Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - kaku

#1
Testattu VCDS:llä ja ilmoittaa samoja vikakohteita kuin OBD11. Eli 1 ja 4 syl. herjaa ja käy hieman myöhäisellä putkessa. Viisaammat käskivät kokeilemaan suuttimien vaihtoa keskenään vaikka vastaavanlaisia suutinvikoja ei ole tullut vastaan. Työntää kuitenkin bensaa enemmän kuin kerkeää polttaa ja siksi polttaa myös pakoputkessa. Bensatukissa tosiaan paineet kohdillaan mutta suutin saattaa sulkeutua viiveellä tai jotain. Tutkimukset jatkuu ja vinkkejä otetaan vastaan.
#2
Puolat saapui aamulla ja vaihdoin ne toivoen että kaikki taas pelaa. Käynnistys ja auto kävi upeasti kunnes kylmäkäynnistyspiiri jäi pelistä pois..sama vaiva jatkuu ja käynti on onneton. Meinaa sammu mutta kierroksia ottaa hyvin sen mitä tuo rajoituksen kanssa ottaa(APR:ssä kierroksia ottaa enemmän) OBD11 kanssa koodeja lukemaan ja samoja ongelmia ilmoittaa joista jo kyselyä laitoin ohjelman tekijöille eli >ei tunnista ohjainlaitetta tietoväylässä ja toinen oli vaihteiston vapautus solenoidi tai jotain. En tiedä mitä tuo jälkimmäinen on ja voi olla saman aikainen ongelma ensimmäisen kanssa? Jostain puuttuu kuitnekin yhteys ja ohjelman käyttö vielä hakusessa, joten en lähtenyt arvailemaan!
#3
Vika alkoi työajossa ja tunnustelin ettei oikein jaksa ahtaa ja laiskan oloinen kaasua painettaessa. Tyhjäkäyntiongelmat tuli myöhemmin. OBDelevenilla katsoin koodit jossa näkyi mainitaa ahdoista, vaihteistosta ym. en asiaa enemmän kerennyt miettimään. myöhemmin näytti selkeästi 1 ja 4 pytyn missfireä.
Vaihdoin tulpat ja käynti edelleen röpöttää mutta tasakaasulla käy ja ottaa kierroksia. Ei vikakoodeja sytytyksestä vaan diagnostiikkaliittimestä>ei laitetta>U112100-Databus missing message? Myös vaihteistösta herjaa jotain startin vapautusta..tuo obdeleven on käytössäni. Kierroksia kun on enemmän(1400-1500) on käynti hyvä tasakaasulla, ehkä jonkinlaista häröä kierrosten noustessa mutta kierroksia ottaa kuitenkin. Alunperinkin oli yksi koodi muiden lisäksi, nimenomaan tuo kyseinen koodi..varmaan oli noita päällekkäisiä vikoja yhtä aikaa ja yksi on ainakin korjattu.
Samalla huomasin imukäyrässä, mikä on ahtimessa kiinni, tulee ilmanputsarilta ja kiinnittyy letkulla siihen. Siinnä tuntuu silminkin havaittava klappi? En ole kerennyt katsomaan onko kiinnike poikki vai kiinnitys löysällä! Vikaa voi olla edelleen puolissa vaikka mitään koodia ei näyttäisikään mutta tuntuu että päällekkäisiä vikoja sattunut olemaan? Nyt en äkkiseltään osaa itseäni auttaa enempää!
ps.Kokeilen vielä toisella ohjelmalla mitä koodia se antaa.
#4
Omani on 265hv versio ja siiinä on ymmärtääkseni yksi ylimääräinen pönttö versus 280-290hv versioihin. Ensimmäisen ja takapöntön välissä on yksi pönttö jonka otin pois..vaikutus olematon äänien suhteen. Varmaan on kuristamassa siellä välissä ja en ihmettele millä konsteilla tehoerot on saatu aikaiseksi ;D  Nyt tilattu Friedrich-motorsportin 3"rosteri-putkisto, joka tulee parin viikon päästä ja koneeseen softattu APR stage1. On auto eri tuntuinen tosiaan. Tehoa tullut rutkasti ja vääntöä myös..tahtoo rengas lyödä tyhjää hyvinkin helposti, mutta eniten häiritsee ripustuksen paukkuminen tiehen..moni varmaan tietää mitä tarkoitan eli rengas hakkaa maahan voimakkaasti ja kuullostaa kuin lekalla vetelisi. Täytyy ottaa rauhallisemmin ja kiihdyttää tasaisesti. Kaikkia tehoja ei tahdo saada tiehen kun on etuvetoinen. Vapaavirtaussuodattimen rakensin alkuperäiseen koteloon, jolloin kaikki ilma menee oikeaan osoitteeseen. Kotelon pohjalla oli ritilä, joka toimii roskasihtinä ja sen otin tieltä pois. Kartiosuodatin johon liitin 90 asteen, 76millisen putken jonka sain liitettyä muutamalla kumirenkaalla alkuperäiseen letkuun. Auto on siisti konehuoneen puolelta, eikä mihinkään ranetuksiin tarvinnut lähteä. Kone vääntää herkemmin alkhaalta ja on kierrosherkempi, selkeästi. Nyt vain odottelen putkistoa.
#5
Hei ja kiitos..kerroit samalla tärkeitä huomioita :D
#6
Missähän ketjussa oli juttua cupran putkistosta ja eroista tehokaampaan versioon? Kiinnostaa se putken pätkä mikä tulee välipöntön tilalle. Jossain siitä oli kuva ja taisi olla vielä orkkisnumerokin mainittu, jos en väärin muista? Jelppiä kiitos ;D
#7
Juu kiitokset myös täältä!!
#8
Lainaus käyttäjältä: Kjimi - 22.05.17 - klo:07:53
Ainakin vanhemmissa (ei FL) malleissa on suuttimen vieressä talttapääruuvi, josta säädetään sumutuksen korkeutta tuulilasiin nähden.
Kannattaa sitten käydä säätämisen jälkeen ajamalla testaamassa (esim. motarilla) miten sumuttaa kun tulee ilmavirran vaikutus.

Suomen Leonit on tosiaan varustettu lämmitetyillä suuttimilla.
Skodasta löytyy kolmen suihkun sijaan sumuttavia suuttimia lämmityksellä ja ilman jotka sopivat suoraan paikalleen.
Kuinkahan paljon kustantaa tuollaiset suuttimet? Mielestäni sumuttavat suuttimet ovat parempia, jolloin neste leviää paremmin lasille.
#9
Omassani taas oikea puoli ruiskii liian ylös ja pyyhkijänsulan alareuna ei pyyhi lasia siltä osin puhtaaksi..jää aina ärsyttävä paskaraita sille kohtaa, noin 10cm alueelle! Ileisesti voi neulalla säätää vaiko eikö?
#10
Kyllä se oli samasta paikasta, mutta laatu oli oikein hyvää. Pohjamaali oli pinnassa ja ei vaatinut isoja pohjia.sitä voin suositella ja istuvuus hyvä.. Liimalla sen asensin!
#11
Nyt on jouset, lintulauta ja helmat laitettu! Lopputulos hillitty niin kuin oli tarkoituskin. Puolalaiset paskahelmat sain asennettua kun viimeistelin saumat valkoisella liimamassalla,,ihan jees ;)

#12
Lainaus käyttäjältä: MikHei - 17.04.17 - klo:21:16
Ne on Leonin alkuperäiset Aerodynamic Kit sivuhelmat, samaa sarjaa kuin tuo takalasin päällä oleva spoileri. Ostin suoraan merkkiliikkeen varaosatiskiltä. Noitten laadussa ei luonnollisesti ollut moitteen sanaa.  :)

Ne "lätkät" oli mallia irroitettavat, tehty helpottamaan tunkin paikkoihin pääsyä. Halusin tuunata saumat umpeen esteettisistä syistä, joten liimasin ne myös paikoilleen ja kittailin kolot umpeen.

Helmojen koko pituudelta yläreunassa oli kaksipuoleinen teippi asennusta helpottamassa ja ohjeiden mukaisesti laitoin vielä 2k-liimaa koko matkalle teipin alapuolelle. Eli siis tämä yläreunalla tarkoitan sitä kohtaa, mikä tulee peltistä helmaa vasten. Pysyy varmasti kiinni kuin tauti. Edestä ja takaa tuli vielä kiinni kummastakin yhdellä ruuvilla ja takaa alta yhdellä ruuvilla alkuperäiseen lokarin kiinnitysruuvin reikään. Se näkyy kun kurkkaat helman takaosan alle. Sitten vielä helmoissa alapuolella oli kiinnikkeet n.20cm välein, jotka painettiin peltihelman pokkaukseen kiinni, samaiseen pokkaukseen missä on tunkin paikat.
Olisko sulla kuvaa siitä alapuolen kiinnityksestä/klipsistä? Meinaan ne Puolaliset helmat kiinni laitta mutta onhan ne päin helvettiä tehty!
#13
Rengaspaineet on silloin vähintään riittävät! Itselläni on 3bar joka nurkassa! Nykyrenkaissa on oltava kunnon paineet. 2.5bar on liian vähän!
#14
Lainaus käyttäjältä: sakal83 - 17.04.17 - klo:22:22
Noista puolan sivuhelmoista oli kokemusta myös jäsenellä jonka auto kävi uimassa ;)
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=31427.30

Pistä kaku pari kuvaa tosta sun splitteristä edestä.
Tuo oli ihan saksasta ja hyvänlaatuinen! CSR-Tuning on firman nimi!


#15
Lainaus käyttäjältä: Cayman - 17.04.17 - klo:20:36
Tietääkö joku tapauksia että korvauksia evätty madallusjousista  ;D Rattijuoppona ajat kolarin niin silti ei välttämäti evätä kaikki korvauksia,osa vaan eli ihan huuhaata nämä että korvaukset menee jos ei ole muutoskatsastettua jousia
Rattijuoppona jäät rannalle! Kyllä vakuutsyhtiöt pitää huolen omista rahoista. Ei ole kaukaa haettua kun kotivakuutuksesta jää vesivahinkokorvaukset saamatta kun vuotuiset nuohoukset on tekemättä. Sieltä ehdoista löytyy juuri samat faktat jos kaikki vakuutukset ehdot eivät täyty! Mulle aivan sama mutta tää on vaan niin totta kun olla voi!
#16
Lainaus käyttäjältä: MikHei - 21.02.17 - klo:21:25
Ollaan ilmeisesti suht. saman ikäisiä sinun ajohistoriasta päätellen, itselläkin jokainen auto on jossain vaiheessa saanut päivitystä alustaan. Edellisissä Nissaneissa oli madallusjousta ja kahdenlaista korkeussäädettävää alustaa ym., joten sana kivireki on tuttu vertaus.  :) Leon on Eibachilla pehmein, eli mukavin jälkiasennusalusta minun autoja vertaillessa. Mutta silti kun käyn ajamassa mutkan appiukon Avensiksella, niin ah sitä mukavuutta kuoppateillä(muutempa Avensis onkin sitten maailman tylsin kapistus).  ;D Joka tapauksessa, makuasioita. Mielipiteitä varmaan yhtä paljon kuin meitä täällä kirjoittelemassa.

Takalippa on juurikin jälkiasenteinen(aerodynamic kit) liimattava, mutta kuitenkin alkuperäisosa merkkiliikkeen varaosatiskiltä.
Huomasin että helmat jotka hommasin on samanlaiset fyysisesti kuin sinulla..minkähän merkkiset ovat? Omani on Puolasta tulleet ja hina on laatua vastaava. Reuna mikä tulee helmaa vasten on sisäpuolelta huonosti viimeistelty, enkä niitä aio asetella sen kummemmin ennenkuin ne maalataan eli pieni jännitysmomentti olemassa. Sitten oli edessä ja takana helmaa jonkinlaiset poterot joiden päälle tulee erilliset lätkät. Niiden istuvuus melko hirveä ja siksi laitoin liimalla lätkät paikoilleen teipin kanssa, että ovat linjassa ja myöhemmin "saumasin"urat umpeen, vähän kuin kaakelien saumauksessa että tulee siistit. Tarkoitus asentaa liimalla ulkoreunasta ja päädyistä ruuvilla kiinni. Kuinkahan sinulla oli kiinnitys?
#17
On kyllä totta vakuutuksien kanssa, kun sellainen tilanne tulisi ja pienellä präntätyt vakuutusehdot eivät täyttyisi, niin korvaukset voidaan evätä, vaikkei  jousilla olisi asian kanssa mitään tekemistä! Muuten en varmaan muutoskatsastusta miettisi sen enempää!
#18
Lainaus käyttäjältä: MikHei - 11.04.17 - klo:23:20
Turvallisempi ja helpompi varmasti kahdestaan tehdä. Itse tein yksin ja kyllä paloi aikaa lankun kans ährätessä, mutta onnistui...  ;D
Kyllä oli lankkua välissä mutta sain vaihdettua lopulta..vähän oli tuulta ja pakkasta, pölyinen piha ym. En suosittele jos ei omista kolmatta kättä tai luovuttaa herkästi, mutta se lankku oli kyllä juuri oikea erikoistyökalu ;)
Auto on hillitysti alempana, joten tuskin tarttee edes muutoskatsastaa. Jousien värikin on musta!
edit.Jouset olivat eibach prokit>edestä 35mm ja takaa 30mm. Auto tuntuu samalta kuin aiemmin eli ei ole muuttunut kovemmaksi tai muuta vastaavaa, hyvä valinta!


Vielä muistutuksen sana, ettei käy kuin allekirjoittaneelle. Kuskin puoleinen takajousi kyseessä..kannattaa irroittaa valojen korkeudensäätöanturista säätövarsi, joka on kiinni tukivarressa, ennen kuin painaa tukivartta kovempaa alaspäin!! Itselläni jäi irroittamatta ja poikkihan se meni. Aralditilla sen liimasin, joten saa nähdä kuinka kauan kestää..nyt pysyy kuitenkin valot linjassa.
Mun autossa on muuten anturit edessä ja takana, kun joku mainitsi jossain että vain takana!
#19
Lainaus käyttäjältä: sakal83 - 12.04.17 - klo:22:20
Nämä ohjeet toki omalla vastuulla   ;)
Myöskin nosturi täytyy olla tuohon hommaan, sillä en usko että saat tarpeeksi voimaa vääntää pyörää alas jos vaan tunkkaat toisen pyörän ylös.
Samaten iskarin takaisin laitossa tarvii olla molemmat pyörät ylhäällä ja kallistuksen vakaajat "irti" molemmin puolin, jotta saat apukuskin puolen irti/takaisin.
Kuskin puoli on helpompi, koska sillä puolen tuo kallistuksen vakaaja muistaakseni joustaa juuri alaspäin, mutta tosiaan kunhan ensin irrotat sen molemmin puolin, niin ei ole tiellä ;)
..no olin edelleenkin sitä mieltä että kallistuksenvaimennin on tiellä jos vetoakseli on paikallaan..täytyy se irroittaa ja koiranluut menee paikoilleen ja pois paremmin. Mä läitän pölkyille etupään niin pärjään siinä paremmin, kiitos äijät!
#20
Kiitos..parempi varmistaa, kuin katua! En aikonutkaan pyyhkijöitä irroittaa ja viimeeksi työ jäikin siihen, että iskari ei tullut tarpeeksi ulos kun yksin sitä yritin. Täytyy sitten yrittää uudelleen!
Lainaus käyttäjältä: sakal83 - 11.04.17 - klo:23:12
Kyllä se sieltä tulee  ;)
Ensin naputtelee alaspäin mitä se tulee. Ei siis mitään järjetöntä mänttäämistä. Avaa yläpään ruuvit mutta jättää yhden sormikireyteen ja sitten toinen vääntää pyörää alaspäin ja toinen kääntää iskarin alapään ulos siitä hahlosta.
Tyyliin näin, mutta en avannut tuota napaa:
https://m.youtube.com/watch?v=QAom2VN67nI

Myöskään en alkanut pyyhkijöitä purkamaan, kun ne yläpään pultit saa auki nivelletyllä lenkkiavaimella sieltä muovin alta ihan näppärästi.

E:Toki jos ei kaveria saa apuun, niin voi kyllä mennä hankalaksi, kun pitää vääntää pyörää alas, iskaria ylös ja sivuun, sekä sitä iskarin kiinnityskohtaa auki(ellei sitten lyö sinne jotain kiilaa väliin)
#21
Koetin tuolta muualla jo kysellä jousien vaihdosta? Eli onko niin, että riittää kallistuksenvakaajan irroitus, jolloin olkavarsipaketti pääsee tippumaan tarpeeksi ja irtoamaan iskarista. Vetoakselia ei siten tartte irroitella kummastakaan päästä, vai? auto on Leon cupra -15.
#22
Tuo haku ei ole toiminut aikoihin ja nytkään se ei onnistu. Haluaisin tietää mikä ja minkä typpinen pultin kanta on vetoakselin lukituksessa, jolla olkavarsi+jousipaketti on kiinni? tarkoitus oli vaihtaa jouset autoon mutta homma tyssäsi työkalujen puutteeseen. Voisin myös vaihteiston päästä irroittaa vetoakselin, mutta sama ongelma!
#23
A4 B8 (07–) / Vs: Öljyn kulutus
27.03.17 - klo:17:42
Niin, kilometrejä on 171512 :-\ Ostohetkellä 169010km? Onko kilometrejä liikaa vai voiko niin sanoa, jos koneessa selkeä ominaisuus, niin kuin joku sanoi, mutta ei ole käytännössä normaalia, kun niitä on kerran korjattu? Sehän on aika paljon kiinni käyttäjästä, ajotyylistä ym. mikä vaikuttaa öljynkulutukseen ja miten nopeasti vika alkaa ilmenemään!
#24
A4 B8 (07–) / Vs: Öljyn kulutus
22.03.17 - klo:22:05
Haluaisin jatkaa tähän lähinnä emännän Audista,  B8 -09 TFSI 2,0 kyseessä. Maksusopimuksessa mainittu lisätiedoissa/ehdoissa, että öljynkulutus 0,7l/1000km. Tämä kuulemma vielä normaalia? Noh, auto toiminut muuten hyvin ja ostohetkestä 12.4 ajettu noin kolmisen kuukautta ja 1litran lisäys. Tarkkaa kilometrimäärä ei siinä vaiheessa tullut otettua. Ensimmäinen huollon tein autoon 26.10, jolloin myös öljyt vaihdoin, kaiken muun lisäksi. Kilometrejä kertynyt ostohetkestä 2055 km. Tänään olimme ajelulla ja auto ilmoitti öljyn lisäämisestä. Öljyä lisäsin litran verran. Huollon jälkeen ajettu tähän päivään mennessä 475 km. Mielestäni öljynkulutus alkaa olemaan sellainen, että se ei ole normaalia ;) Näitä asioita on käsitelty täällä enemmänkin, vaikka tätä ketjua olenkin lukenut niin kertokaan kehenkä otan yhteyttä ensimmäisenä vai katsonko vielä kerran, että mihin kulutus on menossa, mutta missä se raja oikein menee tässä? Huhtikuussa tulee vuosi täyteen ostosta mutta kilometrejä ei ole juurikaan tullut kuin 2512 km tänä aikana. Kiitos etukäteen neuvoista, jotta osaan toimia oikein, sillä vaimo ei tätä asiaa pysty hoitamaan kuitenkaan :)
#25
Kiitos tiedoista..täytyypä laittaa säädöt kohdilleen!
#26
Eikös nämäkin valot säädy kuorman mukaan ja joku perussäätö on olemassa, kuten xenoneissa? Eihän noi madallukset silloin pitäisi ihmeemmin vaikuttaa valojen suuntaukseen, ellei tosiaan etupää ole kovinkin epäsuhteessä perään, vai olenko väärässä?
#27
Auto ollut käytössäni noin kuukauden ja kokemukseni valoista on se, että ovat kirkkaat mutta valokiila näyttää liian alas tai voisi näyttää kauemmas. Samassa suhteessa menee pitkät. Millaisia ajatuksia muilla on ajovaloista?
#28
Täytyy ihan soittaa tt-thermolle ja kysyä asiaa niin selviää!
#29
Golfissa ym. vastaavalla koneella olevissa sama tilanne. Onko koneessa jokin ominaisuus, että joutuu tälläistä ratkaisua käyttämään? Linkki jonka laitoin lämmittimestä, niin voiko joku kommentoida?
#30
Ymmärränkö kuvasta oikein, että neste kiertää lämppärinkennon kautta? Katselin noita hintoja itsekin ja motonetin hintakin oli 450e ja mukana oli kiertovesipumppu. Löysin tälläisen lämmittimen ja mielestäni ajaa saman asian reilusti halvemmalla?

http://www.mtt-trading.fi/cat/product_details.php?p=2103
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy