan ovat äänet olleet huomiota herättävät mutta ääntä on tasaisesti pitänyt kyllä enemmän tai vähemmän! Varmaan tuo että pystysuoriin tiivisteisiin jotain silikonipohjaista liukastetta laitettava...kerron sitten kokemuksia jos siitä olisi apua muillekkin 8)
Leon Cupra -15
EX -octavia 4x4 2,0 fsi -05, Modeo ST220, BMW 135i, Alfa Mito QV

tsiih

Mä olen joskus laittanut kuivaa teflonia, ei kerää paskaa.
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Kasis

Auttaisikohan, jos autoa pestessä käyttäisi vahashampoota ja pesisi ikkunanpielet huolella.  ???  Sisäpuolen tiivisteisiin ei vinkkiä heru, koska en äkkisältään sitä keksi.  ;)
Silikonia yritän itse kaikin keinoin välttää, kun kuivuessa siitä ei ole kuin harmia.
Scirocco & VI Golf Variant

kaku

Lainaus käyttäjältä: tsiih - 28.05.12 - klo:23:46
Mä olen joskus laittanut kuivaa teflonia, ei kerää paskaa.
Puhut vähän mutta asiaa..tätä mä yritin kertoa ;D ..olikos siitä muuten apua ja minkä aikaa?
Leon Cupra -15
EX -octavia 4x4 2,0 fsi -05, Modeo ST220, BMW 135i, Alfa Mito QV

tsiih

En muista, eivät ole kitisseet ongelmaksi asti. Mutta muuten olen sitä ruiskinut vähän sinne tänne, hyvää tököttiä tuo ainakin tuo Wurthin tekele.
Sitäpaitsi puhun aika paljon ja asian vierestäkin  ;)
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy