Leon Mk4 Vanteet ja renkaat

Aloittaja MikHei, 12.03.21 - klo:23:58

« edellinen - seuraava »

miz

Juu tuo 205/50 17 menee samoihin, sorry hairahduin horisemaan tuosta 215/50 17 koosta ja kehän muutoksesta jota tuossa listassa ei siis ole.

Pihistelijä

Tälläiset talvirenkaat tuli tilattua Leoniin. Saman kokoiset kuin kesärenkaat eli 225/45R17.

Tilasin samasta paikasta kuin edelliseen Leoniin neljä vuotta sitten.
https://www.renkaatvaihtoon.fi/


Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

GranLavida

Itse päädyin tällä kertaa samoihin renkaisiin 205/55 R16 koossa, löytyi vähän käytetty sarja tältä foorumilta.
Seat Leon Sportstourer PHEV FR -24
Ex. Seat Leon ST 1.0tsi DSG Style Business -17
Ex: VW Gran Lavida 1.4tsi 96kw Luxury -14

MikHei

Lainaus käyttäjältä: Pihistelijä - 15.09.21 - klo:18:18
Tälläiset talvirenkaat tuli tilattua Leoniin. Saman kokoiset kuin kesärenkaat eli 225/45R17.

Mitenkäs R3 on pärjänny testeissä? Jääpito/turvallisuus on mulla käytännössä se ykkösprioriteetti? Oulun seutuvilla taajama-ajo on pääasiallinen ajoympäristö, eli peilijäälle kiillotettuja risteyksiä ja liikenneympyröitä mahtuu paljon meidän reiteille. Nykyisessä on muutaman vuoden vanhat GoodYearin kitkat ja kyllä kait noilla on pärjäillyt. Tulevaan uuteen Leoniin laitan kitkat samassa koossa, joka on nykyisen Leonin kesägummeissä, eli 205/55R17.
Seat Leon Fr, 1.5Tsi 150hv, 2022, Desire Red.
Seat Leon Fr, 1.4Tsi 140hv, 2013, Pirineos Grey.

Pihistelijä

Lainaus käyttäjältä: MikHei - 15.09.21 - klo:21:27
Mitenkäs R3 on pärjänny testeissä?
Hyvin pärjäsi viime vuoden TM:n talvirengasvertailussa. Taakse jäi moni merkkinasta. Minulla on ollut kitkat vuodesta 1999 asti. Kaikki Nokian Hakkapeliittoja. 2 x Q, RSi, R, R2 ja nyt R3. Pito on parantunut sarja sarjalta.


Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

MikHei

Kyllä noilla tiedoilla voin jo todeta, että aika vahvoilla on R3 seuraaviksi talvigummeiksi. Kiitti Pihistelijälle.  :)
Seat Leon Fr, 1.5Tsi 150hv, 2022, Desire Red.
Seat Leon Fr, 1.4Tsi 140hv, 2013, Pirineos Grey.

Yaffa0

Minulla on nykyisessä R2:t ja sitä ennen ollut aiemmissa autoissa R2, R ja RS. Siirryin nastoista pois joskus 2000-luvun alussa. Ajelen pääasiassa pks-alueella, mutta työ-/vapaa-ajan reissuja on talvella usein Suomen läpi Kainuuseen asti. Hyvin on pärjännyt nastattomilla. Oikeastaan R2 mallista huomasi suurimman hypyn parempaan verrattuna aiempiin R-malleihin. Perheen toisessa autossa on edelleen Nokian nastat, joten pystyn vertailemaan aika hyvin pitoa talvella.

Kitkarengas on kompromissirengas. Sen pito jäällä ei ole niin hyvä kuin nastalla, mutta isoin osa talviajosta tapahtuu muulla alustalla kuin jäällä. Useimmiten alla on paljas asfaltti, luminen asfaltti tai vesi-/lumisohjo. Jos koko talvi pitää ajaa telaketjut alla parin jääkelin takia, niin silloin mennyt valinta mielestäni pieleen. Jäälläkin kitkalla pärjää, kun hiukan enemmän malttaa. Kannattaa ainakin kokeilla, edes kerran elämässään.

Parasta R2/R3:ssa on vierintävastus. Minulla menee auto talvella R2:lla 0,5-1 l./100 km pienemmällä keskikulutuksella, eikä syy ole alemmat nopeudet.

Muuten, jos joku laittaa hybridiin 16” vanteet alle, niin ottakaa kuva ja laittakaa tänne. Olisi kiva nähdä miten paljon etujarruille jää tilaa.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

ToAkPa

Talvirenkaita alle vaihtaessa huomasin että ohjekirjassa on pyörän pulttien kiristysmomentista on kahdenlaista tietoa.
Sivulla 51 kiristysmomentti on 140 Nm ja sivulla 332 kiristysmomentti on 110 Nm vannetyypistä riippumatta.
Mitä kiristysmomenttia olette käyttänyt? Kumpi arvo on oikea?
Seat Leon Sportstourer 1.4 PHEV 204 eHybrid FR DGS Desire red 2021

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: ToAkPa - 14.10.21 - klo:19:06
Talvirenkaita alle vaihtaessa huomasin että ohjekirjassa on pyörän pulttien kiristysmomentista on kahdenlaista tietoa.
Sivulla 51 kiristysmomentti on 140 Nm ja sivulla 332 kiristysmomentti on 110 Nm vannetyypistä riippumatta.
Mitä kiristysmomenttia olette käyttänyt? Kumpi arvo on oikea?

Onko sinulla uusin versio ohjeesta (06/2021). En löytänyt siitä kuin tuon maininnan 140 nm. Olen käyttänyt nykyisessä (5F) muistaakseni 130 nm. Siinähän on sama pulttijako kuin uudessa (KL). Ei mene pieleen jos käytät 120-140 nm.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

ToAkPa

Lainaus käyttäjältä: Yaffa0 - 14.10.21 - klo:23:54
Onko sinulla uusin versio ohjeesta (06/2021). En löytänyt siitä kuin tuon maininnan 140 nm. Olen käyttänyt nykyisessä (5F) muistaakseni 130 nm. Siinähän on sama pulttijako kuin uudessa (KL). Ei mene pieleen jos käytät 120-140 nm.

Ohjekirja josta katsoin on 11/2020. Löysin netistä tuon uudemman englannin kielisen version. Siitä kuten mainitsit löytyy sivulta 51 tuo 140 Nm, eikä sivulla 349 ole ilmoitettu momenttia aiemman version tapaan, vaan viittaus sivulle 51.
Seat Leon Sportstourer 1.4 PHEV 204 eHybrid FR DGS Desire red 2021

Yaffa0

#70
Lainaus käyttäjältä: miz - 03.09.21 - klo:15:44
225/45 17 ja 205/50 17 Nokian R3 oli hinnaltaan samat vanne paketin kanssa.
Otin tuon kapeamman ja hyvältä tuntuu.

Tietty välissä vielä olisi 215/50 jolla saisi pikkaisen lisää ilmaa renkaaseen.
Tuo koko taitaa olla muutaman kympin kalliimpi.

Laiton muutamia tarjouspyyntöjä (vanne + rengaspaketista) eilen tuosta kapeammasta ja korkeammasta rengaskoosta 205/50, koska uskon, että se toimii talvirenkaana paremmin kuin 225/45.

Oletko jo laittanut renkaita alle? Jos olet niin pystytkö laittamaan kuvan tai kuvia? Lähinnä takaa sivulta kiinnostaa, että jäävätkö nuo 205/50 R17 renkaat kovin syvälle sisään rengaskuoppaan, koska ovat sen 20 mm kapeammat kuin normikoossa 225, vaikka niissä on kummassakin sama offset arvo (ET46). Eli oman järjen mukaan niiden pitäisi istua 2 cm sisemmällä rengaskuopassa molemmilta puolin autoa. Sinänsä tuo on hyvä, niin hiekka ja muu talvella lentävä sonta jää lokasuojiin eikä lennä auton kylkiin.

Alcarin sivuilta (3D vannesimulaattori), löytyi täysin OEM sopivia renkaita millilleen oikeilla Off-set arvoilla
https://www.alcar.fi/3DKonfigurator/index.php?lcs=vagel4rkf0

Siellä on TÜV todistuksetkin eri malleille (mm. tuo Dezent TR, jota Rengas-Center myikin viime syksynä uutuutena uudelle Leonille ja BMW:llekin.):
https://bbimg.alcar-wheels.com/certificates/zusatzdok_creator/create_pdf.php?val=59497505&val2=ECE&hdc=P00&lng=en&rm=käytä%20alkuperäisiä%20sovitesarjoja%20aluvanteisiin
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: Pihistelijä - 15.09.21 - klo:22:04
Hyvin pärjäsi viime vuoden TM:n talvirengasvertailussa. Taakse jäi moni merkkinasta. Minulla on ollut kitkat vuodesta 1999 asti. Kaikki Nokian Hakkapeliittoja. 2 x Q, RSi, R, R2 ja nyt R3. Pito on parantunut sarja sarjalta.



Tämän vuoden TM:n vertailussa R3 jäi kolmanneksi Continentalin VikingContact 7 voittaessa ja Goodyear UltraGrip ICE2:n tullessa kakkoseksi. Mikä vaan noista kolmesta on hyvä kitkarengas. Goodyear näyttävät olevan n. 100 EUR per sarja edullisempi. Se oli myös lähes yhtä hyvä vierintävastukseltaan (vertailun toinen Nokian jälkeen) ja hiljaisempi.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

Kojuvi

Tässä pari kuvaa 16" vanteen sopivuudesta. Etupäässä jää jarrusatulaan n. 7 mm väli, ei ole ainakaan kesäkelissä haitannut. Lieneekö sitten kaikissa vanteissa sama sisähalkaisija.




miz

Tässä pari pikaista kuvaa Yaffa0:
https://www.icloud.com/sharedalbum/#B0lJtdOXmGjQb0u
Tuli laitettua samalla alle kun piti terassikamoja roudata varaston perälle ja siirtää kamoja pois edestä.

Nuo AEZ vanteet on 7” normaalin FR vanteen 7,5” sijaan.
On vähän sisempänä, ei kyllä ihan kahta senttiä musta.
Livenä ei näytä ihan noin kuopassa kuin huonoissa kuvissa, ja r3 profiiliin näyttää eriltä kuin goodyearin kesärenkaissa. Renkaan olka-alue on gy:ssa paljon pyöreämpi, kun noissa tulee kulutuspinta suorana ulommas.

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: Kojuvi - 17.10.21 - klo:16:27
Tässä pari kuvaa 16" vanteen sopivuudesta. Etupäässä jää jarrusatulaan n. 7 mm väli, ei ole ainakaan kesäkelissä haitannut. Lieneekö sitten kaikissa vanteissa sama sisähalkaisija.




Kiitoksia, tätä taisin pyytää joskus aiemmin. Aika tiukaksi jää tuo väli kyllä, mutta riittää ainakin kesärenkaissa OK. Periaatteessa tämäkin koko siis kävisi, jos haluaa maksimaalisen määrän kumia (pehmeyttä/hiljaisuutta).
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: miz - 17.10.21 - klo:21:31
Tässä pari pikaista kuvaa Yaffa0:
https://www.icloud.com/sharedalbum/#B0lJtdOXmGjQb0u
Tuli laitettua samalla alle kun piti terassikamoja roudata varaston perälle ja siirtää kamoja pois edestä.

Nuo AEZ vanteet on 7” normaalin FR vanteen 7,5” sijaan.
On vähän sisempänä, ei kyllä ihan kahta senttiä musta.
Livenä ei näytä ihan noin kuopassa kuin huonoissa kuvissa, ja r3 profiiliin näyttää eriltä kuin goodyearin kesärenkaissa. Renkaan olka-alue on gy:ssa paljon pyöreämpi, kun noissa tulee kulutuspinta suorana ulommas.

Kiitos. Ihan hyvältähän tuo näyttää. Eli laitoit siis Nokian R3:t 7J x 205/50 R17 koossa vaikka normikoko olisi 7,5J x 205/50 R17. Menikö sama rengas tuohon 7:aan heittämällä vai vaatiko jotakin kikkailuita? Ilmeisesti ei.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

mipefin

Lainaus käyttäjältä: Yaffa0 - 17.10.21 - klo:10:34
Lähinnä takaa sivulta kiinnostaa, että jäävätkö nuo 205/50 R17 renkaat kovin syvälle sisään rengaskuoppaan, koska ovat sen 20 mm kapeammat kuin normikoossa 225, vaikka niissä on kummassakin sama offset arvo (ET46). Eli oman järjen mukaan niiden pitäisi istua 2 cm sisemmällä rengaskuopassa molemmilta puolin autoa. Sinänsä tuo on hyvä, niin hiekka ja muu talvella lentävä sonta jää lokasuojiin eikä lennä auton kylkiin.
Lainaus käyttäjältä: miz - 17.10.21 - klo:21:31
On vähän sisempänä, ei kyllä ihan kahta senttiä musta.

Jos offset pysyy vakiona ja laittaa 20mm kapeammat renkaat, niin eikö ne silloin ole 10mm sisempänä kaaressa, ja toiset 10mm kauempana auton keskiosasta? Eli molemmilta puolilta kapenee 10mm, ei 20mm ulkoreunasta.
-21 Tesla Model 3 Long Range Dual Motor AWD 455hv
Ex: -20 Seat Leon FR 1.4 PHEV eHybrid DSG 204hv (MY21)
Ex: -19 VW Polo Highline 1.5 TSI EVO DSG 150hv
Ex: -07 Audi A3 Sportback 1.8TFSI 160hv

miz

Jos ihan rehellisiä ollaan niin en ole aiemmin edes katsonut tuota vanteen leveyttä tai offsettiä..

Paketti tuli myyjäliikkeen kautta, joten oli alle asennettuna luovutuksessa.

Ei kai tuolla leveydellä mitään kummaa kikkailua ole 7" vanteella, tuolla samalla vanteen leveydellä oli edellisessäkin autossa 205 kumit, tosin 16". Taitaa olla renkaan maksimileveys 225 tuolla 7" vanteella.

Tuo mifepinin mainitsema 10mm varmaan on eroa, siinäkin silmää hämää tuo eri renkaan profiili, mutta ihan mittojen mukaan näin.

Yaffa0

Juu noinhan se on tietenkin kuin mipefin kirjoittaa eli sentti molemmilta puolilta rengasta Offsetin ollessa sama. En ajatellut loppuun asti.  ;D

On muuten aikamoinen hintaero Nokian R3:n ja GoodYear UltraGrip ICE2:n välillä. Eli Goodyear on 200 EUR edullisempi. Continental ja Nokia ovat aika lailla samoissa hinnoissa n. 850-890 EUR/sarja, mutta GoodYearin saisi 690 EUR/sarja. Olen aina käyttänyt Nokialaisia, mutta tämä hintaero pistää nyt miettimään... GoodYear oli kuitenkin TM:n testissä Nokialaista hivenen parempi kokonaispisteissä (mm. jäätesteissäkin) ja vierintävastukseltaan toiseksi paras heti Nokialaisen jälkeen.

Tässä vinkki kuitenkin Pihistelijälle  ;) (ellei ole jo renkaita ostanut)
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

Pihistelijä

Ostin renkaat jo, mutta eivät ole vielä alla.
- Nokian Hakkapeliitta R3 225/45R17 709,28 ,
- vanteet 7x17 5/112 ET45 B57,1 425,32 ,
- rahti 22,32 ,
Yhteensä 1156,92 ,




4 sided dice roller
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: Pihistelijä - 18.10.21 - klo:10:53
Ostin renkaat jo, mutta eivät ole vielä alla.
- Nokian Hakkapeliitta R3 225/45R17 709,28 ,
- vanteet 7x17 5/112 ET45 B57,1 425,32 ,
- rahti 22,32 ,
Yhteensä 1156,92 ,




4 sided dice roller

Katselin tuolta renkaatvaihtoon.fi sivuilta, että siellä on tosiaan n. 150-200 EUR edullisemmat hinnat Nokian renkaille (GoodYearit olivat siellä vieläkin edullisemmat, mutta eivät niin paljoa) kuin rengasliikkeissä tässä PKS-alueella. Sivuilla oli vähän hoonoa Soomea paikoin, mutta vissiin ihan luotettava paikka tilata renkaat kuitenkin?

Renkaat tulivat vissiin asennettuina ja tasapainotettuina vai teetitkö sen erikseen jossakin? Entä mikä oli Nokialaisten DOT merkintä? Tulee vaan mieleen väkisin, että kun hinta on ton verran alhaisempi, että onko kyse vanhemmasta valmistuserästä tms.? Mulle tarjosi yksi liike tässä 0121 DOT -merkinnällä olevia Goodyearejä, mutta nehän ovat jo melkein vuoden vanhat. Tuoreemmat pitää olla.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

Pihistelijä

Lainaus käyttäjältä: Yaffa0 - 18.10.21 - klo:11:16
Katselin tuolta renkaatvaihtoon.fi sivuilta, että siellä on tosiaan n. 150-200 EUR edullisemmat hinnat Nokian renkaille (GoodYearit olivat siellä vieläkin edullisemmat, mutta eivät niin paljoa) kuin rengasliikkeissä tässä PKS-alueella. Sivuilla oli vähän hoonoa Soomea paikoin, mutta vissiin ihan luotettava paikka tilata renkaat kuitenkin?
Renkaat tulivat Ruotsista.

Lainaus käyttäjältä: Yaffa0 - 18.10.21 - klo:11:16
Renkaat tulivat vissiin asennettuina ja tasapainotettuina vai teetitkö sen erikseen jossakin? Entä mikä oli Nokialaisten DOT merkintä? Tulee vaan mieleen väkisin, että kun hinta on ton verran alhaisempi, että onko kyse vanhemmasta valmistuserästä tms.? Mulle tarjosi yksi liike tässä 0121 DOT -merkinnällä olevia Goodyearejä, mutta nehän ovat jo melkein vuoden vanhat. Tuoreemmat pitää olla.
Minulla oli 0221. Tosin tilasin jo syyskuun alussa. Renkaat olivat asennettu ja tasapainotettu.
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

Yaffa0

Sain renkaat, koossa 205/50 R17, Hakkapeliitta R3, DOT 3521. Nykyisen auton R16 mallin kapeus säilyi, vaikka vannekoko onkin 17".  :)



Tilasin SEAT:n logolla olevat keskikupit (tuotekoodi 5F0601171 CBX) Saksasta, jotka pitää vaihtaa sitten noihin. Vaikka nämä Dezentin vanteet (TR Black) ovat suorasovitteiset ja oikealla ET:llä (46), niin vanteisiin tarvitsee vielä adapterirenkaan tuota SEAT:n keskikuppia varten. Tietysti olisihan tuolla Dezentinkin omalla keskikupilla voinut mennä...
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

MikHei

Hyvän näköset on. 8) Minkä värisen Leonin alle mustat vanteet asettuu, kunhan saat sen auton?
Seat Leon Fr, 1.5Tsi 150hv, 2022, Desire Red.
Seat Leon Fr, 1.4Tsi 140hv, 2013, Pirineos Grey.

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: MikHei - 25.10.21 - klo:17:29
Hyvän näköset on. 8) Minkä värisen Leonin alle mustat vanteet asettuu, kunhan saat sen auton?

Nevada valkoinen FR tuli tilattua. Aattelin, että musta ja valkoinen menisi hyvin yhdessä. Saas nähdä sitten kun ovat alla.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

Yaffa0

#85
Autoa odotellessa olen puuhaillut noiden vanteiden kanssa ja sain vaihdettua niihin Seatin OEM keskiöt Dezentin omien keskiöiden tilalle. Kun kerran otin aiheesta kuvia ja videota, niin laitoin samalla Youtubeen.

https://www.youtube.com/watch?v=1-tl-E9Sn5s

Seatin logolla olevat keskiöt tulevat Saksasta muutamassa päivässä (esim. http://ahw-shop.de/) ja Alcarin jälleenmyyjiltä saa Suomesta sovitinrenkaita (esim. autotek.fi).

Toinen helppo ja hyvä vaihtoehto Seatin keskiöille on tilata ne tulostettuna ja liimata sitten laadukkaat 3D silikonitarrat tarvikevanteiden logojen päälle/tilalle (esim. http://3dcarstickers.com/). Nykyisessä 5F mallissa minulla oli talvirenkaissa nämä 3D-logot ja ne kestivät koko tämän ajan haalistumatta/kellastumatta eli neljä talvea OK.

Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

pasi



Tältä näyttää Desire Red-värisessä Dezent tz dark ja Nokian R3 koossa 224/45R17 harmaana syyspäivänä.

zsi

Lainaus käyttäjältä: Yaffa0 - 31.10.21 - klo:01:30
Autoa odotellessa olen puuhaillut noiden vanteiden kanssa ja sain vaihdettua niihin Seatin OEM keskiöt Dezentin omien keskiöiden tilalle. Kun kerran otin aiheesta kuvia ja videota, niin laitoin samalla Youtubeen.

https://www.youtube.com/watch?v=1-tl-E9Sn5s

Tietysti yksi vaihtoehto on myös auton mukana tulevien keskiöiden käyttö, jos hyväksyy niiden vaihtamisen vaivan aina pyörien vaihdon yhteydessä. Nuo videon keskiöt (lienee 5FA601171 CBX) olivat omissa TR-vanteissani sen verran tiukat, että apuna oli käytettävä silikonia paikalleen laitettaessa. Auton mukana tulleet keskiöt ovat uudempaa designia (sama logo kuitenkin molemmissa) ja ne taas menivät paikalleen Dezentin vanteisiin suhteellisen vaivattomasti.

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: pasi - 31.10.21 - klo:13:23


Tältä näyttää Desire Red-värisessä Dezent tz dark ja Nokian R3 koossa 224/45R17 harmaana syyspäivänä.

Hyvältä näyttävät nuokin vanteet. Eikun Seat keskiöitä tilaamaan!  :)
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: zsi - 31.10.21 - klo:17:53
Tietysti yksi vaihtoehto on myös auton mukana tulevien keskiöiden käyttö, jos hyväksyy niiden vaihtamisen vaivan aina pyörien vaihdon yhteydessä. Nuo videon keskiöt (lienee 5FA601171 CBX) olivat omissa TR-vanteissani sen verran tiukat, että apuna oli käytettävä silikonia paikalleen laitettaessa. Auton mukana tulleet keskiöt ovat uudempaa designia (sama logo kuitenkin molemmissa) ja ne taas menivät paikalleen Dezentin vanteisiin suhteellisen vaivattomasti.

Joo, noudatin Dezentin sivuilla olevaa ohjetta ja siellä mainittiin juuri nuo keskiöt (5FA601171 CBX, mitkä ovat videolla) ja että niihin tarvitaan nuo Alcarin adapterit. Hieman tiukathan ne oli, mutta asentuivat kyllä hyvin. Adapterirenkaista sen sijaan yksi meni asennettaessa (ennen keskiöiden laittoa) rikki (murtui), mutta sain onneksi uuden tilalle. En löytänyt mistään koodia tilattavista alkup. Seatin keskiöistä, jotka olisivat sopineet suoraan Dezenteihin.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy