Huoltohintoja

Aloittaja RedBull, 22.11.14 - klo:11:28

« edellinen - seuraava »

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: Ukko - 18.03.18 - klo:21:50
Noista jälkimmäinen on LL-laatua, mutta minulle täysin tuntematon merkki. Ensin mainittu ei ole LL-laatua.
Molemmat öljyt ovat 508/509 -luokiteltuja, ja siten kelpoisia käytettäväksi 30tkm öljynvaihtovälillä. Vai mitä tarkoitit tuolla kommentillasi?
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

sakal83

Lainaus käyttäjältä: Ukko - 18.03.18 - klo:21:50
Noista jälkimmäinen on LL-laatua, mutta minulle täysin tuntematon merkki. Ensin mainittu ei ole LL-laatua.
15tkm välein jos öljyt vaihdattaa, niin tokkopa sen tarvitsee olla LL.

Lainaus käyttäjältä: Jorie - 18.03.18 - klo:10:03
Oletteko itse vieneet öljyt ja mitä öljyä tuohon koneeseen olisi hyvä laittaa?
Itse vein 15tkm välihuoltoon kannun juurikin tuota heidän käyttämää castrolia ja huolto kustansi laakkosella ulkomuistista jotain 100â,¬ luokkaa.
Uskoisin että laakkosen hinnat aika samat ympäri suomen?
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

Jorie

Paljos tuohon 1.0tsi koneeseen menee öljyä, riittääkö tuo 4l kannu?
Ottaisiko sitä nyt kumpaa näistä:
http://m.motonet.fi/fi/tuote/595075?ajoneuvo=1864&vuosimalli=2017
http://m.motonet.fi/fi/tuote/590065?ajoneuvo=1864&vuosimalli=2017

sakal83

Litrasesta en tiedä, mutta mikäli se 4l ei riitä kuten 1.4 koneessa, niin ainakin tuota castrolia saa 5l pönikässäkin ;)
https://www.puuilo.fi/epages/puuilo.sf/fi_FI/?ObjectID=825498
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

JMP

1. Seat Leon FR 1.4 140 man -13
2. 80tkm insp + öljynvaihto
3. 129â,¬ + Castrolit motonetistä vajaa 40â,¬
4. Pörhö Oulu
5. ei

Lisäksi nykimisen tutkimista, tulpat, imusarjan tiivisteet, moottorinohjain päivitys. Kahden käynnin saldo about 600â,¬.

Enhancer

Ei kannata tällä palstalla mennä ääneen sanomaan, että on vienyt itse huoltoon öljyjä. Sanomista tulee, kokemusta on :).

Litran pänikät mielestäni helppoja, samaan rahaan saa Saksasta kuin 4l-5l päniköitäkin. Sopii sitten koneeseen kuin koneeseen, ja helpompaa mekaanikollekin.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

sambolo

Miten öljyn sopivuus korreloi pakkauskoon kanssa ja millä tapaa helpompi laittaa uudet ölpät litran erillissä purkeissa kuin suoraa 4l tonkasta?
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

a4b8

Kaikkein kätevin tapa mekaanikolle laittaa öljymittarista, näkee suoraan täytettävän määrän.
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

vagfani

1. Leon ST 1.0 DSG
2. 30 000 km
3. 159 euroa+39 euroa öljyt+automaattipesu kaupan päälle
4. Seat Center Helsinki
5. Raitisilmasuodattimen vaihto

Alennus -25% Black Friday.

jalkkis

Kysympäs tässä, kun on aihetta. Tuli hankittua Leon ST 1.0TSI DSG. Eka huolto pitäisi varata samantien, joten:

- Käykö tähän 504.00 öljy vaiko tarvitseeko olla 508.00?
- Ja onko raitisilmasuodatin samassa paikassa missä vw-autoissa, eli etumatkustajan puolella kojelaudan alla?

Aattelin vielä omat öljyt ja vaihtaa itse raitisilmasuodattimen.

Kysyn, kun auto eikä sen käyttöohjekirja ole nyt tässä käsissäni.

t. Pasi

jalkkis

Lainaus käyttäjältä: jalkkis - 09.05.18 - klo:14:18
Kysympäs tässä, kun on aihetta. Tuli hankittua Leon ST 1.0TSI DSG. Eka huolto pitäisi varata samantien, joten:

- Käykö tähän 504.00 öljy vaiko tarvitseeko olla 508.00?


Vastaan itselleni, eli 504 öljy käy. Mutta riittääkö 4 litraa?

vagfani


Pihistelijä

Lainaus käyttäjältä: jalkkis - 09.05.18 - klo:14:18
Aattelin vielä omat öljyt ja vaihtaa itse raitisilmasuodattimen.

Tarkkana miehenä ajattelin tehdä myös noin. Ensimmäinen huolto 3000 km päästä. Kyllä sillä yhden tankkauksen verran säästää.
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

porgge

Raitisilmasuodatin löytyy käytännössä hansikaslokerosta, helppo vaihtaa. :)


https://www.youtube.com/watch?v=s3S2_vzk02E
Ajossa - Audi a3 Sportback Pro Business Sport 35 TFSI -19

jalkkis

Lainaus käyttäjältä: porgge - 10.05.18 - klo:08:29
Raitisilmasuodatin löytyy käytännössä hansikaslokerosta, helppo vaihtaa. :)


https://www.youtube.com/watch?v=s3S2_vzk02E

Hyvä, kiitokset linkistä. Olisin ex-passat-kuskina lähtenyt purkamaan jalkatilan paneeleja ja etsimään suodatinta sieltä. Eikun Motonettiin osaa hakemaan.

jalkkis

#75
Lainaus käyttäjältä: jalkkis - 10.05.18 - klo:09:43
Hyvä, kiitokset linkistä. Olisin ex-passat-kuskina lähtenyt purkamaan jalkatilan paneeleja ja etsimään suodatinta sieltä. Eikun Motonettiin osaa hakemaan.

Jaahas, mulla on Media System autossa ja tuossa hanskaboksin yläosassa on CD-härveli... Pitääkö se irroittaa edestä pois?

EDIT: jaa, lokeron saa kääntymään pois edestä. Eiköhän tuo onnistu.

porgge

Lainaus käyttäjältä: jalkkis - 10.05.18 - klo:16:08
Jaahas, mulla on Media System autossa ja tuossa hanskaboksin yläosassa on CD-härveli... Pitääkö se irroittaa edestä pois?

EDIT: jaa, lokeron saa kääntymään pois edestä. Eiköhän tuo onnistu.


Juu sama minulla ja ei tosiaan tarvi irroittaa, muistaakseni ainuttakaan ruuvia ei tarvinnut irroittaa.
Ajossa - Audi a3 Sportback Pro Business Sport 35 TFSI -19

jalkkis

Lainaus käyttäjältä: porgge - 10.05.18 - klo:21:42

Juu sama minulla ja ei tosiaan tarvi irroittaa, muistaakseni ainuttakaan ruuvia ei tarvinnut irroittaa.

Juu näyttää ettei ole ruuveja matkalla... Muistatko saitko vasemman puolen napin painettua tarpeeksi syvälle sormilla? Vai käytitkö jotain työkalua? Pikayritys tänään näpeillä ei tuottanut tulosta.

porgge

Lainaus käyttäjältä: jalkkis - 10.05.18 - klo:22:32
Juu näyttää ettei ole ruuveja matkalla... Muistatko saitko vasemman puolen napin painettua tarpeeksi syvälle sormilla? Vai käytitkö jotain työkalua? Pikayritys tänään näpeillä ei tuottanut tulosta.


Jos nyt oikein muistan, niin ei ollut käytössä mitään työkaluja tuossa hommassa.
Ajossa - Audi a3 Sportback Pro Business Sport 35 TFSI -19

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: sambolo - 25.04.18 - klo:16:40
Miten öljyn sopivuus korreloi pakkauskoon kanssa ja millä tapaa helpompi laittaa uudet ölpät litran erillissä purkeissa kuin suoraa 4l tonkasta?
Litran purkin suuaukko on suurempi, nopeampi kaataa ja tätä se mekaanikko arvostaa. Iso kannu pulputuksineen sotkee helpommin.

Lisäksi juurikin tuo että jossain autossa se täyttömäärä on 3,5l ja jossain 6l niin litraiset helpottaa.

Jo tutuksi käynyt provo a4b8:n toimesta voidaan kuitata toteamalla, että niin kauan kuin se tavaran litrahinta nelinkertaistuu sieltä seinäpistoolista tullessaan ei seinäpistoolista tule omiin autoihin.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

a4b8

Kylläpäs nyt kuumentaa tunteita jos joku hyödyntää palvelun helppoutta ja maksaa 0W-20 öljynvaihtohuollosta 40,- enemmän kerran 1-1½ vuoteen! Eikä sitä ollut joka halpaliiterissä myynnissä, en myöskään ruvennut tilaamaan (tulee huomattavia kustannuksia :) Kuten sanoin mukavuudestakin voi maksaa ja nauttia. En tiedä miten on laskettu 300 % kalliimpi hinta, (laskutaito) en minäkään vaihdattaisi öljyjä sillä hinnalla!
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

sambolo

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 12.05.18 - klo:13:55
Litran purkin suuaukko on suurempi, nopeampi kaataa ja tätä se mekaanikko arvostaa. Iso kannu pulputuksineen sotkee helpommin.

Lisäksi juurikin tuo että jossain autossa se täyttömäärä on 3,5l ja jossain 6l niin litraiset helpottaa.
Ja purkkien availuissa menee aikaa, varmaa aika pieniä eroja ainakin noin ajallisesti että olii jotain väliä. Mutta, ei mua kyllä kiinosta edes paskan vertaa mitä mekaanikko on mieltä mun öljypurkista ;D eikä se iso kannu sotke trattiin kaadettaessa sen enempää kun pienikään :D
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

jalkkis

Lainaus käyttäjältä: porgge - 11.05.18 - klo:11:01

Jos nyt oikein muistan, niin ei ollut käytössä mitään työkaluja tuossa hommassa.

Juu ei tarvinnut työkaluja. Helppo homma, varsinkin nyt kun on kerran tehnyt.

Pihistelijä

1. Seat Leon ST 1.0 TSI
2. 30 tkm
3. 130 â,¬ (plus omat öljyt 28,90 â,¬ ja raitisilmasuodatin 14,90).
4. Lahden Laakkonen
5. ei lisätöitä

Vaihdoin raitisilmasuodattimen itse. Öljynä 4 litran kannu Mobil 1 ESP Formula 5W-30. Ostin ne Motonetista.
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

golffisti IV

Vaihdatan eräässä merkkiliikkeessä öljyt, on tuttu (kaveri) korjaamopäällikkönä. Vien omat ölyt ja suodattinen. Työ on sovittu 20â,¬ Kulkineessani on rauta-pohjapanssari, homma käy liikkeessä hyvin kun auton saa ylös. Tänään aamulla kävin ilmastoinnin huollossa 50â,¬. Ilma- raitisilmasuodattimen vaihdan itse.
VW Golf 1.6 16v BCB -03

sakal83

#85
1. Seat Leon 1.4 TSI ACT
2. 30tkm
3. 127,10â,¬ + omat öljyt Castrol Edge FST-Ti 39,90â,¬/5l kannu. + Raitisilmansuodatin 12,90â,¬  Yht. 179,90â,¬
4. Tampereen Laakkonen
5. Ei lisätöitä.

Myyjä tokaisi lähtiessä, että heiltä saa myös kyseistä öljyä hintaan 38â,¬, eivät vaan lisää juuri sitä ellei osaa kysyä. Eli ensi kerralla ei tarvitse kannujen kanssa pläräillä vaan huoltoa tilatessa pyytää laittamaan tätä halvempaa Castrolia.
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

sambolo

Lainaus käyttäjältä: sakal83 - 19.07.18 - klo:14:57
1. Seat Leon 1.4 TSI ACT
2. 30tkm
3. 127,10â,¬ + omat öljyt Castrol Edge FST-Ti 39,90â,¬/5l kannu. + Raitisilmansuodatin 12,90â,¬  Yht. 179,90â,¬
4. Tampereen Laakkonen
5. Ei lisätöitä.

Myyjä tokaisi lähtiessä, että heiltä saa myös kyseistä öljyä hintaan 38â,¬, eivät vaan lisää juuri sitä ellei osaa kysyä. Eli ensi kerralla ei tarvitse kannujen kanssa pläräillä vaan huoltoa tilatessa pyytää laittamaan tätä halvempaa Castrolia.

Nii varmaa 38e/l ?
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

sakal83

Lainaus käyttäjältä: sambolo - 19.07.18 - klo:19:39
Nii varmaa 38e/l ?
Ei, vaan 38â,¬ ja jotain senttejä päälle auton koko öljyhinta.
Tuli itsellekin hieman yllätyksenä ja hieman kuiskaten sen minulle kehaisi. Tajusi varmaan etten ole maksamassa heidän öljyistään 80-100â,¬, kun vaihdan ne 15tkm välein jokatapauksessa, niin ainakin minulle tuo Castrolin long life öljy käy vallan hyvin, kun voisihan sitä vetää vieläkin halvemmalla halutessaan  ;)
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: sakal83 - 19.07.18 - klo:19:51
Ei, vaan 38â,¬ ja jotain senttejä päälle auton koko öljyhinta.
Tuli itsellekin hieman yllätyksenä ja hieman kuiskaten sen minulle kehaisi. Tajusi varmaan etten ole maksamassa heidän öljyistään 80-100â,¬, kun vaihdan ne 15tkm välein jokatapauksessa, niin ainakin minulle tuo Castrolin long life öljy käy vallan hyvin, kun voisihan sitä vetää vieläkin halvemmalla halutessaan  ;)
Tämäpä oli loistava tieto, alkavat vihdoin saamaan pään pois perseestään noiden öljyhintojen kanssa. 6â,¬/litra saa laadukasta 0W-30 öljyä (Shell Professional AV-L) niin vielä on vähän matkaa, mutta ei tuolla hintaerolla enää kannata kikkaillakaan. Saapa nähdä, löytyykö Tampereen 5 Skoda-merkkipajasta samaan käytäntöä...
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

GranLavida


1. Seat Leon ST 1.0 TSI
2. 30 tkm
3. 120 â,¬ (plus omat öljyt 29 â,¬).
4. Seat Center Helsinki
5. ei lisätöitä

Öljynä 4 litran kannu Mobil 1 ESP Formula 5W-30 (Tokmannista tarjouksesta). Ei ollut paljon kone syönyt öljyä, oli vielä alarajan yläpuolella.
Seat Leon Sportstourer PHEV FR -24
Ex. Seat Leon ST 1.0tsi DSG Style Business -17
Ex: VW Gran Lavida 1.4tsi 96kw Luxury -14

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy