2006 Octavia 1.6 FSI (BLF) koneella.
Kylmänä toimii suht ok, mutta koneen lämmetessä normaalilämpöihin alkaa nykimään voimakkaasti noin 2500-3000 kierroksen paikkeilla tasakaasulla. Aivan niinkuin pätkisi sytytystä tai polttoaineen syöttöä.
Antaa vikakoodia 16804/P0420/001056 - Catalyst System; Bank 1: Efficiency Below Threshold
Kaikki tulpat on vaihdettu ja muutama puolakin, kun tuli ajossa ihan satunnaisia misfirejä vcds:llä. Ei tule enää.
Kaikki jakopään osat on vaihdettu ketjuineen, myös imunokan säätöpyörä ja jako on kohdallaan. Nyki myös ennen jakoremonttia. Silloin oli ketjukin venynyt.
Kaasuläppä on puhdistettu ja sopeutettu onnistuneesti.
Egr näyttää melko uudelta eikä pahemmin karstaiselta ja sopeutuskin meni läpi.
Rail paineet ajossa noin 100bar vcds:llä eikä mielestäni heittele nykiessä.
Imusarjasta ja venttililautasilta on rassattu karstat pois mekaanisesti. Oli aika karstaiset.
Etummainen lambda oli melko uusi bosch ja tilalle on kokeiltu käytettyä alkuperäistäkin.
Alipaineletkuissa ei ainakaan silmällä havaittavia vaurioita.
Polttoaineen (98) sekaan on muutaman kerran laitettu suuttimien ja järjestelmän puhdistusaineitakin. Ei vaikutusta.
Tuo P0420 ei kaiketi vaikuta tuohon nykimiseen vaan viittaa katalysaattorin tehottomuuteen, pakoputkivuotoon tai alipainevuotoon? Mahdollinen alipainevuoto voisi tietysti vaikuttaa nykimiseen, mutta miksi vain lämpimällä koneella ja 2500-3000 kierroksilla?
Kylmänähän auto käy rikkaammalla eikä lambda ilmeisesti ohjaa seosta? Voisiko joku suutin olla tukossa ja lämpimänä seos sitten lambdan ohjaamana laihenee ja nykiminen alkaa?
Mitähän kannattaisi logitella ja miten? Näkeekö suuttimien toiminnasta mitä? Entä alipaineesta?
Hyviä neuvoja otetaan vastaan kiitollisena.
Kylmänä toimii suht ok, mutta koneen lämmetessä normaalilämpöihin alkaa nykimään voimakkaasti noin 2500-3000 kierroksen paikkeilla tasakaasulla. Aivan niinkuin pätkisi sytytystä tai polttoaineen syöttöä.
Antaa vikakoodia 16804/P0420/001056 - Catalyst System; Bank 1: Efficiency Below Threshold
Kaikki tulpat on vaihdettu ja muutama puolakin, kun tuli ajossa ihan satunnaisia misfirejä vcds:llä. Ei tule enää.
Kaikki jakopään osat on vaihdettu ketjuineen, myös imunokan säätöpyörä ja jako on kohdallaan. Nyki myös ennen jakoremonttia. Silloin oli ketjukin venynyt.
Kaasuläppä on puhdistettu ja sopeutettu onnistuneesti.
Egr näyttää melko uudelta eikä pahemmin karstaiselta ja sopeutuskin meni läpi.
Rail paineet ajossa noin 100bar vcds:llä eikä mielestäni heittele nykiessä.
Imusarjasta ja venttililautasilta on rassattu karstat pois mekaanisesti. Oli aika karstaiset.
Etummainen lambda oli melko uusi bosch ja tilalle on kokeiltu käytettyä alkuperäistäkin.
Alipaineletkuissa ei ainakaan silmällä havaittavia vaurioita.
Polttoaineen (98) sekaan on muutaman kerran laitettu suuttimien ja järjestelmän puhdistusaineitakin. Ei vaikutusta.
Tuo P0420 ei kaiketi vaikuta tuohon nykimiseen vaan viittaa katalysaattorin tehottomuuteen, pakoputkivuotoon tai alipainevuotoon? Mahdollinen alipainevuoto voisi tietysti vaikuttaa nykimiseen, mutta miksi vain lämpimällä koneella ja 2500-3000 kierroksilla?
Kylmänähän auto käy rikkaammalla eikä lambda ilmeisesti ohjaa seosta? Voisiko joku suutin olla tukossa ja lämpimänä seos sitten lambdan ohjaamana laihenee ja nykiminen alkaa?
Mitähän kannattaisi logitella ja miten? Näkeekö suuttimien toiminnasta mitä? Entä alipaineesta?
Hyviä neuvoja otetaan vastaan kiitollisena.