Superbin keskituulettimen vaihto, en saa virtaliitintä irti

Aloittaja _tj_, 01.03.12 - klo:03:21

« edellinen - seuraava »

_tj_

Pahoittelut jos tämä on väärässä osastossa, saapi siirtää muuallekin...

Oli tarkoitus vaihtaa Superbiin irrotuksen yhteydessä rikkomani keskituulettinsysteemi eBaysta klikattuun korvaavaan. Mutta mites tämä kuvassa näkyvä virtaliitin irroitetaan tuulettimen tökkelistä?



Kokeilin ihan vain vetää niin kovalla voimalla kuin uskalsi ja Leathermanin pienellä ruuvarilla tökkiä liittimen keskellä olevaa pientä koloa punaisen rinkulan keskellä, josko siinä olisi joku klipsu, mutta ei ainakaan osunut kohdilleen. Tämä tuskin on mikään voimalaji, mutta ei äly riitä ratkaisemaan ongelmaa. Apuja?

Wekotin

VW:n liittimissä on lähes aina joku lukitus. Kokeilitko ensin irroittaa tuon kuvassa näkyvän oikeanpuolisen liittimen?

mla

Liitin näyttää ihan erilaiselta kuin mitä itse noissa olen törmännyt. Ne kolme mitä itse ole purkanut sisältä liiittimen joka vain vedettiin irti.
Tuo ei näytä ihan samalta, mutta tarkista irtoaako se liitin toisesta päästä kuin mitä luulet. Eli voi irrota siitä puna/musta päästä ja sitten kelta/musta pää liukuu ulos tuosta.

Sitten lukituksissa on semmoisia pieniä klipsuja joita pitää painaa lukituksen aukaisemiseksi ja voivat olla liittimen sisässä johtojen mukaisesti. Tuosta kuvasta ei näe onko moinen tuossa liittimessä.
VW Sharan -12 2.0l TDI BlueMotion 4Motion Highline

JaskaPankuttaja

Olisiko tuossa tuo oikeanpuoleinen oranssin johdon päässä oleva harmaa liuska (?) lukitus, jos painaa/nostaa kohdista 1 ja 2.

_tj_

Kiitos vinkeistä, mutta eipä selvinnyt vieläkään.. Tässä vähän lisää kuvia liittimestä eri suunnista sekä kuva uudesta. Tuo koko iso roska on tökkeliä, joka kiinni ilmanohjaimessa, vain tuo pieni uloin osa pitäisi lähteä irti..

tsiih

Tuon ilmatorven muovi lienee niin pehmeää että jos sen vain kampeaisi sieltä pois pienellä ruuvimeisselillä? Jos siinä nyt jotain hajoaa teippi korjaa...
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

_tj_

Ei klipsuja minkään sorttisia. Tämä ratkesi kuitenkin sitten voimalla, kangasta vähän liittimen muovin suojaksi, ote Leathermanin pihdeillä ja napakka nykäisy ja irti lähti.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy